Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic topic  (gelezen 486842 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #220 Gepost op: 11-01-2013, 23:58:57 »
Ik ben blij dat ik gisteravond WIDM op de tv van m'n ouders mocht zien. De mijne heeft namelijk een defect demagnetiseerelement (heeft 'ie een paar jaar geleden ook al eens gehad), waardoor de kleuren raar doen, alsof er een regenboog voor je tv hangt
Het is mogelijk om met een elektromagneet het ding handmatig te degaussen, is natuurlijk te proberen voordat je hem definitief afschrijft. Moet je zelf maar even opzoeken, staat genoeg over op de internets. Wees natuurlijk wel voorzichtig als je met elektriciteit gaat knutselen!
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #221 Gepost op: 12-01-2013, 00:08:22 »
In Zwolle is een winkel (vraag maar aan -Joost-), vlakbij de Harmonie, waar ze nog antieke kleurentelevisies verkopen. Misschien is dat een idee? Heb ik vorige week zaterdag nog gezien. Je kunt er ook nog een Commodore 64 kopen, ook antiek.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #222 Gepost op: 12-01-2013, 01:11:19 »
Vangu Vegro: In de berging van mijn ex-woning staat nog een tv die ik al meer dan een jaar niet meer gebruik. Als het goed is moet hij het nog prima doen. Mag je gratis komen ophalen, anders doe ik hem toch weg. Moet wel je wel morgen ophalen, want daarna lever ik de sleutel in. Als je interesse hebt, stuur dan zsm een pm dan zoek ik de afstand bediening op en stuur ik het adres door. Kan eventueel ook later, maar dan moet ik iets met mijn voormalige huisgenoot regelen.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2013, 01:18:10 door Rat »

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #223 Gepost op: 12-01-2013, 14:03:26 »
Hartelijk dank voor de tips, maar ik ben niet genoeg technisch aangelegd om met een elektromagneet te gaan klooien, Zwolle is me te ver weg en ik heb al besloten om een nieuwe tv te kopen (ook omdat ik graag een tv/dvd combi wil.

Maar toch bedankt.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #224 Gepost op: 12-01-2013, 20:25:52 »
Op zich een schokkend om te zien hoe makkelijk met 'de manier waarop het gebracht wordt' je mensen een richting op kan sturen. Als dit ook zo geldt voor de politiek blijkt de macht van de media toch wel érg groot.
(Ik weet, het zit daar anders, maar toch)
...óf niet!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #225 Gepost op: 12-01-2013, 20:45:40 »
Natuurlijk is dat zo. Daarom hebben sommige kranten schreeuwerige, suggestieve koppen. Of roddelbladen die op de covers schandalige beweringen doen, maar als je dan het bijbehorende artikel leest, valt het allemaal wel erg mee. Als mensen niet zo op de details letten en zelf niet nadenken, nemen ze gewoon de door het medium gepresenteerde mening over.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #226 Gepost op: 12-01-2013, 22:33:39 »
De 'ekte' Mamaloe is trouwens ook overleden!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #227 Gepost op: 14-01-2013, 13:19:23 »
@lightman

Jij analyseert de kandidaten altijd op gelaatsuitdrukking en lichaamshouding als ik het goed heb, dat heb ik altijd interessant gevonden maar nu begrijp ik dit seizoen pas voor het eerst dat er vaak opnames over worden gedaan. In dat geval is er geen sprake meer van een spontane reactie lijkt me dus kan je daar dan nog wel wat mee vraag ik me af?

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #228 Gepost op: 14-01-2013, 13:52:55 »
@lightman

Jij analyseert de kandidaten altijd op gelaatsuitdrukking en lichaamshouding als ik het goed heb, dat heb ik altijd interessant gevonden maar nu begrijp ik dit seizoen pas voor het eerst dat er vaak opnames over worden gedaan. In dat geval is er geen sprake meer van een spontane reactie lijkt me dus kan je daar dan nog wel wat mee vraag ik me af?


Ik was daar al van op de hoogte. Ze zullen niet alle opnames overdoen, maar het maakt het wel lastiger. Consequentie is dat ik dan minder waarneem, omdat, zoals je al stelt, de deelnemers niet meer spontaan zullen reageren. Het wordt pas echt onbetrouwbaar als er reactieshots gemonteerd worden achter bijvoorbeeld uitleg of opmerkingen van Art, die daar in realiteit niet bijhoorden. De afgelopen twee jaar ging het overigens prima met mijn methode. Anne-Marie was een domme inschattingsfout die daar los van stond. Kwam uiteindelijk nog goed. Ik ben denk ik wel wat voorzichtiger dit jaar en zal iets minder snel definitieve conclusies trekken. 
::vergroot::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #229 Gepost op: 14-01-2013, 14:02:09 »
Ik denk dat het geen kwaad kan om buiten de opdrachten zelf shots opnieuw te doen. Maar dan meer in de zin van ''sfeerbepalende beelden''.

Tijdens een opdracht is dan weer niet ''des mols''. Zo hebben de makers het tenminste altijd verklaard: eenmaal mislukt, wordt niet overgedaan......

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #230 Gepost op: 14-01-2013, 17:07:53 »

Ik was daar al van op de hoogte. Ze zullen niet alle opnames overdoen, maar het maakt het wel lastiger. Consequentie is dat ik dan minder waarneem, omdat, zoals je al stelt, de deelnemers niet meer spontaan zullen reageren. Het wordt pas echt onbetrouwbaar als er reactieshots gemonteerd worden achter bijvoorbeeld uitleg of opmerkingen van Art, die daar in realiteit niet bijhoorden. De afgelopen twee jaar ging het overigens prima met mijn methode. Anne-Marie was een domme inschattingsfout die daar los van stond. Kwam uiteindelijk nog goed. Ik ben denk ik wel wat voorzichtiger dit jaar en zal iets minder snel definitieve conclusies trekken. 
::vergroot::


Dank voor de uitleg!  ::ok::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #231 Gepost op: 14-01-2013, 18:35:50 »
Volgens mij ligt mijn nieuwe router op het postkantoor... als het goed is word ik vrijdag aangesloten en kan ik dan weer volledig los gaan! *maniakkale lach*

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #232 Gepost op: 14-01-2013, 19:54:08 »
Volgens mij ligt mijn nieuwe router op het postkantoor... als het goed is word ik vrijdag aangesloten en kan ik dan weer volledig los gaan! *maniakkale lach*

 ::rofl:: ::ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #233 Gepost op: 14-01-2013, 20:45:02 »
Er ZIJN helemaal geen postkantoren meer in Nederland, whoehahahahahahahahaha.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #234 Gepost op: 14-01-2013, 21:09:22 »
 
Er ZIJN helemaal geen postkantoren meer in Nederland, whoehahahahahahahahaha.
;D

Ok, ok... al lijkt een afhaalkantoor waar je poststukken kan afhalen er toch verdacht veel op.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #235 Gepost op: 14-01-2013, 21:12:30 »
Het heeft die functie, inderdaad.........................te hopen voor jou.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #236 Gepost op: 15-01-2013, 11:05:08 »
Door de laseropdracht heb ik een oud spelletje herontdekt dat ik vroeger wel eens speelde: "reflections". Doel is de laserstraal met behulp van spiegels en splitters door alle lampjes in het level te gidsen (zonder bommen te raken). O.a. hier te spelen: http://games.erdener.org/laser/ 8)

 

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #237 Gepost op: 15-01-2013, 11:15:31 »
Door de laseropdracht heb ik een oud spelletje herontdekt dat ik vroeger wel eens speelde: "reflections". Doel is de laserstraal met behulp van spiegels en splitters door alle lampjes in het level te gidsen (zonder bommen te raken). O.a. hier te spelen: http://games.erdener.org/laser/ 8)

 

Er zijn echt ontzettend veel van dat soort spelletjes :P

Sterker nog, ik heb ooit (in 2006) zelf iets dergelijks gemaakt.

Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #238 Gepost op: 15-01-2013, 20:12:07 »
Weet iemand of het waar is dat er binnenkort een Wie is de mol op SBS komt??  ???

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #239 Gepost op: 15-01-2013, 20:22:44 »
Weet iemand of het waar is dat er binnenkort een Wie is de mol op SBS komt??  ???

Een soortgelijk programma ja, het heet sabotage, er is al een discussie over op het forum onder "tv algemeen".