Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 377207 keer)

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1140 Gepost op: 5-03-2003, 02:08:29 »
Tante Nonneke is tevreden teruggekeerd van een bezoek aan een historisch openluchtmuseum ( maar dat is gewoonlijk zo met openluchtmuseums, zeker?)waar haar alles klaar en duidelijk is geworden.
 Ze zag er vertegenwoordigers van verschillende volksstammen aan het werk en wist het kaf van het koren te scheiden.
Inderdaad, links van de ingang, zat de Griekse ziener Sandramus in een leeg medevat een beetje zieltogend te wenen om zoveel goedheid die haar werd aangedaan.
Ze had zelfs geen oog voor de vriendelijke glimlach van Tante Nonneke.En geen oog hebben voor de dingen van de dag loopt uiteraard altijd slecht af...
Even verderop ziet Tante Nonneke een centurion met de naam Augustinus languit liggen aan een overvloedig banket waarbij de Vino rijkelijk vloeit maar de Veritas duidelijk de andere richting uit gaat. "Hier valt ook niks te rapen" denkt Tante Nonneke bedrukt.
Als ze op de brug over de rivier staat en naar links kijkt ziet ze rechts de snekken liggen van de gevreesde Viking Ingeboerg. "Vreselijke vechtersbazen met geen greintje edelmoedigheid, en dan dat taalgebruik er nog bij..." meent Tante Nonneke dan ook terecht te mogen poneren."Zoiets leidt tot een afgang van een hele volksstam, daar heb ik niets verloren" is een bijkomend idee dat bij haar opwelt.
Aan de andere kant van de heuvel, waar het gras opvallend groener is dan bij de Vikings, Romeinen of Grieken was een Galliër druk in de weer met het graven van gangen en tunnels. Zijn naam was Assurancetourix en hij stond me vriendelijk te woord en vertelde me honderduit over zijn belevenissen in het land van de Romeinen. Hij toonde me ook beelden van zijn reizen en zijn heldhaftige gevechten tegen de legioenen van Augustinus.
En toen viel Tante Nonneke haar Euro. Wie anders dan de Galliër was de dapperste van alle Romeinen ?







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1141 Gepost op: 5-03-2003, 02:13:30 »
Frère Père Totale?







« Laatst bewerkt op: 5-03-2003, 02:16:00 door DJHouss »

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1142 Gepost op: 5-03-2003, 16:02:33 »
De dode rat heeft zijn bal gekregen en de aanwezigen herinnerd aan hun sterfelijkheid en aan de noodzaak van berouw voor hun begane mollestreken.

Broeder Knudde staat dan ook geduldig in de rij om van Tante Nonneke zijn askruisje te mogen ontvangen. "De wachttijd van af hier bedraagt vier dagen", leert een bordje mij. Dat wordt dus nog even aftellen. DJ had het voorspeld en gooit er een toepasselijke achterna: "Four days" van de Counting Crows.

Take a breath
Take your time
Spread your wings and rise
Make a mark upon the wall


Marc? Die heeft ons tante al lang aan de muur genageld. Jammer van de brokkelige structuur...









De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline evil sister

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1143 Gepost op: 5-03-2003, 19:54:16 »
Slechte Zuster, U mag steeds de knop citeren gebruiken hoor. Dan weten wij ook over wat u het heeft.

En ja, Broeder Drukker, zeg het eens ?

Beste Broeder, soms zijn er van die zaken die niet iedereen moet weten.
Mijn slechte zelve had die dag besloten nieuwsgierige entiteiten op hun honger te laten zitten.
Vandaag echter zal ik voor u citeren:

Mol futura, vita brevis
De mol is de toetssteen van een cultuur.
De mol is het zout van de samenleving, zonder de mol is het leven smakeloos.
...
Molituri te salutant (zij die gaan mollen jagen, groeten u)







« Laatst bewerkt op: 5-03-2003, 19:56:09 door evil sister »
nunc est bibendum

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1144 Gepost op: 5-03-2003, 20:38:47 »

Mol futura, vita brevis
De mol is de toetssteen van een cultuur.
De mol is het zout van de samenleving, zonder de mol is het leven smakeloos.
...

Pithurgus had het niet beter kunnen verwoorden, maar de grijs gepijde is idd geen lang leven meer beschoren...  8)

Uw duivelse leeftijd doet één en ander vermoeden Sister. Dat het tijd wordt om te drinken? Wees gerust, binnenkort zal het gelag worden betaald en zullen tinnen bekers op de hoofden der boze konijnen weerklinken. Ik laat alvast een Bloody Mary voor U aanrukken. Kwestie van in de mood te blijven...








« Laatst bewerkt op: 5-03-2003, 20:44:42 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1145 Gepost op: 5-03-2003, 22:27:45 »
Xandragon heeft een aantal dienstmededelingen.

Primo
De tegel met de inscriptie is in mijner bezit. Enkel de parafering van de parafrasering behoeft nog geplaatst te worden. Dit is heuglijk nieuws voor mezelf maar u mag het hoorngeschal bovenhalen en de klokken eens stevig luiden.

Secundo
Zuster Lalupa heeft via de moderne communcatiemiddelen in mijn oor gefluisterd dat de jaarlijkse pannenkoekenslag door zal gaan ter achten en de zotte langoren zijn er blij voor. Het was een lang gesprek met toffe anekdotes ende vertelsels van sprookjes en elfjes (niet echt maar het klinkt wel goed). Of de aartsengel zal nederdalen is nog maar de vraag...

Tertio
Broeder Stagiarius van La Terra Nuova heeft me doen inzien dat een inquisitie in dit luxueze oord toch waarschijnlijk kan plaatsvinden, dit met goeddunken van een eventuele bijzit voor onze abdis. Confirmatie volgt...

En als laatste wens ik jullie allen een goede nachtrust toe in jullie persoonlijke kloostercel en dat de kastijdingen een tijdje mogen uitblijven. De boetedoeningen even aan de kant en plaats ruimen voor een beetje vertier in La Vista Mare beste DJ Houss. Maar niet op de sabbatsdag, eerder op de Goede Vrijdag... Met je SIM-kaart kun je me even SMS'en hieromtrent.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1146 Gepost op: 6-03-2003, 10:14:08 »
ik begrijp het waarde broeder imprimatur
vergeet uw grootse omwenteling niet aan iedereen mee te delen hé!
Beste Medezuster,

Enige twijfel valt alsnog mijn deel: niet rond ons Geheime Plan, wel rond het feit of de wereld klaar is voor zulkse omwenteling.
Zoude het niet beter zijn dat deze wordt losgelaten op de Onwetenden als een donderslag bij heldere hemel?

Een vergadering hierrond lijkt we wenselijk.


Broeder Imprimatur







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1147 Gepost op: 6-03-2003, 15:10:04 »
In een ultieme poging het askruisje vroeger dan zondag van zijn hoofd te kunnen wissen, is Knudde nog eens deftig in de weer geweest met het opheffen allerlei deksels om te zien of nog wat 'leftovers' waren in de diverse pruttelpotjes.
Doch smoefelaars als wij allen zijn, was de buit eerder gering. Misschien toch een paar verbijsterende vaststellingen:

* Het focussen op één bepaald iemand neigt soms tot rare consequenties. Immers, bij de aanrijdingsscène had iedereen de mond vol over de mol als chauffeur, over de mol die net achter zich keek of net zijn gordel om deed, maar blijkbaar heeft niemand ooit het idee geopperd dat de mol gewoon in de andere wagen zat die nota bene voor de aangereden wagen uit reed...
Niet dat het veel verschil zou uitmaken; met uitzondering van onze knappe panter is iedereen daarvan reeds huiswaarts, maar ik vond de redenering wel interessant.

* De intro's dan: daar zie je steeds de kandidaten in actie tijdens de eerste aflevering, aangevuld met beelden uit de laatste. Daarbij zie je Stijn steevast met drie balletjes goochelen en ik krijg deze scène maar niet geplaatst. Knudde is reeds bij de andere kraampjes met een foto langs geweest, doch niemand die hem herkent. Begint er bij iemand van jullie geen klokje te luiden? Zouden de drie balletjes de drie finalisten kunnen symboliseren welke door Stijn bespeeld worden?








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1148 Gepost op: 6-03-2003, 17:38:40 »
Zouden de drie balletjes de drie finalisten kunnen symboliseren welke door Stijn bespeeld worden?
Een weerzinwekkende gedachte besluipt me bij het lezen dezer waarheid. Ik zou ze bijna verwoorden als: "Ge haalt me de woorden uit de mond." Maar haal het niet in uw hoofd, waarde Knudde, om deze zegswijze in de praktijk om te zetten. Hoezeer ik u ook hoog acht, er zijn grenzen.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1149 Gepost op: 6-03-2003, 18:17:15 »
Maar niet op de sabbatsdag, eerder op de Goede Vrijdag...

Freaky Friday van Aqua? Mits wat uurroostergeschuifel, wat boosters inschakelen en wat trebble uitschakelen zou dit moeten lukken








Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1150 Gepost op: 6-03-2003, 19:32:10 »
Aqua mag haar liedje komen vertolken on Friday in La Vista Mare... Deze promoliaat zal aanwezig zijn ten achten.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1151 Gepost op: 6-03-2003, 20:59:28 »
Xandragon vraagt zich af of iedereen moegestreden is... Waar blijven de mensen die hun theoriën hier breed over de tegels smeerden en de kloostermuren volschreven ?

Waarschijnlijk voelt men zich zoals ik me voelde bij mijn toetreding tot het klooster. De refuge die alhier geboden werd is verkwikkend geweest voor mij en waarschijnlijk door mijn afwezigheid is de band met mijn achterban verstevigd. Kwestie van elkaar eens een paar weken niet te zien, kan mirakels doen die een verschijning van Maria doet verbleken. Zo voelde het toch aan voor mij in het begin.

Het enthousiasme is wel wat geminderd door de nodige kaakslagen die ik en andere forumleden hebben moeten ontvangen. Niettemin heb ik nog een pannenkoekenslag te goed en dat is één in de positieve aard. Yep...als en ik zeg wel duidelijk samen met de gevleugelde aartsengel denk ik, als er een Mol 4 komt, dan ben ik weer van de partij. Deze keer als kandidaat hoop ik, zodat jullie mogen raden of ik een grijzige pij heb in mijn kleerkast !

Voorlopig groet ik tot aan de finale, als Broeder Xandragon, talpavanger van het tweede uur.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1152 Gepost op: 6-03-2003, 21:18:55 »
Tss, tss,..
Het binnenplein van deze serene kloosterorde lijkt te verwateren tot een ordinaire rendez-vous-spot. En dat aan het begin van de vasten! Broeder X; ge zoudt U moeten schamen, zo'n ongepast geflirt met de muzikale engel!
Vergewis U iig van haar relatie met de demonische Dragonius en het vuur welke van zijn gespleten tong spreekt. Leg hem geen woorden in de mond of het worden wapens. Verzink niet in haar ogen of je bent verloren! Verzwonden in de gesel van de sarrende zotskap!

Tijd roteert in de mixer. De windrichtingen wijzen één plaats aan. Benieuwd of de appel van de boom zal vallen...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1153 Gepost op: 6-03-2003, 22:05:13 »
Xandragon heeft puur platonische bedoelingen bij het rendez-vous-tje zoals Knudde hier impliceert...

Wie weet durft er een zandhengelaar opdagen ? Waarschijnlijk hebben ze daar het lef niet voor... Vermits ze dan zullen moeten toegeven dat wij de mol kennen en welke muziek de mol graag hoort van onze platendraaister van dienst.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1154 Gepost op: 6-03-2003, 22:48:39 »
Vergewis U iig van haar relatie met de demonische Dragonius en het vuur welke van zijn gespleten tong spreekt.
Dragonius zijn neus bloedt. Hij kent de muzikale zuster van haar noch (alweer spreekwoordlijke) pluim. Hoewel hij anderzijds zou wensen. Misschien schuilt hier toch een rendez-voutje in? Fire, walk with me.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1155 Gepost op: 6-03-2003, 23:16:39 »
DJ ? Welk plaatje hoort bij zulke insinuaties ?

FOLK IMPLOSION met INSINUATION  ???







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1156 Gepost op: 6-03-2003, 23:20:26 »
Tss, tss,..
Het binnenplein van deze serene kloosterorde lijkt te verwateren tot een ordinaire rendez-vous-spot.
Mijn oren Knudde, mijn oren!
Mijn oogskens zijn al vertroebeld door het verticaal lezen van de cd hun ruggetjes, mijn benen zijn tot op het bot versleten van het begeleiden van de dansplaatjes, laat me mijn oren.

Rest volgt, na een laat avondmaal. Een beetje soep zonder netelkes zou me wel smaken.








Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1157 Gepost op: 6-03-2003, 23:28:57 »
Xandragon, een zwangere platonische duif is naar uw kot vertrokken en ik-zie-u-wel.

DJHouss moet efkes nadenken, heel diep, we zijn dat niet gewoon, we ademen, we hyperventileren en dan plots bellen ze 911.








Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1158 Gepost op: 6-03-2003, 23:35:05 »
Insinuaties, ik zou daar het volgende bij draaien
"Blame Infatuation" van the Cure. Die hebben ook een nummertje "Friday I'm in Love". Lol







« Laatst bewerkt op: 6-03-2003, 23:38:58 door DJHouss »

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1159 Gepost op: 7-03-2003, 19:01:50 »
helaba wat is dat van die kaakslagen ik dacht dat we impriamtur net hadden verboden dit soort praktijken te plegen inde onze kelders.

Ik ben dwalende geweest in de ondergrondse catacomben waarop het huis van onze tegelleveranciers is gehuisvest en hij is heel blij ende content met ons als bewoners van een deel van zijn huis. Bij een evt reprise van de zandhengelaars zouden wij ons wederom hier mogen vervoegen.

Verder ben ik de grijze pij drager ontrouw geweest dara mijn tijd geconsumeerd werd door andere aardse zaken. Ik blijf echter bij mw welvaert als grijze pij draagster. Sunday bloody sunday dan maar hoewel ik vrees met grote vrezen dat het zondag as yet unknown is an het zal voor een volgende zijn zeker.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld