Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 377191 keer)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #800 Gepost op: 17-02-2003, 22:30:55 »
Denk zoals de Mol denkt. (Lees: denk zoals de Zandhengelaars denken).

Verdi geeft toe dat het hem af en toe moeilijk valt de verdenkingen tegen anderen dan Shadia B. serieus te nemen. Het is nu eenmaal zo, dat als de ezel honger heeft, zelfs stokslagen hem niet kunnen deren. Een paar dagen rust en zwijgplicht in het klooster zullen hopelijk louterend werken en de mildheid in de steeds knorriger wordende oude man terugbrengen. Hopelijk laat zuster Portasia mij nog binnen.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline bas premium

  • Forumlid
  • * dierenarts Boere: kleine huisdierenpraktijk *
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #801 Gepost op: 17-02-2003, 23:33:51 »
Verre van mij de intentie ons aller teerbeminde tante haar mol niet te gunnen. Ieders mol is even goed als de mijne, we moeten dit ootmoedig durven bekennen.
Met dezelfde ootmoed durf ik evenwel suggereren dat zuster nonneke enkele redeneerfouten begaat.
Ze zet niks in,want deze proef is een omgekeerde test. Er kan geld gewonnen worden door iets goed te doen en niet dat er geld verloren wordt als je iets slecht doet.
Er kan natuurlijk wel geld worden verloren door iets slecht te doen. Stel dat Shadia die 1000 euro meteen op zichzelf had ingezet, dan was er na het eerste duel niets meer over om op de anderen in te zetten. Ze speelde het echter wijzer: in haar duel interesseerden haar enkel de pasvragen (die ze niet won, maar ze kon maar proberen), terwijl ze het geld op andere duels inzette. Poging tot winstmaximalisatie zonder persoonlijk risico, noemen ze zoiets.
De proef wordt inderdaad verloren...
Maar niet dankzij Inge, wel omwille van Corry.
Want als Corry direct afdrukt na Inge,wat elke logische denker zou doen, wint Corry. Goed ingeschat van Shadia, zou ik dan zeggen.
Vreemde mol, die op voorhand weet dat één der duellerende dames een strategische fout gaat maken. Mol of geen mol, je kunt redelijkerwijs niet weten wanneer Corry gaat afkloppen (voor of na Inge, en indien na, hoe lang erna). Lucky shot dus. Of beter: unlucky shot, van een niet-mol die ook haar potentieel spaarpotje ziet verloren gaan, maar daar eigenlijk niet meer om maalt, daar ze reeds naast de veel belangrijkere pasvragen heeft gegrepen. Want dat is inmiddels wel duidelijk: alle kandidaten verkiezen hun persoonlijke slaagkansen tijdens de executie ver boven de gemeenschappelijke pot. Een sfeer die van bij het begin vakkundig werd aangemoedigd door... Inge.








« Laatst bewerkt op: 17-02-2003, 23:37:24 door bas premium »
Wie draagt beter zorg voor de mol, dan een gediplomeerde dierenarts?

Lowprofile

  • Gast
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #802 Gepost op: 17-02-2003, 23:59:27 »
En dan Shadia haar ander probleem :
Op wie moet ze stemmen?
Daar ga ik heel kort op antwoorden :
Als Shadia NIET de mol is, is dat heel eenvoudig.
Zet 1000€ in, kies voor Marc en geef zelf enkel foute antwoorden. Gevolg : Marc wint 100% zeker en groep heeft 2000€...
En wat doet flets meehuppelende Shadia?...

Vergeef mij het tussenkomen in deze gewijde topic. En dan nog wel argumenteren tegen Tante Nonnke: dat wordt branden in de hel ...
Als Shadia NIET de mol is, dan wist zij niet dat er duels kwamen. Michiel vroeg haar telkens 2 mensen te selecteren voor proeven zonder te zeggen dat het om duels ging.
Zij kiest voor .... haar mol: Marc.
Daarna hoort zij dat het om een duel gaat en dat ze geld moet inzetten.
Ze zet geen geld in, want ze speelt tegen de mol (dat denkt zij toch). gezien er geen geld in het geding is hoopt ze toch de 3 pasvragen te winnen.
Zo kan het dus ook.
Voor de hel ? Trapje af, langs de Caves en dan in de valkuil springen . Dank u, ben al weg








Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #803 Gepost op: 18-02-2003, 01:53:10 »
Cho! Broeders en zusters, want zo wordt het hier toch nog een beetje prettig.
Ik steek mijn obligate Davidoff op, en stel vast dat ik niet genoeg meer over heb om het lang uit te zingen.
Gewikt en gewogen dus.
De fles Rum tot op de bodem geledigd.
Rum, geen hoe-heet-dat-ding-ook-weer-dat-Malcolm-Lowrie-zoop-in-Under-The-Volcano?
Ik heb zo ooit nog een fles kadoo gekregen.
Met dat wormpje erin?
Waar je zo zat van werd ?
Mezcal. Dat is het.
Vaststelling: Zuster Economica staat vandaag wel op de eerste bladzijde van de Standaardbijlage.
Mediageile tik, dat ik het zo lelijk moet zeggen.
"Help! Ik kan niet paardrijden". Ik breek me er het hoofd over, en probeer te denken zoals de zandhengelaars denken.
Haar paard gallopeerde trouwens niet. Ze doen dat zelden tussen de bomen, overigens.
Afijn, de rust lijkt weergekeerd over dit klooster. Tijd om nog eens alle afleveringen te herbekijken met een nieuwe verdachte.
Morgen brengt weer verlichting, hoop ik tenminste.
Al goed dat ik hier geen rondje moet aanbieden.
P.S. Hebben jullie ook problemen gehad met het sturen van berichten ?
Machien zei altijd :'Pagina niet gevonden'.








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #804 Gepost op: 18-02-2003, 01:55:52 »
ik ben het met de meesten eens dat als shadia de Grijze pij is, wat ze best kan zijn gezien de vele aanwijzingen in andere afleveringen, ze hier een fout heeft gemaakt. De mol moet mijns inziens verheven boven de cellen staan, de plek om de strategie te bepalen, maar de grijze pij toonde geen intellectueel vermogen vandaag.

of was deze proef niet te mollen. Ik blijf bij de grijze pij die ik vanaf begin heb verdacht, de augustiner monnik die nog nooit voor het vuurpeleton is geweest . Verder zijn zus meeneemt in plaats van zijn lief, met wie hij gewoon een heerlijk romantisch moment heeft gehad ten tijde van afl 4.

Verder is het stijn die niet als eerste plofkoffer een postcode vraag neemt, verder leest Stijn strips en wel XIII, 13e letter van het alfabet is jawel de M.

Waarom Inge niet, quebec is echt dom en als Mol gewoon te duidelijk, maar kan de tactiek van WV zijn, maar zou het een slechte Mol vinden.

Waarom Marc niet. Wat is het nut van Corry over de klimmuur brengen, als hij C laat staan, slaagt de proef nooit, nu C erover geraakt kan de proef slagen en dat is niet in de handen van hem

Mol verdachte (voor mij niet hoor) Inge deed deze week zeer vreemd,(nog vreemder als anders, ja zelfs dat kan), maar of ze daarmee de Mol is??? Only time will tell. Ik baal er steeds van dat de onverdachten afvallen. Next week Sandra, dan word ik boos. Dus laat het maar Shadia zijn dan zijn alle theorien nog in tact, balen de shadia verdenkers even.

Als we het leuk willen maken zeg ik Inge eruit, ik vind dat de minst leuke kandidate, zelfs als Mol is ze nog niet leuk. Maar das enkel mijn gedachte.

Moet er nog soep zijn.

eh waarom sandra geen Mol, weet het niet heb niks Mols gezien en ook niks onmols, te stil, te weinig in beeld,









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #805 Gepost op: 18-02-2003, 02:05:41 »
Soep! Broeder Dictionarius. Dat was het wat ik hier miste. Mistte ?
Uw conclusies zijn mooi geformuleerd en bewijzen uiteindelijk dat zelfs gij, Borges en Hoeder der wetenschap dees Kloosters er geen idee van heeft.
Too obvious, of net not obvious genoeg.
Wie zal het zeggen.
Ooit zou iemand de perfecte uitleg al gedaan hebben (dixit de Drakendoder).
Maar wie en waar ?
Want met al onze theorema's zitten we even ver van de grijze gepijde als tevoren.
Overigens!
Zowel met genoegen als enige weerstand gezien dat Broeder Xandragon en Tante Nonneke in concubinaat vertrokken zijn.
Betekent dat, dat nu zij in een sfeer van oneigenlijkheid samen wonen, zij dees klooster verlaten hebben.
Een Ménage à deux, zogezegd ?
Of mogen wij ze , na hun buitenechtelijke zijsprong nog onder onze kloostergemeenschap herbergen?
Ach! Veel te veel vragen.
Antwoorden wil ik, antwoorden!
S is de Mol. Statistisch, zowel als in realiteit.
Waarom blijf ik dan toch morbide bij Sint Augustinus.
Ik weet het niet.
Maar ik vind troost.
U ook niet.









Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #806 Gepost op: 18-02-2003, 02:14:33 »
Geachte Hoogachtenden,

Door middel van onderhavig, nederig schrijven wenst Uw Gouverneur, U ongetwijfeld alreeds in enigerlei mate bekend, in alle gedruikelijke en in deze tevens ook passende sereniteit de goede ontvangst der m.b.v. Prior-zegel en aanverwanten aan zijn diensten gericht schrijven te plegen te bevestigen.

Tot hun bijzonder grote - en wij wikken als steeds onze woorden (alvorens desgevallend over te gaan tot het wegen) - spijt, dienen de diensten der Gourverneur, dewelke overigens (doch dit enigszins terzijde) weinig opgezet plegen te zijn met het recentelijke toevoegsel hetwelke aan zijn eretitel blijkt te zijn toegevoegd, geheel buiten zijner wil overigens, doch met alles valt heden ten dage te leven - zolang het maar geen oorlog wordt, alhier in onze prachtige contreien - schuldig te pleiten op het domein aangaande de dossierkennis betreffende het debat hetwelk in het onvolprezen Klooster der Psychomolestocompressorianen alreeds sinds enige tijd alsdan schijnt en alsmede blijkt (!) te woeden.

Hetgeen geen goede zaak is.

De Gouverneur heeft zijn kostbare tijd genomen en meende alreeds van bij één enige oogopslag, enige weken geleden inmiddels overigens, zijn diensten te wijzen op de problematiek der verzekeringskunde. Het dak van het Gouvernementele Paleis leverde tot haar uitermate verregaande scha en schande het onder geen beding (of voorbehoud) te negeren element van onbetwistbare bewijsvoering. En zulks, spijts een in niet mis te verstane bewoordingen geredigeerde polis (!), dewelke volgens zaakgelastigde "van beton" zoude plegen te zijn in geval van gebeurlijk en geen enkele onzer vijanden toe te wensen onheil.

Alhier, in den Provincie, is het besluit m.a.w. alreeds enige weken geleden met eenparigheid van geldige stemmen getroffen. Men beware zijn/haar scepsis ten aanzien van personen dewelke zich plegen uit te geven voor verzekeringsmakelaar of iets soortgelijks met betrekking tot dienaangaande! Wij kunnen het, alhier (en elders), nimmer voldoende onderstrepen. De persoon die wij reeds geruime tijd niet meer behoeven te zoeken is Joris Marc.

De Gouverneur kan enkel de hoop & wens uitdrukken dat kwestieuze enveloppe (naar wij hopen voorzien van Prior-zegel!), waarvan klaarblijkelijk alreeds sprake alhier in deze aangename gemeenschap, zelfde inhoud pleegt te bevatten - redelijkerwijs.


Hoogachtend
Gouverneur Plaetevoet












Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #807 Gepost op: 18-02-2003, 02:15:00 »
ik geloof ook in st augustinus, auguste rodin, xiii, augustus was een romeins keizer. WoeSTIJNvis.

Maar ik heb vandaag al meer uitgekraamd dat het spel vertroebeld is doordat er vele zijn die de flisten in het aquarium zijn als hun wake-up call voor een hollywood remake van dit feuilleton.

Wat voor mij een houvast is, is dat velen dolende zijn. Zelf heb ik nog steeds de theorie dat de 2 punten van stijn bij het raadsel bewust zijn en dat ze (grijze pij en zandhengelaars) ervan uitgingen dat de nikdsoener geruild zou worden met de 0 punten . Daardoor en enkel daardoor moetsen alle andere proeven slagen.(een erg groot risico maar zonder risico geen gewin, al is dat wat de talpa wil).

Verder vrees ik echt voor de ahdia fans, dat na zondag het leuke snoetje van de fluorflitser verdwijnt, if not shes the mole.

Talpa non videt cortina verte. dictionairius dixit








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #808 Gepost op: 18-02-2003, 02:21:24 »
Bemerken onze immer alerte diensten dit goed? Is de heer Beer werkelijk onder de onzen en dientengevolge ook (en alsmede) aanwezig, heden avond, alhier?

Welk één toeval, zoude de Gouverneur plegen te poneren, mijmerend. Zulkse coïncidentie vermag Hem enkel te sterken in zijn rotsvaste ponering dat de persoon die wij thans zoeken de genaamde Joris Marc pleegt te zijn.

Steeds bereid tot verdere en (indien gewenst) omstandiger toelichting. Dienaangaande.

Uw Gouverneur








Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #809 Gepost op: 18-02-2003, 02:25:36 »
Hier zie, daar zie. De Gouverneur zie.
Long time no see, maat.
Weest welgekomen, en verander maar uw naam, wantSinten hebben we nog niet in dit klooster.
We willen wel, maar de vraag is maar of we er ooit in zullen slagen deze status van excellentie te bereiken.
weest in elk geval gegroet, en ik mag dit ook doen in naam van mijne medebroeders en ook zusters.
Uw theorema wordt overigens in dank aanvaard.
(En geklasseerd bij de andere.)








Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #810 Gepost op: 18-02-2003, 02:39:32 »
En overigens, boeder Plaetevoet, u heeft van mij een drankje tegoed. Een Malt, wat Rum, Drambuie misschien. Of een frisse Duvel. U zegt het maar.
Mij postduif heeft wat meel over uw doos uitgestrooid.








Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #811 Gepost op: 18-02-2003, 02:42:16 »
Broeder Mollemans,

Heden ochtend placht u neder te schrijven:

"Waarom Marc niet. Wat is het nut van Corry over de klimmuur brengen, als hij C laat staan, slaagt de proef nooit, nu C erover geraakt kan de proef slagen en dat is niet in de handen van hem."

U zoude zich, thans, beter verdiepen in het complexe geheel der punten, dewelke tijdens deze aangelegenheid plegen te zijn toegekend door de persoon die wij zoeken.

Deze persoon vermag het de "slapenden" gezamenlijk 21 punten toe te kennen. Wij weten inmiddels dat 2 der 3 slapenden (Walter, Nicole) niet de personen zijn die wij vermogen te zoeken en slaper 3 zowaar 25 minuten lang heeft geslapen... tot het merkwaardige moment daar placht te komen waarop geweerschoten deze bevallige doch minimale verschijning uit Borgerhout haar uit heur slaap vermocht te hebben gewekt.

26 op 46 punten dienden verdiend. De enige mathematische zekerheid opdat het Geheel der Proeven zou mislukken, bestond er volgens onze vaststelling in de slaapproef te doen mislukken (46 - 21 = 25).

De heren programmamakers zijn weerom selectief geweest in het verschaffen van informatie. Het is ons niet verduidelijkt in welke mate de persoon die wij zoeken weet heeft op de hoogte pleegt te zijn gebracht van de resultaten der overige proeven (lamp, tekenen). Indien wij ervan uitgaan dat deze persoon niét over kwestieuze informatie beschikte, dienen wij ervan uit te gaan dat Het Opzet hierin bestond de slapenden het slapen te trachten te beletten. Hiervan uitgaande, is het niet meer dan logisch te veronderstellen dat de genaamde Joris Marc niets dan goede redenen had om de genaamde Deltour Corry al over de muur te helpen... Hij placht haar nodig te hebben om enige luidruchtige geweerschoten af te vuren.

Zo menen de gouverneur, alsmede zijn diensten.














Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #812 Gepost op: 18-02-2003, 02:45:39 »
Jaja, maar moet ge nu iets drinken of niet?








Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #813 Gepost op: 18-02-2003, 02:51:13 »
Geachte Heer Beer,

Gesteld dat zulks geen onaangename consequenties en dergelijke zoude plegen te veroorzaken m.b.t. de Orde in dewelke bepaalde levensregels schijnen te plegen te worden gehandhaafd, zouden de diensten der Gourverneur weinig bezwaar menen te ontwaren in een cognacsken. Als het niet geeft.

Uiteraard (en hoogachtend, vanzelfsprekend)

Wij zullen één eerzame dronk plegen te plegen op den Genaamde Joris Marc, dewelke zich beslist niet slecht van Zijn Taken kwijt.








Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #814 Gepost op: 18-02-2003, 03:04:31 »
Het niet eens zijnde met uwe conclusie in verband met de genaamde Marcus Aurelius (al kan u gelijk hebben, maar dat wordt vechten met Tante Nonneke en DJHousse) krijgt u van mij nog een slaapmuts.
Er staat hier alleen nog Courvoisier VSOP, dus u had het inderdaad slechter kunnen treffen.
Zomaar de winnaar en de Mol verwarren. Foei, eigenlijk.
Nu kruip ik in mijne bedstee.
Hasta later;








Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #815 Gepost op: 18-02-2003, 10:43:30 »
Beste Broeders,

Na een lange absentie placht ik enige wijsheid aan de Orde toe te voegen rond de Quebec - kwestie. Ik sandaalde naar de Aussies en na diepgaand onderzoek bleek dat ook Sydney niet het juiste antwoord zou geweest zijn. De hoofstad van Australië is nog steeds CANBERRA, wat gener domme geiten zou geweten hebben...

Schrap deze verdenking Ingentwege dus maar, weinigen (zelfs bereisden) zijn zich vergewist van dit staaltje geografische verwarring.

Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden







« Laatst bewerkt op: 18-02-2003, 10:46:52 door Imprimatur »
IN HOC SIGNO VINCES

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #816 Gepost op: 18-02-2003, 13:11:57 »
Uw publicatie onder kerkelijk toezicht vertoont helaas één hiaatje. De typische quizvraag werd dan wel in die vorm gesteld aan onze gewilde boeredo(k)chter, doch de tegenvraag aan de overige plebejers was welk antwoord ZIJ daarop gegeven had. Het speelde dus totaal geen rol welk antwoord zij opgaf. Quebec, Bissegem, Zoetenaaie,... het was om het even.
In mijn humbele opinie wist ons Inge wel dat het niet Sydney was en dat het 'ergens' begon met een aangeblazen 'k', maar wist ze op het moment zelve, net als ik trouwens, niet meteen de klepel hangen. En dan is Quebec, of Calcutta of Caledonie, fonetisch niet echt ver uit de buurt. Geografisch is een ander paar mouwen, maar daar had ze geen tijd tot breien toe...








« Laatst bewerkt op: 18-02-2003, 13:14:00 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #817 Gepost op: 18-02-2003, 13:21:13 »
Beste Broeder Knudde,

Daar ik maar als bescheiden universitair (theologie en orthopedagogie)geschoolde medebroeder door het leven ga, kan ik mij onmogelijk indenken dat een gelijkgeschoolde kandidate i.c. Inge zulkse primaire basiskennis ontglipt. Evenwel kan het wezen dat haar scholing een geveinsdheid is, ze kan amper paardrijden. Maar deze overdubiositeit stelt haar buiten alle verdenkingen. Edoch zal ik mij wederom sandaalsgewijs verplaatsen naar oorden die wijsheid en inzicht verschaffen.

De steeds tot uw dienst zijnde
Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden







IN HOC SIGNO VINCES

Offline bas premium

  • Forumlid
  • * dierenarts Boere: kleine huisdierenpraktijk *
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #818 Gepost op: 18-02-2003, 13:47:03 »
U zoude zich, thans, beter verdiepen in het complexe geheel der punten, dewelke tijdens deze aangelegenheid plegen te zijn toegekend door de persoon die wij zoeken.
Weledelgestrenge heer gouverneur, welk een vreugde u te mogen begroeten in deze nederige plaats van versterving en boetedoening. Vreugde welke niet enkel opgewekt wordt door uw fysieke en geestelijke vertegenwoordiging, doch ook door de eminente redenering die u alhier meteen ontwikkelt. De kwestie der puntenverdeling was in het recente verleden reeds het voorwerp van enige overpeinzingen mijnentwege, waarvan het resultaat aanschouwbaar is in de zogenaamde i-files (wend u tot mijn profiel, broeder Mollemans houdt graag de deur voor u open). Weliswaar hanteerde ik de puntentheorie om de beschuldigende vinger uit te steken richting onze kleine huisdierenspecialiste, maar de kern van de redenering is dezelfde: er zijn punten welke relevant zijn, en er zijn punten welke irrelevant zijn.

Dit gezegd zijnde blijf ik bij de genaamde Boere I. zweren, al erken ik dat de genaamde Simons M. het meest valabele alternatief is.







Wie draagt beter zorg voor de mol, dan een gediplomeerde dierenarts?

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #819 Gepost op: 18-02-2003, 13:47:37 »
... weinigen (zelfs bereisden) zijn zich vergewist van dit staaltje geografische verwarring.

zulkse primaire basiskennis

U brengt mij zelf in verwarring broeder drukker. Ik meen een contradinges in terminis te ontwaren, doch mijn algemene kennis reikt dan ook niet verder dan mijn thesis over de oorzaak van dubbele kinnen bij de meeste broeder Franciscanen en consoorten. Ik denk dat ik ook maar eens beter meer geestesverruimende oorden ga opzoeken.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat