Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 377181 keer)

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #820 Gepost op: 18-02-2003, 13:53:49 »
Broeder Knudde,

Ik apprecieer uw welgemeende kritiek en mijn contradictio in terminis is inderdaad een een factum est. Waarom mij niet vergezellen naar het niet zo veraf gelegen Sardinië... the place to be tegenwoordig voor begeesterde Promoliaten. Laat me iets weten en voorzie je van je beste sandalen broeder,... de tocht is lang en de boetedoening hard..

Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden, die binnen 15 minuten de tReiniger neemt naar Rome, om alsdaar over te schepen naar Sardinië







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #821 Gepost op: 18-02-2003, 13:58:17 »
Enige Info:

In de vorige reeksen van de Grijze Pij bleek de Mol steeds een verwante te zijn van een Woestijnvisser. Wat blijkt uit mijn gegrond onderzoek, broeders:

MICHIEL IS EEN VRIEND VAN MARK UYTTERHOEVEN: MARK UYTTERHOEVEN KENT STIJN: ZE HEBBEN SAMEN OP SCHOOL GEZETEN IN MECHELEN lyceum (weliswaar niet in hetzelfde jaar, maar hebben toch contacten)!!







« Laatst bewerkt op: 18-02-2003, 14:49:53 door Imprimatur »
IN HOC SIGNO VINCES

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #822 Gepost op: 18-02-2003, 14:26:33 »
Zou het misschien mogelijk zijn om een aantal wagonnetjes volgestouwd met uitroeptekens af te haken, broeder drukker? Mijn laptop beschikt niet over een breedbeeldscherm en zo is het U moeilijk volgen op uw tocht.

Zit hij nu links?
                                Of zit hij nu rechts?

Begrijpt U?









De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #823 Gepost op: 18-02-2003, 14:42:39 »
Excuses, broeder

Ook ik beschik over een laptop (gezien mijn verre reizen) en ondervind zelf de ongemakken die ook uwer ongenoegen deelmaken. Ik zal verdermaal een bescheidener euforie tergewille spreiden. Alsmede lijkt het me opportuun u nogmaals te vragen of u me vergezelt op mijn forenzische queeste?

Dit is kabbalah, u begrijpt me wel...

Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #824 Gepost op: 18-02-2003, 14:51:50 »
Bij deze zijn de vrachtwagens (die eertijds gebruikt zijn om de aflaten te transporteren) in dienst gesteld om de overbodige uitroeptekens te verwijderen.

Hier alsmede u ten dienste zijn geweest,

Imprimatur
Broeder der Verre Oorden







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #825 Gepost op: 18-02-2003, 15:00:22 »
Ik ben U reeds nagereisd naar de Augustijnertempel waarde broeder, doch U had net weer het hazenpad gekozen. Men heeft mij binnen gelukkig een kommeke verkwikkende soep aangeboden welke mij de hogere sferen deed bevatten naar waar U verwijst en van waaruit alles terug naar onze wereld en zelfs ver daaronder afdaalt.
Mijn sandalen zijn gebonden, net als mijn handen en voeten, doch ik probeer U te volgen. Boven onze hoofden echter cirkelen vele valkuilen, hun geoefend oog loerend om ons een loer te draaien en ons te doen trappen in de valkuilen. Die andere begrijpt U wel, die minder geluid maken, tenzij de echo die er soms uit opstijgt.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline bas premium

  • Forumlid
  • * dierenarts Boere: kleine huisdierenpraktijk *
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #826 Gepost op: 18-02-2003, 15:04:39 »
MICHIEL IS EEN VRIEND VAN MARK UYTTERHOEVEN: MARK UYTTERHOEVEN KENT STIJN: ZE HEBBEN SAMEN OP SCHOOL GEZETEN IN MECHELEN lyceum (weliswaar niet in hetzelfde jaar, maar hebben toch contacten)!!
Samen op school gezeten? Hoeveel jaar heeft Uyterhoeven over zijn schooltijd gedaan? Speelde hij als zittendblijvend dertiger met dat schattige kleutertje met zijn blonde krulletjes?







Wie draagt beter zorg voor de mol, dan een gediplomeerde dierenarts?

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #827 Gepost op: 18-02-2003, 15:07:21 »
Beste broeder,

Uw cryptografische omsluieringen verbazen mij, en de soep wordt hier steeds heet geserveerd, alsook mijn informatie. De kommekes waaruit ik schenk zijn evenwel een mysterie, zelfs voor mezelve. Alsnog vertrekken we, broeder... Ik ontmoet u in Bar Sar, de verblijde congregationele stek ter plaatse, Sardinië STerft,...

Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #828 Gepost op: 18-02-2003, 15:11:47 »
De diepe sporen uwer begeleiders hebben de jing en jang weer in evenwicht gebracht. dank U. Of dit ook geldt voor onze grijs gepijde is een ander twistpunt.
We hebben namelijk ongetwijfeld te maken met een schizofrene janus die zich nu weer als Joker, dan weer als Twister aandient. De dualistische logica maakt van de Twister zowel de vriend als de vijand van de Joker. Hemel en hel bevechten elkaar; tegelijkertijd vormen ze elkaars levenselexir. Zo ook bestoken, beschimpen de Twister en de Joker elkaar in het aanschijn van de verwarde onbegrijpenden; tegelijkertijd zijn het de wederhelften van de Jing-Jang van de gedaanteverwisseling. Wat de twister aanraakt valt buiten het bereik van de Joker. Hij levert de laatste ingrediënten van de toverdrank. Santé!










De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #829 Gepost op: 18-02-2003, 15:11:59 »
Samen op school gezeten? Hoeveel jaar heeft Uyterhoeven over zijn schooltijd gedaan? Speelde hij als zittendblijvend dertiger met dat schattige kleutertje met zijn blonde krulletjes?
Alsnog geweten zit er een 15 jaren tussen, alsnog kent Mark Stijn, en zitten nog samen in culturele projectontwikkeling op gemeentelijk niveau.. trek het na broeder Knudde... verruim je geest..







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #830 Gepost op: 18-02-2003, 15:23:42 »
Hiermede een oproep:

Aangekomen in Rome storten mijn oogleden een tranendal der gemissing onzer Broeder Knudde. In de hoop een snelle verschijning te mogen aanschouwen bid ik,

Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden

(bijlage: Rome by night)
IN HOC SIGNO VINCES

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #831 Gepost op: 18-02-2003, 16:48:22 »
De eerste volledige dag in het klooster heeft mij het volgende geleerd: er is geen maandag of hij maakt wel plaats voor een dinsdag. Hierbinnen wordt inmiddels druk gezocht naar een of andere toverdrank. Alsof de waarheid of de vervulling van Uw verlangens ooit buiten Uzelve gevonden zouden kunnen worden. Uiteindelijk zal het wel bier blijken te zijn, die toverdrank. Hopelijk maken ze zichzelf niet ziek door te drinken op de gezondheid van de anderen. Ik vrees dat het nog te vroeg is om het klooster te verlaten. Ik zal Tante Nonneke of Xandragon vragen of ik nog wat langer mag blijven. Het bevalt me hier eigenlijk wel, zo ver weg van het gewoel.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #832 Gepost op: 18-02-2003, 17:05:48 »
Ik blijf bij de grijze pij die ik vanaf begin heb verdacht, de augustiner monnik die nog nooit voor het vuurpeleton is geweest .

Met verheven plezier stel ik nu tot mijn voorafgaande onwetendheid vast dat ook broeder Mollemans zich tot Sint Augustinus wendt voor zijn dagelijkse beden.


S is de Mol. Statistisch, zowel als in realiteit.
Waarom blijf ik dan toch morbide bij Sint Augustinus.
Ik weet het niet.
Maar ik vind troost.
Met evenveel afschuw stel ik vast dat onze Teddy dezelfde keuze heeft gemaakt!
Vijfde keer, goede keer, of zijn we er allemaal aan voor onze gewijde moeite?
Immers, gezien de promiscuïteit van verdachtmakingen die de heer T. hier al ten toon heeft gespreid, kunnen we vrezen dat zijn succesloze reeks zich nog een week of 3 kan doorzetten.
Of is de bekering een feit? Afgekickd van de Schotse hoogvlakten, en naar de Caraïben geëmigreerd?
Trouwens, heeft iemand nog iets gehoord van de reizigers die naar Sardinië zijn afgevaren? Is hun boot lek geslagen en zitten ze diep in de olie?
Desalnietemin ga ik nu in de klokkentoren een luid gebimbam laten horen. 5 uur, tijd voor warme soep.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #833 Gepost op: 18-02-2003, 17:06:37 »
Xandragon heft zijn kavuizelkap op om de mistige slierten rondom het Klooster opnieuw te ontwaren. In de Knipkamer van de Zandhengelaars gaat het er druk aan toe. Het is als Manna voor de hongerige Oecumenische talpavangers om zoveel mogelijke hints door te spelen die eigenlijk NIET naar de mol verwijzen.

De Pontifex Maximus van de geschubde droogaard neemt hier deel aan met véél plezier door op de Sabbatdag bij zijn Aquariumaanhangers te gaan eten en een loze opmerking te maken zich éénmaal versproken te hebben.Dat bewijst de Sardonische instelling van het Productiehuis om bij onze Promoliaten een Schisma te creëren.

Wij zijn dus nu in verdeelde aggregatietoestand. Er zijn er maar weinig die een vaste vormstelling aannemen en veel die de mistige gasslierten in hun hoofd ontwaren om alzo de vloeibare vorm (beter gekend als Cht. La Taupe, drambuie of Duvel) tot zich te nemen om tot rust te kunnen komen.

Als het zo verder gaat, zal het Orakel een tanende Kloostergemeenschap ontwaren, de verscheurdheid een van oblaten naar aflaten degenererend oord maken. Hieraan wil ik een halt toeroepen en samen met Tante Nonneke een Nocturne brengen. Neem hieraan geen aanstoot, beste Gepluchte Broeder Jacques, wij hebben beiden andere interessesferen dan voornoemde Knudde die alhier op de kapelmuur een foute boodschap neerpende.

In diezelde interessesfeer maakten we reeds een digitaal toevluchtsoord vanuit het Schisma (scheurgroep). En dan nu allen tesamen een Gloria Patri opzeggen om de samenhorigheid te versterken.

Beste Talpa,
Geheiligd zij onze queeste
Aanhoor onze Jeremiade,
Leidt ons niet in een abyss,
Maar verlos ons uit onze dualiteit.
Amen







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #834 Gepost op: 18-02-2003, 17:30:37 »
Ik vrees dat het nog te vroeg is om het klooster te verlaten. Ik zal Tante Nonneke of Xandragon vragen of ik nog wat langer mag blijven. Het bevalt me hier eigenlijk wel, zo ver weg van het gewoel.
Wij verstoten hier niemand waarde Broeder. Schuif nogmaals aan aan de dis en nuttig de vele roemers wijn met ons mee...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #835 Gepost op: 18-02-2003, 17:56:08 »
Gearriveerd in het nabije Umbrië, wacht ik op mijn reisgenoot... Knudde... where arst thou???







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #836 Gepost op: 18-02-2003, 18:06:16 »
Hierbij enige hintverstrekking voor Broeder Knudde, alsook raad ik de medebroeders en - zusters aan deze kaart eens GRONDIG te bekijken...

Broeder, je weet waar ik ben,


Imprimatur

[verwijderd door de admin]
IN HOC SIGNO VINCES

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #837 Gepost op: 18-02-2003, 18:25:35 »
Xandragon en Nonneke hebben een scheuring etweeg gebracht, maar zij stoten ons niet af, laten wij hen dat dan ook niet doen. Iets van zoals ook wij anderen hun schuld vergeven, al is er in deze geen schuld aanwezig.

Schuld die er wel is bij de plebejers die de slaapproef om zeep helpen.
Ik heb het reeds verteld, mr potlood slaagt altijd in de proef, waarom daar dan geen optimaal gebruik van maken door toen-nog-niet-mankepoot er bij te laten assisteren, 11 punten in de jacqosse. laat onze augustiner monnik dan maar jammerlijk falen.De it manger doet op dat moment niks en verdient gratis en voor niks 6 puntjes. 17 in de knip. nog 9.

Dus of de schietproef of de slaapproef. En niks dat de Mol daaran kon doen. de halve uitleg van de gevleugelde is hier debet aan de vrwarring en het is de boerewijshied die de rest doet.  Knap werk van zandhengelaars.


Zoals de proef wordt aangegeven door degene die mij citeerde, wat ik trachtte te expliceren is dat Assubel het slagen van de proef dichterbij brengt door de ronde vrouw over die muur te helpen. Want als onze schone Borgerhoutse nu eens door zou slapen is het rechtstreeks gevolg van assubels handelen het slagen van de proef. En of dat de bedoeling is van de grijze pij drager waag ik te betwijfelen.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #838 Gepost op: 18-02-2003, 18:27:04 »
Geachte Hoogachtenden,
De Gouverneur kan enkel de hoop & wens uitdrukken dat kwestieuze enveloppe (naar wij hopen voorzien van Prior-zegel!), waarvan klaarblijkelijk alreeds sprake alhier in deze aangename gemeenschap, zelfde inhoud pleegt te bevatten - redelijkerwijs.


Hoogachtend
Gouverneur Plaetevoet

Tante Nonneke wrijft zich vergenoegd in de handen. Eindelijk nieuws van die oude bekende Nijlafvaarder waarvoor ze speciaal een flesje van de allerbeste Bunnahabhain heeft laten overkomen uit het land van tweed en karoërok.
Tante Nonneke spoedt zich dan ook met haast naar haar zolderkamertje om aldaar in haar hutkoffer de betreffende groene doos met rode letters op te gaan vissen.
En daar , tussen een halfvergaan minirokje en een paar verduurde naaldhakjes, restanten van een vroeger bestaan, liggen haar dierbaarste bezittingen.De groene doos van de Bunnahabhain, maar nog veel belangrijker, de 2 genummerde flessen Killwood die haar zeer nauw aan het hart ( én aan haar portemonnee ) liggen.
Nu is de Heer Sint Gouverneur een zeer belangrijk bezoeker én de eerste echte VIP die zich aan onze dis komt laven, maar de Killwood komt zelfs daarvoor niet op tafel...

En zeker niet omdat de Heer Sint Gouverneur zich bij wijze van begrijpelijke vergissing heeft bekeerd tot de Sektaire Beweging van De Adoreerders van Assubelië.
Nu is dat hem uiteraard vergeven, een misstapje is snel gemaakt en even snel terug hersteld, zegt Tante Nonneke maar zo.
En ook de  memorabele beroepsmatige nieuwsgierigheid van de Heer Sint Gouverneur is wereldwijd gekend en erkend, vandaar dat Tante Nonneke hem zijn neusbeweging in de richting van de inhoud van onze Orakelse enveloppe-inhoud met gedagtekende Pater Priorzegel niet kwalijk neemt.
Maar de Heer Sint Gouverneur moet natuurlijk wel begrip hebben voor het feit dat Tante Nonneke niet in de mogelijkheid is om ook maar enige uitleg te verschaffen in verband met voorgaande inhoud.In deze voelt Tante Nonneke dan plotseling ook enige verbondenheid met Zuster Lalupa,zij het dat Tante Nonneke wel en Zuster Lalupa niet ingewijd is in de geheimen van respectievelijk De Grijze Graver en Het Orakel der Promoliaten..
Het enige zinnige wat Tante Nonneke in deze kwijt kan is het volgende:

  " In dit klooster is niks wat het lijkt en alles ondoorgrondelijk ..."

En heeft Tante Nonneke zich nu al dan niet 1 keer versproken ?...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #839 Gepost op: 18-02-2003, 18:30:20 »
ah degene die me trachtte te wijzen op het belang van de indeling was de gouverneur himself, o dan is mijn taalgeburik misschien niet echt gepast geweest.

Maar stelt de gouverneur ook niet de vraag of de pelbejers op de hoogte zijn van resultaten uit eerdere proeven. Ik meen me te herinneren dat ik de plebejers kinderlijk lief op de grond zag zitten tijdens de tekenles van mr potlood en ook bij het raadsel van de electriek,







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld