Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 851624 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #860 Gepost op: 4-03-2010, 14:54:19 »
En denk je dat ze je dan zo makkelijk laten gaan? En wat dat aangaat, ik studeerde Duits dus uiteindelijk was het me wel gelukt, maar om een boete was ik sowieso niet heen gekomen... Maar goed, jij bent dus duidelijk tegenstander van identificatieplicht en ik voorstander. Maar zelfs als jij tegen bent, je hebt toch altijd wel je paspoort of rijbewijs bij je?  Of vind je dat ook onzin?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #861 Gepost op: 4-03-2010, 14:59:43 »
Ik heb wel altijd mijn rijbewijs en paspoort bij me, en ik ben helemaal niet tegen de identificatieplicht dat heb ik dan ook niet gezegd. Ik vind het alleen van het zotte dat ik gister op tv in DWDD een hoogbejaarde vrouw zie met een afschuwelijk verhaal. Hier refereer ik dan ook naar, ik geef precies dezelfde reactie als zij gaf.

De bejaarde vrouw vrouw komt net uit het ziekenhuis, heeft geen tijd gehad haar id te verlengen, is met moeite naar het stemlokaal gegaan. Daar wordt haar het stemrecht ontnomen... Daar ben ik op tegen. Net zoals die politieagenten in op de bon laatst, iemand aanhouden voor het rijden met een kapotte lamp die naar de garage gaat met zijn auto om zijn licht te laten repareren. Zijn vrouw komt, op de fiets zijn rijbewijs brengen, dit zo snel mogelijk. Ze pakt de fiets van een kennis, heeft geen licht, waarop de politie haar dan ook weer aanspreekt. Dat soort mensen, daar ben ik op tegen. Het kan me niet voorstellen dat een gezond iemand daar plezier uit kan halen.
Weet je het niet, antraciet

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #862 Gepost op: 4-03-2010, 15:02:08 »
Dat van die vrouw had ik niet gezien, maar dat is inderdaad wel erg sneu. Maar hoe zou je het dan willen zien? Je kunt moeilijk een paspoort in een paar uur laten maken!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #863 Gepost op: 4-03-2010, 15:08:12 »
Je kunt ook uitzonderingen maken, want hoe groot is de kans dat een hoogbejaarde vrouw die zeer moeilijk ter been is een aanslag of iets anders terroristisch wil plegen...
Weet je het niet, antraciet

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #864 Gepost op: 4-03-2010, 15:17:46 »
Uitzonderingen maken is denk ik juist niet goed. Want waar trek je de grens.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #865 Gepost op: 4-03-2010, 15:20:57 »
Je kunt toch ook vertrouwen op menselijk inzicht? Waar trek je dan de grens is zo'n "makkelijk" antwoord, dat zou dus betekenen dat alles volgens strakke regels en richtlijnen bepaald moet worden om zo geen marges te hebben voor grensgevallen.
Weet je het niet, antraciet

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #866 Gepost op: 4-03-2010, 15:37:29 »
Als er regels zijn gesteld, dien je je gewoon aan die regels te houden en dienen die ook voor iedereen te gelden. Want als je nu voor bepaalde gevallen het een beetje oprekt, is het de volgende keer gemeengoed, en gaat men dan weer ietsje verder.

En die identificatieplicht bij de verkiezing heeft in dit geval niks met terrorisme te maken, maar met het feit dat er in het verleden te veel is misgegaan, met name bij stemmen voor een ander.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #867 Gepost op: 4-03-2010, 15:39:09 »
Dus jij/jullie hadden die hoogbejaarde kreupele vrouw, net uit het ziekenhuis, ook gewoon nee verkocht?
Weet je het niet, antraciet

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #868 Gepost op: 4-03-2010, 16:27:38 »
even iets totaal anders. Ik ontdekte dat Annette Gerritsen ook een groot fan is van Wie is de Mol.

Ze twitterde zojuist dat ze haar DVD-recorder al had ingesteld.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #869 Gepost op: 4-03-2010, 16:31:51 »
DVD-recorders zo oldskool... Kan ze zich geen harddisk veroorloven soms ;):p
Weet je het niet, antraciet

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #870 Gepost op: 4-03-2010, 16:35:45 »
Dus jij/jullie hadden die hoogbejaarde kreupele vrouw, net uit het ziekenhuis, ook gewoon nee verkocht?
Ik vrees van wel, alleen had ik gekeken of er niet een andere oplossing mogelijk was (bijv. een tijdelijke pas of iets)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #871 Gepost op: 4-03-2010, 16:39:22 »
Ja, daar moet toch wel een mouw aan te passen zijn. Ik weet niet hoe het in andere gemeentes was, maar bij ons mocht je bij elk stembureau gaan stemmen (vroeger moest je naar het bureau wat je aangewezen werd), dus ook op het stembureau in het gemeentehuis. Daar moet toch wel wat te regelen zijn, dat je een nieuwe idkaart aanvraagt en meteen een soort noodpaspoort krijgt waarmee je direct kan stemmen.

even iets totaal anders. Ik ontdekte dat Annette Gerritsen ook een groot fan is van Wie is de Mol.

Ze twitterde zojuist dat ze haar DVD-recorder al had ingesteld.
Twitter dan even terug dat ze niet moet vergeten zich voor de fandag in te schrijven.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #872 Gepost op: 4-03-2010, 16:44:16 »


Twitter dan even terug dat ze niet moet vergeten zich voor de fandag in te schrijven.
Done.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #873 Gepost op: 4-03-2010, 16:51:04 »
Heb het berichtje ook doorgeplaatst op haar eigen gastenboek, dus dat zal ze zeker wel lezen.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #874 Gepost op: 4-03-2010, 16:56:05 »
Dus jij/jullie hadden die hoogbejaarde kreupele vrouw, net uit het ziekenhuis, ook gewoon nee verkocht?
ja, Zolang haar id niet op orden is. Natuurlijk zou ik wel proberen haar te helpen om een tijdelijke bijv te regelen.
Volgens mij is het fraude als iemand onrechtmatig stemt. Dus dan zou jij als persoon die het door de vingers ziet ook schuldig zijn aan fraude.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #875 Gepost op: 4-03-2010, 17:03:02 »
Geloof me, elk weldenkend mens had kunnen zien dat die mevrouw gewoon wilde stemmen. Deze actie zorgt ervoor dat ze dit niet begrijpt, kom op zeg... Maargoed back on topic.
Weet je het niet, antraciet

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #876 Gepost op: 4-03-2010, 17:07:50 »
En ik voelde me nog wel zo gevleid dat ik er eentje had gekregen
Ik ook, hoor, maar ik begrijp dat de liefde niet wederzijds is? :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #877 Gepost op: 4-03-2010, 19:40:34 »
Geloof me, elk weldenkend mens had kunnen zien dat die mevrouw gewoon wilde stemmen. Deze actie zorgt ervoor dat ze dit niet begrijpt, kom op zeg... Maargoed back on topic.
Back on topic in offtopic???

Als je uitzondering gaat maken op een regel ben je afhankelijk van het oordeel en vooroordeel van de mensen in het stembureau, dat lijkt me niet verstandig. Dan moet je de regel maar schrappen of aanpassen. Deze mevrouw heeft gewoon pech.

Ik heb 4 of 8 jaar terug ook niet kunnen stemmen omdat de postbode mijn stemkaart nooit bezorgd heb. Konden ze ook niks meer aan doen op het moment dat ik door had dat ik hem echt niet meer ging krijgen. Ik ben net zo 'n brave burger als die mevrouw. Soms zit het gewoon een beetje tegen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #878 Gepost op: 4-03-2010, 19:51:53 »
duitse praktijken

w:ow meen je dat ?

Je noemt precies de duitse praktijken op. Dat moest je tijdens een niet nader te noemen periode ook, volgens Germaans voorbeeld... Werkte goed, maar werd niet echt gewaardeerd door de bevolking.
::jaja:: dus

hmmm dit is door een Nederlandse regering voorgesteld en door het Nederlandse parlement aangenomen. Dus het zijn Nederlandse praktijken. Daarbij vind ik het ook normaal hoor dat men zich kan legitimeren. Zo lang je niets kwaads in de zin hebt, heb je ook niets te verbergen.

En wat betreft Vangu Vegro, dat is je eigen verantwoording hoor, de staat hoeft toch niet altijd je handje vast te houden.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #879 Gepost op: 4-03-2010, 20:11:29 »
De mensen in het stembureau zijn niet aangewezen om recht te spreken en dus mogen ze die vrouw gewoon weigeren. Dat is een heel goed systeem wat ons land mede een stabiel en veilig klimaat biedt en wat zuur is voor degenen die er zonder bijbedoelingen last van ondervinden.