Auteur Topic: Wie is de Mol? in de media  (gelezen 308620 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #260 Gepost op: 19-01-2016, 09:34:36 »
Dit zeggen ze volgens mij elk jaar. En is onzin ;)

Inderdaad. Al zijn ze wel vroeger dit jaar dan vorig jaar. Toen kwamen ze pas met een 'hint' toen er nog maar 3 of 4 kandidaten over bleven. Uiteraard ging die hint toen ook helemaal nergens over.

Offline mb10

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #261 Gepost op: 19-01-2016, 09:55:43 »
Dit zeggen ze volgens mij elk jaar. En is onzin ;)

ja precies dat dacht ik al anders waren ze wel begonnen met aanwijzingen vanaf het begin van het programma.

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #262 Gepost op: 19-01-2016, 10:39:04 »
Artikel in het AD waar ik het over had hier en hier

http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/article/detail/4226280/2016/01/18/De-Mol-heeft-mij-een-enorme-streek-geleverd.dhtml

Het mag niet makkelijker worden. Het is dus mogelijk buiten de opdrachten om gebeurd. En met wie slaapt Remy op een kamer?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #263 Gepost op: 19-01-2016, 11:31:47 »
Het mag niet makkelijker worden. Het is dus mogelijk buiten de opdrachten om gebeurd. En met wie slaapt Remy op een kamer?

Ik denk momenteel met haar:
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #264 Gepost op: 19-01-2016, 13:32:29 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline MaxvdBroek

  • Forumlid
Interview met eindredactrice WIDM: Diana Volbeda
« Reactie #265 Gepost op: 19-01-2016, 17:00:34 »


Ik heb een tijdje geleden een interview afgenomen bij heldin Diana Volbeda, eindredactrice van Wie is de Mol?. Erg gezellig, maar vooral erg interessant. Natuurlijk kon ik niet ingaan op het huidige WIDM-seizoen, maar wel over het organiseren an sich. Anyhow, in ieder geval wat extra leesvoer om over na te denken.

Het artikel staat hier.

Veel plezier!
« Laatst bewerkt op: 19-01-2016, 17:28:25 door MaxvdBroek »

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #266 Gepost op: 19-01-2016, 17:27:35 »
Citaat
Gebruiken jullie ook neppe hints om de kijkers te misleiden?
Nee, wij gebruiken geen neppe hints. Er gebeuren gewoon dingen die mensen interpreteren als hints. Hier halen wij wel ons voordeel uit, maar het is niet dat we zelf getallen op de muur gaan zetten om een dwaalspoor te leggen. We maken natuurlijk zoveel shots, dat je altijd wel iets tegenkomt wat je kan gebruiken. De grap is dat veel hints die molloten zien, wij nooit als hint gezien hadden. ‘Niets is wat het lijkt’ gaat echt op. Sommige hints lijken te makkelijk, waardoor mensen weer op een dwaalspoor worden gezet.

Klaas closed  :\'(

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #267 Gepost op: 19-01-2016, 17:30:54 »
Heel interessant interview. Voornamelijk de volgende vraag en antwoord:

Zit er een gedachte of formule achter een Mol-waardige hint?

Niet zozeer een formule, maar er zijn wel een aantal belangrijke aspecten waarmee we aan de slag gaan. Het is natuurlijk erg moeilijk. Als je een hint geeft die te makkelijk is, dan is iedereen kwaad. Als de een hint daarintegen te moeilijk maakt, is ook iedereen kwaad omdat ze het dan nooit hadden kunnen weten. We weten ondertussen dat bijna elke hint ontdekt wordt, dus we moeten natuurlijk daar heel voorzichtig mee omgaan. We praten ongelooflijk veel en lang over alle hints, want je kunt het bijna niet goed doen. Ook wil je natuurlijk niet vallen in een patroon door dezelfde soort hints te gebruiken.

Als ik dat zo lees, kan ik bijna niet geloven dat ze dan uiteindelijk zeggen: 'Goed, laat ons in aflevering 2 een afleveringtitel geven die iedereen op weg zet naar een combinatie MOL en dan de naam van de Mol.'
Het is gewoon een handleiding geven om te zoeken en er dan een nog makkelijker versie van de 'Case is the Mole'-hint tegenaan gooien. Dus ik blijf er toch vanuit gaan dat hij gevonden moest worden en dat we hem later in een ruimer kader moeten bekijken.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Interview met eindredactrice WIDM: Diana Volbeda
« Reactie #268 Gepost op: 19-01-2016, 17:39:58 »


Ik heb een tijdje geleden een interview afgenomen bij heldin Diana Volbeda, eindredactrice van Wie is de Mol?. Erg gezellig, maar vooral erg interessant. Natuurlijk kon ik niet ingaan op het huidige WIDM-seizoen, maar wel over het organiseren an sich. Anyhow, in ieder geval wat extra leesvoer om over na te denken.

Het artikel staat hier.

Veel plezier!


Leuk, thanks  ::ok::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #269 Gepost op: 19-01-2016, 17:45:03 »
Heel interessant interview. Voornamelijk de volgende vraag en antwoord:

Zit er een gedachte of formule achter een Mol-waardige hint?

Niet zozeer een formule, maar er zijn wel een aantal belangrijke aspecten waarmee we aan de slag gaan. Het is natuurlijk erg moeilijk. Als je een hint geeft die te makkelijk is, dan is iedereen kwaad. Als de een hint daarintegen te moeilijk maakt, is ook iedereen kwaad omdat ze het dan nooit hadden kunnen weten. We weten ondertussen dat bijna elke hint ontdekt wordt, dus we moeten natuurlijk daar heel voorzichtig mee omgaan. We praten ongelooflijk veel en lang over alle hints, want je kunt het bijna niet goed doen. Ook wil je natuurlijk niet vallen in een patroon door dezelfde soort hints te gebruiken.

Als ik dat zo lees, kan ik bijna niet geloven dat ze dan uiteindelijk zeggen: 'Goed, laat ons in aflevering 2 een afleveringtitel geven die iedereen op weg zet naar een combinatie MOL en dan de naam van de Mol.'
Het is gewoon een handleiding geven om te zoeken en er dan een nog makkelijker versie van de 'Case is the Mole'-hint tegenaan gooien. Dus ik blijf er toch vanuit gaan dat hij gevonden moest worden en dat we hem later in een ruimer kader moeten bekijken.

Ik hoop het van harte!  ::jaja::

Enige wat me doet twijfelen (al weiger ik hardnekkig de Klaas-tunnel in te duiken) is dat dit seizoen wel héél erg lijkt op "WIDM voor dummies". En ik vermoed dat dat is ivm de nwe uitzenddag; dat men probeert ook een nieuw "regulier" publiek aan zich te binden en niet alleen de mensen die al jaren en jaren trouw keken op de donderdagavond (de oppervlakkige speurder maar trouw aan het programma en er zeer enthousiast over &n de molloten).

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #270 Gepost op: 19-01-2016, 17:51:33 »
Heel interessant interview. Voornamelijk de volgende vraag en antwoord:

Zit er een gedachte of formule achter een Mol-waardige hint?

Niet zozeer een formule, maar er zijn wel een aantal belangrijke aspecten waarmee we aan de slag gaan. Het is natuurlijk erg moeilijk. Als je een hint geeft die te makkelijk is, dan is iedereen kwaad. Als de een hint daarintegen te moeilijk maakt, is ook iedereen kwaad omdat ze het dan nooit hadden kunnen weten. We weten ondertussen dat bijna elke hint ontdekt wordt, dus we moeten natuurlijk daar heel voorzichtig mee omgaan. We praten ongelooflijk veel en lang over alle hints, want je kunt het bijna niet goed doen. Ook wil je natuurlijk niet vallen in een patroon door dezelfde soort hints te gebruiken.

Hm, opmerkelijk - was dit interview voor of na de ontdekking van de Klaashint?
Ik heb het gevoel dat het probleem met de Klaashint niet zozeer is dat 'ie te makkelijk is, maakt mij niet uit, maar deze specifieke vorm liet geen ruimte voor twijfel. Er zijn namelijk genoeg hint te bedenken die geen uitsluitsel geven, of die nou obvious, vergezocht, sterk of zwak zijn.
...óf niet!

Offline MaxvdBroek

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #271 Gepost op: 19-01-2016, 17:52:56 »
was dit interview voor of na de ontdekking van de Klaashint?

Dit interview was al een hele poos geleden, maar ik vond dit een goed moment om het uit te brengen. Het was dus vóór de Klaashint!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #272 Gepost op: 19-01-2016, 17:55:57 »
Dit interview was al een hele poos geleden, maar ik vond dit een goed moment om het uit te brengen. Het was dus vóór de Klaashint!
Aha! Maakt de Klaashint des te curieuzer. Leuk interview ::ok::
...óf niet!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #273 Gepost op: 19-01-2016, 18:25:48 »
Actrice Carolien Spoor doet een sollicitatie naar widm deelname in de toekomst in Veronica Gids. Op de vraag/dilemma deelnemen aan WIDM of Expeditie Robinson zegt ze: absoluut wie is de mol. Het is haar grootste droom om mee te doen. Ze is ook heel fanatiek met spelletjes  ::vergroot:: Dat wordt in de gaten houden voor komende seizoen(en) ;D
« Laatst bewerkt op: 19-01-2016, 18:29:59 door Mollenvanger-MV »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #274 Gepost op: 19-01-2016, 18:46:25 »
Ik hoop het van harte!  ::jaja::

Enige wat me doet twijfelen (al weiger ik hardnekkig de Klaas-tunnel in te duiken) is dat dit seizoen wel héél erg lijkt op "WIDM voor dummies". En ik vermoed dat dat is ivm de nwe uitzenddag; dat men probeert ook een nieuw "regulier" publiek aan zich te binden en niet alleen de mensen die al jaren en jaren trouw keken op de donderdagavond (de oppervlakkige speurder maar trouw aan het programma en er zeer enthousiast over &n de molloten).

Dat zou ik net een kromme redenering vinden van de productie. De nieuwe kijker is helemaal niet bezig met verborgen aanwijzingen zoeken (op Geinstein na). Die is bezig met de basics van het programma te begrijpen en die zoekt vooral naar verdachte acties en wie er geld in de pot brengt. Bovendien gaat een casual kijker zich echt niet bezig houden met de aflevering 5 keer terug te kijken, maar die gaat zich heel primitief laten leiden door wat de productie overduidelijk in beeld brengt (zoals Marjolein die stoorzender speelt, Remy die een kruiwagen laat vallen of Rop die een verkeerd plein op loopt).

Hints steek je er naar mijn mening in om de echte puzzelaars te plezieren en ze horen dan ook een zeker moeilijkheidsniveau te halen vind ik. Liever geen hint dan ze moeten weggeven op deze manier.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #275 Gepost op: 19-01-2016, 20:12:04 »
Dit interview was al een hele poos geleden, maar ik vond dit een goed moment om het uit te brengen. Het was dus vóór de Klaashint!

Interessant interview.  ::ok:: Geen nephints? Dan moet de Klaashint bijna wel waar zijn  :-\\

Offline MaxvdBroek

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #276 Gepost op: 19-01-2016, 20:15:35 »
Interessant interview.  ::ok:: Geen nephints? Dan moet de Klaashint bijna wel waar zijn  :-\\

Ik vind het 'geen nephints'-verhaal vooral vergelijkbaar met de vissers bij Susan en de bloemen bij Margriet. Da's niet per ongeluk. De Klaashint valt daar nu dus ook zeker onder naar mijn idee. Of ze dachten, 'oke ik heb dat gezegd, laten we nu even flink gaan fucken'  ::rofl::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #277 Gepost op: 19-01-2016, 20:20:58 »
Interessant interview.  ::ok:: Geen nephints? Dan moet de Klaashint bijna wel waar zijn  :-\\
Ik geloof zelf niks van de complottheorieën, maar deze quote zegt natuurlijk niks over of de Klaashint naar hem wijst als Mol of als kandidaat. Als het naar hem als kandidaat wijst, moet je alleen het ontbrekende puzzelstukje vinden waar de hint zegt dat hij niet de Mol is.
Hints steek je er naar mijn mening in om de echte puzzelaars te plezieren en ze horen dan ook een zeker moeilijkheidsniveau te halen vind ik. Liever geen hint dan ze moeten weggeven op deze manier.
Ook voor de casual kijker zijn hints een interessant onderdeel van het programma. Punt is dat ze ze misschien niet zelf fanatiek zoeken, maar wel via via te horen krijgen/erover speculeren. Het belangrijkste voor de casual kijker is dus dat de hint makkelijk uit te leggen is. (En daar helpt een obvious de titel uiteindelijk niet veel bij...)
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #278 Gepost op: 19-01-2016, 20:31:34 »
Ook voor de casual kijker zijn hints een interessant onderdeel van het programma. Punt is dat ze ze misschien niet zelf fanatiek zoeken, maar wel via via te horen krijgen/erover speculeren. Het belangrijkste voor de casual kijker is dus dat de hint makkelijk uit te leggen is. (En daar helpt een obvious de titel uiteindelijk niet veel bij...)

Het is dan misschien wel een interessant onderdeel voor dit soort kijker, maar het zijn inderdaad de meer ervaren kijkers die ook effectief speuren zoals je aangeeft. Waarom hem dan zo makkelijk weggeven vraag ik me af?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #279 Gepost op: 20-01-2016, 15:12:14 »
De nieuwe promo is er weer op BVN!

http://www.bvn.tv/programma/Wie_is_de_Mol%253F
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92