Auteur Topic: Aflevering 1 - Lezen en schrijven  (gelezen 149329 keer)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #240 Gepost op: 4-01-2015, 20:58:14 »
Het joker- & sleutelverhaal

Als de kandidaten het hotel binnen komen, liggen er 5 sleutels bij de receptie klaar. De naast elkaar gelegen sleutelnummers 8 en 9 worden duidelijk in beeld gebracht.

- Viktor grijpt direct sleutel 2 (naar eigen zeggen). Dit is de meest linker sleutel op de balie.
- Evelien legt vervolgens beslag op de op één na linkse sleutel. Sleutelnummer is onbekend.
- Carolina pakt ondertussen sleutel nummer 9 (nummer is zichtbaar bij pauzeren van het beeld). Dit is de meest rechter sleutel op de balie.
- Nummertje 8 lag daarnaast (op één na rechtse sleutel dus) en is voor Margriet.
- Rest de middelste sleutel voor Rik. Dit blijkt nummer 7 te zijn. Dat hoor je hem ook zeggen.
- Tot slot zien we Chris en Ajouad de receptie verlaten en zij hebben het over sleutel nummer 6.

Kamerindeling:
2. Marlijn en Viktor
3. …
6. Ajouad en Chris
7. Rik en Pieter
8. Margriet en Martine
9. Carolina en Evelien

Spoiler: ruimtebesparing (klik om te tonen/verbergen)

Je hebt hetzelfde speurwerk als ik gedaan, alleen dan een paar dagen eerder. :P ::ok::

Ik vroeg me vooral af hoe je hier als mol invloed uit zou kunnen oefenen.

1. Wil je als mol op een kamer met opdracht terecht komen, dan moet je zorgen als eerste of tweede een sleutel te pakken (Viktor, Evelien)
2. Wil je als mol op een kamer zonder opdracht terecht komen, dan moet je bij de eerste drie zitten (Viktor, Evelien, Margriet/Carolina (lastig te zien wie eerder is))
3. Een andere manier om invloed uit te oefenen, is om niet zelf een sleutel te pakken, maar je aan te sluiten bij iemand die een kamer heeft waar jij ook wil zitten.

1. Het duo Evelien/Carolina pakt twee sleutels. De dames lijken al besloten te hebben bij elkaar op de kamer te willen. Carolina lijkt haar sleutel constant vast te houden. Op het eind van scene zien we Ajouad weglopen van de balie, ongeveer op de plek waar de sleutel van Evelien lag. Chris tikt hem op de schouder: "Ik wil.." (wel bij jou, waarschijnlijk). Heeft Evelien haar sleutel teruggelegd? Dan heeft ze hier geen invloed meer.
2. Margriet komt op een kamer met opdracht terecht. Heeft hier geen/weinig (kansberekening?) invloed gehad. Carolina komt op een kamer zonder opdracht terecht.
3. Marlijn stapt direct op Viktor af: "Mag ik dan bij jou?". Heeft ze al aangegeven met hem op een bepaalde kamer te willen en is hij er daarom als de kippen bij? (speculatie)

Voor mij hier verdacht: Viktor, Marlijn en Carolina.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2015, 21:52:59 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #241 Gepost op: 4-01-2015, 21:02:39 »
help..... misschien hoor ik spoken..... maar klopt het dat in het onderstaande filmpje( xtra beeld materiaal: ) in het begin een heel erg vetraagde stem te horen is?

http://youtu.be/v8_g-0of8Zs

 ::ok::

'k Hoor; "Ooooh, dat is niet leuk...", stem van een dame.
Omnia vincit amor

Offline MolBoek

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #242 Gepost op: 4-01-2015, 21:07:10 »
::ok::

'k Hoor; "Ooooh, dat is niet leuk...", stem van een dame.

"Oooh dat is toch niet leuk.." inderdaad, maar ik zou het echt totaal niet aan een kandidaat kunnen koppelen

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #243 Gepost op: 4-01-2015, 21:16:51 »
Het klopt dat de opnames in de kamer van Evelien en Carolina pas op dag 2 na de executie zijn gemaakt. dus de rommel is later ontstaan.

Ik bedoel echter dat de kamer die Viktor binnensluipt een hemelbed en meerdere smalle ramen heeft terwijl de kamer van Evelien en Carolina geen hemelbed heeft en er staat een derde bed naast het 2 persoonsbed. Daarnaast is er maar één breed raam te zien.....
Dat klopt inderdaad. Zat ook terug te kijken net en viel me meteen op dat de indeling van de kamer helemaal anders was.
Nu heb ik geprobeerd het shot dat zowel Evelien als Carolina de sleutel vast hebben uit te vergroten, maar krijg het niet voor elkaar om daarop de kamernummers te zien.


Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #244 Gepost op: 4-01-2015, 21:17:17 »
Ik hoor het ook. Maar ik hoor het niet "vertraagd"
Imho is het gewoon de stem van Eveline die erg geshockeerd reageerde als ze hoort dat Pieter de afvaller is.
Past goed bij het shot wat daarna komt ...
dennis for mole !

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #245 Gepost op: 4-01-2015, 21:44:42 »
Chris en Marlijn hebben wisselend hetzelfde bruin/okergele polsbandje om.
De vloerbedekking op trap van het hotel (overduidelijk in beeld gebracht) heeft dezelfde kleur strepen, net zoals de stoelbekleding en een sprei.
De enveloppen op het bed hebben ook deze kleuren.
Ik weet niet of dat wat te betekenen heeft, maar viel me wel op.


Offline Joosiii

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #246 Gepost op: 4-01-2015, 22:25:33 »
Viel het anderen ook op dat er verdacht vaak een kraai in beeld kwam?
Misschien betekend het niks, maar misschien kan dit met iemand verbonden worden?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #247 Gepost op: 4-01-2015, 22:27:54 »
help..... misschien hoor ik spoken..... maar klopt het dat in het onderstaande filmpje( xtra beeld materiaal: ) in het begin een heel erg vetraagde stem te horen is?

http://youtu.be/v8_g-0of8Zs

Damn, ik ging er heel erg op letten en het klinkt als een verschrikkelijk eng beest  ::rofl::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #248 Gepost op: 4-01-2015, 22:40:07 »
help..... misschien hoor ik spoken..... maar klopt het dat in het onderstaande filmpje( xtra beeld materiaal: ) in het begin een heel erg vetraagde stem te horen is?

http://youtu.be/v8_g-0of8Zs

Heb 'm ;)
Ook letterlijk zo te horen in uitzending, zelfde beeldmateriaal.
tijdens executie Pieter...Martine in beeld en kan goed haar stem zijn.
@56.35 uitz. gem.
Omnia vincit amor

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #249 Gepost op: 5-01-2015, 01:26:41 »
Weet niet of dit al gezegd is, maar reden waarom ik Marlijn hoog heb staan is het volgende.

Als we de crew, en presentator mogen geloven, opereert de mol ook bovengronds dit jaar.
Marlijn wist welke kamer ze moest hebben om bij het briefje te komen waar ze 2 jokers moest jatten.
Viktor deed dit heel gierig, en je ziet marlijn METEEN vragen mag ik bij jou. Terwijl ik Marlijn al aan 3/4 mensen had kunnen linken qua band maar niet met Viktor....Volgens mij had ze al meteen een band met Rik dus dan ga je of met Rik op een kamer of met een vrouw. Ze koos zo expliciet voor Viktor, omdat ze natuurlijk wist dat daar het briefje zou liggen waarop jokers gestolen konden worden. Daarna maakt Viktor zich verdacht door niets te vinden, Marlijn kan daardoor lekker de fanatieke kandidaat spelen EN nog belangrijker, de jokers wel pakken (wie weet zijn ze er pas daarna neergelegd, door de crew) en er 1 aan viktor geven (verdeel en heers) en er zelf een houden. Zo kon ze in de volgende aflevering lekker mollen en weer naar rik toe verkondigen dat ze moest hulpmollen om die euro's weg te kijken uit de pot (door dat briefje) zo was ze EN zeker dat ze zelf kon mollen, en had ze hulpmol Viktor. Ze kon niet weten dat hij de joker niet zou inzetten... maar als mol zou dit wel een goeie tactiek zijn. Ondergronds maar ook ergens bovengronds acteren. En in het dagboek staat, ik hou wel van een beetje persoonlijk contact....

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #250 Gepost op: 5-01-2015, 01:30:07 »
is toch gewoon een iets ander camera standpunt (tafel is ook hoger)

Volgende week heeft Art ze gewoon netjes ingekleurd, wacht maar af

Check de linkerbovenhoek van het scherm; het scherm is inderdaad gefilmd van een net ander standpunt, maar bij het ene scherm is er meer groen in de linkerbovenhoek dan in het andere scherm.

Offline Astrid Pisces

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #251 Gepost op: 5-01-2015, 08:47:02 »
Volgens mij gewoon het adres van het Hotel:

Tintagel
65 ROSMEAD PLACE
Colombo 7 ???
SRI LANKA

http://www.booking.com/hotel/lk/paradise-road-tintagel-colombo.nl.html

Nog niemand een link zien leggen met de naam van het hotel (Tintagel, volgens de legende het kasteel van Koning Arthur) en de naam Marlijn (= Merlijn)...
Toeval? ???

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #252 Gepost op: 5-01-2015, 10:50:13 »
Dat van die andere indeling en inrichting van de kamer van Carolina vergeleken met die kamer waar Victor naar binnen ging, viel mij ook op. Interessant wat jullie schrijven over de kamernummers, dat is toch vreemd.

Ik zie net dat er extra beelden zijn - die ik helaas niet via de website kan openenen (ik kijk filmpjes altijd via youtube maar daar staat het nog niet op). De beelden zijn van Carolina en Evelien, ik ben benieuwd!

Edit: ik zie ze net en het zijn dezelfde als die ze in Moltalk lieten zien dus helaas niets nieuws...
« Laatst bewerkt op: 5-01-2015, 10:52:42 door Blieb2013 »

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #253 Gepost op: 5-01-2015, 11:26:17 »
help..... misschien hoor ik spoken..... maar klopt het dat in het onderstaande filmpje( xtra beeld materiaal: ) in het begin een heel erg vetraagde stem te horen is?

http://youtu.be/v8_g-0of8Zs

Ik hoor hier in het begin heel duidelijk een vreemde stem iets in de richting van 'Anniek' zeggen.. Geen idee waar dat heen kan leiden?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #254 Gepost op: 5-01-2015, 12:33:07 »
Ik hoor hier in het begin heel duidelijk een vreemde stem iets in de richting van 'Anniek' zeggen.. Geen idee waar dat heen kan leiden?

Volgens mij is dat Martine die kreunt : "oooo dat is niet leuk..." (rode scherm Pieter)

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #255 Gepost op: 5-01-2015, 12:56:14 »
Volgens mij is dat Martine die kreunt : "oooo dat is niet leuk..." (rode scherm Pieter)

Wat ik hoor zit nog voor die 'oooh'. En het klinkt echt heel anders dan die stem..

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #256 Gepost op: 5-01-2015, 13:02:46 »
Ik heb dus de hele aflevering met mijn telefoon in mijn hand gezeten om HET nummer te bellen zodra dit in beeld zou komen...

Van tevoren het nummer nog eens gebeld, en toen kreeg ik de bekende uitleg over de "eerste drie bellers" te horen...

Aan het einde van de aflevering had ik het nummer nog niet gezien maar heb ik uit eigenwijsheid tóch nog even gebeld voordat de aflevering van afgelopen...

Toen was de melding echter veranderd naar "De mailbox van dit nummer is vol"!!!

Betekent dit dat ik het nummer gemist heb? Hebben er mensen hier gebeld?

Ben razend benieuwd!

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #257 Gepost op: 5-01-2015, 14:42:22 »
Marlijn vertelt over het bemachtigen van de jokers, op dat moment heeft ze een briefje vast. Ons valt op dat ze dan iets anders aan heeft. Waarom dat briefje? Is het misschien een andere? schrijft ze alvast een nieuwe?

Hier een filmpje: http://youtu.be/TTE1JRdtg4s
Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline moffel de mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik koekeloer voor de mol.
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #258 Gepost op: 5-01-2015, 16:13:29 »
Daar kun je zo weinig uithalen; herinner je je nog Jan-Willem die met opzet alleen maar shirts met willekeurige teksten bij zich had?
idd maar je kunt maar beter alert blijven.
Moffel van Piertje

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #259 Gepost op: 5-01-2015, 17:06:44 »
Ik heb dus de hele aflevering met mijn telefoon in mijn hand gezeten om HET nummer te bellen zodra dit in beeld zou komen...

Van tevoren het nummer nog eens gebeld, en toen kreeg ik de bekende uitleg over de "eerste drie bellers" te horen...

Aan het einde van de aflevering had ik het nummer nog niet gezien maar heb ik uit eigenwijsheid tóch nog even gebeld voordat de aflevering van afgelopen...

Toen was de melding echter veranderd naar "De mailbox van dit nummer is vol"!!!

Betekent dit dat ik het nummer gemist heb? Hebben er mensen hier gebeld?

Ben razend benieuwd!

Art heeft gezegd via de mailbox dat je pas moet bellen als het nummer in een opdracht voorbij komt. Maar ik kon het ook niet laten om in de leader al te bellen  ;D