Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 377206 keer)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #980 Gepost op: 24-02-2003, 15:19:13 »
beterschap alive, nee mijn pad leidde niet door mijn prive meeldoos, want het was toch naar room dat ik aan het zoeken was en niet naar meel.

Ik heb die gewoon in de vlindertuin kunnen vinden. Verder heb ik nog niets gehoord van het anagram op de lp. Maar wat mijn vraag is, waarom gaat mw Goede snelhied oor met spelen als zij reeds V boeken heeft vergaard.

Ik weet vanuit mijn professie alhier dat je meer en meer wilt als je eenmaal aan de letterkes verslaafd bent, maar wat is het nut in deze voor onze plebejers of de grijze pij??







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #981 Gepost op: 24-02-2003, 17:06:35 »
Is het toeval dat het goed gaat, of is het toeval dat het fout gaat. Dat is de vraag die Verdi momenteel bezig houdt, nu hij voor de ruïnes van zijn wereldbeeld staat. Schaamte en boosheid vechten om voorrang. Schaamte omdat hij Hoogmoed betoonde en dus nu Low Profile niet meer onder ogen durft te komen. Boosheid, gericht op de Vreselijke Mol, over wiens identiteit Verdi geen recht van spreken meer heeft.

De Onwrikbare Beschikking luidt dat tweehonderd moorkoppen moeten worden verzameld voor de molfanatendag. Aan de slag dus, er is werk aan de winkel.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #982 Gepost op: 24-02-2003, 17:24:37 »
Maar wat mijn vraag is, waarom gaat mw Goede snelhied oor met spelen als zij reeds V boeken heeft vergaard.


De boeken waren dan wel al vergaard maar de kennis misschien nog niet??








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #983 Gepost op: 24-02-2003, 21:25:35 »
Verdi geeft toe dat het hem af en toe moeilijk valt de verdenkingen tegen anderen dan Shadia B. serieus te nemen. Het is nu eenmaal zo, dat als de ezel honger heeft, zelfs stokslagen hem niet kunnen deren.  

Stokslagen zijn nodig om een ezel aan te sporen een bepaalde weg te volgen, die hij evenwel niet kan inzien of begrijpen. Maar gezien uw hoogedele naam zou een poging tot, hier niet misplaatst zijn... ;)








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #984 Gepost op: 24-02-2003, 21:48:09 »
oeioeioei

doodse stilte in het klooster... Het gezang (enfin...) van Zuster Viventia weergalmt in elke hoek... *strobal vliegt voorbij* Iedereen ondersteboven van het verdwijnen van de jonge, schone deerne?







banaan begint met een b, soms met een s

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #985 Gepost op: 24-02-2003, 22:09:35 »
Doodse stilte??
Wie heeft hier het SMS'je ingevoerd? Broeder Frère Soi Même en DJHouss. U mag het tchecken, het klopt.

Speciaal voor u: Herbal Grasshoppers en "I can't take it anymore..." U zal wel begrijpen wat ik bedoel.









Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #986 Gepost op: 24-02-2003, 23:09:56 »
de finale levert toch echt een sis op, het gaat allemaal aflopen met een sisser







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #987 Gepost op: 24-02-2003, 23:16:55 »
Beste medebroeders en -zusters,

Onlangs kreeg ik een bericht van een zeer erudiete en enkel latijns sprekende zuster, dewelke door het leven schrijdt als 'Sofia, zuster der Kennis'.  Haar ware naam kan ik momenteel niet vrijgeven, maar verbijsterend denkwerk en groots inzicht is haar deel.  Ik vind het gepast haar in te lijven als bijstand en steun in deze toch wel illustere en duistere tijdingen onzer queeste.

Ik vertrouw op uw oordeel,

Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #988 Gepost op: 24-02-2003, 23:42:55 »
Stokslagen zijn nodig om een ezel aan te sporen een bepaalde weg te volgen, die hij evenwel niet kan inzien of begrijpen. Maar gezien uw hoogedele naam zou een poging tot, hier niet misplaatst zijn... ;)


Verdi heeft zijn hand overspeeld. Nimmer werd hij zoveel geciteerd (en met zoveel spot) als vandaag. Knudde pekelt nog even de pijnlijke wond. Stinkende heelmeesters! Maar gezegd mag worden dat deze ezel desondanks geen Knuddedier is.







« Laatst bewerkt op: 25-02-2003, 12:21:53 door Verdi »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #989 Gepost op: 25-02-2003, 00:21:31 »
Boosheid, gericht op de Vreselijke Mol, over wiens identiteit Verdi geen recht van spreken meer heeft.

Trekt U dat niet aan Beste Broeder Musical, ik doe dat ook niet.
En ik weet ook wel dat Broeder Knudde en nog vele andere SABAM- leden mij nu uitlachen, maar ik trek het mij toch niet aan, né.
Ik stap fier, met rechte rug, borst vooruit en mijn neus in de wind, statig verder en ik vertraag mijn pas heel sterk want ik wil absoluut de laatste zijn. En de laatste zal ik zijn, wat er ook gebeurt. Al moet ik hier blijven zitten tot St.Juttemis, ik zal hier als laatste het licht uitdoen en dan eens flink lachen ! Want ge weet toch wel wie best lacht ? Dat zal ikke zijn, daar moogt ge een soeplepel Velpon op nemen, het lachen zal hen dan wel vergaan ! Want ons lief, klein maar vooral dapper Shadiake ligt er nu wel uit maar die SABAMmers hun schoolvoorbeeld van hoe het niet moet zal weldra volgen !

En ik zeg nu dat Marc de Mol is ! En als 't Marc niet is dan zal het Sandra zijn ! En als het die niet is dan zal het me Stijn wezen of ik wil zelfs nog geloven dat Dhr Spelleider de Mol is maar juffrouw SABAM is het niet !
En ik zal gelijk hebben, zelfs als ik geen gelijk heb !
Né sé, nu weet ge het allemaal!
En jaaa, lacht er maar mee, we zullen nog wel eens zien...







« Laatst bewerkt op: 25-02-2003, 00:39:05 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #990 Gepost op: 25-02-2003, 00:29:04 »
En ik zal gelijk hebben, zelfs als ik geen gelijk heb !
Né sé, nu weet ge het allemaal !
Niet te driestig worden waarde Tante Nonneke. U mag geen dogma opleggen aan onze Promoliaten. Xandragon blijft de gesel zichzelf opleggen en behoud de auteursrechtenorganisatie voor nog even. Marcus Aurelius is ook tenonder gegaan en zal in de volgende epos net hetzelfde doen...
En nu naar de bedstede om aan Helena van Troje te denken.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #991 Gepost op: 25-02-2003, 00:30:15 »
xandragon spreekt, maar of de spreuk bewaarheid wordt.

Ik blijf de augustiner monnik verdenken tot het bittere eind.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #992 Gepost op: 25-02-2003, 00:58:08 »
Niet te driestig worden waarde Tante Nonneke. U mag geen dogma opleggen aan onze Promoliaten.
Tut, tut, tut, Xandragonneke, dogma, dogpa of dogmoemoe, daar trek ik mij niks van aan ! Als diene flauwe plezante van't Laag Profiel onzen Broeder Van de Schoon Muziekskes én en passant ons Schoon Lief Shadiake, komt uitlachen dan kan hem van mij eens flink de wind van voren krijgen ! Zeg nu zelf, dat past toch niet ? Als em zijne kop hier durft laten zien dan pak ik hem persoonlijk in zijne schabbernak en ik zal het hem eens goed inpeperen ! Ik smeer hem van kop tot teen in met een zalfke van Zuster Heksemia dat hem voor eeuwig en 2 dagen vol met boebelen en bulten zal staan ! Ah zo'n smurrie dat dat is ! Daar is de het Heilig Zware Oliesel van 't Concilie van de Grote 461 peanuts tegen !
Maar enfin, als hem op zijn Eerste Communiezieltje belooft dat hij het niet zal doen, dan is het hem vergeven.
Want zo'n kwaaie ben ik nu ook weer niet...







« Laatst bewerkt op: 25-02-2003, 01:47:17 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #993 Gepost op: 25-02-2003, 01:41:47 »
En dan nu efkes serieus...
Tante Nonneke heeft alle videokes nog eens bekeken met een oogske in het zeil van Sandra.
En al met al heeft ze toch geen grote abberaties gevonden.
Ziehier mijn bevindingen :
Afl.1 : Venetië : Sandra doolt rond als een kip zonder kop, weet de helft van de tijd niet waar of van welke parochie ze is maar vind op de valreep plots wel 2 Vlaamse bedevaarders.Uitgebreid feest en kennismaking maar ondertussen verdwijnt ook nog de 600€ man van het scherm...

Raar maar waar... Een mogelijke Mollige uitleg is dat Sandra op dat moment al wist( en ze wist het zeker ) dat van de 4 bedevaarders die op dat moment de revue al gepasseerd waren er 3 niet gevonden waren. In centen betekent dat dat de 4.800, 2.400 en 1.200€ prijzen al van achter het gordijn gehaald waren.
M.a.w 8.400 € was sowieso verloren voor de groep.
Om zich dan absoluut onverdacht te maken kon ze het zich permitteren om tegelijk 2 kandidaten te vinden, wat haar slechts 450€ opbracht.
Want wie kan rekenen ziet vanzelf dat de verdubbeling van het geld niet 100% klopt.
De eerste brengt 150€ op,maar ook de tweede levert maar even veel op,ook slechts 150€. Dat is weliswaar een verdubbeling, maar ze krijgen toch maar evenveel voor de tweede als voor de eerste teruggevonden verloren zoon of dochter. Deze argumentatie spreekt dus in het voordeel van Sandra = Mol.
Afl 1 : Mel : Sandra zit bij de schutters, ziet dat Corry volledig de mist in gaat bij de beklimming en ziet haar kans schoon om de proef te laten mislukken én Corry verdacht te maken.
Dat is echter buiten waard Marc gerekend die met bovenaardse kracht Corry boven zich uit laat stijgen en haar bijna over zich krijgt in zijn enthousiasme. Maar de proef lukt wel en de Mol verliest op dat moment alle controle over de afloop van de proef, en dat was niet voorzien in de puntenverdeling.
Want we weten nu quasi zeker dat WV de Mol in de schiet/klimproef heeft gestoken, aangezien de slapers ( de groep die logischerwijze de meeste Molkans had ) nu compleet naar huis is.
Opnieuw punten gescoord voor Sandra=mol

Afl 1 : Cortina d'Ampezzo. Bij de hangbrug had Sandra weinig kans om iets te mispeuteren, ze kon enkel Bruno met hoogtevrees wat bewerken, wat ze ook deed, maar zonder resultaat.
Erg was dat niet, want het was pas de eerste proef die lukte.

Afl. 2 komt er straks aan want mijn vakske is bijna vol...








« Laatst bewerkt op: 25-02-2003, 01:47:56 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #994 Gepost op: 25-02-2003, 01:54:30 »
Tot nu toe good thinking, Tante. Maar ik heb die oefening gisteren ook gedaan, (ik had tijd, vandaar) en na de vierde aflevering heb ik afgehaakt.
Te weinig grijs gepijd gedrag.
Je zal het nog eens in de helikopter zien (waar kwam zij plots vandaan). Daardoor verloor ze een paar Euros aan de groep, maar de mol stond sterker in de andere groep, om de aflaat van Walter af te lappen, en de groep 6000 ballen te kosten.
Toen heb ik gedacht : nope, dit is ze niet.
Even getwijfeld, omwille van de tegenspraak , als ze op de Ferry cross de Tyrrheense zee beweert dat ze 'er altijd voor gaat, dat ze niet zomaar pffft zou zeggen tegen een proef'. Maar bij den Ikea deed ze net niet genoeg mee.
Kweeniezunne, maar ik denk het niet.
Anderzijds !
Er is altijd een anderzijds.
Van zoveel tactisch doorzicht had ze tot nog toe geen blijk gegeven.
Maar als ze door straten en pleinen op zoek moet naar dagboeken, gebruikt ze een strategie waar ik ook chapeau tegen zeg.
En of ze die alleen gevonden heeft ???







« Laatst bewerkt op: 25-02-2003, 01:56:00 door mikaelv »
Graven, broeders en zusters.

Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #995 Gepost op: 25-02-2003, 02:03:25 »
Nog genoteerd : in de bibliotheek werkte ze subtiel tegen Walter, die deze proef eigenlijk op zijn eentje oploste.
En haar koker was gepikt door de Mol. Waar was dat nu goed voor ?







Graven, broeders en zusters.

Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #996 Gepost op: 25-02-2003, 02:08:40 »
En daarna maakt ze zich, volgens mijn nota's echt niet meer verdacht. Ze klimt paal, ze roeit boot, ze hindert niet bij de puzzelweg, ...
Ik had er ook echt zin in, hoor. Maar ik vrees dat we bij Stijn moeten blijven.







Graven, broeders en zusters.

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #997 Gepost op: 25-02-2003, 02:29:58 »
't Is dat ik ook denk dat ge daar gelijk hebt,Broeder Mikael, maar ik mag dat nu nog niet zeggen want ik ben nog maar aan aflevering 2...

Aflevering 2 dus :

De superkandidaat of de bomproef ? Logischerwijs de bomproef, want het is gevaarlijk voor de Mol om alleen met 1 iemand op stap te gaan in deze fase van het spel.
Toch vinden we Sandra in de bib en de proef lukt nog ook. 2000€ in de pot.
Enige logica die ik zie is dat er hier een bewuste verdachtmakingsstrategie in combinatie met een snuifje omgekeerde psychologie achter schuilt.
Omgekeerde psychologie door toch te doen wat niet van je verwacht wordt.
En vervolgens Marc als superkandidaat de zwarte piet toeschuiven en zelf de proef doen slagen is niet dom te noemen, niemand gaat je dan verdenken.
Eén iets viel me ook op : Sandra zegt al lachend tegen Walter dat ze haar video niet gaat tonen aan hem wegens te schabouwelijk. Heel clever weer.
Waarschijnlijk heeft ze hem wel getoond aan Walter, maar TV kijkend Vlaanderen krijgt hem niet te zien. Weinig of geen exacte wetenschap over Sandra dus.
De proef lukt, en Sandra overlaadt Walter met complimenten als " Gij met Uw nadenken altijd" en stelt zichzelf bescheiden op de achtergrond.
De bomproef gaat trouwens ook de rode mist in,dus Sandra haar proef is het enige geldgewin van de dag.
Dan het eerste mogelijke tegenargument : de helicopterproef.
Daar zit Sandra voor de eerste keer echt in het verkeerde schuitje. Ze duikt op uit het niets en gaat mee voor de vrijstelling.
Daar heeft ze echter geen invloed op en ze weet ook dat de kans zeer reeël is dat de vrijstelling afgekocht zal worden.
Daarom eens deze denkpiste lanceren : Sandra kent goed de sfeer in de groep en weet goed hoe de mensen denken over vrijstellingen in combinatie met afkoopmogelijkheden.
Tijdens het spel zondert ze zich wat af van de groep en wordt ze op de hoogte gehouden van wie afvalt en wie de heli bereikt. Als ze weet dat Inge en Marc, de sterke karakters van de groep en pro afkoop van vrijstellingen, afgeschoten zijn heeft ze een zeer grote kans dat de vrijstelling zal afgekocht worden en is haar aanwezigheid in de afkoopgroep overbodig.Ze kan dan, en dat gebeurt ook zo, plots opduiken uit het niets en meegaan met de heli,wetende dat een grote massa van de kijkers zich zal gaan concentreren op de afkoopgroep.
Ze heeft dan nog 1 kans op 4 om zelf de vrijstelling via lottrekking te krijgen, wat haar de mogelijkheid zou bieden om verontwaardigd te gaan ageren tegen de afkopers, wat haar onschuld nogmaals zou bevestigen. Spijtig genoeg voor haar gaat dat feestje niet door, want brave Walter is de pineut van dienst.
Dus misschien is de heliproef geen argument contra maar pro Sandra als Mol...
 Afl 3 morgen want mijn vakske is weeral vol.
En dan te weten dat ik mij nog ingehouden heb...







« Laatst bewerkt op: 25-02-2003, 03:07:49 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #998 Gepost op: 25-02-2003, 02:47:26 »
En haar koker was gepikt door de Mol. Waar was dat nu goed voor ?
Dat ochtendlijke gekokkerel met de kokerrol intrigeert mij al sinds ik het zag en ik ben er zeker van dat we het in afl 9 gaan terugzien.
Waarom krijgt Sandra de koker terug en Inge niet ?
Als Sandra de mol is dan is het logisch dat ze hem terug krijgt en zeer gemakkelijk voor Michiel om hem te voorschijn te toveren.
Maar wat als Sandra de Mol niet is ?
Dan betekent dat dat de echte mol een zeer groot risico heeft gelopen door die koker van Sandra te gaan stelen.
Want ik denk niet dat Sandra die koker onbeheerd gaat achterlaten als ze niet weet welke consequenties dat kan hebben, buiten het verlies van 500€.
En om als mol te gaan inbreken in kamers,zelfs eventueel met medewerking van het hotelpersoneel ? Heel gevaarlijk, want als Sandra wakker wordt heeft ie gegarandeerd prijs...
Maar zelfs als Sandra de mol is en de koker zelf aan Michiel gegeven heeft zie ik het nut er niet van in want achteraf blijkt dat haar koker niet geopend is.
Of juist wel want dan past het in een theorie die ik heb bedacht over de heisa met de privécheques voor de brave kinderen in afl 3.
Maar daarover later want... juist ja...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #999 Gepost op: 25-02-2003, 04:33:53 »
Eerwaarde Broeders en Zusters,

Jullie zijn toch niet stekeblind als een grijze pijdrager ?
Wie draagt tijdens de executies steeds de grijze pij ?
idd zij die gebekt is als Mario Lanza en ook steeds zingt.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen