Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 377218 keer)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #260 Gepost op: 28-01-2003, 01:19:28 »
de mantel die is weggevallen eerwaarde zuster Viventia, zou wel eens een gelijkenis kunnen hebben, dus zoeken zwe dan niet Nicola, maar een persoon die sterke gelijkenis heeft.









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Fernand Tempesta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Failure is no more fatal than success is permanent
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #261 Gepost op: 28-01-2003, 14:05:10 »
Waarde broeders laten wij ons concentreren op onze zoektocht naar de zwarte pelsdrager. In de dicht mist turen zal niet helpen, graven moeten we! Vergelijken en mathematische mogelijkheden naast elkaar plaatsen, laat de aangepaste scripten in de bibliotheek van het langoor daarbij een leidraad in uw zoektocht. Tijdens mijn lange zwerftochten ben ik nog nooit een sjamaan tegen het lijf gelopen die bij een verstuiking zoveel verband nodig heeft. Enkel een gips wordt zo hoog geplaatst. De zandvissers hebben hier nogal troebele bedoelingen. De bliksemafleiders van deze week gaan volgens mijn persoonlijke muze volgende week met de stalen vogel richting de vergrote molecule.







Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #262 Gepost op: 28-01-2003, 15:11:44 »
Vanuit mijn dagelijkse portie volkse cultuur lacht een gevouwen gezicht mij vriendelijk toe en prevelt haar laatste beschouwingen:
"Het was mijn strategie om mezelf verdacht te maken en zo de mol te ontmaskeren. Maar dat is me dus duidelijk niet gelukt. Ik dacht dat ik mensenkennis had, maar dat is bij deze dus ontkracht."

Exit de zoete aardappel; exit waarschijnlijk ook de laatste derderangs actrice. De dierendokter en de jeanslooister plegen dan wel regelmatig de camera te verleiden doch dat zal wel een typisch vrouwelijk trekje wezen.
De rest lijkt trouw aan zichzelf en deinst er niet voor terug zijn scherpe kantjes te tonen. Benieuwd of hier iemand door in zijn eigen vel gaat snijden.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #263 Gepost op: 28-01-2003, 19:11:45 »
Denk zoals de mol is de wijze raad die ons werd meegegeven. Denk donker, duister maar vooral diep. Wat doe je met spiegels? Wat als ze je ware aard reflecteren? Vooral oppassen dat je ze niet breekt denk ik, spiegelscherven brengen geen geluk... zeker niet met het Orakel in de buurt.

Het is rustig in het klooster. Te rustig... Ik denk dat ik eens ga zien wat Zuster Portasia met de poort uitgespookt heeft.







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #264 Gepost op: 28-01-2003, 21:39:07 »
Poorten sluiten helpt niet meer. De afvallige bevindt zich reeds binnen deze muren. Zwaar grijnzend, telkens opnieuw vooruit en achteruit. Snel, traag, twijfel zaaiend. Verfklodden. Loeiende stalen rossen. IJzeren vogels. Ik-wil-wel-maar-ik-mocht-niet-talpa's die vragen om het genadeschot maar het nog niet krijgen. Plebejers in kleurig veelvoud tussen boeken die geen boeken zijn. Krijsende blauwe mannetjes die ten gronde gaan. Gewichtig doen of de opdracht verknallen. Koper op benen, benen op ijzer. Fosforflitsen uit de beeldenstorm van de zevende dag gemengd met de roodgroene zandhengelschichten van het duivelshol op de Via. Smeken heeft geen zin. In zijn ogen gloeit de blik van de Vuige. Node ben ik ontsnapt aan zijn beproevingen. Rust en stilte. Het grote besef. Mijn ene helft gevleid aan de voet van de warme, veilge gloed van het orakel, de andere helft dwalend door de knagende nevels in mijn kop. Broeders en zusters, wees op uw hoede. Blijf uit zijn klauwen. Broeder VHS zal ook u niet sparen. De rode lijn? Weerspiegelde hoogmoed. Steeds opnieuw. Gevleugelde mollen? Er zijn geen zekerheden meer.
BZZ








Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #265 Gepost op: 28-01-2003, 22:32:05 »
Geen broeder noch zuster is bang van wie of wat er zich binnen de muren van ons klooster begeeft. Hier is onze schuilplaats en bescherming ten allen tijde, geen mens of dwalende ziel kan ons in verwarring brengen. Wie er ook krijst, wat er ook ten gronde gaat, wij gaan door en laten de zwakken van geest achter. Wie de mol wil vangen, moet kunnen doorzetten, niet twijfelen of aarzelen, niet omkijken en verstenen, maar doorzetten. In koude dagen zoals deze kan een kom groentesoep ons verwarmen en ook de wijn doet deugd.

En als er dan nog een lelijk ding mij durft aan te vallen, dan verpletter en vermorzel ik het met mijn bezem en javel nog voor hij talpa kan uitspreken.

Wees gewaarschuwd  8)

Was getekend, Zuster Viventia








banaan begint met een b, soms met een s

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #266 Gepost op: 28-01-2003, 23:30:16 »
Ook ik ben niet bang voor de vijand van binnenuit, laat de grijze pij onder ons zijn.

Verder is er in opdr 2 van de laatste beelden op de te groot uitgevallen aquarium die af en toe hel verlicht wordt door transmitterende beelden wel degelijk werk van de intrigant, maar of die intrigant daar dan ook eens zijn fysieke aanwezighied moet laten gelden om OF met de rode werktuigen van grote meesters als Van Gogh en Dali te smijten OF er door juist besmeurd te geraken, dat si meer een vraag>

Als de grijze pij drager reeds in het overstaan van vele plebjers valselijke info over zijn dag van het heroptreden hier op aarde heeft verspreid, is het kwaad van de rode spatten reeds gepleegd.

Wat me wel opviel in de volgers van de rode lijn, als ware het een lijn pure white om te snuiven, was de greigheid waarmee een tot dan niet begaafd klimmer, de touwen te machtig was. Had zij reeds van het witte goed geproefd of ineens het Licht gezien, Of????







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #267 Gepost op: 28-01-2003, 23:55:46 »
Home sweet Home...Ook wel te vertalen als "ieder kloostertje heeft zijn crucifixje" of ook " wie zijn schaapjes in het droge zet wordt zelf kletsnat".Tante Nonneke is eindelijk terug van een zware dienstreis naar het Convent der Digitale Stedebouwkundige Diensten. Alhier is de rust en beslotenheid van haar zolderkamertje een ware verademing. Na de vele  beslommeringen omtrent de bouwvergunning van ons Klooster is ze tot het besluit gekomen dat een uitstel van executie momenteel en ten voorlopigen titel aangewezen is.
Tante Nonneke heeft zelfs ook, zalig gelegen in haar immer trouwe waterbed, nog even de tijd gevonden om Zuster Videoteca in aanschouw te nemen en heeft iets eigenaardig ontdekt. Ten eerste dat Zuster Videoteca ook al wat last begint te ondervinden van de Tand des Tijds en dringend enkele familieverpakkingen anti-rimpelcrème kan gebruiken,maar dat is bij ons Kloosterzusters niet echt ongewoon, maar ten tweede dat bij het ochtendlijke kokkerellen met kokerrollen zonder caracollen zich toch wel enkele verdachte zinspelingen hebben voorgedaan.
Want wat te denken van dit langs-de-neus-wegje van dhr Spelleider : "Sandra is haar kokertje kwijt,maar ze krijgt het terug van de Mol"
Heel casual deed ie het, zo van : "Ik geef hier een tip,maar ik ben er zeker van dat jullie daar niet over struikelen." En hij had nog gelijk ook, want vanuit mijn horizontale positie in mijn zwoelwarme waterbed op het ogenblik van die uitspraak met een hoog Straffe Toebakgehalte was het redelijk ondoenbaar om die struikeling daar ter plaatse uit te voeren.
Dit echter terzijde.
Als Sandra echt waar haar koker terugkrijgt van de Mol, kan Sandra dan de Mol zijn ? Ja en nee luidt het antwoord. Ja als Sandra zelf de Mol is.
Ze hoeft dan enkel op een onbewaakt moment de koker aan dhr Spelleider te overhandigen en Klaar is Sandra.Een makkie.
Nee, uiteraard dan als Sandra niet de mol is. Dit alles werd mij trouwens voorgekauwd door Zuster Logica, de meest doordachte en mathematisch onderlegde van ons aller medezusters.
Maar dan is de Parmezaanse hamvraag : Hoe ,waar en wanneer is Sandra haar kokertje dan wel kwijtgeraakt, wetende dat het haar ettelijke malen 500 € én de steeds weerkerende toorn der medekandidaten zou opleveren? Daarenboven zou het haar nog duurder kunnen te staan komen als mocht blijken dat ze het kokertje voor zeer essentiële doeleinden zouden kunnen nodig hebben( bvb. bij een executie of vrijstelling )want dat weten ze niet.
Aan U de keuze : Is dit echt de Parmezaanse hamvraag of is het eerder een slag in het sap van de bijhorende watermeloen ?
En waarom kreeg Inge haar koker niet terug?...







« Laatst bewerkt op: 29-01-2003, 00:00:42 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #268 Gepost op: 29-01-2003, 00:00:43 »
Aan de mensen van cafe Hugo, drinkt er iemand iets?








Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #269 Gepost op: 29-01-2003, 00:10:52 »
Juicht en jubelt, beste broeders en zusters, want weer is er vreugde in dit klooster om een teruggekeerde zondaar.Wij zijn allen zondaars, dus de platenruiter moet zich niet ten persoonlijke titel aangevallen voelen.
Betekent dit dat wij ook nu weer zwanger geraken van iet of wat gedurfde uitlatingen ?
Dat er meer drank zal binnengesmokkeld worden in dit klooster ?
Dat we nog meer gaan twijfelen ?
Zeer zeker zal al het bovenstaande zich voltrekken. Weest welgekomen, zuster platenruitster.








Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #270 Gepost op: 29-01-2003, 00:12:37 »
Allez, voor mij een drambui met twee ijsblokjes, geef de rest ook iets, en het is Shadia! Ik heb zware bewijzen!








Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #271 Gepost op: 29-01-2003, 00:16:28 »
En als het Shadia niet is, is het Stijn, het begint met de S van "zeg dat is hier geen chatforum zenne"








Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #272 Gepost op: 29-01-2003, 00:39:50 »
Tante Nonneke springt uit haar subtropisch warme waterbed en haast zich met spoed naar de kamer van Zuster Videoteca, onderweg goed oplettend om toch niet te struikelen over de Engelse fooi van dhr.Spelleider. Omdat de verschijning van de Ridder van de Bakelieten Schijven ( ja,zeg, we kunnen niet in alles met onze tijd meegaan hé ) haar doet denken aan een grijs verleden.
Met enig vergenoegen bekijkt ze de  grijsgedraaide film die zich voor haar ogen ontrolt. " De Intocht der Gladiatoren" , het heroïsche epos over Brood en Spelen uit heirbaanse tijden is de ideale begeleiding bij de intrede van deze modernistische Chevalier Blanc. Of is het toch Chevalier Noir ?
Zou ik het nu zijn, of is hij het ? denkt Tante Nonneke in het koeterwaals van Corry.
Het doet er eigenlijk niet toe.
Want ook de Ridder van de Bakelieten Schijven is welkom in ons midden en krijgt een dubbele bodem toegeschoven. Isle of Jura uit de hutkoffer van Tante Nonneke uiteraard, of was het Killwood ?
Let the games begin !








« Laatst bewerkt op: 29-01-2003, 00:42:28 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #273 Gepost op: 29-01-2003, 00:52:21 »
Broeders en zusters, beste vrienden. Ik ga naar mijne slaapstede.
Verheugd dat er een verloren (gelopen) dochter ook de weg naar dit klooster gevonden heeft.
Ik bereid me nu al voor om meerdere momenten van waakzaamheid die vanaf nu zullen geboden zijn.
En op meerdere roemers Chateau La Taupe.
Om hier off, maar dus eigenlijk on topic te geraken : kan ons nieuwste lid ons verhelderen waarom zij zo fetisjistisch hecht aan de letter 'S' ?
Want M en B zijn ook sterk bezig.
W niet, dat is Eerwaarde Heer Lucas van vroeger. En hij doet toch zo zijn best.
Of is het omdat niemand die ladder gezien had, in 't fabriek ? Of niemand de foto hekend had ?
Brillenglazen vertekenen elk gezicht.
Heb ik nu 'tekenen' gezegd ?








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #274 Gepost op: 29-01-2003, 01:17:43 »
Nee eerwaatrde broeder der pluche, ook ik heb de ladder gezien maar vrees dat deze niets anders was dan wat het leek te zijn een ladder, waarheen leidt de weg zong Mieke T eens. Nou ik vraag me af waar de ladder heen ging.

De vergezichten in de oude fabriek waren mooi, dat zult ge met mee eens zijn teddybear. Bijna net zo mooi als de verschijning van S nabij de opstartende helicopter. al vind t broeder D de verschijning van S altijd wel mooi, zeker als ze dat bluwe tricootje draagt met de gevleugelde tekst erop girls dont wanna play. allen weet iok niet wat ze niet willen spelen, ik lees steeds stupid.

Maar of dat op mij slaat en ze dus niet met me wil spelen of dat ze niet stupid wil spelen en hiermee zich onderschiedt van de plebejers is me niet duidelijk. Iemand hierover een referentie







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #275 Gepost op: 29-01-2003, 08:39:12 »
Wel, wel, wel...
Een jinglemixer die zich verstopt in haar eigen verpakking. Lekker transparant dan nog, benieuwd wat zuster Celibatica hiervan zal denken. Misschien dat de ijsblokjes voor de nodige afkoeling kunnen zorgen... Maar om even op het spel met de letter 'S' terug te komen: volgens mij was de combinatie zdihgcz, dus met de 'z' van Zorro, ook al zo'n onherkenbaar gemaskerde, bejubeld door de ene en verguisd door de andere, maar dit geheel niet ter zake. Net zoals mijn sluimerende vraag of met ik broeder zichzelf in een vorig leven ooit geen seminarie heb gevolgd in het kasteel van het Kretenzische Palaiokhóra.
Ook daar diende een weg gebaand door duistere gangen en vochtige krochten teneinde het Walhalla te bereiken, maar toch één bedenking: waarom een te kleine ladder gebruiken als het met een touw gaat en een loshangend touw beklimmen is stukken makkelijker dan eentje die langs een wand bengelt; dus valt hier geen conclusioneel touw aan vast te knopen. Vergeet ook de man achter de schermen niet; hij die u laat genieten van al dat flashy gewemel maar die ondertussen met een ferm uit de kluiten gewassen lichtbron de plebejers staat te verblinden, die daarenboven vlijtig de rode draad aan het volgen zijn en zich voor de rest van andere omvervallende dominosteentjes niet veel aantrekken.
En hoelang is een manke Chinees? Corry ging voluit voor de zoete aardappel maar kreeg nog enig respijt. Opnieuw orienteren wordt de boodschap, niet alleen voor Corry, maar toch. Haar laatste uur zou wel eens kunnen aangebroken zijn. Dat zou overigens veel spanningen en ongemakken wegnemen en die zullen in de volgende kruistocht wellicht voldoende het zout en pepervat vullen. De vraag is wie zich recht houdt; Corry iig niet...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #276 Gepost op: 29-01-2003, 09:31:59 »
Xandragon heeft nog steeds in het eclectische passeren der uuren ende seconden niet het moment van tel gevonden om de kritische subjectieve interpretatie der mollenianistische spelen te beschrijven in verband met de in grijze pij gehulde talpa. Onzer Tante Nonneke blijkbaar wel maar ze maakt volgens mij een erratum discontinüum door Zuster Logica het voordeel van de twijfel te geven ;). S haar kokertje is aldus terecht, echter dat van de zoogdierverzorgster I nog alsmaar niet wat als Molse daad de plebejersgroep telkemalen die penitiare boete oplevert. Daar zien onze Zusters en Broeders toch ook graten in hoop ik...?







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline alcantara

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #277 Gepost op: 29-01-2003, 11:19:03 »
Wat me wel opviel in de volgers van de rode lijn, als ware het een lijn pure white om te snuiven, was de greigheid waarmee een tot dan niet begaafd klimmer, de touwen te machtig was. Had zij reeds van het witte goed geproefd of ineens het Licht gezien, Of????
Broeder Mollemans, het pad naar eeuwige roem gaat niet over rozen, maar over doornen! Uw stelling lijkt interessant, maar verdient empirische toetsing. Ik stel voor dat u zich persoonlijk fysiek vergewist van de houdbaarheidsdatum van deze piste. Dat doet u als volgt:
1) Bevestig een touw aan de kloostermuur en klim erover heen.
2) Klim langs het touw van de klokkentoren omhoog.
3) Rapporteer op dit forum over het verschil tussen het beklimmen van een loshangend touw en een touw aan een muur.
4) Beoordeel met ons de waarschijnlijkheidsgraad van uw hypothese.

Met immer genegen groet,

Novice Alcantara








Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #278 Gepost op: 29-01-2003, 12:20:45 »
Onzer Tante Nonneke blijkbaar wel maar ze maakt volgens mij een erratum discontinüum door Zuster Logica het voordeel van de twijfel te geven ;).
Pas op hé Xandragon, Zuster Logica heeft met grote onderscheiding én zonder Consilium Abiundum de banken van de grote Aula van de Universiteit van Tobbackville afgeschuimd.
Een beetje met te veel nadruk op schuim,want ze werd hier met aandrang binnengebracht door haar familie die de schande van hun dochter niet meer aankon.Altijd zat en onderwege, meer in de kroeg dan op de universiteit, dat kon zo niet blijven duren.Nu is die liederlijke levenswandel in Stellatown niet echt ongewoon,maar die sjieke familie kon daar absoluut niet mee lachen.En om haar wat te laten bezinnen hebben ze haar naar ons gestuurd, en ze is voorgoed gebleven.
Enfin,soit,om verder te gaan over Sandra haar koker...
Waarom krijgt ze hem terug en Inge niet ? Volgens mij omdat één van beiden wel eens de Mol zou kunnen zijn.
Het zal afhangen van wat er nog staat te gebeuren met die kokers.
Tenzij Inge hem per abuis op haar kamer vergeten is, of dat ze hem opzettelijk heeft laten liggen om eens te kijken wat er zou gebeuren en wie er hoe gaat reageren.
Ze is er toe in staat lijkt me...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #279 Gepost op: 29-01-2003, 12:30:22 »
Trouwens zag Tante Nonneke nog iets zeer eigenaardigs :
Bij het blad dat bij de bom stak en waar de 9 vakjes op staan zie je op een bepaald moment een close-up.Als je goed kijkt zie je daar letters verschijnen. Aangezien, zoals reeds eerder vermeld, Zuster Videoteca last krijgt van haar ouderdom en pertinent weigert om stap per stap vooruit of achteruit te gaan, is het voor Tante Nonneke heel moeilijk om de letters te achterhalen.
Maar een onderdeeltje van hetgeen een zin lijkt te zijn gaat volgens Tante Nonneke als volgt :
ITS EEN NAAM. Ondanks verwoede pogingen slaagt Tante Nonneke er niet in om er meer van te maken.
Misschien iemand met meer hi-tech middelen die er meer van kan maken ?







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...