Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 377207 keer)

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #360 Gepost op: 31-01-2003, 11:35:10 »
De koene penneridder heeft gesproken, chapiter 14 de grondvesten blootgelegd en het keldergat ontsloten. Dolen was en is zijn roeping, kleurrijke uitspattingen doorheen mistige gordijnen zijn passie. Daar een touw aan vastknopen en jezelf erin verhangen, brengt je in een roes waar de ijzeren voorraad van zuster Alcolica enkel kan tegen verbleken. De gevolgen van Javel weet U wel.
Maar back to the point nu, the point of no return, tenzij de aardappelplantjes opnieuw zouden kiemen, maar gezien het naakstrand zich hier zelfs onder een witte vacht heeft verstopt, is daar weinig kans toe.
Dan maar even verder snuffelen langsheen de talloze uitstalkraampjes der hopeloos verzuchtende plebejers, die verbeten in elkaars koopwaar zitten te vissen. En afgaande op de lengte van de gemiddelde hengel zit de meeste vis aan de andere kant van de sloot. De chaos lijkt compleet; rond de mondhoeken van de vliegende engel een grijnzende spleet.

Ondertussen weergalmen in de gangen van het klooster de laatste klanken van Cliff Martinez; Weirdos en Chili Peppers in zijn zog meesleurend. Het lijkt wel een episode uit Pee Wee's Playhouse, maar dan voor volwassenen. Benieuwd hoeveel 'Traffic' dat nog zal teweeg brengen...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #361 Gepost op: 31-01-2003, 14:30:54 »
Beste Broeder Dixion Harry,

Sorry dat enkele streepjes muziek uw nachtrust wat verstoorden en uw hersencellen susten.
The Usual Suspects theorie gaat in Mol 3 niet meer op. In Mol 1 werden er al flarden muziek van gebruikt. Concentreer u deze keer op een andere VHS, of DVD, nl. Memento. U kent deze achterstevoren gedraaide film met hopen post-its en tatoeages ongetwijfeld. Sterker nog speciaal voor u draai ik nu een nummerke uit deze film nl. Stone, geschreven en gezongen door niemand minder dan Monc.









Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #362 Gepost op: 31-01-2003, 14:38:14 »
eh het gaat me niet om de muziek o music man, maar meer om de exacte kopie van een shot gebruikt in de gewoonlijke verdachte, nl het al dan niet limpen van keyser soze. je moet de beelden van de film en de shots van Michiel eens naast elkaar zetten. echt subliem

diuleg fo ne dleeb nav nelepsfa tiurethca teH heeft in ons in verschillende queestes al iets opgeleverd. Maar alles is een denkpiste, en dus volgbaar.








« Laatst bewerkt op: 31-01-2003, 14:53:43 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Fernand Tempesta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Failure is no more fatal than success is permanent
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #363 Gepost op: 31-01-2003, 15:45:44 »
Deze keer zijn het niet de klokken die mij de weg wijzen naar de poort (die ik zelf nog moest openmaken. Zuster portalia ligt wegens nachtelijke overuren nog in haar bedstede. De klanken die ik anders enkel in blikken dozen met vibrerende windows ontwaar weergalmen tegen de anders o zo stille kloostermuren. De evolutie staat niet stil de gemeenschap wordt modern. Nu nog het celibaat.







Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #364 Gepost op: 31-01-2003, 16:12:43 »
Mag ik Zuster Videotheca haar siesta onderbreken? DJHouss beschikt wel over x aantal platendraaiers maar daar een videootje op afspelen zou nefaste gevolgen kunnen hebben.
Ik geloof Broeder Dixion Harry op zijn woord als het over voeten gaat. Terwijl we luisteren naar Blue Suede Shoes van L. Vis zou zuster Videotheca  misschien het volgende kunnen checken. Wie van de essen draagt er nestels? U vraagt zich af hoe wij op dat idee komen?
Een combinatie van alle vorige postitjes en de voeten van Broeder Dixion.
In Mol 2 droeg Hugo steeds sletsen. Draai dat achterstevoren en wat krijgen wij?








« Laatst bewerkt op: 31-01-2003, 17:26:25 door DJHouss »

Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #365 Gepost op: 31-01-2003, 16:34:10 »

In Mol 2 droeg Hugo steeds sletsen. Draai dat achterstevoren en wat krijgen wij?


STELSelmatig ernaast gokken ?







Graven, broeders en zusters.

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #366 Gepost op: 31-01-2003, 21:36:40 »
De gevolgen van Javel weet U wel.

Een mens moet hier schermen voor zijn eigen beschermingsmiddelen, kom da tegen...

Inclusief haar tandpastareclameglimlach waar Zuster Viventia zo jaloers op is.

Tsja kijk, een mens kan niet alles hebben en zij heeft er wel 1,dus dat wil ik eigenlijk ook best wel... Fantastische opmerkingsgave Tante Nonneke, u slaat me met verbazing * bang*

En ook nog La victoria siempre, voor de oudere nonnen onder ons.
Zo oud moeten die nonnen niet zijn, zelfs de 16 lentes (of ja herfsten) die ik tel, zijn al voldoende om te weten van die deze uitspraak komt. Tenzij ik natuurlijk weer het één en ander niet snap ofzo en dit een specifieke verwijzing was naar iemand of iets ofzo  :)

Hmm, veel S.chikgodinaanbidding in het klooster als je het mij vraagt. Zuster Viventia kruipt diep in haar pij. Veel te koud maar toch zo lollig die sneeuw. Maar toch schudt deze Zuster van nee. Ik wil het niet aanvaarden denk ik dan maar, S. doet me zo aan Magda denken uit Mol 1. Ik hou het bij de M.








banaan begint met een b, soms met een s

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #367 Gepost op: 31-01-2003, 23:45:50 »
Xandragon ontving van de Wolvin haar hol een postduif in zijn meeldoos. Aan die duif was duidelijk een knipoog aangehecht voor onzer Gepluchte Entiteit. Hildegardus zendt met amicale bedoeling weliswaar een niet mis te verstane boodschap edoch een simpele groet had misschien wel volstaan. Dat er wel iemand te luisteren ligt aan onze dikke kloostermuren is dus duidelijk merkbaar en onze Promoliaten zullen dus iets minder hard moeten roepen tegen Zuster Portasia. Broeder Aesculpus kan misschien een fluisterapparaat in haar schelpen plaatsen zodat zij ons wat beter verstaat.
Frère Jacques zal de Wolvin in schapenvacht wel herkennen daar hij in zijn vorige leven met haar pulsen mocht uitsturen naar de vele fosforescerende kapelmuren.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #368 Gepost op: 1-02-2003, 01:37:37 »
Tjonge,tjonge...Tante Nonneke valt van de ene verbazing in de andere.
Want wat stelt Tante Nonneke, met een hart dat bonst van blijdschap, vast?
Onze goeie ouwe trouwe Zuster Portasia zit,ondanks haar fonkelnieuw, volledig geautomatiseerd, met 1 druk op de rode knop bedienbaar hitech communicatiesysteem niet langer eenzaam en alleen aan die zware ebbenhouten poort!
Ze heeft namelijk een gelijkgestemde, een zielsverwante gevonden, een 'soulmate' om het eens uitzonderlijk te zeggen in het taaltje van die reiziger die die Saab uit zijn omgekeerde dromen aan zijn neus zag voorbijgaan en het met een Mini Coopertje mocht afbollen.
Tante Nonneke zou bijna kunnen huilen, zo zeer is ze geëmotionalisioneerd door die Blijde Boodschap die Zuster Factoria haar bracht.
Want welke Vrolijke Mare bracht die brave Zuster ons ?
't Is bijna niet te geloven,maar toch waar...
Bij haar dagelijkse dienstuitstapje naar het digitale postkantoor pleegt Zuster Factoria graag eens een wandelingetje te maken in het Derde Einder Park,gelegen in het Vliegertjesdorp,vlakbij de Heirbaan naar Stellatown,of Tobbackville als ge dat liever hoort.
En wie ontmoette ze daar vandaag in het Derde Einder Park, in bungalow 10 om juist te zijn?
Zuster Lalupa ! Jawel, Zuster Lalupa !
Nu kennen de meesten onder jullie Zuster Lalupa niet,maar ze is een briljante oud-leerling van de kloosterschool van Zuster Educativa.
Na haar studies heeft ze spijtig genoeg het kloosterleven geruild voor een lucratieve  carrière in de showbuzinezz.
" En wat doet ze in die showbuzinezz ?" vragen jullie je uiteraard af.
Wel dat is nu juist de clue : Net hetzelfde als Zuster Portasia ! Ze is ook poortwachter ! Niemand die haar ongewenst passeert en iedereen die aan bungalow 10 van het Derde Einder Park aanklopt krijgt een vrolijke groet en een knipoog !
Soms doet ze het zelfs spontaan, als het zo ineens in haar opkomt.
Zoals vandaag...  Frère Jacques zal blij zijn, wees daar maar zeker van !

En Zuster Portasia dan ! We zullen ze de komende dagen goed in het oog moeten houden of ze bolt op haar Mobyletje recht naar Vliegertjesdorp om te gaan kennismaken met haar nieuwbakken collega !
Niet dat ik haar dat niet gun,verre van, maar dat presenteert niet echt goed als ze daar toe komt
op haar Mobyletje met steunwieltjes...







« Laatst bewerkt op: 1-02-2003, 01:49:13 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #369 Gepost op: 1-02-2003, 02:18:21 »
Oké, oké.
Dronken als ik ben.
I admit.
Bruno esta la talpa;

Omdat het altijd gaat om omgekeerde psychologie, zoals  broeder tuinier ons wist te vertellen. Wacht tot zondag.
Dan draaien misselijke mollenjagers de bak in.
Alles wordt duidelijk vanaf 4.
En Humoradio zit op ons spoor.
Geduld, broeders en zusters;
Geduld.








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #370 Gepost op: 1-02-2003, 11:51:30 »
Geachte mede broeders en zusters, naast het orakel is een nieuwe stem gehoord in de concilie. en wederom een stem van binnenuit.

De pluchen ridder heeft zich geuit over zijn enige verdachte voor de grijze pij van 2003. Hij spreekt hierbij over de man achter samson himself en spreekt over omgekeerde psychologie.

Ik durf te stellen dat de Pluchenridder de zaak in zijn dronkenschap omdraait en dus juist zegt wat hij niet zegt.

Als de man die naar dieven heet de grijze pij draagt, vind ik dat tot nu toe niet getuigen van een wereldse actie die kandidaat is voor een Oscar maar eerder een copycat van een Mol in een nog niet zo ver verleden. is de receptuur voor een Mol dan men veinse hoogtevrees en men stelt zichzelf achter de groep..

Ik houd het nog steeds bij mijn eerste Molkeuze, en laat het nu ook juist zij zijn die volgende week een major rol speelt. Maar meestal betekent dat bij de zandhengelaasr een vroegtijdig optreden in de laaste show







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #371 Gepost op: 1-02-2003, 12:16:04 »
In haar euforie over het geluk van Zuster Portasia is Tante Nonneke nog één van de belangrijkste zaken vergeten:
Elementaire beleefdheid !
Ze heeft vergeten van Zuster Lalupa deftig te begroeten daar ginder in het Derde Einder Park en wil dat bij deze goedmaken.
Daarom deze Promoliaanse groet : Wees welkom, Zuster Lalupa, in ons midden en maak het U gemakkelijk. Doe alsof ge thuis zijt.Kap U maar af in de sjienslon, ( wie dat kent en kan explikeren mag zich ten allen tijde tot mij wenden om mijn persoonlijke gelukwensen in ontvangst te nemen ),leg Uw poezelige voetjes maar op tafel en de zak chips op Uwen buik en geniet maar van de komende gebeurtenissen op deze zender.Nodig eventueel Uw afwezig aanwezige vrienden ook uit, alhoewel dat ik vrees dat die voorlopig niet veel tijd hebben.
Te druk bezig met het ontrafelen van een brief die ze cadeau gekregen hebben van Zuster Factoria.
Ik zie Tom Idee het al zeggen : Van waar komen ze daar nu weer mee, die vervloekte Promoliaten ?
Tja, sé... eigen schuld,dikke bult zegt het hier alomvertegenwoordigde spreekwoord, ge had maar beter moeten weten...
Nu gaat ge nog 6 weken kunnen wachten ...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #372 Gepost op: 1-02-2003, 12:16:40 »

Ik houd het nog steeds bij mijn eerste Molkeuze, en laat het nu ook juist zij zijn die volgende week een major rol speelt. Maar meestal betekent dat bij de zandhengelaasr een vroegtijdig optreden in de laaste show

Waarom krijg ik nu een 'deezja-voe'-gevoel??  :-\








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #373 Gepost op: 1-02-2003, 12:26:14 »
'Sjienslon'..., het doet Knudde eigenlijk denken aan een Chinees kapsalon waar Ushi en andere travestieten het zich lekker bont laten maken.
Of de wolf hierdoor de zeven geitjes zal ontzien dan wel de jager het bos in sturen, is een andere vraag.
Maar goed, één vraagje bij de rest, dat zal nu wel het verschil niet maken. Nee toch?








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #374 Gepost op: 1-02-2003, 12:40:12 »
nee de sjensjion, is toch obvious een zeer engelse kooi. en heeft alles met het verlangfen te maken het verlangen om geborgen te zijn, veilig en vast.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #375 Gepost op: 1-02-2003, 12:53:21 »
 Xandragon vond Tante Nonneke weer subliem. Alle vijandelijke gevoelens opzij leggen, dat is pas Zusterlijke liefde. Het is om de Hoofse Liefde van weleer een blos op de witte, gepoederde kaken van de burgerij tevoorschijn te toveren.

 De periode van verpaupering lijkt voorbij en wordt afgesloten alszijnde het een viering zou betreffen dat de 100 jarige oorlog (die drie weken in beslag nam, sic) eindelijk voorbij is tussen de twee kampen. De dualiteit bestaat niet meer. Zij komen in ons kloosterkamp de met purperrode wijn gevulde roemers ledigen, wij roven het hunnen leeg met onze lede ogen. Want bijsturen zal hun credo worden, anders vaart de op wielen verder getrokken plezierboot der zandhengelaars tegen een uit de kluiten gewassen oase aan in de dorre zandvlakte. Niet dat wij daar op aansturen, verre van.

 Zuster Hildegardus Lalupa zal als strovrouw voor de gevleugelde aartsengel ende de gebroeders T&B misschien hier wel eens een woordje komen toespreken aan onze kloostergemeenschap zeker ? Kwestie van droog water bij de purperrode wijn te doen zodat de geschubde een beetje rechter kan zwemmen in die bokaal van een televisiekast...

 Wees gerust, uw anonimiteit is gegarandeerd binnen deze kloostermuren. De interactiviteit van het vorige seizoen is een welkome verademing om de mistslierten rondom het sanctuarium der Promoliaten te doen wegkwijnen.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #376 Gepost op: 2-02-2003, 01:29:31 »
Tante Nonneke keert tevreden terug. Nee, niet van het Franse Kruispunt of één van Al Di andere Lijmramen,maar van een obscuur winkeltje in een achteraf straatje van de Vurige Stede waar 700 jaar ( op één jaartje zien wij kloosterzusters al jaaaren niet meer) geleden de Klap Der Edelmetalen Treinrails plaatsvond.
Het is een piepklein winkeltje dat uitgebaat wordt door een al even klein,heel oud vrouwtje met grijs haar in een dotje en rimpels die zelfs met 3 paletten anti-rimpelcrème niet meer weg te krijgen zijn.Er wordt allerhande hoogstongewone koopwaar verhandeld en ook het clientèle is van een niet al te katholiek pluimage.
Je vind er een bont allegaartje van producten, gaande van de meest welriekende en onwelriekende plantenextracten, over wisselstukken voor gecrashte bezems tot gesteriliseerd mollenbloed met extra Vitamine C en B 12 voor aftandse vampieren.
En wat had Tante Nonneke daar in Godsnaam te zoeken ?
Wel, jullie weten ongetwijfeld dat Tante Nonneke van geen kleintje vervaard is om haar Zusters te plezieren,en dus was ze op zoek gegaan naar een geschikt cadeau voor de verjaardag van Zuster Heksemia.
En ze heeft het nog gevonden ook.
Want op één van de doorgezakte schelven, die bijna bezweken onder de rommel die erop verspreid lag, vond Tante Nonneke hetgeen ze zocht : Een eeuwenoud,stoffig boek, half verteerd door de Motten in de Oude Jas die er naast lag.Het droeg de titel 'Het Betere Toekomstvoorspellingswerk Voor Beginnende Toverkollen in 9 heldere lessen'
Hét ideale geschenk voor Zuster Heksemia.
Maar Zuster Heksemia verjaart pas volgende week,dus kan Tante Nonneke er nog een hele week in snuffelen.
Wie weet wat dat nog kan opbrengen ?...
 







« Laatst bewerkt op: 2-02-2003, 11:53:27 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #377 Gepost op: 2-02-2003, 01:40:00 »
Kan ik dat boek binnekort ook in de bibliotheek vinden, want ik ben ook wel geintresseerd geraakt in het occulte door mijn nachtelijke escapades met broeder experimentus en zijn fictieve vriendje H.P.


Heeft zuster factoria of een uitstap aan een van de vele herbergen langs de via grappia nog enig nieuwsfeit mogen voortbrengen bij een van de broeders of zusters. Of zal ik moeten wachten tot de tinteldoos me morgen weer nieuw materiaal levert.








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #378 Gepost op: 2-02-2003, 12:13:02 »
Tante Nonneke heeft een oplossing bedacht voor het poortprobleem van Frère Tempète.
Ze heeft een klaviertje laten installeren naast de poort alwaar de nachtelijke bezoeker die niet binnen gelaten wordt een code kan intoetsen , omdat Zuster Portasia van haar welverdiende nachtrust geniet. Vroeger noemde ze dat zelf een Schoonheidsslaapje,maar de laatste jaren is dat toch al afgezwakt naar ' Ik kruip in mijne nest, ik ben kapot'.
Tja, mijn oude vader sprak vroeger altijd de zeer wijze woorden tegen mijn jongere broer : " Pas goed op met je keuze van vrouwen, want schoonheid vergaat, maar met het karakter blijf je zitten."
Dit wijze gezegde geldt trouwens ook voor mannen vindt Tante Nonneke ,maar enfin ge kent dat hé, mannen onder elkaar...
Nu is er natuurlijk nog 1 probleem : Wat gaat de code zijn die we moeten gebruiken om 's nachts de poort te openen?
Tante Nonneke is niet goed in het bedenken van paswoorden allerhande en stelt daarom deze ,volgens haar zeer toepasselijke, code voor : GOD ZIET ALLES.
Iemand anders een beter voorstel ?







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #379 Gepost op: 2-02-2003, 12:15:08 »
Ach, is een boek wel te vertrouwen? Wie weet in welke duistere steegjes ons Tante Nonneke niet vertoefde? Het fictieve vriendje van broeder experimentus bevond zich ook vaak in zulke steegjes en het bracht hem niet altijd evenveel goede zaken op. Misschien is het wel betoverd door de zandhengelaars en lokte het Tante Nonneke daarheen. One book to rule them all. Als je het zou horen fluisteren, kieper het vlug weg zou ik denken. Tenzij het SiSSen gaat natuurlijk, dan kan het alleen maar dingen bevestigen voor mijn medebroeders en zusters. Hoewel ik liever zou hebben dat het laat weten hoe de soep van de tuinman smaakt. Mmm overheerlijk?

Vanavond weten we alvast meer...







banaan begint met een b, soms met een s