Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic topic  (gelezen 484769 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #460 Gepost op: 4-02-2013, 18:24:51 »
Gisteren was de reistest op NL3, dankzij WIDM kon ik o.a. een Thaise letters- en haggisvraag beantwoorden ::joehoe::

Ik merk dat mijn onderschrift lang niet altijd opgaat :P
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #461 Gepost op: 4-02-2013, 18:36:01 »
Ik ga eens speuren.  ::vergroot:: Bedankt!
Heb je inmiddels wat gevonden? Seizoen 9 was het eerste jaar dat ik ben gaan zoeken naar locaties... Ik deed toen nog alles met Google Earth, waarvan ik per aflevering .kmz files zipte en op het forum plaatste. Ik hoop dat je er wat mee kan (als ze nog in het archief terug te vinden zijn).
Vorig jaar heeft een groepje forummers kaarten opgebouwd van oudere seizoenen. Misschien hebben zij alles van seizoen 9 bij elkaar op één kaart.
Ik heb de gegevens zelf niet meer beschikbaar, die staan of op een kapotte computer of zijn weggeformatteerd.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #462 Gepost op: 4-02-2013, 18:39:07 »
Heb je inmiddels wat gevonden? Seizoen 9 was het eerste jaar dat ik ben gaan zoeken naar locaties... Ik deed toen nog alles met Google Earth, waarvan ik per aflevering .kmz files zipte en op het forum plaatste. Ik hoop dat je er wat mee kan (als ze nog in het archief terug te vinden zijn).
Vorig jaar heeft een groepje forummers kaarten opgebouwd van oudere seizoenen. Misschien hebben zij alles van seizoen 9 bij elkaar op één kaart.
Ik heb de gegevens zelf niet meer beschikbaar, die staan of op een kapotte computer of zijn weggeformatteerd.

Van seizoen 10 heb ik de streetview versie gevonden, van seizoen 9 (nog) niets maar heb alleen de eerste paar pagina's van het forum doorgespit, toen moest ik even weg, dus ik ga de andere pagina's nog bekijken.
Ik kijk ook even naar vorig jaar, maar in ieder geval super bedankt!  ::joehoe:: Ben er heel blij mee, Rat!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #463 Gepost op: 4-02-2013, 23:07:56 »
Op het Amerikaanse molforum waar ook over WIDM 13 gepraat wordt (dankzij het vertaalproject van Supernova & friends) heeft iemand een imposant document gemaakt waarin van vele molseries alle opdrachten samengevat staan (in het Engels). Voor de geïnteresseerden: zie hier. (Doorklikken op "I was bored" en "Don't say I didn't warn you.") :o ::ok::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #464 Gepost op: 4-02-2013, 23:51:29 »
::oink::


Kijk en ik ben dan ook weer zo dat ik dat ook nog ga zitten lezen ook...althans voor de reeksen die ik het beste ken, dus NL2011 en NL2012. Er zitten een paar opvallende dingen bij (blauw = citaat uit dat document, schuindrukking door mijzelf). Voor 2011:

This continues until one bus finishes the lap or both buses break down.
Die laatste toevoeging zat voor zover ik weet niet in de originele opdracht... :P

Voor 2012:

The group of six is taken on a walking tour of Reykjavik with an eccentric local guide.
::rofl::

Each additional correct answer doubles the amount of money won (for a possible maximum of €3200); each incorrect answer halves it (for a possible minimum of €0.78, assuming at least one answer is correct).
::rofl::

For safety reasons, all four players must fire their arrows together
Kan me niet herinneren dat dit een eis was voor de opdracht.

One at a time, each player is separated from the group and is asked a series of banter-y questions.
::rofl::

The group is called and one specific player is told to meet Art at a nearby bar
De presentator wordt op andere plaatsen "The host" genoemd; voor lezers die de reeks niet kennen is het niet duidelijk wie "Art" is.

Taking turns, they must choose one of the other players and ask whether they have a specific card, choosing both player and suit. If the player asked has the card, they must hand it over, and the player's turn continues. If the player asked does not have the card, the player's turn ends and they must pick up one card from the pile, if there is any. When a player collects a full quartet, the four cards are out of play.
Ik vermoed zomaar dat het spel "kwartetten" niet overal bekend is? :P
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #465 Gepost op: 5-02-2013, 10:58:47 »

Ik vermoed zomaar dat het spel "kwartetten" niet overal bekend is? :P
Ze kennen ewl Go Fish. Het is een beetje anders aangezien ze het met een normaal set kaarten spelen en niet met speciaal ontworpen kaarten maar het komt op hetzelfde neer

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #466 Gepost op: 5-02-2013, 14:49:08 »
Oke. Maar die shots met die jager en een wilde olifant (tussen de struiken) zijn elders gemaakt dan de plek, waar de auto's langs de weg stonden...
Het is wel allemaal een en dezelfde olifant (herkenbaar aan de inkeping aan het rechteroor). Ook zijn er shots waar zowel de olifant als de kandidatenauto opstaat. Het geluid kan er wel onder gemonteerd zijn. Maar de opwinding van alle(!) kandidaten lijkt me niet gespeeld...  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #467 Gepost op: 5-02-2013, 14:52:45 »
Gek dat "scherm zien" nu op 2 staat bij "best gewaardeerde opdrachten"; het was niet eens een opdracht.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #468 Gepost op: 5-02-2013, 14:58:37 »
Op het Amerikaanse molforum waar ook over WIDM 13 gepraat wordt (dankzij het vertaalproject van Supernova & friends) heeft iemand een imposant document gemaakt waarin van vele molseries alle opdrachten samengevat staan (in het Engels). Voor de geïnteresseerden: zie hier. (Doorklikken op "I was bored" en "Don't say I didn't warn you.") :o ::ok::
Zowé, ik dacht dat ik gek was toen ik alle afvallersbichten had overgeschreven :P  ::ok::
...óf niet!

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #469 Gepost op: 5-02-2013, 16:52:06 »
Gek dat "scherm zien" nu op 2 staat bij "best gewaardeerde opdrachten"; het was niet eens een opdracht.

Of staat de laser opdracht op 1 bij "best gewaardeerde twists tijdens executies"?

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #470 Gepost op: 5-02-2013, 17:24:39 »
To blijft het lastig om niet elke keer aan widm te denken als er weer eens 'mol' in je scheikunde boek staat...   :-X
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #471 Gepost op: 5-02-2013, 17:40:49 »
To blijft het lastig om niet elke keer aan widm te denken als er weer eens 'mol' in je scheikunde boek staat...   :-X
::rofl:: ::rofl::
Zo ontzettend herkenbaar!! Ik krijg bijna een hartaanval als ik niet echt scheikunde aan het lezen ben, en dan uit een ooghoek het woord 'mol' zie  :P

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #472 Gepost op: 6-02-2013, 00:35:27 »
Even luchten...

Meerdere malen las ik, tot mijn verbazing, (@forum)
dat wellicht WIDM nu gemakkelijker/toegankelijker voor 't publiek gemaakt zou worden,
om die Televizier Ring nu eindelijk eens in de wacht te slepen.

Junges!!!  >:(

Zó'n schitterend program, al 13 jaar lang, wordt echt NIET aangepast om
een ring binnen te halen.
Daar is het té mooi, speciaal, onafhankelijk en bijzonder voor.

De kijkcijfers zijn een bekroning en compliment (plus alle positieve reacties zoals op dit forum).
En een Ring zou dit 'tuurlijk bevestigen (en het is ze zó gegund).

Maar nee...
Het doet de productie onrecht aan dit te suggereren.
*Imho*

Tot slot...als je denkt dat WIDM die Ring moet krijgen... stem en sms dan (tzt).
Opbrengst gaat naar Serious Request! En ik ga er vanuit ook dit jaar weer.






Oh, ik ben één van degenen die dit gezegd heeft, maar ik bedoelde het als grapje als reactie op iemand die gezegd had dat hij teleurgesteld was omdat het zo makkelijk zou zijn dit jaar... ik denk ook niet dat de productie dat echt zou doen en daarnaast denk ik ook niet dat het echt zo makkelijk is.
En ik stem overigens elk jaar op WIDM voor die Ring, met meerdere telefoons, dus aan mij zal het niet liggen als ze hem weer niet winnen :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #473 Gepost op: 6-02-2013, 13:17:03 »
Oh, ik ben één van degenen die dit gezegd heeft, maar ik bedoelde het als grapje als reactie op iemand die gezegd had dat hij teleurgesteld was omdat het zo makkelijk zou zijn dit jaar... ik denk ook niet dat de productie dat echt zou doen en daarnaast denk ik ook niet dat het echt zo makkelijk is.
En ik stem overigens elk jaar op WIDM voor die Ring, met meerdere telefoons, dus aan mij zal het niet liggen als ze hem weer niet winnen :P
::ok::
Omnia vincit amor

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #474 Gepost op: 6-02-2013, 13:52:48 »
Kijk nou eens, is 'ie niet leuk? Je kunt ze bestellen vanaf 1000 stuks. ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #475 Gepost op: 6-02-2013, 14:30:21 »
Kijk nou eens, is 'ie niet leuk? Je kunt ze bestellen vanaf 1000 stuks. ;)

Leuk. Als je iets kleins grappigs molligs wilt hebben kun je ook zoiets kopen:


Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #476 Gepost op: 6-02-2013, 14:33:03 »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #477 Gepost op: 6-02-2013, 14:34:22 »
Die mooie jokers en vrijstellingen staan ook weer opnieuw op MP:

En er is ook al concurrentie wat jokers betreft zag ik. Iemand die ze voor 2,50 per stuk maakt.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #478 Gepost op: 6-02-2013, 14:35:45 »
En er is ook al concurrentie wat jokers betreft zag ik. Iemand die ze voor 2,50 per stuk maakt.

Ja, maar die zijn met stift er opgetekend volgens mij. Die duurderen zijn echt met een brander gemaakt en zien er veel echter uit.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #479 Gepost op: 6-02-2013, 14:40:14 »
Ja, maar die zijn met stift er opgetekend volgens mij. Die duurderen zijn echt met een brander gemaakt en zien er veel echter uit.

De vrijstelling van -Joost- die we bij WIDM Arnhem gebruikten (van deze verkoper) zag er wel mooi uit ja. Het was oorspronkelijk een groene, die met het groene stuk eruit kleurloos transparant werd. Het grappige is dat de verkoper nu ook kleurloos transparante ("finalevrijstelling") aanbiedt die duurder zijn dan de groene. ::rofl::