Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic topic  (gelezen 486840 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #360 Gepost op: 27-01-2013, 22:02:42 »
Jongens, jullie moeten je in het vervolg echt een beetje inhouden. Eén weekend geen forum en alles is geëxplodeerd. :P Hoe lees ik dat ooit allemaal bij?
't enige wat je hoeft te weten is Kees -> Leeuw -> Mol en alle varianten daarop.

Ik weet zo snel niet in welk topic het werd besproken, maar... ik was vandaag bij een feestje van mijn kleine nichtje en daar kwam kort WIDM te sprake (tussen de volwassen). Dat zijn 'gewone kijkers' die hun verdenkingen uitspraken. Ik vertelde hun dat Kees de mol is en dat er sterke hints naar hem wijzen is, maar dat ik daar verder niet van plan was om op in te gaan om hun kijkplezier niet te bederven. Er is mij letterlijk gezegd "ik vind het juist leuk dat eens te horen." Het zal dus wel meevallen met het aantal afhakers (volgend jaar) doordat er in de eerste aflevering een 'overduidelijke' hint zat.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #361 Gepost op: 27-01-2013, 22:10:18 »
't enige wat je hoeft te weten is Kees -> Leeuw -> Mol en alle varianten daarop.

Als je 'm mij in drie zinnen kan uitleggen ben ik je eeuwig dankbaar. En alleen dan kan het echt een hint zijn, want die moet tenslotte in drie zinnen uitgelegd kunnen worden. ;)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #362 Gepost op: 27-01-2013, 22:11:43 »
Als je 'm mij in drie zinnen kan uitleggen ben ik je eeuwig dankbaar. En alleen dan kan het echt een hint zijn, want die moet tenslotte in drie zinnen uitgelegd kunnen worden. ;)
Zuid Afrika staat bekend om 'de grote vijf'. Binnen deze vijf dieren staat de leeuw bekend als de koning der dieren. Metaforisch gezien kun je de Mol vergelijken als een koning van het spel, de leeuw; de leider, de saboteur.

Vervolgens wordt er dan een lijst van verschillende verwijzingen over leeuw/koning weergeven, die leiden tot/naar Kees.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #363 Gepost op: 27-01-2013, 22:42:18 »
Als je 'm mij in drie zinnen kan uitleggen ben ik je eeuwig dankbaar. En alleen dan kan het echt een hint zijn, want die moet tenslotte in drie zinnen uitgelegd kunnen worden. ;)
Zuid Afrika staat bekend om 'de grote vijf'. Binnen deze vijf dieren staat de leeuw bekend als de koning der dieren. Metaforisch gezien kun je de Mol vergelijken als een koning van het spel, de leeuw; de leider, de saboteur.

Vervolgens wordt er dan een lijst van verschillende verwijzingen over leeuw/koning weergeven, die leiden tot/naar Kees.
Dan zal ik het over een andere boeg gooien.

Versie 1:
Kees is bij Big 5 opdracht de "LION". Als je de I aan de N vastplakt heb je een M. Als je vervolgens die letters husselt krijg je "MOL".

Versie 2:
Kees van de leeuw bij de big 5 opdracht. In het mollenboekje staat een afbeelding van een leeuw met het getal 13 er in. Kees is de 13de mol. (Vierde zin: Daarnaast is er in het mollenboekje op het kaartje van Zuid Afrika een pootafdruk van een katachtige te zien.

Die link met koning der dieren die Jelsir noemt kan ik me ook nog wat bij voorstellen. Alle verwijzingen naar koning Salomon gaan me een stap te ver.

Op de eerste pagina van het topic dat Jelsir heeft aangemaakt, worden de belangrijkste punten genoemd.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #364 Gepost op: 27-01-2013, 23:12:01 »
Kees is de mol maar de vergelijking van een leeuw met een mol gaat volgens mij mank.
Deze zijn eerder tegengesteld aan elkaar.

Ik ben ook  nog zoekende...
Dat is ook de reden dat ik LION => N\OL als eerste noem. (Naast het feit dat ik van visueel uitlegbare hints hou.)
Ik heb nog geen vertrouwen in alle aspecten die nu genoemd worden, al vind ik sommige wel plausibel.

Volgens mij raken we een beetje te veel on-topic voor het offtopic-topic.  :P

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #365 Gepost op: 28-01-2013, 18:42:44 »
:-) Op twitter, over de koningin:

@Tjeerd Posthuma:
Als ze al aftreedt wil ik eerst haar rode scherm zien, straks is ze volgende week weer terug.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #366 Gepost op: 28-01-2013, 18:45:02 »
#trixit voor Trix.



Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #367 Gepost op: 28-01-2013, 18:46:34 »
:-) Op twitter, over de koningin:

@Tjeerd Posthuma:
Als ze al aftreedt wil ik eerst haar rode scherm zien, straks is ze volgende week weer terug.
geweldig deze ::rofl::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #368 Gepost op: 28-01-2013, 18:47:24 »
(Met dank aan Tristan, die dit woord vorig jaar verzon).


De toespraak van Beatrix zal als volgt beginnen:


"Landmolloten.........."

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #369 Gepost op: 28-01-2013, 18:54:38 »
In de tweet van de mol stond 31012013. Wellicht staat dat voor 31-01-2013, de verjaardag van de koningin. Het zou toch niet zo zijn dat...
;)

30042013
;)
« Laatst bewerkt op: 28-01-2013, 19:04:38 door Avogadro »

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #370 Gepost op: 28-01-2013, 19:26:53 »
Gelukkig doet Bea dit niet op donderdag, dat zou een mollenstreek geweest zijn.  ::rofl::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #371 Gepost op: 28-01-2013, 19:30:13 »
Ha ha! (Via Twitter) Zin in een feestje? 30 april Project Trix.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #372 Gepost op: 28-01-2013, 19:54:39 »
Gelukkig doet Bea dit niet op donderdag, dat zou een mollenstreek geweest zijn.  ::rofl::

Juist jah, dit ging ook al gauw door mijn hoofd. En 't had prima gekund, want donderdag is haar verjaardag. Maar Bea wil dan natuurlijk ook gewoon lekker de Mol kijken. Bedankt! :-)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #373 Gepost op: 28-01-2013, 20:05:58 »
Maar Bea wil dan natuurlijk ook gewoon lekker de Mol kijken.

 ::rofl::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #374 Gepost op: 28-01-2013, 22:39:15 »
Gelukkig doet Bea dit niet op donderdag, dat zou een mollenstreek geweest zijn.  ::rofl::

Ik wou het net gaan typen  ::rofl::

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #375 Gepost op: 28-01-2013, 22:40:29 »
Ik wou het net gaan typen  ::rofl::

Had wel mooi in de Leeuw-->Koning hint gepast
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #376 Gepost op: 28-01-2013, 22:41:32 »
Gelukkig doet Bea dit niet op donderdag, dat zou een mollenstreek geweest zijn.  ::rofl::
Nou! Niet aan gedacht, maar wat zou ik dan balen!
3 Werf Hoera voor Bea!  ::vlagrechts::

Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #377 Gepost op: 28-01-2013, 22:44:50 »
Wow ::oink::

't Ziet er wel uit als iets dat ik zou kunnen hebben ontworpen (ik hou wel van in-your-face grote letters op z'n tijd) ::rofl::

Maar, melding van gemaakt?
Ja het idd is best mooi grafisch gezien :)
Niet doorgegeven, maar neem aan dat ze al weten van de bug...al 4 weken klopt het niet.
Als jij denkt dat het goed is maak ik alsnog melding.
*sorry late reactie.
Omnia vincit amor

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #378 Gepost op: 28-01-2013, 22:47:19 »
Bea is de mol.  Ik weet het zeker.

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #379 Gepost op: 29-01-2013, 00:05:35 »
Schijnbaar droeg Máxima de tiara die Beatrix bij haar kroning droeg tijdens het recente staatsbezoek als hint naar de troonopvolging. Wij Molloten zouden dat toch meteen door gehad moeten hebben...? :-[

Misschien was het wel Beatrix die zich in Z-A als buffel verstopt had. :o
臥底 是 谁?