Poll

Wie is de Mol?

Kees
26 (38.2%)
Case
12 (17.6%)
tolisdemol
11 (16.2%)
LION -> MOL
1 (1.5%)
keeskipikhebje
4 (5.9%)
de gouden Mol
0 (0%)
Paulien
14 (20.6%)

Totaal aantal stemmen: 68

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 144380 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #480 Gepost op: 23-02-2013, 14:54:47 »
Closet Kees

Ik moest er toch om lachen.  ::rofl::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #481 Gepost op: 23-02-2013, 14:58:20 »
Ik moest er toch om lachen.  ::rofl::

 ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #482 Gepost op: 23-02-2013, 15:00:58 »
Ik ga nu ook 100% .. Kees is de Mol..  ::jaja::  ::ok::

ETA: Klaar is Kees en Case Closed... Closet Kees en whatever..  ;D

 ::rofl:: ::ok::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #483 Gepost op: 23-02-2013, 16:23:24 »
Het moet Kees wel zijn, kan gewoon niet meer anders.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #484 Gepost op: 23-02-2013, 16:41:18 »
Kees is nooit een optie geweest en Carolien nu ook niet meer, dus: Paulien.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #485 Gepost op: 23-02-2013, 16:50:00 »
Kees is nooit een optie geweest

Waarom niet?
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #486 Gepost op: 23-02-2013, 16:50:59 »
Een geloofwaardige mol die een berg geld verdiend en door een berg kandidaten verdacht is gedurende de serie.. Die overigens nu allemaal naar huis zijn.

Ooit Duitsland 2 (Wer Ist Der Maulwurf) gezien? :P

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #487 Gepost op: 23-02-2013, 17:03:20 »
Ooit Duitsland 2 (Wer Ist Der Maulwurf) gezien? :P

Ik weet niet of je op serie 2 duidt of 1, ik heb er maar één van deels gezien iig.  :)
Helaas was een deel van youtube verdwenen daarvan ook. Maar je punt is, het is een keer voorgekomen in een serie in Duitsland, ofzo?  :)
« Laatst bewerkt op: 23-02-2013, 17:04:58 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #488 Gepost op: 23-02-2013, 18:51:09 »
Ik weet niet of je op serie 2 duidt of 1, ik heb er maar één van deels gezien iig.  :)
Helaas was een deel van youtube verdwenen daarvan ook. Maar je punt is, het is een keer voorgekomen in een serie in Duitsland, ofzo?  :)

M'n punt was inderdaad dat de daadwerkelijke mol op basis van afvallers in die serie onmogelijk zou zijn maar toch de mol was.  En ook nog eens bij een aantal opdrachten aan de ene kant saboteerde maar aan de andere kant toch de opdracht liet slagen en/of geld binnenhaalde.

Zodanig dat ik die mol had afgeschreven ondanks dat de mol meermaals op dezelfde positie zat als Nederlandse of Vlaamse mollen in vergelijkbare opdrachten.


Dus ik hoop maar dat de Nederlandse producers niet zover gaan in het editten van testen en biechten van afvallers. :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #489 Gepost op: 23-02-2013, 19:34:03 »
Misschien even leuk om te vermelden: De Mol is voor het eerst in jaren geen acteur ::ok::
...Maar Kees
...óf niet!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #490 Gepost op: 23-02-2013, 19:38:01 »
Van de wiki:

Citaat
Kees Tol (Volendam, 10 februari 1982) is een Nederlands tv-presentator, acteur en producer.

Citaat
Na een figurantenrol in de Nederlandse film Zwartboek en gastrollen in Onderweg Naar Morgen en Rozengeur & Wodka Lime kreeg hij de hoofdrol in de speelfilm Sinterklaas verdwaalt in het grote bos.

Dus sorry. :P
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #491 Gepost op: 23-02-2013, 19:38:35 »
...óf niet!

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #492 Gepost op: 24-02-2013, 11:42:50 »
Waarom niet?

Zijn gedrag en daden vind ik zó onmols, dat ik hem in het begin al afgeschreven heb, en elke aflevering zie ik meer bevestiging daarvoor. Ik probeer bij iedere kandidaat die ik niet direct verdenk wel een argument te bedenken waarom hij/zij tóch de Mol kan zijn (om tunnelvisie te vermijden), maar bij Kees lukt me dat zelfs niet. Wat dat betreft zit ik tóch in een tunnel, de Iedereen-behalve-Kees-tunnel.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #493 Gepost op: 24-02-2013, 14:08:33 »
Ze hebben invloed op wat er in de poll op de site van de avro staat, maar niet op wie mensen echt verdenken. Op andere sites staat Kees ook bovenaan. Dat Paulien nu ineens boven Kees staat, lijkt wel op manipulatie.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat Kees zo hoog staat in alle polls. In mijn omgeving verdenkt echt bijna niemand Kees, en zoveel zie ik hem niet eens genoemd worden in bijvoorbeeld de comments op de WIDM-facebook.

Zou de enorme stijging van Paulien niet verklaarbaar zijn simpelweg door het afvallen van Zarayda? Z. Stond nog boven P. vorige week in de verdenking en nu switchen veel mensen van Zarayda naar Paulien omdat ze Kees toch al niet verdachten.

Ik heb in mijn familie ook eens gepijld, daar is het echt fifty/fifty. Dit zijn allemaal gewone kijkers, geen fora o.i.d.  Degenen die op Kees zitten denken dit echt al vanaf het begin (zonder hints dus), degenen die op Paulien zitten meer in de loop van de serie. Daarmee zou je toch denken dat Kees op de e.o.a. manier toch verdacht in beeld komt, misschien niet heel opvallend, maar subtiel door bepaalde manier van doen, biechten, etc.
Mijn lief zit op Carolien trouwens(eerst op Tania), voor mij altijd een goede graadmeter wie het niet is.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #494 Gepost op: 24-02-2013, 15:45:08 »
Mijn lief zit op Carolien trouwens(eerst op Tania), voor mij altijd een goede graadmeter wie het niet is.

Nu ga ik toch twijfelen  ???
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #495 Gepost op: 24-02-2013, 16:03:43 »
Nu ga ik toch twijfelen  ???

Ellen (Jantien), Chandrika, Lottie, Frederique, Eva, Regina, Vivienne, Sanne, Soundos, Liesbeth

De mol is altijd een vrouw   ;)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2013, 10:46:36 door tureluurs »

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #496 Gepost op: 24-02-2013, 16:37:57 »
Ellen (Jantien), Chandrika, Lottie, Frederique, Eva, Renate, Vivienne, Sanne, Soundos, Liesbeth

De mol is altijd een vrouw   ;)

Dat is inderdaad een indrukwekkend rijtje. Dan begrijp ik je wel  ;)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #497 Gepost op: 24-02-2013, 17:06:54 »
Dat is inderdaad een indrukwekkend rijtje. Dan begrijp ik je wel  ;)

Het kan natuurlijk eens een keer per ongeluk goed zijn  ;D

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #498 Gepost op: 24-02-2013, 17:59:18 »
Zou de enorme stijging van Paulien niet verklaarbaar zijn simpelweg door het afvallen van Zarayda? Z. Stond nog boven P. vorige week in de verdenking en nu switchen veel mensen van Zarayda naar Paulien omdat ze Kees toch al niet verdachten.
Heb ik ook aan gedacht, maar het vreemde is dan weer dat het percentage bij Zarayda nauwelijks omlaag ging terwijl Paulien al flink aan het stijgen was.
Nou ja, manipulatie of niet, feit blijft dat je met die percentages helemaal niets kan :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #499 Gepost op: 24-02-2013, 22:46:55 »
of het hier al vermeld is of nie weet ik niet maar ik ben eens gaan kijken naar de 2e uitspraak van de mol tijdens de drive-inopdracht: "ag joep, die heeft niet een 1 keer gelijk gehad"

Ik heb de test van Joep in aflevering 2, waarin hij afviel, nog eens bekeken en hij verdacht Janine. Ik neem aan dat, als hij Janine verdacht, ook kiest bij de vraag "is de mol een man of een vrouw" voor een vrouw.

Als hij dus nooit gelijk heeft gehad is de mol dus een man en is het kees.

En btw, als taalkundige zoals Paulien dat is, zou ze de woorden zoals nu uitgesproken werden nooit gebruiken.

"ag joep, die heeft....." Je verwijst hier naar een persoon en naar mijn mening zeg je dan nog altijd "ag Joep, hij heeft...." Dus wat mij betreft is het Paulien ook niet want die had de juiste woorden wel gebruikt in de zin.
WIDM 2012: Traust enginn!!