Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 377218 keer)

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1120 Gepost op: 4-03-2003, 10:53:03 »
Knudde is ondertussen zwaar op de rem gaan staan met een 180° zwier als gevolg.

Welkom bij de orde der gradenbogen, beste Knudde, ik had mij vroeger reeds bekeerd maar hoe meer zielen hoe meer vreugd. Er zit mij nog één ietsiepietsieke dwars. Waarom, oh waarom geeft onze Augustinus zichzelf maar twee punten in Mel? Hij loopt daar weliswaar tegen de lamp, maar twee puntjes dat is toch met vuur spelen.








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1121 Gepost op: 4-03-2003, 11:16:45 »
Ja, hij heeft nog wel enkele punten tegen. Zijn rush naar Michiel tijdens de splitsingsopdracht waarbij hij Bruno over de streep sleurt en zeker deze blijft door mijn hoofd spoken: waarom o waarom knalt hij Sandra af tijdens het duel als hij weet dat Shadia op hem als winnaar heeft gestemd??

Afleiding misschien. Misleiding. Want dit is wel het hoofdthema in deze reeks. Vier molse finalisten die af en toe onmols uit de hoek komen. Begin daar maar eens een rechte hoek in te meten...

En Inge die zo haar best doet om in de picture te komen maar waarom dondert ze dan van haar paard waar niemand bij is? En waarom komt Sandra met haar bal net niet in beeld? Te veel onopgeloste mysteries om tot één conclusie te komen.

Marc is de intelligentste en misschien ook de sluwste. Maar ik vind een mol niet bij zijn aard passen.
Zou het dan toch Nicole zijn???








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1122 Gepost op: 4-03-2003, 11:20:07 »
Hierbij nog een artikeltje over Michiel en de finale.

Blijkt dat een 'final four' enkel een optie was en er niet echt werd naar gestreefd. De beslissing lag bij de plebejers. Ik word hier tureluurs van...

Verder geeft hij aan dat de kandi's op elkaar aan het stemmen zijn; dat is trouwens al heel de serie zo: remember de 6 verschillende mollen. Het zou me dan ook niet verwonderen, moest de winnaar zondag op een andere mol gestemd hebben. Immers, Shadia en Stijn werden vooropgesteld als vertrekkers. Dat houdt in dat de andere drie elkaar in de gaten houden. Het zou dus perfect kunnen dat, indien Stijn de mol zou zijn, Sandra en Inge op Marc aan het stemmen zijn terwijl Marc het op Inge gemunt heeft. Dat zou dan Nikki in het drievoud opleveren.
Moeha, da zou nog ne keer ne stunt zein, mannen!









« Laatst bewerkt op: 4-03-2003, 13:37:00 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1123 Gepost op: 4-03-2003, 16:17:06 »
Ik druk op 'reageer' en merk dat ik tegen mezelf aan het ageren ben. Een schuchtere blik achterom, links en rechts weifelend mijn hoofd bewegend werpt geen nieuwe schaduwen af. Enkel een briefje, getekend zuster Viventia.

Ben in één stuk aangekomen in de lichtstad-stop-groet gebracht aan Christophe/Nicole/Bruno/Walter/Corry/Shadia op Père Lachaise-stop-wisten mij niets zinnigs meer te vertellen-stop-ook de bultenaar van Onzelievevrouwalhier bleef quasi modest en onbetrouwbaar-stop-ben nu binnen gedrongen in het musée Rodin alwaar ik de denker/filosoof eens met mijn zeemvel aan de tand ga voelen-stop-zijn voorhoofd hangt iig nog steeds op zijn kin-stop-stop-stop

Daar doen we het dan maar weer mee.
DJ, wat dacht U van 'Paris s'éveille aux Champs Elysées?" Kwestie van Zuster Viventia te gedenken voor haar onverdroten inzet en spontane kattebelletjes.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1124 Gepost op: 4-03-2003, 21:16:21 »
Bijna drie uur later en nog steeds geen klokkegelui. Een blik over het muurtje doet menig krokusplukker opschrikken doch ze berusten in hun bezigheid. Aan de hemel niets dan sterren die schitteren door afwezigheid. Knudde trekt de gordijnen dicht en zijn wenkbrauwen op. Een vreemde stilte daalt neer over de anders zo rumoerige menigte. Her en der wat lapsussen die kakelbontig lanterfantend in flamboyante wandelmantels de duiven doen opvliegen, maar voor de rest stilte voor de storm.
Het wachten op een finaal orgasme, kort maar krachtig, smaakloos in de immobiele fase, ontluikend na het walsen om dan in een apotheose van geuren en klanken te ontbranden met een afdronk om U tegen te zeggen. Het zwarte gat zal trouwens ontbreken op de afspraak wegens het spiegeltje aan de wand. Wie de schoonste wordt, staat in de sterren geschreven die de inleiding tot het antwoord reflecteren op de duistere zijde van de maan: "Ticking away the moments that make up a dull day..."

Komaan, geef er nog eens een lap op DJ en laat het klooster hier eens ferm op zijn grondvesten daveren!









« Laatst bewerkt op: 4-03-2003, 21:20:27 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1125 Gepost op: 4-03-2003, 22:15:43 »
Ben al een tijdje de verzen aan het omdraaien. In zandtaal heet dat reverse.
Het komt nog goed...meer vanavond.











Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1126 Gepost op: 4-03-2003, 22:24:12 »
Dragonius was aan de wandel in de omgeving van ons klooster. Groot was zijn verbazing toen hij een zwerver tegenkwam. Aan een leiband had deze schooier geen hond, maar een schele papegaai. De arme man leek erg droef ter harte.
Dragonius' edelmoedigheid zorgde ervoor dat de man werd aangesproken.
"Wat is de reden van uwe droefheid, o vreemdeling, en daarbij, waarom hebt gij een schele papegaai aan uwe collier?"
De man onderdrukte een snik, zuchtte eens diep toen hij me diep in de ogen keek, en begon zijn verhaal.
Zijn trouwe hond, een pikzwarte Mechelse herder, sukkelde vorige week in een greppeltje. Het arme dier leed grote pijn, mankte en was een grote last, niet alleen tot de man, maar ook tot het dier zelve. Omwille van de grote vriendschap die de zwerver van zijn dier had ondervonden, besloot hij al zijn laatste dukaten bijeen te schrapen en een dierenarts te raadplegen.
De eerste dierendokter die hij in het verre L. tegenkwam was een vrouwmens, met een naam als een landbouwer. Hij bracht zijn kreupele vriend binnen in haar huisje, en met een vreemd hinnikende lach keek de vrouw naar de hond.
"Uw edelmoedigheid is groot", sprak ze, "laat het dier vannacht hier, ik zal het verzorgen, en morgen kan je het terug komen ophalen. Ik ben er zeker van dat je hondje genezen zal zijn."
Een eenzame nacht later, in een koud tentje, klopte de zwerver weer aan aan het deurtje van de dierendokter.
"Hier is uw dier", sprak ze, en ze hield een stok met een afzichtelijke schele papegaai omhoog.
"Maar...." stamelde de schooier.
"Niks te maren", hinnikte het mens met een air. "Ik had toch gezegd dat er iets zou veranderen! Waar is uw edelmoedigheid nu? Maar ik beloof, als ik ooit een  ondergronds knaagdier vind, dan mag je uw dier inwisselen en een ander diertje uitkiezen."
"En nu," besloot de arme ziel, "nu zit ik opgescheept  met dit scharminkel, of ik nu wil of niet. Maar niet getreurd: important days are ahead of us, en zolang ik baas ben van dit spelletje, doe ik of ik maar wat voortsukkel, maar van binnen geniet ik van de vogeltjes en de bloemetjes onderweg."







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1127 Gepost op: 4-03-2003, 22:29:57 »
Broeder Dragonius, ken uw rassen het is geen Mechelse maar een Lierse herder.








Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1128 Gepost op: 4-03-2003, 22:44:05 »
En nu ter zake....or Now Is The Time van Crystal Method.

Het is S. We hebben dit al ten treure gezegd, en de naam bevat X letters.
DJhouss heeft geen video enkel verschillende plaatendraaiers en moet omstreeks middernacht willens nillens naar de heruitzending kijken.

Met dank aan Knudde, u maakte mijn dag goed.










Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1129 Gepost op: 4-03-2003, 22:48:13 »
Bijna drie uur later en nog steeds geen klokkegelui.
Xandragon heeft vandaag met een persoonlijke queeste afgerekend. Als alles goed gaat, zal morgen het hoorngeschal ende het klokkenspel boven ons hoofd mogen losbreken want dan betekent dat ik een tegel heb gevonden met een goede inscriptie. Zo een inscriptie met alles erop en eraan. Hier bij de grondlegging van de tegel, kan ik me herenigen met mijn geliefde en mijn jonge nakomelingen. Dit volledig terzijde natuurlijk.

Het zal trouwens tijd worden want volgende week is het verdict gevallen en is onze queeste over. Schluss und finito. Het zwarte gat waar Dragonius overspreekt zal snel te dichten zijn met de verdere dagelijkse beslommeringen van ons plebse bestaan met hier en daar een onderbreking naar de uitspattingen van ons Kloosterleven dat al bij al toch niet te sober heeft geweest.

Sinds de financiële situatie zich verbeterd heeft door die grote blinde weldoener (die Zuster Lalupa aangebracht heeft trouwens), mogen de roemers terug aanrukken in volle glorie én zonder Zhaventems water.







« Laatst bewerkt op: 4-03-2003, 22:48:41 door Xandragon »
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1130 Gepost op: 4-03-2003, 22:51:41 »
In verband met de gradenboog...

Ik denk dat ik die binnen een paar dagen ook zal mogen gebruiken. Minder en minder ben ik overtuigd dat de Zandhengelaars de subtiliteit missen om een geperfectioneerde orchestratie te doen van hun talpa europaea. Maar het zal misschien geen 180° zijn want dat zou betekenen dat het geslacht ook veranderd en dus een mannelijke mol uit de bus zou komen. Daar zijn we niets mee. We willen dat de mol zich nog voortplant naar volgende seizoenen en wat is er beter dan een vrouwelijke mol die misschien ineens een 5-ling baart ???







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1131 Gepost op: 4-03-2003, 22:55:39 »
Haha, net voor de de eindronde, dat wil dus zeggen om 20 uur in La Vista del Mare zaterdag. Het cafe op het plein van de ochtend. Dit wordt leuk. Ook in reverse.








Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1132 Gepost op: 4-03-2003, 22:57:12 »
En check met Broeder Xandragon of hij zijn Duif opgegeten heeft, dan wel of ik jullie binnenkort op Radio 1 hoor.
T.
De overgevlogen en gelande duif was niet te versmaden doch had die al veel van zijn originele vederdek verloren. Maar vriendschap niet ten spijt, was ze toch welgekome want we zaten hier al stilaan op onze honger te teren. En dat is géén gezonde situatie.

Zuster De Brave (Lesage) heeft nog geen echte bevestiging gegeven of ze een inquisitie wil houden in dit luxueze klooster. Ze kan zich misschien niet vereenzelvigen met Broeders en Zusters die een persoonlijke jacuzzi en mini-bar in hun verdoken kloostercel hebben...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1133 Gepost op: 4-03-2003, 23:04:17 »
La Vista del Mare zaterdag. Het cafe op het plein van de ochtend. Dit wordt leuk. Ook in reverse.
Dragonius trachtte vorige zaterdag in dit establissement binnen te geraken. Around midnight. Veel lawaai, maar vooral veel volk hielden me buiten. Enkele huizen verder dan maar gaan balspelen, zo met die lange stokken. Dat was na een schaftijd in het huis van de heldere drank. Aan te raden.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1134 Gepost op: 4-03-2003, 23:05:33 »
Een tussendoortje van the 5th Dimension: Let's Find.








Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1135 Gepost op: 4-03-2003, 23:09:18 »
Kan onze Zuster Platendraaister een beetje uitleg verschaffen over haar Vista ?

Een postduifje zou me smaken hoewel de ik-zoek-jou functie me niet onbekend is...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1136 Gepost op: 4-03-2003, 23:09:51 »
Schraal zij uw troost, broeder Estragon of voor u nog eentje en voor ons twee. Ik volg met wiezen, u mag delen.








Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1137 Gepost op: 4-03-2003, 23:26:53 »
Ik zal nu al bestellen:
een blandelimouke
een tonic zonder en een met
den duvel geven we onder de tafel door en het wit wijntje is voor Kurt, het heeft een bijzonder werelds etiketje van de ene of andere winkel, zelfs met url.







« Laatst bewerkt op: 4-03-2003, 23:35:30 door DJHouss »

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1138 Gepost op: 4-03-2003, 23:50:31 »
Broeder Dragonius en alle andere kruiden,

U bent natuurlijk ook welgekomen, u kan mij herkennen aan de zwarte pij, de nonchalante paternoster en het gebedsboek dat ik steeds onder de linkeroksel draag. Het kleinood voor mij met twee ijsblokjes waarop u mij steeds mag tracteren zijn nog enkele Engelse fooien waard, die vanavond misschien volgen....

Ondertussen denk ik aan u, u denkt aan mij, ik draai,"The Final Countdown" van Europe!








Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1139 Gepost op: 5-03-2003, 02:06:02 »
Soupir, soupir... beertje en Mveetje weg. De knuffelkens zijn naar Fantasiaworld verschwunden.
De nachtelijke soep met of zonder ballekens en confraters vallen weeral eens in duigen samen met al de vorige theorieën.

Dan komt er nog bij dat ik op de vingers getikt ben! Voor een DJ is dat super pijnlijk en het spijt me, ik mag geen nummerkens meer kopiëren!
Het is verboden, de hoogste zandhengelaar heeft mij tot de orde geroepen. Het is niet Mollemans of Compukunst maar de heer Prêtaers himself die mij dit verboden heeft. U kan de plaat op meneer. Wat denkt u wel. Ik kwoot u wel!

Mario Lanza reverse : alweer een tip ontdekt, hou het stil DJ.
Merci voor het compliment i.v.m. De Pappenheimers
Groeten,
 
Tom


De rest ga ik u onthouden, het waren vooral de PS' en die pijnlijk waren.

De gradenboog die we al in het begin van deze bladzijden gebruikten heeft zijn diensten bewezen: hoeveel graden heeft een cirkel = geen.
Versus Quebec als hoofdstad kan dat tellen. Het ene is subtiel het andere is als een koe: te lomp om te helpen kalven.

The Boys of Quadrant: Shudder to Think.
Dat is het nummertje van vanavond terwijl wij hopen dat Radiohead rap nog eens langskomt.