Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen  (gelezen 156898 keer)

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #280 Gepost op: 22-01-2016, 16:30:23 »
Er zit in:
oordeel, oudmol(len), geef(t)

alleen niet allemaal tegelijk

Als je letters hergebruikt kan je ook volgende woorden maken : goud, trofee, doel, taeke, rug, ogen , scoort, bal, mol  ;D

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #281 Gepost op: 22-01-2016, 16:43:15 »
We willen geen obvious Klaashint, dus even een alternatief op de laatste woorden van de mollen:

Mol ga beleef oude kloosteraccoorden..

Heb wel alle letters benut, en het zou dan accoorden zijn en niet akkoorden.
Misschien de uitsmijter voor Remy?

Iemand anders nog een andere suggestie?


Je kunt er 'ontrafelen' uit halen ;D

ontrafel codereeks oudmollen
(maar dan heb je nog oogabc over...)
--> moeten we naar de ogen van de oud-mollen kijken en iets met een abc-code :P


en je kunt er 'case de mol' uit halen :P


Maar zo begint het zo'n spelletje Boggle te worden wie de meeste woorden uit een aantal letters kan halen...
« Laatst bewerkt op: 22-01-2016, 16:46:45 door Kaaasje »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #282 Gepost op: 22-01-2016, 16:46:39 »
Maar zo begint het zo'n spelletje te worden wie de meeste woorden uit een zin kan halen...

Je moet je met iets bezig houden als ze de Mol al verklappen in aflevering 2 he. >:D

Offline Malou

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #283 Gepost op: 22-01-2016, 23:41:31 »
De aanwijzingen van de vijf oud-Mollen in het klooster.
Hieruit kun je waarschijnlijk achterhalen wie kandidaat zijn, en dus afvallen als Mol. 
Deductie als theorie.
De oud-Mollen gebruiken namelijk zinnen/woorden/aanwijzingen die de kandidaten zelf in de eerste aflevering hebben gezegd/gedaan.

Aanwijzing klooster: Ben jij zelf 100% betrouwbaar?
Bij het kiezen van de penningmeester zegt Taeke: Ik kies voor Tim. M'n kamergenoot, vertrouw ik 100%. Marjolein vraagt letterlijk: Vertrouw je hem nu al 100%? Valt Marjolein af ?

Aanwijzing klooster: Kijk om je heen, focus.
Airen zegt letterlijk: Focus en probeer te begrijpen wat je te doen staat. Airen is afgevallen.

Aanwijzing klooster: Probeer tunnelvisie te vermijden.
Remy zegt letterlijk bij het maken van de 1e test: Ik heb een beetje last van tunnelvisie. Ik probeer daarvoor te waken, maar ik zit nu al volledig op Tim.
Remy is afgevallen.

Aanwijzing klooster: Fanatiek spelen is geen garantie voor succes.
Cécile zegt letterlijk: Wie is fanatiek en brengt veel geld in het laatje? Valt Cécile af?

Aanwijzing klooster: Het geld lijkt soms onbelangrijk, maar dat is het niet.
Taeke zegt letterlijk: Zoveel mogelijk mensen vrij spelen. Geld is niet belangrijk. Valt Taeke af?

Aanwijzing klooster: Nog een tip. Let goed op je Molboek.
Klaas, als penningmeester bewaart het geld van de pot in zijn Molboek.
Als Ellie het geld aan Klaas geeft zegt ze letterlijk: Zul je er heel goed opletten?
Valt Ellie af ? Of Klaas?

Aanwijzing klooster: Do you remember my face?
Tim zegt letterlijk in de metro opdracht: Look at me! Look at me! I've got beautiful eyes..
Valt Tim af?

Van Rop, Annemieke en Klaas heb ik nog geen letterlijke verwijzing kunnen vinden.
Wellicht zouden dit de Mol, winnaar en verliezer kunnen zijn.

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #284 Gepost op: 22-01-2016, 23:45:25 »
Ellie zegt bij de foto opdracht ook zoiets als " let me see your face".

Goed gevonden!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #285 Gepost op: 22-01-2016, 23:47:13 »
De oud-Mollen gebruiken namelijk zinnen/woorden/aanwijzingen die de kandidaten zelf in de eerste aflevering hebben gezegd/gedaan.

Van Rop, Annemieke en Klaas heb ik nog geen letterlijke verwijzing kunnen vinden.
Wellicht zouden dit de Mol, winnaar en verliezer kunnen zijn.
Lijkt me sterk dat ze de boodschappen hebben opgenomen tussen aflevering 1 en 2 en het lijkt me nog veel sterker dat ze in aflevering 2 weten wie er in de finale staat.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Malou

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #286 Gepost op: 22-01-2016, 23:52:18 »
Lijkt me sterk dat ze de boodschappen hebben opgenomen tussen aflevering 1 en 2 en het lijkt me nog veel sterker dat ze in aflevering 2 weten wie er in de finale staat.

Dat je al weet dat Klaas de Mol is in afl.3 Mag dat wel?

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #287 Gepost op: 22-01-2016, 23:53:17 »
Lijkt me sterk dat ze de boodschappen hebben opgenomen tussen aflevering 1 en 2 en het lijkt me nog veel sterker dat ze in aflevering 2 weten wie er in de finale staat.
Die titels plakken ze er toch later aan.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #288 Gepost op: 22-01-2016, 23:58:37 »
Die titels plakken ze er toch later aan.

Titels wel, maar het gaat hier om kandidaten die iets zeggen of doen wat de oud-Mollen in aflevering 2 vertellen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #289 Gepost op: 23-01-2016, 00:01:18 »
Lijkt me sterk dat ze de boodschappen hebben opgenomen tussen aflevering 1 en 2 en het lijkt me nog veel sterker dat ze in aflevering 2 weten wie er in de finale staat.

Kan het niet zo zijn dat de stemmen pas later ingemonteerd zijn? Het hoeft niet zo te zijn dat wat wij te horen kregen hetzelfde is wat de kandidaten kregen te horen. Het is daarom heel goed mogelijk dat pas achteraf voor de televisie de stemmen er opnieuw ingemonteerd zijn? Dan zou het heel goed mogelijk zijn om op deze manier de afvallershint erin te verwerken.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #290 Gepost op: 23-01-2016, 00:04:21 »
Maar ze kunnen toch in een later stadium de oud mollen nog wat extra zinnen hebben laten zeggen en deze ertussen monteren?
Misschien interessant om te kijken of je alleen een projectie ziet als deze zinnen gezegd worden of dat er tegelijkertijd een kandidaat bij staat. In het eerste geval kan het, in het tweede niet.

Wat Niuno zegt dus.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #291 Gepost op: 23-01-2016, 09:06:54 »
Ik snap dat je af en toe voor de kijkers wat hints geeft die de kandidaten niet krijgen, maar het lijkt me niet dat ze gaan suggereren dat kandidaten zinnen te horen hebben gekregen die uiteindelijk alleen kijkers te horen hebben gekregen. En al zeker niet voor een afvallershint.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #292 Gepost op: 23-01-2016, 09:07:50 »
Maar ze kunnen toch in een later stadium de oud mollen nog wat extra zinnen hebben laten zeggen en deze ertussen monteren?
Misschien interessant om te kijken of je alleen een projectie ziet als deze zinnen gezegd worden of dat er tegelijkertijd een kandidaat bij staat. In het eerste geval kan het, in het tweede niet.

Wat Niuno zegt dus.

Interessant. Dat zou ook verklaren waarom Rop zegt 'niets is wat het lijkt' gehoord te hebben.

Offline MarkS41

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #293 Gepost op: 23-01-2016, 19:26:11 »
Ik heb zelf screenshots gemaakt van de oud-mol gezichten. Zie bijgevoegd bestand. Als 6de gezicht (rechtsonder), het "onbekende" gezicht dat in de leader zit. Ik moet zeggen dat mij in ieder geval 2 dingen opvallen.
- Ik zie bij Dennis geen blauwe ogen (bij mij geen 1x in beeld, ook niet bij 1080 kwaliteit, niet bij uitvergroten etc. ...).
- Ik vind het "onbekende" gezicht uit de leader, voornamelijk door naar de ogen te kijken, overeenkomen met Dennis. Als je naar de ogen kijkt - wat hangend ooglid en oog dat ietwat schuin oogt.

Wellicht is aanvullend onderzoek nog nodig :) :) :)


Wat mij nog steeds erg dwars zit is waarom laten ze 6 gezichten zien terwijl er 5 oud mollen zijn?
Als het wel allemaal gezichten zijn van oud mollen waarom laten ze er dan eentje 2x zien? Waarom zouden ze er niet gewoon 5 laten zien?

Overigens kijk ik net even naar het profiel van de hoofden (dat wil zeggen het relief) en het onbekende hoofd komt volledig overeen met het patroon op het hoofd van Margriet!
Het is dus 100% zeker een projectie op hetzelfde hoofd.

Ook de neus en mond vorm komt overeen met dat van Margriet maar de ogen (lijken andere kleur te hebben) en wenkbrauwen helemaal niet.

Dus of het onbekende hoofd is Margriet.
Of het is waarschijnlijk de mol geprojecteerd op hetzelfde hoofd als Margriet
"Some men see things as they are and say why - I dream things that never were and say why not."

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #294 Gepost op: 23-01-2016, 19:29:54 »
Overigens kijk ik net even naar het profiel van de hoofden (dat wil zeggen het relief) en het onbekende hoofd komt volledig overeen met het patroon op het hoofd van Margriet!
Het is dus 100% zeker een projectie op hetzelfde hoofd.

Dus of het onbekende hoofd is Margriet.
Of het is waarschijnlijk de mol geprojecteerd op hetzelfde hoofd als Margriet
Heel erg goed opgemerkt! ::ok::

Ik ga er nu haast wel van uit dat dit de Mol moet zijn - dat ze twee verschillende bewerkingen van Margriet zouden hebben is onlogisch. Nog maar 'ns bekijken dan ::vergroot::
...óf niet!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #295 Gepost op: 23-01-2016, 20:01:20 »
Ik ging er van uit dat de hoofden waarop de gezichten geprojecteerd werden allemaal hetzelfde waren. Ze hebben toch niet, bijvoorbeeld, de neuzen van de mollen nageboetseerd? Ik heb de witte hoofden zelf niet goed bekeken (dus ik wil absoluut niet beweren dat het klopt wat ik zef), maar ontstaan de verschillen tussen de hoofden niet alleen door verschillende belichting of cameraposities?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline MarkS41

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #296 Gepost op: 23-01-2016, 20:13:44 »
Ik ging er van uit dat de hoofden waarop de gezichten geprojecteerd werden allemaal hetzelfde waren. Ze hebben toch niet, bijvoorbeeld, de neuzen van de mollen nageboetseerd? Ik heb de witte hoofden zelf niet goed bekeken (dus ik wil absoluut niet beweren dat het klopt wat ik zef), maar ontstaan de verschillen tussen de hoofden niet alleen door verschillende belichting of cameraposities?
Je hebt gelijk dat de projectie verschillen maakt tussen de gezichten, maar de gezichten zijn geprojecteerd op verschillende witte 'hoofden' of mallen. Als je goed in detail kijkt lijken het wel een soort gips mallen. Het relief van die gipshoofden is hetzelfde tussen het hoofd waar het gezicht van Margriet op geprojecteerd is als dat van het onbekende gezicht (ik hoop dat het zo duidelijk is)
"Some men see things as they are and say why - I dream things that never were and say why not."

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #297 Gepost op: 23-01-2016, 20:23:18 »
Ok, dus je conclusie is dat er vijf verschillende hoofden zijn (kun je zien aan reliëf en andere details, begrijp ik). Ik denk inderdaad niet dat het zesde gezicht (als het een verschillend gezicht is) op een apart hoofd in het klooster stond voor de kandidaten om ontdekt te worden. Dus of het is gewoon één van de vijf gezichten van oud-mollen of het is een zesde gezicht geprojecteerd op hetzelfde hoofd als dat van Margriet, maar is niet voor de kandidaten zichtbaar geweest, maar alleen voor de kijkers in de leader.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline MarkS41

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #298 Gepost op: 23-01-2016, 20:29:25 »
Ok, dus je conclusie is dat er vijf verschillende hoofden zijn (kun je zien aan reliëf en andere details, begrijp ik). Ik denk inderdaad niet dat het zesde gezicht (als het een verschillend gezicht is) op een apart hoofd in het klooster stond voor de kandidaten om ontdekt te worden. Dus of het is gewoon één van de vijf gezichten van oud-mollen of het is een zesde gezicht geprojecteerd op hetzelfde hoofd als dat van Margriet, maar is niet voor de kandidaten zichtbaar geweest, maar alleen voor de kijkers in de leader.

Dat zijn inderdaad de enige conclusies mogelijk. Als het zesde gezicht niet Margriet is, dan kunnen de kandidaten dit onmogelijk hebben gezien, tenzij Margriet opeens van gezicht veranderde maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Dus of het is Margriet, of het is een hint voor ons als kijker!

Persoonlijk neig ik naar een hint.
- Ten eerste vind ik het gek dat we 6 gezichten zien terwijl er 5 oud-mollen zijn. 5 gezichten lijkt me een meer logische keuze, waarom zou je Margriet als enige 2x laten zien?
- Ten tweede lijken de ogen en vooral de wenkbrauwen heel anders te zijn, terwijl neus en mond wel hetzelfde lijken. Wellicht zijn de ogen en wenkbrauwen van de mol, de neus en mond van Margriet zodat we niet goed kunnen zien wie de mol nou is (wel zo leuk natuurlijk)
"Some men see things as they are and say why - I dream things that never were and say why not."

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #299 Gepost op: 23-01-2016, 22:48:46 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!