Poll

Wie is de Mol?

Kees
26 (38.2%)
Case
12 (17.6%)
tolisdemol
11 (16.2%)
LION -> MOL
1 (1.5%)
keeskipikhebje
4 (5.9%)
de gouden Mol
0 (0%)
Paulien
14 (20.6%)

Totaal aantal stemmen: 68

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 144394 keer)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #280 Gepost op: 22-01-2013, 20:37:06 »
Ja, best slordig wel, maar foutjes voorkom je niet. Hoe meer fouten we nog gaan spotten hoe verdachter het wordt, dat ben ik absoluut eens. Maar ik blijf er bij dat ik een spelfoutenhint geen mooie hint zou vinden.

Ook ik heb weer op Kees gestemd trouwens. ::tandpastasmiley::

Ja getverderrie, alles wijst op Kees maar ik wil het gewoon niet vanwege die priesterhint.  ::rofl::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #281 Gepost op: 22-01-2013, 20:38:51 »
Ja getverderrie, alles wijst op Kees maar ik wil het gewoon niet vanwege die priesterhint.  ::rofl::
Ik heb precies hetzelfde. Daarom ga ik nu lekker dwars voor Tania 'topperdeflop' Kross. :)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #282 Gepost op: 22-01-2013, 22:11:11 »
Zarayda ::jaja::
Naast haar gedrag (zo schijnt, maar wie weet kan ze goed acteren) en een bepaalde hint waar we de verklaring nog niet eens zeker van weten kan ik geen reden bedenken waarom ze het niet is. Ze verdient in elk geval geen euro ::joehoe::
...óf niet!

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #283 Gepost op: 22-01-2013, 22:58:49 »
Ja getverderrie, alles wijst op Kees maar ik wil het gewoon niet vanwege die priesterhint.  ::rofl::

Haha....en precies daarom ook, blijf ik vooralsnog bij Paulien  ;D
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #284 Gepost op: 22-01-2013, 23:08:04 »
Ik vind het echt heel moeilijk hoor! Vooral omdat iedereen wel loopt te mollen, probeer daar maar eens de echte mol uit te halen. Je kan de tactiek hebben om niet op te vallen, bijv. door fanatiek mee te spelen (zo lijkt het dan) en proberen om op een onopvallende, slinkse manier opdrachten te laten mislukken maar je kan natuurlijk ook overduidelijk aanwezig zijn met mol streken, velen zullen dan denken "Dat is vast de Mol niet" maar ja alles kan natuurlijk. Ik hoop dan op een Mol die niet te opvallend te werk gaat, en dat je zelf echt moeite moet doen om erachter te komen wie de Mol is en dan ga ik nog altijd voor Kees. Maar ik sluit Paulien en Tania ook niet uit. Alhoewel ik zelf niet hoop op Tania als Mol maar vind haar toch ook wel verdacht. (vooral tijdens de laseropdracht heb ik het idee dat ze zich zelf heeft af laten gaan, en de bootopdracht ben ik ervan overtuigd dat Tania de foto's heeft gemaakt ondanks dat de montage wil laten geloven dat Tim ten minste 1 omgevingsfoto heeft gemaakt) Maar ik vind het er dan wel te dik bovenop liggen, net zoals bij Tim. Ik kan gewoon niet geloven dat Tania of Tim de Mol zou zijn, maar ja dat kan dus ook tactiek zijn. Ik zeg dus nog steeds Kees of Paulien maar Tania is ook verdacht voor mij. Zarayda, Daniël en Carolien verdenk ik tot nu niet echt (meer).

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #285 Gepost op: 23-01-2013, 00:13:45 »
Ja maar juist daarom Heinz, jij hebt het over iets uit 2001 en er zijn idd daarna nog wat slordige fouten geweest, dan denk ik, daar leer je toch van door de jaren heen? Perfectie is wellicht nog niet haalbaar maar dit zijn toch wel hele slordige fouten vind ik.

Het lijkt mij dat zoiets als 'kadidaten' toch iemand op moet vallen? Ik weet dat de aflevering echt héél vaak bekeken wordt door ten minste één redactielid. Aan de andere kant sluipen er altijd foutjes en dergelijke in de montage. Denk maar aan de omgekeerde Soundos in de leader. Maar toch, als het geen hint is vind ik het gek dat het niemand is opgevallen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #286 Gepost op: 23-01-2013, 08:32:54 »
Het lijkt mij dat zoiets als 'kadidaten' toch iemand op moet vallen? Ik weet dat de aflevering echt héél vaak bekeken wordt door ten minste één redactielid.

Maar het invoeren van tekstjes zoals "kadidaten" bij de jokers gebeurt misschien wel pas helemaal op het einde. (Het viel mij trouwens niet op de eerste keer kijken. En de tweede keer ook niet. Pas toen het op het forum werd opgemerkt.)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #287 Gepost op: 23-01-2013, 09:03:46 »
Bij Tim en Carolien was er geklooi met de porto.
Bij Paulien en Tania werd er een zendertje uitgezet.
Bij Daniël, Tim, Joep en Kees werd er geld gestolen.
En ik kies voor Zarayda ???
...óf niet!

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #288 Gepost op: 23-01-2013, 10:47:49 »
Maar het invoeren van tekstjes zoals "kadidaten" bij de jokers gebeurt misschien wel pas helemaal op het einde. (Het viel mij trouwens niet op de eerste keer kijken. En de tweede keer ook niet. Pas toen het op het forum werd opgemerkt.)

Ik moet inderdaad opeens denken aan die aflevering in seizoen 11 in het ziekenhuis, waar een soort tijdklokje moest lopen maar dat zag je nooit, of je zag alleen seconden. Later in de herhaling en op uitzendinggemist was het gefixt. Ook zo'n slordig foutje, ik denk dat dat gewoon kan gebeuren in de tijdsdruk waarin het programma gemaakt wordt.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #289 Gepost op: 23-01-2013, 17:14:16 »

Eindelijk gestemd!  :P  Ik maak een opvallende switch!

Nu Tania is weggevallen, hoofdzakelijk gebaseerd op mijn eigen 'lightman' methode (bijrol voor de edit), is Kees op dit moment ook voor mij de meest waarschijnlijke Mol geworden. Alleen is Kees al wel HÉÉL erg populair.

Degene die na drie afleveringen bij mij naar de tweede plaats is doorgeschoven als mogelijke Mol, is opmerkelijk genoeg Carolien. Ondanks al haar 'kandidatengedrag' heb ik nog geen echt overtuigende reactie gevonden die ik niet ook als Mol zou kunnen uitleggen. Ik vertrouw haar niet. Ik kan er helemaal naast zitten en blijkt ze uiteindelijk toch die superfanatieke kandidaat te zijn, wellicht kom ik er na afl. 4 al op terug, maar voor nu: Carolien.  ::jaja::

De € 1000,- van de kluis verklaar ik maar met de mogelijkheid dat de productie het idee van een negatieve pot toch niet zag zitten.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #290 Gepost op: 23-01-2013, 17:59:46 »
De € 1000,- van de kluis verklaar ik maar met de mogelijkheid dat de productie het idee van een negatieve pot toch niet zag zitten.
Vorig jaar stond de pot na afl. 1 op -€500, en ging ie nog helemaal leeg na afl. 4. Lijkt me raar dat ze dan dit jaar terugschrikken om €1000 uit de pot te halen, ook al komt de pot daarna op -€200.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #291 Gepost op: 23-01-2013, 21:14:26 »
Ik blijf toch bij Paulien, ze valt zó niet op, dat het verdacht is...
🜃

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #292 Gepost op: 23-01-2013, 22:23:20 »
De € 1000,- van de kluis verklaar ik maar met de mogelijkheid dat de productie het idee van een negatieve pot toch niet zag zitten.
Als dat zo was dan hadden ze de opdracht gewoon zo aangepast dat als ze zouden verliezen dat niets zou kosten. Dan hadden ze gewoon een vast bedrag genomen in plaats van Joep laten inzetten.

Dus als ze zo bang waren dan was daar wel een betere oplossing voor dan de mol een opdracht laten slagen - want, zo'n beetje alles is beter dan de mol de opdracht geven een opdracht te laten slagen...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #293 Gepost op: 23-01-2013, 22:37:57 »
Dus als ze zo bang waren dan was daar wel een betere oplossing voor dan de mol een opdracht laten slagen - want, zo'n beetje alles is beter dan de mol de opdracht geven een opdracht te laten slagen...

Ben ik met je eens. Ik vind het zelf ook niet erg waarschijnlijk, maar ik kon niks beters verzinnen om die verdiende € 1000,- zo min mogelijk de verantwoordelijkheid van Carolien zelf te laten zijn.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #294 Gepost op: 24-01-2013, 09:49:05 »
Waar is de optie 'geen idee'? ???
...óf niet!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #295 Gepost op: 24-01-2013, 13:16:12 »
Ik hou het nog maar even bij 1 vd 3 dames Tania, Zarayda en Paulien. Ze brengen nauwelijks geld in de pot dus ik mag hopen dat een van hen de mol is. Kees is wel weer erg verdacht in zijn doen en laten maar scoort voor mij veel te veel geld voor een mol.

Als het aan mij lag zou de mol aan het eind van de serie geen enkele euro vrijwillig in de pot hebben gestopt. Maar gelukkig is het niet aan mij natuurlijk.  ::tandpastasmiley::

Dat kan niet. Vergeet niet dat de mol ook als taak heeft om niet ontdekt te worden, iets dat al vrij snel gebeurd als je niets binnenhaald.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #296 Gepost op: 24-01-2013, 13:29:04 »
Ben ik met je eens. Ik vind het zelf ook niet erg waarschijnlijk, maar ik kon niks beters verzinnen om die verdiende € 1000,- zo min mogelijk de verantwoordelijkheid van Carolien zelf te laten zijn.

Punt is dat het niet maar €1000 is (wat al een bedrag is om op jezelf te verdienen als mol terwijl je een perfect excuus hebt om dat niet te doen) maar dat het anders ook €1000 uit de pot gekost had.

Zo is de opdracht opgezet door de productie dus een soort 'excuus van de mol' lijkt me in dat opzicht redelijk vreemd als ze zelf eerst de opdracht zo bedenken.  ;)

Die €2000 die de pot ingaat was niet nodig was geweest i.e. er was een prima excuus voor de mol om die níet te verdienen.. Dus hoeveel excuses er ook door deze en gene erover verzonnen worden (niks persoonlijks) dat slaat als mol mijns inziens nergens op. Temeer daar vervolgens Kees 'geld verdienen' verweten wordt. Je kunt vraagtekens stellen bij het 'verdienen' van geld door Kees - hoewel onduidelijk is hoeveel sws. Maar dan moet je mijns inziens ook gewoon hetzelfde principe hanteren ten opzichte van Carolien...

Ófwel je negeert dat aspect volkomen (voor alle kandidaten, dus) en vindt andere dingen belangrijker/zwaarder wegend, zoals gelaatsexpressies etc. Is ook goed maar da's dan de keuze.  :)

For the record, ik zeg dit niet tegen jou persoonlijk hoor - ik reageer nu even op jou omdat jij het hier nu ter sprake brengt. :) Ik bedoel het meer als reactie op diverse mensen die wat mij betreft eenzelfde wat eenzijdige toepassing van hetzelfde principe hanteren, al naar gelang het hun uitkomt (niet zeggende dat jij dat ook zo ervaart dus :) )

Tenzij er overtuigende argumenten komen om die €2000 te rechtvaardigen in komende afleveringen neem ik Carolien dus als mol ook niet meer serieus mee in mijn lijstje.  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 24-01-2013, 13:34:28 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #297 Gepost op: 24-01-2013, 13:44:53 »
Er zijn na 3 afleveringen nog steeds 3 mensen (van de 6) met weinig potbijdrage. Waarvan 2 er individueel zelfs nog geen een euro hebben bijgedragen.

Even nieuwsgierig, welke 3 zijn dit voor jou?

Ik vind zelf dat Tania en Zarayda geen euro aan de pot hebben bijgedragen. Dat maakt hun het verdachtst.
Verder Paulien met alleen 500 euro vind ik ook nog kunnen.
Op plek nummer 4 komt dan Kees, ik vind, net zoals jij, dat hij teveel goede acties heeft gehad om de Mol te kunnen zijn.
En op 5 en 6 komen dan Carolien en Daniël, die hebben alle twee echt teveel geld bij elkaar gehaald en kandidaatsacties gehad.

Tim is sowieso niet de Mol.

Mijn lijstje is dus eigenlijk, als ik 'the money follow':
1. Tania en Zarayda
3. Paulien
4. Kees
5. Carolien en Daniël

als ik dit combineer met molgevoel en andere zaken kom ik op dit lijstje uit:

1. Tania
2. Paulien
3. Zarayda
4. Kees
5. Carolien
6. Daniël
« Laatst bewerkt op: 24-01-2013, 13:46:27 door Conejo »
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #298 Gepost op: 24-01-2013, 13:51:53 »
Heb je helemaal gelijk in Jordyep maar er is een grens toch? Kees bijvoorbeeld, de hoofdverdachte op deze site, is op tijd in de kerk, haalt enveloppen binnen en is 1 vd de 3 die een luik opent bij de laseropdracht. En dat in 2 afleveringen. Voor mij te veel van het goede om een kandidaat te "spelen" of om een goede mol te zijn. Daniël idem dito.

Er zijn na 3 afleveringen nog steeds 3 mensen (van de 6) met weinig potbijdrage. Waarvan 2 er individueel zelfs nog geen een euro hebben bijgedragen. Die hou ik dan extra in de gaten. Dit is natuurlijk geheel mijn eigen mening, no disrespect aan de kees-verdenkers. Ik besef dat ik in de minderheid ben en misschien is na vanavond alles weer anders  ;)


Goed ik denk dat als je een aantal ex-mollen langs diezelfde meetlat legt, je een eenzelfde soort resultaat krijgt.  :D Inge had zelfs €2500 verdiend die er weer afging. Nu vind ik dat zelf wat flauw maar dat lag niet aan Inge, maar aan de opzet van de serie. Meerdere mollen hebben zeker niet in de eerste twee afleveringen grote slagen geslagen temeer daar veel anderen al beginnen met (nep)mollen vanaf dag één.

Maar dat even buiten beschouwing latend en kijkend naar de drie die jij noemt.
Twee ervan staan nog wel bij mijn verdenkingen sws, en de 3e is in reserve - maar er zijn andere factoren die ik wel degelijk ook belangrijk vind zoals hoe gedraagt de mol zich in de groep en hoe speelt hij of zij in op groepsprocessen, is er iets waaruit blijkt dat hij of zij voorkennis heeft of wat zou de mol doen in zus en zo-situatie. Niks biedt garantie, maar het zijn dingen die wel een aanwijzing kunnen zijn.

Tania - Mogelijk zeker. Wat mij betreft wel erg de 'fysiek ongeschikte' kaart spelend wat een beetje flauw is (niet bungee jumpen, te traag om echt iets te doen in het veld (?), niet springen bij de cliff etc). Daarnaast een edit die er wat mij betreft wel duimendik bovenop ligt (wat overigens uit diverse reactie van de internationale gemeenschap die niet op fora meeleest etc ook blijkt, velen komen tot dezelfde slotsom).

Zarayda - Leuke vrouw, kan nog zeker maar een beetje hetzelfde verhaal als Tania (en ook waarom ik in S11 nooit geloofd heb in Soundos ondanks dat er geen harde bewijzen tegen waren). Ik zie haar niet écht saboteren, meer dan meeliften op haar natuurlijke angsten. Al drie afleveringen lang. Dat vind ik toch wat magertjes. Mogelijk, ja. Maar wel een flauw molverhaal: ja daar deed ik niks want ik deed alsof ik het niet durfde. Ja daar deed ik ook alsof ik het niet durfde, maar ja...  ::)

Ik houd beiden in gedachten want het is niet uit te sluiten vooralsnog. Maar ik had dan toch ergens een wat leuker verhaal verwacht, en wat meer pit ook vooral...

Paulien: Over Paulien heb ik zelf nog de meeste twijfels, en ik denk zeker nog wel dat het mogelijk is. Tegelijk spreken er dingen tegen die meer met haar algemene gedrag en reacties te maken hebben, en beslissingen zoals het springen voor de €500 in afl 3. Dus je kunt Kees wel afserveren op afl 1 & 2 maar dan ga je toch aan wat mij betreft een mogelijk veelzeggende opdracht in afl 3 voorbij.  ;)

Nogmaals garanties zijn er uiteraard geen. Maar om deze kandidaten alleen te beoordelen op het feit dat ze nul euro in kas hebben gebracht en daarom meer 'mols' zijn vind ik eerlijk gezegd ook wat kort door de bocht.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #299 Gepost op: 24-01-2013, 14:02:36 »
Ook heb ik Tania en Paulien nog geen enkele moeite voor een joker zien doen. Dit alles in tegenstelling tot Kees, Carolien en Daniël.
Waarom zou de Mol bij het springen van de cliff in aflevering 3 níet zijn/haar best doen om jokers te bemachtigen..  ???

Het levert geen geld op voor de pot, is het perfecte excuus en niemand zoekt er iets achter of vindt het verdacht..

In tegenstelling tot het verdienen van geld of het weggeven van jokers (Daniel of Tim).

Als Mol is je opdracht mijns inziens zo weinig mogelijk op te vallen, dus je te gedragen zoals andere kandidaten. Niet onnodig de aandacht op je te vestigen. En uiteraard zouden kandidaten hier juist voor jokers gaan?

Juist het feit dat Kees zich dan weer níet bezighoudt met wat de ánder krijgt maar simpelweg de jokers in het midden zet wat sws geen geld oplevert als diegene springt - en de €500 in het moeilijkst bereikbare vlak - (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Carolien of Tim, of ook zelfs Paulien die dan voor de €500 kiest om de jokers van Tim weg te nemen) vind ik mols.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 24-01-2013, 14:08:10 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)