Auteur Topic: WIDM Exam topic  (gelezen 211742 keer)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #100 Gepost op: 13-01-2013, 14:54:12 »

Trouwens; deze dingen schoten me nog te binnen:
Bij seizoen 11 kregen de kandidaten een aantal schermen met tekst te zien tijdens de test (over het contact opnemen met de mol en over het voorspellen van de toekomst). Deze zaten tussen een aantal vragen in. Zou zoiets te doen zijn?

Grappig, ik stelde dit vorige week ook voor. Als het goed is is hij daar mee bezig ;)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #101 Gepost op: 13-01-2013, 17:01:43 »
Ik bedoelde inderdaad dat je de witregels weg kan laten. Ik weet niet precies hoe je de tekstbestanden uitleest, maar ik kan me voorstellen dat je dit per regel doet. Dan weet je dat de eerste regel het aantal vragen is, die kan je dus meteen in de juiste variabele zetten. Vervolgens weet je dat er een aantal vragen komen. De eerste regel is de vraag, de tweede regel het juiste antwoord en de volgende regels zijn de antwoorden. Die antwoordregels kun je uitlezen, totdat je de # tegenkomt. Waarschijnlijk moet je van te voren weten hoeveel antwoorden er per vraag zijn, daarom kun je het maximale aantal antwoorden in de tweede regel zetten (onder het aantal vragen).
Als je het bestand op een andere manier uitleest, kan het zijn dat je dit inderdaad anders moet doen.
Nee, ik lees echt uit per regel, niet zo zeer voor het teken.

Bij de jokers lijkt het me een kleine moeite om per kandidaat twee variabelen bij te houden; aantal antwoorden goed en aantal jokers (deze kan je daarna simpelweg bij elkaar optellen en in een kolom 'totaal' weergeven). Nu kan je als gebruiker van het programma niet meer zien hoeveel jokers je hebt toegevoegd. Bijvoorbeeld: je bent eht aantal jokers toe aan het voegen en je wordt even afgeleid, nu weet je niet meer precies bij wie je al hoeveel jokers had toegevoegd.
Stom, aan die oplossing had ik nog niet gedacht.. Kan best, opgeschreven!

Trouwens; deze dingen schoten me nog te binnen:
Bij seizoen 11 kregen de kandidaten een aantal schermen met tekst te zien tijdens de test (over het contact opnemen met de mol en over het voorspellen van de toekomst). Deze zaten tussen een aantal vragen in. Zou zoiets te doen zijn?
Daar was ik dus al mee bezig, kan dat? Ja  :D

En: ik zag in mijn aantekeningen dat ik een systeem had bedacht waarbij elke vraag een aantal punten waard is. Vragen over persoonlijke dingen één, vragen over molacties twee, etc. Een variabel aantal punten per vraag, dus, in te stellen in het tekstbestand met de vragen (door de gebruiker).
Hoewel dit in het echt ook niet is, kan ik het wel toevoegen... Opgeschreven, maar meer als lange termijn ding.

Het is trouwens echt top dat je dit programma hebt gemaakt en zo open staat voor commentaar/feedback.
Geen probleem, feedback is belangrijk, en goed onderbouwde feedback is al helemaal handig.
Grappig, ik stelde dit vorige week ook voor. Als het goed is is hij daar mee bezig ;)
Ja, daar ben ik mee bezig. Tot nu toe werken de teksten, met eigen tekst... Daarna is er nog niks. :)

Nog een algemene opmerking: Ik had deze week weinig tijd, ik hoop zo veel mogelijk volgende week af te hebben. Jullie hebben het lijstje alleen wel erg lang gemaakt  :)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #102 Gepost op: 13-01-2013, 19:14:15 »
Hoe moet je het afstuiten als je naam invoerd?

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #103 Gepost op: 13-01-2013, 19:47:47 »
Hoe moet je het afstuiten als je naam invoerd?
Ehh.. Als ik de vraag goed begrijp moet het onderstaande bestand helpen.
Afsluiten.pdf
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #104 Gepost op: 13-01-2013, 19:55:26 »
Mensen, het is nog steeds niet verboden om ideeën op te sturen voor de volgende versie *HINT HINT*


Programma ook compatible maken voor MAC-gebruikers??  ;)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #105 Gepost op: 13-01-2013, 19:58:06 »
Programma ook compatible maken voor MAC-gebruikers??  ;)
Als dat zou kunnen, zou ik het doen.
Helaas zou dat betekenen het hele programma herschrijven, en een Mac kopen (Welke nogal, ehh, te hoog geprijsd zijn (voor wat ze bieden))
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #106 Gepost op: 13-01-2013, 20:26:44 »
Ehh.. Als ik de vraag goed begrijp moet het onderstaande bestand helpen.
Afsluiten.pdf
Mijn pc kan het bestand niet openen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #107 Gepost op: 13-01-2013, 20:28:57 »
Afsluiten test/executie/percentage
Als u de test, executie of percentage wilt afsluiten, gebruikt u de toetsencombinatie ALT + F4
Indien u een wachtwoord heeft ingevoerd, zal u bij het afsluiten van de test een wachtwoordvenster verschijnen.
Percentage starten
Wanneer u begint met het percentage, ziet u een zwart scherm. Druk op ENTER om het percentage te laten zien.
Als u heeft ingesteld dat na het percentage de executie begint, hoeft u niks te doen, behalve wachten.
Anders kunt u hier ALT + F4 gebruiken om af te sluiten
Rood/Groenscherm weg halen
Als u tijdens de executie het rode of groene scherm weg wilt halen, om door te gaan met de executie, kunt u zowel op ALT+F4 drukken als ENTER. ENTER heeft als extra functie dat de naam in het tekstveld weggehaald wordt. Ik raad u aan om ENTER in dit geval te gebruiken.

dit staat er in het pdf bestandje.
Een pdf reader is wel aan te raden voor op je pc ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #108 Gepost op: 13-01-2013, 20:35:10 »
[...]

dit staat er in het pdf bestandje.
Een pdf reader is wel aan te raden voor op je pc ;)
Bedankt, was net zelf al bezig het te kopiëren, maar dat hoeft dus niet meer. ::ok::
Al mijn documentatie doe ik als PDF (en daar ben ik bij lange na niet de enige in), dus een PDF lezer is wel handig..
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #109 Gepost op: 13-01-2013, 20:38:39 »
wanneer komt de test voor aflevering 2 online?
#teamamaimiljaarde

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #110 Gepost op: 13-01-2013, 20:44:03 »
Afsluiten test/executie/percentage
Als u de test, executie of percentage wilt afsluiten, gebruikt u de toetsencombinatie ALT + F4
Indien u een wachtwoord heeft ingevoerd, zal u bij het afsluiten van de test een wachtwoordvenster verschijnen.
Percentage starten
Wanneer u begint met het percentage, ziet u een zwart scherm. Druk op ENTER om het percentage te laten zien.
Als u heeft ingesteld dat na het percentage de executie begint, hoeft u niks te doen, behalve wachten.
Anders kunt u hier ALT + F4 gebruiken om af te sluiten
Rood/Groenscherm weg halen
Als u tijdens de executie het rode of groene scherm weg wilt halen, om door te gaan met de executie, kunt u zowel op ALT+F4 drukken als ENTER. ENTER heeft als extra functie dat de naam in het tekstveld weggehaald wordt. Ik raad u aan om ENTER in dit geval te gebruiken.

dit staat er in het pdf bestandje.
Een pdf reader is wel aan te raden voor op je pc ;)
Dank Uw.
Weet u ook hoe ik die namen kan veranderen er staat nu nog persoon1 tot en met 6?

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #111 Gepost op: 13-01-2013, 20:46:55 »
Dank Uw.
Weet u ook hoe ik die namen kan veranderen er staat nu nog persoon1 tot en met 6?
Druk op "Leeg lijst"

Voer een naam in, en druk op "Voeg toe"

Druk na het invoeren van alle namen op "Opslaan"
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #112 Gepost op: 13-01-2013, 20:51:10 »
Bij Executie laat tie dat zien. ???
Aha, bij de executie...

Bij de executie druk je gewoon op "Leeg lijst" en daarna op "Opslaan"
Wanneer iemand de test gaat maken in groepsmodus, zal die namen met score ertussen komen te staan.
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #113 Gepost op: 13-01-2013, 20:56:50 »
Aha, bij de executie...

Bij de executie druk je gewoon op "Leeg lijst" en daarna op "Opslaan"
Wanneer iemand de test gaat maken in groepsmodus, zal die namen met score ertussen komen te staan.
En hoe moet ik die vragen veranderen er staat nu 'testvraag 1' en daar onder staan 'antwoord 1'

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #114 Gepost op: 13-01-2013, 21:00:22 »
En hoe moet ik die vragen veranderen er staat nu 'testvraag 1' en daar onder staan 'antwoord 1'
Dan raad ik je aan een PDF reader te installeren en eens te kijken wat er staat in Documentatie > Zelf testen maken

Vooruit, hier alsnog:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #115 Gepost op: 13-01-2013, 21:13:30 »
Programma ook compatible maken voor MAC-gebruikers??  ;)
Is vrij eenvoudig om een testprogramma te programmeren in PHP, dan kan je hem gewoon draaien op de interne server (via localhost), in bijv. Firefox op fullscreenformaat (zodat de menubak verborgen is). Is ook makkelijk om dan tussenschermen te tonen (zonder vraag), of de opmaak in één keer aan een nieuw seizoen aan te passen e.d.
Ik heb zelf ook een Mac, dus ik weet niet hoe het programma uit deze thread precies werkt, maar ik neem aan dat het vooral op het programma uit de uitzendingen lijkt?
The British are not impressed.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #116 Gepost op: 13-01-2013, 21:16:24 »
Is vrij eenvoudig om een testprogramma te programmeren in PHP, dan kan je hem gewoon draaien op de interne server (via localhost), in bijv. Firefox op fullscreenformaat (zodat de menubak verborgen is). Is ook makkelijk om dan tussenschermen te tonen (zonder vraag), of de opmaak in één keer aan een nieuw seizoen aan te passen e.d.
Ik heb zelf ook een Mac, dus ik weet niet hoe het programma uit deze thread precies werkt, maar ik neem aan dat het vooral op het programma uit de uitzendingen lijkt?
Dat zou wel mogelijk zijn, via PHP, HTML5 etc... Ik houd je niet tegen om het te realiseren, alleen gaat het mij niet lukken...

Enige nadeel is dat mensen zo even op Facebook kunnen tijdens het maken van de test :P
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #117 Gepost op: 13-01-2013, 22:00:38 »
Druk op "Leeg lijst"

Voer een naam in, en druk op "Voeg toe"

Druk na het invoeren van alle namen op "Opslaan"
Bij Executie laat tie dat NIETS zien. ???
Sorry foutje van de vorgen post ::ohno::
En als ik groep modus doe en ik voer me naam in bij de test geeft hij aan dat hij d enaam niet heeft gevonden.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2013, 22:02:48 door Newlocetetie »

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #118 Gepost op: 13-01-2013, 22:02:53 »
Bij Executie laat tie dat NIETS zien. ???
Sorry foutje van de vorgen post ::ohno::
Niets? Bedoel je geen namen?

Dat kan kloppen, aangezien de kandidaten eerst de test moeten maken voordat ze in die lijst komen te staan.
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam & Testen
« Reactie #119 Gepost op: 13-01-2013, 22:17:43 »
Ah, ik weet nu hoe die namen er komen  ::tandpastasmiley::.
Maar dan loop ik tegen de volgende probleem op ik geef ik er eerst 3 kandidaten een groene scherm en dan een met een rode scherm.