Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 377192 keer)

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #740 Gepost op: 15-02-2003, 16:14:20 »
BUNNAHABHAIN...
Eindelijk, zeg, Tante Nonneke wacht al een hele tijd op die groene doos met rode letters uit het land van tweed en karoërok. Ja, zeg ik ga niet zeggen wat er inzit, maar ik kan wel zeggen dat mijn hutkoffer zo goed als leeg is. En dat kan toch niet als er nog eens een oude bekende langskomt, dan moet ik die begroeten met een glas van die bubbeltjeswijn.
Dat past toch niet?







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #741 Gepost op: 15-02-2003, 16:44:54 »

Twee vreemde vogels in ons nest : een Andragon/Estragon, en een Broeder Bloedige Spaanse inquisitie.
Minder gelachen. Gedacht : The lunatics are taking over the asylum (DJ ?)
Ook gedacht : ons Heer moet van ieder zijn getal hebben.
Vreemde vogel? In een nest? Duiven op het dak, daar had ik al van gehoord. Dank zij de vooruitziende waarschuwing van één vreemde vogel, en een nachtelijke inspanning van mezelve -verschoning voor het donkere gebimbam- zijn de leien deze nacht verschoond gebleven dan de overtolligheden van de gevederden.
Vreemde vogel noemt hij ons. Ken ik u? Moet ik u kennen? Nooit van gehoord, meneer.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #742 Gepost op: 15-02-2003, 16:45:54 »
T'is toch wel mooi, dat kloosterleven. Mysterieus, veel esoterie en dat soort dingen. Maar dat celibaat hè, dat houdt me toch wel tegen.  







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #743 Gepost op: 15-02-2003, 16:52:51 »
Volgens mikaelv is "Strangers in the Night" meer van toepassing. Was dit een poging om het hele forum en haar bezoekers samen te vatten ? Me dunkt dat hijzelve de vreemde eend in de bijt uithangt en iets te weinig onze wandelgangen inspecteert. Toch fijn dat er af en toe nog iets op de kapelmuren wordt geschreven door bezoekers, kwestie van animo te brengen in het anders saaie kloosterleven... Wij maken hier zelf de ambijans (nog een bezoeker, sic)
Heb duizend maal dank, broeder Xandragon, om deze onverlaat op gepaste wijze de plaats te wijzen.
Welke plaats, dat weet ik ook niet. En of dit dan wel wijs is, is weer een andere queeste.
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Op de komende dag des heeres zal er weer een ziel minder zijn. Desondanks neemt de vreugd toch toe. Contadictio?
Hier in onze omwalling gaan we trachten de fakkel brandende te houden. Ieder op zijn manier. Ambijans, dat moet er zijn.








Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #744 Gepost op: 15-02-2003, 19:33:35 »
T'is toch wel mooi, dat kloosterleven. Mysterieus, veel esoterie en dat soort dingen. Maar dat celibaat hè, dat houdt me toch wel tegen.  
Het celibaatschap is hier absoluut geen vereiste. Bij mijn intrede tot het klooster is er van het begin af aan afgesproken dat ik na de queeste terug mag wederkeren naar mijn geliefde ende nazaten. Helena van Troje komt trouwens regelmatig langs om een in de buik van haar Trojaans Paard verstopte lading Cht. La Taupe binnen te brengen. Deze deel ik dan wel broederlijk (en zusterlijk) met enkele ingewijden. Hiervoor gebruiken we regelmatig de kelken uit de Tuin der Bloeiende Boom. Dat deze de grootte hebben van een regelrechte Ciborie, maakt het alleen maar moeilijker om diep in het glas te kijken.

En op andere momenten doe je hier niets anders dan de paden van Jericho bewandelen, m.a.w niets. Si Deo Volente, mogen we hier ook nog de diensten van Broeder VHS en Zuster Videotheca benutten om waarheden te zoeken.
Cum hoc ergo propter hoc, zou Frère Jacques zeggen in zijn beste Latijn. Of hoe verbanden zoeken waar er geen zijn.

Voor ons blijft het huidige triumviraat een Dogma. Het beltegoed van de SIM-kaart zal morgen met een domiciliëring aangevuld worden met x-aantal Euro's. Dat hopen we dan toch voor de arme plebejers die al een grote som door hun neus geboord kregen.








Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #745 Gepost op: 15-02-2003, 23:38:14 »
Het is en blijft stil waar het niet waait. En broeder Deboosere zegt dat het niet waait. Zelf ben ik te beneveld om het te controleren. Als de snorreloze het zegt dan geloof ik hem. Door mijn lichtbak moet ik niet naar buiten om de wereld te zien. Maar is het wel de echte wereld, of wordt mij iets voorgespiegeld waar ik geen vat op heb?
Ik ga toch maar even buiten, denk ik. Controle, dat moet er zijn. En, een heldere geest. Morgen, dan maar. Blijven denken, dat is verstandig. Anders worden we allemaal dobbeljoe-B-volgelingen.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #746 Gepost op: 16-02-2003, 00:45:25 »
Ik volgde vandaag maar het was allesbehalve Sjors dubbeljoe B die ik volgde, ik was tesamen met velen heel velen die in tegenstelling tot ons, al hun neuzen dezelfde richting in hadden. Kwam dat door de striemende vrieskou en waren ze allen bevroren, of kwam dat door de bezielende warmte om zoveel domheid bij de leiders van een aantal landen.

Ik dank het heilig licht van boven voor wat inzicht , maar waarom moet dat inzicht nu net luiden dat quick een verdomd goed alternatief is voor Mc D en heeft het niks met onze queeste te doen. Misschien iets teveel gebeden aan de hand van mijn pre-occupatie van de afgelopen dag en het zoeken naar alternatieven voor het falende geld van Uncle Sam in de Belgische staatskas.

Morgen gelukkig dankzij de grijze pij een SIM kaart met minder letters ?, minder pecunia's in de pot? en meer kans op genezing voor mijn MS?

Gloria Gloria Halleluja in extasis.
Moet er nog soep zijn.








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #747 Gepost op: 16-02-2003, 01:43:08 »
De soep van broeder mikael wordt in dank aanvaard. Goed tegen de kou, met al die netels erin. Zijn commentaren roepen vragen op.
Vooral omdat hij /zij niet alomtegenwoordig is.
Of bent u ook, Broeder Tuinman, een van die mensen die voor de verlichte dictatuur is ?

U beseft toch dat een verlichte dictatuur nog altijd een dictatuur is.
Aan de anderen, weest welgekomen, maar voeg u een beetje, want dat bloederige Inquisitiegedoe heeft zijn tijd echt wel gehad. Maar Broeder Inquisitie schijnt zijn leven te hebben gebeterd, en maakt nu alleen nog de slaapkamers van de novicen onveilig. Laudeamus te. Zou ik zeggen.
Nog één keer slapen, en dan kan er een echte uitvallen.
Een echte kandidaat mol, bien sur.
Wat onze queeste er alleen maar makkelijker op maakt.
Had ik beloofd om de cijfers na te kijken ?
Dat had ik.
Welnu : er is niets te vinden.
Nog niet.
Wacht nog een wijle.
Nog wat slapen, en dan is de mol er weer.









Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #748 Gepost op: 16-02-2003, 11:09:39 »
Een échte kandidaat mol Frère Jacques? Wat als de o zo gevoelige Corry uitvalt? Dan staan we nog steeds nergens vermoedt deze zuster...







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #749 Gepost op: 16-02-2003, 11:24:16 »
En wat als de voorzijde van onze SIM-kaart er een beetje minder wel bij vaart? Dan blijft het gewoon een SIM-kaart met evenveel beltegoed maar ook met evenveel toeters. Een déjà-voorgevoel zegt mij dat we na vanavond weer even wijs zullen zijn. Vréé wijs! Er zijn nu eenmaal puntjes die niet graag hebben dat het paaltje er te vroeg bij komt. En de klok vertelt ons dat vanavond nog te vroeg is. Klok kijken maakt onze kleine wijzer. Onze kleine hersenen in casu, die de speurzin aanscherpen. Deze avond nog iets scherper, iets gedrevener, iets fanatieker. Iets... molliger.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #750 Gepost op: 16-02-2003, 12:08:28 »
Een déjà-voorgevoel zegt mij dat we na vanavond weer even wijs zullen zijn. Vréé wijs! Er zijn nu eenmaal puntjes die niet graag hebben dat het paaltje er te vroeg bij komt.

Iemand zei ooit dat geduld het beste gebed is. Het overbodige is in deze queeste nu eenmaal onontbeerlijk Knudde (dat is de aard van het beestje)en ik vrees dat het door U genoemde puntje pas in maart definitief op zijn I wil plaatsnemen. Probeer in de tussentijd vrede te vinden in de kwaliteit van de queeste zelf. Het is immers een bekend gegeven dat als je zorgt voor de middelen, het doel wel voor zichzelf zal zorgen.










“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #751 Gepost op: 16-02-2003, 16:50:13 »
Geduld is een schone zaak, oremus. Frere Soi Même, let seffens een beetje op als ge u in de tuin begeeft, ik heb geen postduif maar een postalbatros gestuurd. Mocht die in uwe nek vallen zult ge tussen de sterren veel cijferkes zien.
Tante Nonneke is ook vree bedankt voor haar duifke, die we op wijze van Clamart hebben klaargestoofd. Het was zeer lekker en er blijven nog wat botjes over. Voor onderzoek zullen we maar zeggen.








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #752 Gepost op: 16-02-2003, 18:42:24 »
Een paar botjes? Pas maar op dat de kat van de buren niet voor het gerecht gedaagd wordt wegens het afkluiven ervan.

Zuster Viventia heeft zich afgelopen middag verdiept in de stof waar SB ook zo verzot op is (enfin, tenminste als ze niet meespeelt in het spel van de grijze pij natuurlijk) en deze zuster is tot het volgende besluit gekomen:

[Voor alle ingewijden bezeten door een grijze pij] [Er bestaat een oplossing verborgen in het spel] [Voor alle oplossingen verborgen in het spel : dé oplossing is kleiner dan je denkt maar de absolute waarde ervan is onschatbaar]

of zoiets toch...
Na het toepassen van haar formule kwam zuster Viventia tot het volgende besluit: de M.ol is ieM.and die op de SIM-kaart staat, maar de waarde van de SIM-kaart in zijn geheel kan elk moment ineenstorten, net zoals de beurs in Wall Street.

Conclusie: wat frisse lucht zou deugd doen en binnen een uurtje kunnen we ons were verheugen.









banaan begint met een b, soms met een s

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #753 Gepost op: 16-02-2003, 18:58:40 »
Laatste loodje om vanavond tijdens de fluorflitsen in het al dan niet wakkere hoofdje te houden: Engelse cijfer-is-letters-fooi-soep.
5 17 21 21 19 14 15 14 5 19 20 20 1 12 16 1
Geen dank. BZZ








Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #754 Gepost op: 16-02-2003, 19:15:52 »
Goed dat Zuster Viventia het alfabet achterstevoren kan opzeggen en precies weet de hoeveelste letter cijfer 19 is en ze dus daaruit kan vertrekken. Bij deze laat ze de anderen nog ff zoeken en als ze goed snapt wat Broeder Zichzelf bedoelt, dan sluit ze zich bij hem aan.







banaan begint met een b, soms met een s

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #755 Gepost op: 16-02-2003, 19:44:50 »
-- ---  .-..   .   ...












Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #756 Gepost op: 16-02-2003, 21:30:47 »
Frere zichzelf. mijn latijn is niet je dat. dus het eerste woord in de crypto cijfer kronkel komt niet over voor mij.
Verder heeft zuster videotheca mij vandaag verlaten en heb ik de executie niet kunnen meegeven aan zuster videoteca.

Verder weinig zinvolle fluorflitsen op mijn aquarium vandaag, teveel daadwerkelijke plebejers die me dan ook nog ambetant overkwamen tenminste mw assubel toch.

als ik enkel de beelden van vandaag zie is de I in de sim kaart zeker niet verdwenen, au contraire mes amis.

Ik had er echter wel wat centimekes op geplaatst op het vertrek van de i, maar had beter moeten weten, de centimes waren al weg als Betaalmiddel en als verdachte voor de grijze pij. Nu dus ook daadwerkelijk weg. Volgende mw goede snelheid die er uitvliegt???








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #757 Gepost op: 16-02-2003, 21:41:16 »
Zuster Viventia haar Latijn is ongeveer wat het zou moeten zijn (ze mag er zich dan ook dagelijks over buigen) en bij deze voor broeder Dictionarius:

equus non est talpa

een paard is geen mol

Enfin, allemaal goed en wel maar deze zuster is er niet gerust in. De voorspelling C of Sa eruit die ging goed, maar dat het de C was die moest gaan zint Zuster Viventia niet. In de nabijgelegen velden doet een foto-theorie de ronde en die zorgt ervoor dat haar M.ol er binnen 2 weken uitvliegt.

Pas comme ça é zeg







banaan begint met een b, soms met een s

Offline horobeylo

  • Forumlid
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #758 Gepost op: 16-02-2003, 21:53:50 »
Frère Soi-même,

Kan ik de klok van het forum vertrouwen? Hebt gij deze boodschap werkelijk opgeschreven vóór enig jagersoog de verschijning van de nieuwe mollengang had aanschouwd?

Waarlijk zijt gij dan een groot voorspeller!

Zoals ook Augustinus Sandringus reeds stelde (in de 19e-eeuwse vertaling door I.A. Mollensteyn, getiteld: "Hoe een mol te verschalken?"):

De dierenarts was, zelfs te paard,
de rol van mol nog nimmer waard.

Wel ben ik benieuwd, cher frère, waar gij deze verhulling van de fooi vandaan hebt gehaald. Komt de cijfersoep uit de cellen van zij die de koker hadden geopend? (wee wee was die aflevering qua pecunia, de grijze pij was alomtegenwoordig). Of heeft u andere visioenen?

Devote jagersgroeten,

Horobeylo.








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #759 Gepost op: 16-02-2003, 21:56:29 »
Zuster Viventia gokt op een preview die elke week uitgezonden wordt na de aftiteling







banaan begint met een b, soms met een s