Auteur Topic: Spoiler topic  (gelezen 144077 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Spoiler topic
« Reactie #220 Gepost op: 6-02-2016, 16:10:01 »
Hoi
Dat klopt, maar je kent het spoilertopic nu al een paar jaar en wat ons betreft mogen spoilers hier gewoon open en bloot besproken worden.

Ik kan me enigszins vinden in dit standpunt vanuit de crew gezien (als principe, niet kijkende naar dit specifieke geval), maar ik vind dat forumleden zich er ook best bewust van mogen zijn als ze spoilers plaatsen, dat niet iedereen die hier komt het ook écht wil weten...
Speculatie ≠ spoilers dus dat zou hier dan toch überhaupt niet horen? :P
Niet iedereen wil twitterdingetjes weten (ongeacht zekerheid), daarom wordt dit altijd hier besproken. Dit hele topic stond al 10 pagina's vol met dingen die geen 'echte' spoilers zijn, dus wat dat betreft niet vreemd dat ik verwacht dat ik niet op zó'n spoiler stuit.

By the way, de webredactie heeft hem eindelijk van z'n website gehaald ::ok:: ::zweet::
...óf niet!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Spoiler topic
« Reactie #221 Gepost op: 6-02-2016, 16:12:33 »
Speculatie ≠ spoilers dus dat zou hier dan toch überhaupt niet horen? :P

Een spoiler vindt ik iets wat ofwel molloten of iemand als Jaap (buzzcapture) van tevoren heeft ontdekt door middel van twitterstiltes
OF zoals we al vaker meegemaakt hebben dat vakantiegangers of toeristen kandidaten hebben gezien op een locatie en dat we dit ergens op internet ontdekken.

Natuurlijk kan een spoiler verschillen maar ik ben het wel met Pacmol eens dat dit gewoon een blunder is van de webredactie en dat dit niet onder normale spoiler te plaatsen valt.
 :-X

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Spoiler topic
« Reactie #222 Gepost op: 6-02-2016, 16:16:36 »
Dat je het niet verwacht betekent niet dat dit topic niet gebruikt mag worden waar het voor bedoeld is ::rofl::

Dit is een grotere spoiler dan wat 'normaal' gepost wordt maar het is gewoon een spoiler die juist geplaatst is in het spoilertopic. Als je over twitter wilt speculeren zonder dit soort spoilers tegen te komen moet je daar een apart topic voot.maken
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoiler topic
« Reactie #223 Gepost op: 6-02-2016, 16:17:53 »
Ik vind dit net een spoiler omdat het je kijkplezier letterlijk kan spoilen. Wat Jaap doet, vind ik net geen spoiler in de zuivere betekenis van het woord omdat het allemaal voldoende vaag blijft (cf. Ellie zal de finale niet halen, Marjolein gaat op een bepaald punt terug tweeten op Nederlandse uren, maar ook: Er is een foto van Taeke in een Nederlands restaurant op 9 juni). Dat is eerder 'beredeneerde speculatie'.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Spoiler topic
« Reactie #224 Gepost op: 6-02-2016, 16:22:07 »
Ik vind dit net een spoiler omdat het je kijkplezier letterlijk kan spoilen. Wat Jaap doet, vind ik net geen spoiler in de zuivere betekenis van het woord omdat het allemaal voldoende vaag blijft (cf. Ellie zal de finale niet halen, Marjolein gaat op een bepaald punt terug tweeten op Nederlandse uren, maar ook: Er is een foto van Taeke in een Nederlands restaurant op 9 juni). Dat is eerder 'beredeneerde speculatie'.

Precies, en natuurlijk kunnen hier ook spoilers terecht als 'vakantiegangers hebben iemand met het postuur van Tim zien zitten ergens bij een baai in het noorden van DR'
Dit is ook zovaak gebeurt, het gaat niet alleen om twitter.
Spoilers zijn niet alleen speculatie, dat weet ik ook wel maar dit is een blunder web technisch. Dit had geen spoiler HOEVEN zijn. Dat bedoeld Pac. En omdat het geen spoiler had hoeven zijn en de grootte van de spoiler (denk aan Marit uit 2012) had hij opzich alsnog in een los spoiler tagje gemogen.
Afijn, ieder zijn mening.
 ::zwaai::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoiler topic
« Reactie #225 Gepost op: 6-02-2016, 16:22:37 »
Ik zie het probleem ook niet om zoiets in spoilers te plaatsen in een spoilertopic.

Wil je geen spoilers sla je dit topic gewoon over toch. Want waarom kom je anders hier kijken als je geen spoilers wil zien?

Maar een blunder is het wel van avrotros. Maar volgens mij hebben ze elk jaar wel zo'n blunder.

Alleen is deze blunder niet goed voor mijn pool want had haar als verliezer staan

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Spoiler topic
« Reactie #226 Gepost op: 6-02-2016, 16:24:00 »
Een spoiler vindt ik iets wat ofwel molloten of iemand als Jaap (buzzcapture) van tevoren heeft ontdekt door middel van twitterstiltes
OF zoals we al vaker meegemaakt hebben dat vakantiegangers of toeristen kandidaten hebben gezien op een locatie en dat we dit ergens op internet ontdekken.

Natuurlijk kan een spoiler verschillen maar ik ben het wel met Pacmol eens dat dit gewoon een blunder is van de webredactie en dat dit niet onder normale spoiler te plaatsen valt.
 :-X
In principe vind ik spoilers altijd blunders van de redactie/productie tenzij deze bewust geplaatst worden. Het betekent dat iets naar buiten komt voordat dat de bedoeling was.

Hoe 'erg' je een bepaalde spoiler vindt is aan jezelf, maar volgens mij mogen volgens de regels alle spoilers hier gewoon geplaatst worden, hoe groot ze ook zijn.

Als je een spoilertopic gaat lezen moet je erop voorbereid zijn dat er spoilers in kunnen staan, van locatie tot wie de mol is.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Spoiler topic
« Reactie #227 Gepost op: 6-02-2016, 16:34:49 »
Joepie. Dat wordt spannend vanavond. Gelukkig blijft met hoofdverdachte er in zitten.

Alle andere foto's van afl. 6 zijn ook weggehaald. Sukkels...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoiler topic
« Reactie #228 Gepost op: 6-02-2016, 16:37:33 »
Alle andere foto's van afl. 6 zijn ook weggehaald. Sukkels...

Er zal er eentje een uitbrander gekregen hebben. ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Spoiler topic
« Reactie #229 Gepost op: 6-02-2016, 16:39:13 »
Prutsers ... :-X

*Gaat terug naar de Belgische mol*
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoiler topic
« Reactie #230 Gepost op: 6-02-2016, 16:40:03 »
Kandidaten het hele jaar hun mond kunnen laten houden om vervolgens als een doldwaze sloddervos zó makkelijk de afvaller van aflevering 6 online te gooien.

Ik ben diep teleurgesteld. En ja, ik kies er zelf voor in het spoiler topic te komen maar ik vind dit geen spoiler, ik vind dit ronduit slordig en raar van de online redactie.
Als het echt zo makkelijk te achterhalen valt.

Een fijne aflevering vanavond mensen! :)


Wat een negativiteit allemaal! Vind ik het jammer dat ik nu al weet wie er afvalt? Ja (al is het wel beter voor mijn pool, want die heb ik nog even snel aangepast). Is dit een grote blamage van de online redactie en onvergeeflijk? Nee! Een programma maken is mensenwerk. Vanavond zal een groot gedeelte van de online redactie bezig zijn met Moltalk: het selecteren van tweets, updaten van de site etc. Het is niet meer dan logisch dat ze al dingen voorbereiden en dat de foto's een logische naam hebben is voor de doorzoekbaarheid van het fotoregister ook logisch. Natuurlijk is het jammer en had de online redactie dit ook liever voorkomen, maar het zijn wel de molloten zelf die met honderd verschillende trefwoorden links gaan uittesten etc! En in een land waar zelfs de zwaar beveiligde  miljoenennota en troonrede uitlekken .... We moeten oppassen dat de molloten geen te hoge verwachtingen krijgen. WIDM wordt met veel liefde en moeite gemaakt, maar er zit geen team achter van honderden mensen die dag en nacht werken. (Ik ben op geen enkele mogelijke manier aan het programma verbonden trouwens.)

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Spoiler topic
« Reactie #231 Gepost op: 6-02-2016, 16:45:08 »

Even hier door omdat ik het bij het topic van de afleveringstitels niet kan schrijven zonder de spoiler te melden.

Hoe kan de vorige afleveringstitel "3 al weg, 7 over" gelinkt worden aan Cecile? Er wordt toch door velen gedacht dat de titel op de afvaller van de volgende week slaat. Of is Cécile toch te matchen aan de titel van vanavond?

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Spoiler topic
« Reactie #232 Gepost op: 6-02-2016, 16:45:14 »
Helemaal eens jolmolletje! Wil je niets weten, dan hier niet lezen. Niet speuren, maar gewoon iedere zaterdagavond 1x de aflevering bekijken.
Ik ben te nieuwsgierig, wil het wél weten. En ja, ik heb mn pool ook aangepast  ::rofl::

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoiler topic
« Reactie #233 Gepost op: 6-02-2016, 16:45:26 »
Wat een negativiteit allemaal! Vind ik het jammer dat ik nu al weet wie er afvalt? Ja (al is het wel beter voor mijn pool, want die heb ik nog even snel aangepast). Is dit een grote blamage van de online redactie en onvergeeflijk? Nee! Een programma maken is mensenwerk. Vanavond zal een groot gedeelte van de online redactie bezig zijn met Moltalk: het selecteren van tweets, updaten van de site etc. Het is niet meer dan logisch dat ze al dingen voorbereiden en dat de foto's een logische naam hebben is voor de doorzoekbaarheid van het fotoregister ook logisch. Natuurlijk is het jammer en had de online redactie dit ook liever voorkomen, maar het zijn wel de molloten zelf die met honderd verschillende trefwoorden links gaan uittesten etc! En in een land waar zelfs de zwaar beveiligde  miljoenennota en troonrede uitlekken .... We moeten oppassen dat de molloten geen te hoge verwachtingen krijgen. WIDM wordt met veel liefde en moeite gemaakt, maar er zit geen team achter van honderden mensen die dag en nacht werken. (Ik ben op geen enkele mogelijke manier aan het programma verbonden trouwens.)
Voor een programma dat om geheimhouding draait is het natuurlijk niet echt een handige actie. En dit is niet de eerste keer dat het gebeurt. Als webredacteur mag je hier volgens mij zeker op aangesproken worden.
Tell me what your telescope says

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Spoiler topic
« Reactie #234 Gepost op: 6-02-2016, 16:49:59 »
Helemaal eens jolmolletje! Wil je niets weten, dan hier niet lezen. Niet speuren, maar gewoon iedere zaterdagavond 1x de aflevering bekijken.
Ik ben te nieuwsgierig, wil het wél weten. En ja, ik heb mn pool ook aangepast  ::rofl::

En straks hebben ze het express gedaan om te neppen. Whahaha!!!
Ik zit nog steeds te wachten op wat het is wat zo speciaal is in dit seizoen waar Art zijn ogen zo van gingen glimmen met het praten erover.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Spoiler topic
« Reactie #235 Gepost op: 6-02-2016, 16:54:20 »
En straks hebben ze het express gedaan om te neppen. Whahaha!!!
Ik zit nog steeds te wachten op wat het is wat zo speciaal is in dit seizoen waar Art zijn ogen zo van gingen glimmen met het praten erover.

Het is de openheid wat dit seizoen zo speciaal maakt. Glasnost bij WIDM.  :-X
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Spoiler topic
« Reactie #236 Gepost op: 6-02-2016, 16:56:28 »
En straks hebben ze het express gedaan om te neppen. Whahaha!!!
Ik zit nog steeds te wachten op wat het is wat zo speciaal is in dit seizoen waar Art zijn ogen zo van gingen glimmen met het praten erover.
Verwacht het niet. Ze proberen de spoiler van Twitter af te krijgen... in elk geval is er een verzoek aan iemand om een tweet te verwijderen. Ik snap dat wel, want het grootste deel van de kijkers zal het nog niet meegekregen hebben en het bederft het kijkplezier. Maar ze moeten ook wel even in de spiegel kijken.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Spoiler topic
« Reactie #237 Gepost op: 6-02-2016, 17:00:38 »
Ik zit nog steeds te wachten op wat het is wat zo speciaal is in dit seizoen waar Art zijn ogen zo van gingen glimmen met het praten erover.
Ik blijf, door de "het spel verandert achter je rug" hint, de mogelijkheid openhouden dat er iets in omgekeerde volgorde gebeurt. Het is ook statistisch wel erg toevallig dat (tot nu toe) de helft van de kandidaten op volgorde van afvallen staat op de foto na de metro-opdracht. Ook een elfde kandidaat die al afvalt voor het seizoen begint (op de Dam) is vreemd en nog niet eerder gedaan. Tenslotte wordt er veel nadruk gelegd op het elimineren/vinden van kandidaten ("deductie") in plaats van zoeken naar de mol.

Tot nu toe nog geen idee wat of hoe (het is in ieder geval niet Ellie's tweelingzus die in haar koffer is meegereist), maar het seizoen is redelijk "normaal" in vergelijking met Art zijn glimmende ogen.  ;D
« Laatst bewerkt op: 6-02-2016, 17:02:28 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoiler topic
« Reactie #238 Gepost op: 6-02-2016, 17:04:44 »
Ze proberen de spoiler van Twitter af te krijgen... in elk geval is er een verzoek aan iemand om een tweet te verwijderen. Ik snap dat wel, want het grootste deel van de kijkers zal het nog niet meegekregen hebben en het bederft het kijkplezier.

De foto van de afvaller was dan ook te zien op twitter en dan nog gelinkt aan de populaire hashtag #widm. In geval van zo'n spoiler is het maximale wat je kan doen zeggen dat 'er met zekerheid gelekt is wie afvalt' zonder verdere uitleg. Wie het dan wil weten, zoekt het zelf maar op en die zal automatisch wel hier terecht komen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Spoiler topic
« Reactie #239 Gepost op: 6-02-2016, 17:15:22 »
Ik ben het met Lukie eens. En net zo teleurgesteld als hij want ik had Cécile voor de spoiler ook al :(

Maar ben het ook eens met
een doldwaze sloddervos zó makkelijk de afvaller van aflevering 6 online te gooien.

Ik ben diep teleurgesteld
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)