Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic topic  (gelezen 484875 keer)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #420 Gepost op: 2-02-2013, 10:42:55 »
Kan iemand me vertellen wanneer onderstaande foto gemaakt is? Ik meen er onder meer Art, Ewout, Janine en Linda de Mol op te ontdekken, en ik vermoed dat deze foto van 19 oktober is. Maar zat Ewout bij die gelegenheid niet vooraan?

Er is iemand die beweert dat ''uitgelekt'' is dat Paulien de Mol is, en ik heb die persoon geschreven dat het, wanneer het inderdaad zo was (hij beweert dat de identiteit van de Mol ieder jaar ''voortijdig'' uitlekt), dat het dan groot nieuws zou zijn.

Van enige paniek hier op de site of andere serieus opgezette molsites, heb ik tot op heden nog niets kunnen bespeuren. ALS het zo was, dan was het hier al lang breed uitgemeten.


Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #421 Gepost op: 2-02-2013, 10:55:42 »
De Blogger beweert dat de hele afbeelding afkomstig is van het Twitter-account van @IkBenDeMol.

Wat ik denk, is dat de foto wel origineel is, maar dat ze oorspronkelijk slaat op de afgebeelde Linda (rechts), en dat de pijl, en eventueel de tekst later zijn toegevoegd.

Volgens mij heb ik die foto namelijk al eens gezien, maar dan ZONDER die toevoegingen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #422 Gepost op: 2-02-2013, 10:59:27 »
De foto's zijn van het Televizier-Gala. De linker is waarschijnlijk genomen door JP (die je op de rechter foto naast Paulien zit zitten) die volgens mij achter het twitteraccount van de Mol zit. Niks aan de hand dus.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #423 Gepost op: 2-02-2013, 11:07:17 »
De foto's zijn van het Televizier-Gala. De linker is waarschijnlijk genomen door JP (die je op de rechter foto naast Paulien zit zitten) die volgens mij achter het twitteraccount van de Mol zit. Niks aan de hand dus.
Lijkt mij ook gewoon. Ik kan me nog herinneren van toen ik bij het gala was ik JP zag zitten en achteraf een foto vanuit zijn positie op de Facebookpagina zag staan. Het lijkt me sterk dat de  Mol echt zelf twittert.
...óf niet!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #424 Gepost op: 2-02-2013, 11:18:49 »
De foto's zijn van het Televizier-Gala. De linker is waarschijnlijk genomen door JP (die je op de rechter foto naast Paulien zit zitten) die volgens mij achter het twitteraccount van de Mol zit. Niks aan de hand dus.
Ik wist dat ik die foto's al eerder had gezien. En de tekst ''Collega!'' wees toen gewoon naar Linda die rechts zit.

De pijl, en vermoedelijk ook de witte tekst, zijn door een ''handige'' knutselaar toegevoegd.

NOG een argument om dit te zien als fake: het tijdstip waarop de tweet is geplaatst. Knap om een zo ingewikkelde tweet tijdens het Gala online te krijgen.

@Pac-Mol: inderdaad is het niet de mol zelf die twittert, dat weten we hier op RN inmiddels wel.



Overigens: mijn insteek bij het bekijken van die Blog WAS ook: dit is fake, maar ik ben benieuwd hoe die blogger dit knutselwerkje denkt te kunnen verklaren. Dus ook beslist geen paniek bij mij.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #425 Gepost op: 2-02-2013, 11:23:46 »
Wacht even, ik snap je punt niet Bodejos. In mijn ogen is er duidelijk dit gebeurt:
Tijdens het gala komt Patrick een betoog houden voor widm, en JP vind het leuk om daarbij een foto namens de Mol te twitteren met 'Collega!'. Een knutselaar probeert duidelijk te maken dat Paulien de foto maakte.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #426 Gepost op: 2-02-2013, 11:30:08 »
Wacht even, ik snap je punt niet Bodejos. In mijn ogen is er duidelijk dit gebeurt:
Tijdens het gala komt Patrick een betoog houden voor widm, en JP vind het leuk om daarbij een foto namens de Mol te twitteren met 'Collega!'. Een knutselaar probeert duidelijk te maken dat Paulien de foto maakte.

Ja, precies. Wat diegene vast ook echt denkt, omdat Paulien naast JP zit en niet iedereen JP herkent als één van de grote mannen achter WIDM.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #427 Gepost op: 2-02-2013, 11:36:27 »
Oh, duidelijk. Sloeg dus niet op Linda, maar op Patrick. Ik kon Patrick niet direct uit die linker foto halen, maar dat verklaart meteen ook waarom bij de tweet van @IkBenDeMol alleen de linker foto te zien is.

Ik meende de andere foto echter ook al eerder te hebben gezien. Maar kennelijk niet in dit verband.

Een en ander blijft gewoon een gevalletje van copy-pasten.


Niet eens zo heel erg  professioneel gedaan trouwens. Overigens is het vooral het tijdstip van de originele tweet, die mijn verbazing wekte.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #428 Gepost op: 2-02-2013, 11:38:21 »
Ja, precies. Wat diegene vast ook echt denkt, omdat Paulien naast JP zit en niet iedereen JP herkent als één van de grote mannen achter WIDM.

Precies. De mol twittert hoe dan ook niet zelf dus de positie van waaruit de foto is gemaakt is ook niet zo van belang. Ik kan me niet voorstellen dat minder fanatieke kijkers heel veel waarde hechten aan zo'n fotootje.

PS. ik zat zo'n tien meter van de het WIDM team af en meerdere mensen waren voortdurend met hun smartphone in de weer. ;)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #429 Gepost op: 2-02-2013, 11:50:14 »
Het verbaast me dan ook dat jij, of Heinz en/of Vera niet ergens op die rechter foto te zien is.

De foto zal denk ik juist bij minder door de wol geverfde kijkers ophef kunnen veroorzaken.


Wat mij in de Blog van die persoon overigens stoort, is de stellige bewering dat het de identiteit van de mol ''net zoals ieder seizoen'' voortijdig uitlekt.

We weten hier allemaal dat daar geen sprake van is.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #430 Gepost op: 2-02-2013, 12:00:27 »
We weten hier allemaal dat daar geen sprake van is.

Niets van aantrekken dus, geen aandacht aan besteden en lekker laten gaan. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #431 Gepost op: 2-02-2013, 12:00:33 »
Wat mij in de Blog van die persoon overigens stoort, is de stellige bewering dat het de identiteit van de mol ''net zoals ieder seizoen'' voortijdig uitlekt.

We weten hier allemaal dat daar geen sprake van is.

Dan kun je je er ook beter niet aan storen. Gewoon negeren, is voor jezelf erg prettig. ::trots::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #432 Gepost op: 2-02-2013, 12:01:17 »
Zullen we anders gewoon samen één account nemen Lau? ::rofl::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #433 Gepost op: 2-02-2013, 12:05:28 »
Niemand die het hier merkt!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #434 Gepost op: 2-02-2013, 12:46:58 »
Het lekt toch ook bijna elk jaar wel uit?
Het klopt alleen bijna nooit...
...óf niet!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #435 Gepost op: 2-02-2013, 13:30:24 »
Dat is nou net het verschil tussen ''uitlekken'' en ''ontmaskeren''.

En dat wil ik ermee aangeven, dus.

Op sites als Realitynet gaat het om een soort kat-en-muis-spel, totdat iemand een sluitende theorie heeft gevonden. En dan gaat het om ''ontmaskeren''. Maakt deel uit van het spel. Er blijven altijd genoeg kijkers over die het niet willen geloven, en eigenwijs (tot het moment van de daadwerkelijke ontknoping) aan hun mol vastklampen.

Bij uitlekken denk ik aan een slordigheid van de makers, een verspreking van een betrokkene, en dat is hier niet aan de orde.

Een van de voorbeelden van voortijdig uitlekken, is het betrappen van Marc door de resterende kandidaten. Er was een opdracht geweest waarbij de kandidaten zich in het zweet hadden gelopen, en Marc zag er volkomen relaxed uit, terwijl dat op dat moment niet op zijn plaats was. En ook werden er door een kandidaat weleens notities gevonden, waaruit die kandidaat rechtstreeks kon afleiden wie de mol was. Dit soort dingen hoor je vaak achteraf pas, en is ook meestal slechts bij een klein aantal kandidaten bekend.


Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #436 Gepost op: 2-02-2013, 13:32:16 »
Foto is gemaakt door JP. Amen! ::zwaai::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #437 Gepost op: 2-02-2013, 13:37:55 »
Dat is inmiddels duidelijk, Jelsir.


Het ging me meer om het onjuiste gebruik van het woord ''uitlekken'', dat voor verwarring zou kunnen zorgen. Voor mij was het dus al duidelijk dat de afbeelding die ik plaatste, een combinatie was van het televisiebeeld (zie de 1 rechtsboven) en de tweet. Geoefende ogen prikken daar snel doorheen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #438 Gepost op: 2-02-2013, 16:18:10 »
Zullen we anders gewoon samen één account nemen Lau? ::rofl::

Hahaha, wat een toeval dat je dat voorstelt op het moment dat ik op 1 sta in de pool ::rofl::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #439 Gepost op: 2-02-2013, 18:49:04 »
We hebben op dit forum gewoon 1 bericht per anderhalve seconde WIDM ::bravo::
...óf niet!