Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 851555 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1840 Gepost op: 22-12-2010, 22:39:40 »
Na het scannen van het bericht lijkt het alleen te gaan over drugs cartels. ligt het aan mij?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1841 Gepost op: 22-12-2010, 22:51:30 »
Na het scannen van het bericht lijkt het alleen te gaan over drugs cartels. ligt het aan mij?
Het bericht is dan ook WIDM-OFFtopic  ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1842 Gepost op: 22-12-2010, 22:56:32 »
Nou ja, omdat het erop lijkt dat het er steeds onveiliger wordt, omdat de drugsbendes uit de omringende landen worden verjaagd. Ik dacht, dat vinden die molloten vast ook interessant.
The British are not impressed.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1843 Gepost op: 22-12-2010, 23:03:10 »
haha, daar niet van hoor. verwachtte alleen een echt iets molgerelateerd :P

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1844 Gepost op: 24-12-2010, 17:48:38 »
Je kan bieden bij SR op een koffertje van Sanne Vogel. Vol met theaterstukken van "Late avond idealen" & "Irritant".
Teller staat nu op € 177,50.

Als ze nou haar molboekje erbij had gedaan, dan had ik meegeboden.. Maar heb al kleine gift gegeven aan een nummer dat niet te horen was helaas..  :-\\

Nu maar hopen dat al dat geld trouwens van SR goed terecht komt.. Bedoel Haïti is nu nog steeds zo slecht.. Ook al gaf iedereen gul..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1845 Gepost op: 24-12-2010, 18:10:34 »
Nu maar hopen dat al dat geld trouwens van SR goed terecht komt.. Bedoel Haïti is nu nog steeds zo slecht.. Ook al gaf iedereen gul..

Ontwikkelingshulp is waanzinnig complex... je kunt niet verwachten dat na een jaar het land weer is opgebouwd en mensen weer gelukkig zijn. De volledige structuur van een land is vernietigd - in allerlei opzichten. Neemt niet weg dat er al goede dingen gebeurd zijn natuurlijk.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1846 Gepost op: 24-12-2010, 19:08:34 »
Een paar miljoen is niet zo veel geld als het gaat om infrastructuur (wegen, bruggen, waterleiding, riool) heropbouwen, wat in Haiti nodig is.

Wat dat betreft doen ze het bij de 3FM actie van dit jaar erg sterk, door heel concreet te benoemen wat er met de bedragen gedaan kan worden: bijvoorbeeld 100 euro voor een jaar school voor een kind (zie link). Maar als je alle 15 miljoen aids weeskinderen naar school wilt sturen kost dat dus al 1,5 miljard euro!

Toch moet je zo 'n actie niet zien als een druppel om een gloeiende plaat. Alle kleine beetjes helpen. Door een kind uit de armoede te helpen en een toekomst te geven, geef je hen weer de mogelijkheid om hun omgeving te helpen. Daarin werk de aanpak van het Rode Kruis erg goed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1847 Gepost op: 24-12-2010, 19:29:59 »
Tja, die concrete bedragen zijn wel nodig in de fondsenwerving. Toch is ook dat niet zo simpel, want je kunt wel kinderen naar school willen sturen, maar dan moet er wel een school en kwalitatief onderwijs beschikbaar zijn. Dus niet alleen een kind naar school, maar ook mensen opleiden en kennis vergroten. Maarja, dat scoort dan weer niet zo lekker in de fondsenwerving (en is natuurlijk ook niet eerste prioriteit in noodhulp - logisch). Maar voor de lange termijn zijn het wel noodzakelijke dingen. Ieder kind is anders en heeft andere hulp nodig. Daarom zijn die bedragen ook maar richtbedragen en krijgen hulporganisaties hopelijk de vrijheid om de ontwikkelingshulp zo te structureren dat een land (en de overheid) er ook echt mee geholpen is. De problemen in Haiti zijn in ieder geval inmens, en ik hoop maar dat het land zo opgebouwd wordt dat het tegen volgende rampen bestand is. Niet alleen qua infrastructuur, maar ook qua overheid en zorg voor burgers. Wat hebben we het toch goed in Nederland!
« Laatst bewerkt op: 24-12-2010, 19:34:00 door Lautjuh »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1848 Gepost op: 25-12-2010, 11:52:54 »
Wat hebben we het toch goed in Nederland!
Inderdaad! Want naast het door jou genoemde onderwijs heeft in principe iedereen ook te eten! (uit ervaring bij het Leger des Heils weet ik ook wel dat er zo af en toe dit niet het geval is, maar gemiddeld heeft iedereen te eten) En dat eten is misschien wel nog belangrijker dan onderwijs! Immers op een gevulde maag leren kinderen makkelijker dan op een lege maag...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1849 Gepost op: 25-12-2010, 15:58:51 »
Inderdaad! Want naast het door jou genoemde onderwijs heeft in principe iedereen ook te eten! (uit ervaring bij het Leger des Heils weet ik ook wel dat er zo af en toe dit niet het geval is, maar gemiddeld heeft iedereen te eten) En dat eten is misschien wel nog belangrijker dan onderwijs! Immers op een gevulde maag leren kinderen makkelijker dan op een lege maag...

Yes... ik geloof dat er absoluut armoede voorkomt in Nederland, en dat is natuurlijk ook meer dan het hebben van een lege maag, want daarbij horen vaak grote financiële problemen, verdriet, frustraties en angst voor de toekomst. Dus hoe mooi is het om oog te hebben voor een ander, juist als je zelf genoeg hebt. En wat is genoeg hebben toch een mooi iets. :-) helaas is dat wel heel moeilijk, juist als je zoveel hebt.. (hm, dit lijkt een soort kerstgedachte met deze timing, maar ik meen het eigenlijk ook als het geen kerst is).

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1850 Gepost op: 25-12-2010, 17:06:17 »
Dat was een betere preek dan die van Beatrix! ::ok::
Ich bin ein Bärliner!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1851 Gepost op: 25-12-2010, 21:01:54 »
 ::ok:: Top Lautjuh! ::trots::
En fijne feestdagen iedereen! ::bravo::
Tell me what your telescope says

Offline winud

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1852 Gepost op: 25-12-2010, 23:24:19 »
En ook van mij fijne feestdagen voor iedereen ;)
Wie is de Mol? 2011

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1853 Gepost op: 28-12-2010, 15:01:27 »
Zo. Ik zit er klaar voor. ;D


Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1854 Gepost op: 28-12-2010, 15:12:20 »
Zo. Ik zit er klaar voor. ;D



Gaaf hoe kom je aan die kleine WIDM-logo pers foto's?

ik hb alleen deze zelf-in-elkaar-geknutselde poster..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1855 Gepost op: 28-12-2010, 15:39:12 »
Zo. Ik zit er klaar voor. ;D


Ha, ziet er goed uit! ;D ik heb die logo's her en der opgehangen, zie begeleidende foto:



Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1856 Gepost op: 28-12-2010, 15:48:09 »
Gaaf hoe kom je aan die kleine WIDM-logo pers foto's?

Van Anton gekregen, spul dat ze bij IDTV nog hadden van serie 10. In klein formaat heb ik nog wel wat voor je, pb me maar als je interesse hebt. (En de groepsfoto heb ik gewoon gedownload via Avro persfoto's en laten afdrukken op groot formaat.)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1857 Gepost op: 28-12-2010, 17:59:06 »
Zo. Ik zit er klaar voor. ;D



Wat een kleine TV Heinz, dan zie je alle details toch niet goed genoeg? ;)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1858 Gepost op: 28-12-2010, 18:06:53 »
Van Anton gekregen, spul dat ze bij IDTV nog hadden van serie 10. In klein formaat heb ik nog wel wat voor je, pb me maar als je interesse hebt. (En de groepsfoto heb ik gewoon gedownload via Avro persfoto's en laten afdrukken op groot formaat.)

Mocht je ook nog over hebben voor mij dan zou ik dat heel leuk vinden.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #1859 Gepost op: 28-12-2010, 18:07:26 »
Wat een kleine TV Heinz, dan zie je alle details toch niet goed genoeg? ;)

Gelukkig kan ik af en toe met de beamer van mijn ouders op groot scherm kijken (zoals we in 2009 ook deden). ;)

Mocht je ook nog over hebben voor mij dan zou ik dat heel leuk vinden.

Helaas heb ik de laatste paar dingetjes net weggegeven.
« Laatst bewerkt op: 28-12-2010, 18:09:12 door Heinz »