Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 379137 keer)

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1100 Gepost op: 3-03-2003, 01:11:21 »
Xandragon heeft nog wat aanpassingen gedaan aan de digitale thuishaven van de Orde der Promoliaten. Ik hoop dat onze abdis dit monnikenwerkje toch wel gezien heeft en vraag me af of Tante Nonneke zo verdiept is samen met Broeder VHS of zij reeds de bedstede heeft beklommen.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1101 Gepost op: 3-03-2003, 01:11:37 »
Tante Nonneke is eindelijk terug na een weekje afwezigheid. Overmand ( of is het overvrouwd in mijn geval ?) door stress moest ze een weekje anti-stresstherapie gaan volgen in het Hospitale Santa Vincenzia in de grote havenstad.
Ze kwam daar, bij nacht en ontij dan nog wel, terecht op de zeer origineel naamgegeven A-dienst alwaar 2 lieftallig ogende verpleegstertjes zich met hart en ziel om mijn zieltogende inzichtelijke inspiratie bekommerden.
De ene was een beeldschone, roodharige jongedame die door de andere vriendschappelijk met T'Hollanderke werd aangesproken.
En die andere was een zwartharige brunette van een al even hemelse schoonheid die luisterde naar de prachtige naam Anita Van Hove.
Met z'n beiden dartelden ze vrolijk door de Hospitaalse gangen met pillen, spuitjes, hartslagmeters en bloeddruktellers.Hun speelse lach klaterde door de kamers en zalen terwijl ze op hun dienstcomputer de bibliotheek van onze kloosterorde doorbladerden op zoek naar een remedie voor mijn onzalige toestand. Maar ook een bemoedigend woord, een deugddoend gesprekje en een steuntje en toeverlaatje in moeilijke tijden strooiden ze kwistig in het rond.
Ik dankte St.Dymphna, de patroonheilige van onze kloosterorde, op mijn blote knietjes voor zoveel liefde, warmte en genegenheid die ik van hen mocht ontvangen.
Ik fleurde al direct op als ze langskwamen en mijn zwartgallig idee dat ik de Grijze Graver nooit zou kunnen ontmaskeren smolt als Appenijnse sneeuw voor de stralende tandpastaglimlach van beide Moeder Teresa's.
Ik moet mij dan ook bij deze verontschuldigen bij hen dat ik geen afscheidscadeautje had toen ik vertrok.
In de bloemenwinkel stonden enkel rozen met doornen en die waren al gereserveerd voor ene Sandra. De pralinewinkel verkocht enkel pure chocolade van Côte d'Stijn en een laatste doos Mon Chérikes en in de parfumerie vond ik enkel Inge for Men n°4.
Pech onderweg dus, maar ik maak dat op slag goed met de enige echte Engelse fooi zoals enkel Tante Nonneke ze kan presenteren : op een gouden schaaltje met een boterbriefje als onderlegger.
Geloof Tante Nonneke maar als ze zegt : Marc Assubel is de enige echte Mol geweest in Italië. Echtig en techtig waar...    







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1102 Gepost op: 3-03-2003, 01:16:05 »
Ha, Tante Nonneke. U heeft uw persoonlijke kapel even verlaten om op deze kloostermuur te schrijven blijkbaar. Bekijk even uw grote hutkoffer of er nog Cht. La Taupe is die wij samen kunnen ledigen. De purperrode vloeistof van Zuster Alcoholica is deze dagen te rijkelijk verdund met het Zhaventems Water van Verstrooiing.

Kijk eveneens eens of je van het duifje dat ik bij je achterliet geen goede stoofpot kan klaarmaken. Ik scheur van de honger...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1103 Gepost op: 3-03-2003, 01:42:45 »
Ik vraag me af of de platendraaister een gepast liedje heeft voor een finale met 4. Ze kunnen nu wel boomke wies doen als ze willen.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1104 Gepost op: 3-03-2003, 05:30:10 »
Ik vroeg me af waarom Bril Assubel papier nodig had tijdens de stuntvlucht. Wou hij papieren vliegertjes maken, of stond daarin het recept van de cocktail?

Huiszuster, "I'm leaving on a jetplane" graag.
...Al mag ik niet denken dat ondertekende hetzelfde voorkomt als de uitvoerder...








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1105 Gepost op: 3-03-2003, 08:33:22 »
Vooraleer zuster Viventia richting lichtstad trok teneinde het definitief advies van de denker te consumeren, trotseerde ze naar godsvrucht en vermogen de laatste beeldenstorm en stelde mij na het luwen de pragmatische vraag: "Zijn we nu een stap dichterbij gekomen?"
Knudde aanschouwde de laatste statie der kruisweg maar het beeld kwam bij hem over als de processie van Echternach. Een stap dichterbij? Nog nooit had hij zich zo veraf gevoeld. Het leek wel abseilen met een eeuwig rekkend elastiek. Evenveel pro als contra, evenveel geven als nemen. Met na het bekomen van de eerste schok een glimlachende voldoening voor het besef dat superlatieven hier weer tekort schieten. Het moet fijn vissen zijn in de woestijn...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1106 Gepost op: 3-03-2003, 16:51:49 »
Ivm de gestelde vraag van vorig bericht alhier boven te vinden juist boven het lijntje...
Het feit dat het verzekeringssujet een bundel bijeengeperste papierpulp bij had, wijst op vals spel.

Waarom zou de mol moeite doen om de stunt juist te raden ? Hij weet dan nog niet of de anderen iets juist gaan antwoorden. Als je de mol bent, dan geef je een fout antwoord. In casu dus : Ve. Trien met haar air, de Tweede Zomervakantiemaand en de Zwarte Panter (al de rest dus).

En wie heeft hier de beslissingskracht ? Juist ja. Onze rijke dame alwie Tante Nonneke een boeketje rozen toedraagt. Mét doornen weliswaar. Maar Broeder Xandragon ziet dit niet alszijnde een apocrieve hint vanwege de Zandhengelaars van de Drooghe soort.

We nemen nu ons missaal vast en bidden alras tot onze patroonheilige St.Dymphna om genezing van onze ijlingen ende afdwalingen van ons toch nog steeds geldende Orakel. Het pad is intussen gelegd tot aan de voordeur. Nu hoeven we enkel nog aan te bellen volgende zondag.

Bij deze wil ik degene met de moeilijke naam (Quofsh) melden dat inmiddels haar postulaat afgelopen is en deze proefperiode afgelopen is. Zij mag nu het noviciaat volledig ontvangen en bij deze dopen we haar om tot Zuster Felixianne. Zij mag deze eventueel denonceren en een eigen naam voorstellen...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1107 Gepost op: 3-03-2003, 17:24:21 »
Knudde is ondertussen zwaar op de rem gaan staan met een 180° zwier als gevolg. Die zwarte kat was er net teveel aan. De zwartgalligheid deed de emmer overlopen. Nooit of te nimmer zal de zwarte panter zich laten verzorgen in Bilzen. Die eer houdt ze aan zichzelf en wellicht vaart ze daar uiteindelijk het beste mee.
Assurantourix en Fifi zullen elkaar voor de voeten lopen en het jongste lid uit de Orde der Augustijnermonniken zal dan toch voor de verrassing zorgen. Het broedde reeds in mijn achterhoofd doch het ontbrak mij aan een spiegel.

Hiermee zeg ik vaarwel aan de broeder van Adriaan en trek in conclaaf samen met zuster Viventia en rechterhand Xandragon. Tenzij deze laatste zijn sleutel verloren is? Ik heb iig een reserve. Ze ligt onder deze tegel en opent de laatste deur.

Dat heet dan 'op de valreep'. Of wordt het 'een valkuil'?








« Laatst bewerkt op: 3-03-2003, 17:25:37 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1108 Gepost op: 3-03-2003, 18:32:00 »
Ik denk dat ze dat nog anders noemen, beste Knudde. Het lijkt me meer op opportunisme gestaafde feiten zoeken oftewel uw eigen voorbedachte zaken op de juiste plaats zetten zodat het maar juist uitkomt. Dat is niet erg, dat doet iedereen. Ik moet daar zelf Mea Culpa pleiten.

De zandhengelaars spelen het echt subtiel en eigenlijk zelfs een beetje smerig. Maar dat neemt niet weg dat ze toch maar met onze Paternosters aan het rammelen zijn. Want zowel de SIM-kaart van mijn GSM als de SMS'je die Tante Nonneke aan het sturen was samen met Zuster Viventia, zijn intussen in de spreekwoordelijke vuilbak beland.

 







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1109 Gepost op: 3-03-2003, 20:06:44 »
Dragonius weet het eigenlijk ook niet. Maar zijn donkerbruine vermoeden is nog gesterkt door het verloop van de beeldflitsen op het kleine doek.
Het hart van Dragonius stond één slag stil. Toen Assubel de gratis rittenkaart in handen had. Alras kreeg ik visioenen van alle voorbije geplogendheden, op zoek naar een nieuwe grijze Pij. Gelukzaligheid kwam dan even later over mij. De controleur kwam en zag dat de gratis rittenkaart niet geldig was.
De kaart is, als troost, nog wel te gebruiken om de schilderijententoonstelling uit aflevering twee terug te bezoeken.
De laatste vier aangezichten zijn de vier finalisten. Assubel was de eerste die zeker was van de eindmeet: hij wordt eerst tentoongesteld.
Conclusie: de volgorde houdt stand, en toont de vier finalisten in volgorde, met de Pij als laatste.
Peis ik.
Tenzij er woestijnzand in mijn kop zit. Ze zijn heel hard aan het proberen om het erin te gieten.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1110 Gepost op: 3-03-2003, 21:56:41 »
Xandragon kan zich niet ontdoen van de subtiliteit die de zandhengelaars dit jaar ten tonele brengen. Ofwel is het afkomstig van de gevleugelde zandhengelaar zelf ofwel zit de gevederde vogel er voor iets tussen. De nieuwe inwoner van Rumst (T) zie ik daar even geen tijd voor hebben met z'n Pappenheimers. Ofwel als laatste zitten de producers en co-producers er voor iets tussen...(waarschijnlijk véél).
In elk geval : châpeau voor de geschubde Drooghaard met Zand tussen zijn oren.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline evil sister

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1111 Gepost op: 3-03-2003, 22:00:03 »
ik begrijp het waarde broeder imprimatur
vergeet uw grootse omwenteling niet aan iedereen mee te delen hé!







nunc est bibendum

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1112 Gepost op: 3-03-2003, 22:07:25 »
Slechte Zuster, U mag steeds de knop citeren gebruiken hoor. Dan weten wij ook over wat u het heeft.

En ja, Broeder Drukker, zeg het eens ?







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1113 Gepost op: 3-03-2003, 22:15:34 »
Dit geheel terzijde. Of toch niet.
Dat onnozel en te pas en te onpas ten berde gebrachte onnozele gehinnik van Die-Met-Een-AI.r komt nu langzamerhand mijn strottenhoofd uit. Ik zie er tegenop om zuster Videotheca nog eens binnen te laten.








Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1114 Gepost op: 3-03-2003, 22:42:32 »
Misschien kunt ge er een killfilter op los laten die het paardengeroep elimineert. Sommige hebben een killfilter op de identiteit van de mol...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1115 Gepost op: 3-03-2003, 22:54:54 »
Dit is een theorie van mijn eigen alter ego (vandaar niet in het Promoliaans) en die stelt dat er twee mollen zijn :

Natuurlijk is er maar één echte mol en is Inge door Woestijnvis aangesproken om mét persoonlijk voordeel (finaleplaats) zoveel mogelijk verdenkingen op zichzelf te halen. In ruil daarvoor krijgt zij gewoon tips van WV. Dit maakt het spannend voor de kijkers (niet zo zeer voor de kandidaten). Uiteindelijk wordt de mol toch ontmaskerd, dàt is nu eenmaal het doel van het spel. Maar als WV de kijkers zo lang mogelijk op een verkeerd spoor kan zetten, dan is hun opzet geslaagd. Vergelijk het met een film van Hitchcock, daar is de moordenaar ook diegene waarvan je het niet had verwacht. En volgens mij zaten ze met die gedachte in hun hoofd. Een voorbeeld van een recente film is bvb Memento. Je weet dat hij de moordenaar is want de film is één flashback achterstevoren, maar je weet niet wie de uiteindelijke aangever is (dus de opdrachtgever). En ik weet uit persoonlijke bronnen dat deze film bekeken is door ene co-regisseur van De Mol...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1116 Gepost op: 3-03-2003, 23:30:40 »
Mwah, nee.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1117 Gepost op: 4-03-2003, 01:12:13 »
Tante Nonneke heeft zich weer eens met Zuster Videotheca en Zuster Logica over de heersende problematiek gebogen en kan maar tot één zinnige conclusie komen : Marc Assubel,alias Assurancetourix, is de Grijze Graver. Want welke doordeweekse deelnemer is er nu zo dwaas van een VIP-ticket voor de finale door zijn eigen neus te boren én dan ook nog de kans om een concurrent uit te schakelen zomaar laat liggen.
Niemand toch ?
En zoals onze Inge Landbouwster zich weert als een duivel in een wijwatervat voor die vrijstelling of de 5 pasvragen, dat is toch ook niet normaal.Ze liegt en bedriegt dat het niet schoon meer is,maar heeft de pech dat niemand het spelletje met haar wil verder spelen omdat niemand ook maar enig vertrouwen koestert in haar gedrag. En dat is niet zo vreemd,want Inge gedraagt zich al heel de tijd ook heel onbetrouwbaar.
Sandra staat na de ontknoping te wenen als een klein kind dat haar Barbie is afgepakt en dat is ook geen eigenschap die hoog op het Molverlanglijstje staat.Enkel Stijn heeft zich kunnen profileren, vooral omdat hij eindelijk eens heeft getoond hoe intelligent hij nu echt wel is. Want hij heeft het spel het beste gespeeld van allemaal, en dat met voorsprong.
En er het beste uit gehaald wat er voor hem in zat, nl 2500 €.
En nu zitten ze alle 4 in de finale. Eens zien wat dat gaat geven.Een executie na dag 17?
Voor Marcske de Superkandidaat speelt het allemaal geen rol, hij is gerust.
Zijn pas gewassen Molhabijt hangt klaar in de kleerkast van de finale...
 







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1118 Gepost op: 4-03-2003, 03:41:00 »
Tante Nonneke, ik ben het. Voor het laatst, wellicht, maar dat zal ik u straks wel uitleggen.
Het geween en tandengeknars van Sandra deden me bijna overhellen. Het werd misschien teveel voor de Grijze Gepijde. Zij zag hoe den onnozelaar zijn zuurverdiende frankskes zomaar in het water goot, uit puur altruïsme.
Dat is een schone levensvorm die zich alleen voordoet in kloosters en aanverwanten. Niet in Spellen die De Mol heten.
Het kind had me bijna overtuigd.
Begot.
Dat niemand Inge vertrouwt, lijkt me maar normaal. Hoe zou je zelf zijn, als je daar drie weken tussen dat zootje ongeregeld rondloopt ?
Ook ik hou nog steeds vast aan Marcus Assurancetourix. Wie anders zou zo dicht bij de meet zijn vrijstelling afgeven?
Los van het feit dat ik dit geen echt geweldige reeks vond, zijn ze op het psychologisch vlak wel ver gegaan. Ik spreek weer Nederlands, dat is gemakkelijker.
De proeven waren niet zo sterk als in de tweede reeks (de drie kamers!), en daarom proberen ze (met succes) een ander spel.
Ik nip aan mijn Auchentoshan (Pure Malt), en zeg u : er is een moment van grote verwarring geweest, waarop ze het ook niet meer wisten. De kunstgrepen waren puur op het individuele vlak gespeeld.
Marc was en is voor mij de Mol, maar omwille van het psychologisch sterke einde krijgen ze (de zandhengelaars) een dikke voldoende.
Ik kan me vergissen, natuurlijk. Niets menselijk is mij vreemd.
Het ga u allen verder goed.
Voor het laatst teken ik ( ik moet namelijk weg) als wie ik was. Want ik weet dat jullie moeite gedaan hebben om mijn ware identiteit te vinden.
Vraag maar aan Zuster DJHousse wie Cadfael was.
En check met Broeder Xandragon of hij zijn Duif opgegeten heeft, dan wel of ik jullie binnenkort op Radio 1 hoor.
T.









« Laatst bewerkt op: 4-03-2003, 03:45:36 door mikaelv »
Graven, broeders en zusters.

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1119 Gepost op: 4-03-2003, 08:34:07 »
Vraag maar aan Zuster DJHousse wie Cadfael was.
En check met Broeder Xandragon of hij zijn Duif opgegeten heeft, dan wel of ik jullie binnenkort op Radio 1 hoor.
T.



De schwanenzang van Sherlockbroeder Cadfael. Opnieuw vertrokken om wereldse oorden te gaan ontrafelen. Het ga U goed Mikaelvanmol.

Ondertussen staat de gevleugelde fier op de voorpagina te prijken. Eens zien wat hij te vertellen heeft...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat