Poll

Wat vind jij van de verhuizing van WIDM naar de zaterdagavond?

De zaterdagavond wordt mijn nieuwe WIDMavond!!
80 (51%)
De zaterdagavond is helemaal top!! Maar moltalk had wel op een andere avond gemogen.
9 (5.7%)
Doe mij maar donderdag = WIDMdag
66 (42%)
Ik houd niet van WIDM
2 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 157

Auteur Topic: WIDM 2016  (gelezen 793520 keer)

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2120 Gepost op: 29-12-2015, 12:01:51 »
Voor wie de promo in betere kwaliteit wil,
op de site van BVN is hij al beschikbaar
http://www.bvn.tv/programma/Wie_is_de_Mol%3F
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #2121 Gepost op: 30-12-2015, 12:58:33 »
Daar ben ik weer :D

Eindelijk alles bij gelezen en gekeken. Wat liep ik een partij achter zeg :D

Maar ik heb nog geen schot voor de boeg mol er uit kunnen halen. Zijn er wel een aantal die ik verdenk en 1tje die ik graag als mol zou willen zien maar goed, nog niets definitiefs.

Ga straks nog eens alles doornemen en dan eens proberen een lijstje met top 3 te maken.

Nu eerst met de buurman boodschappen halen :D

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2122 Gepost op: 30-12-2015, 19:09:30 »
Hmm misschien direct té achterdochtig maar het viel me op dat in de leader Rop, Ellie en Annemieke als enige 3 niet richting de camera lopen, maar slechts richting de camera kijken.
Zijn dit misschien de finalisten of is dit te makkelijk?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2123 Gepost op: 30-12-2015, 19:19:34 »
Wat liep ik een partij achter zeg :D
Ik nog steeds hoor ;).

Ik zie ook nauwelijks vooruitblikken op NPO.

Wel van allemaal onzinprogramma's.

Maar het is moeilijk voor te stellen dat de nieuwe serie alweer begint over een paar dagen...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2124 Gepost op: 30-12-2015, 19:22:29 »
Toen de filmpjes werden opgenomen was nog niet bekend wie de finalisten waren, dus dat konden ze niet weten toen. Wel kunnen ze natuurlijk voor alle kandidaten twee varianten opnemen, lopend en draaiend. Dan kunnen ze het achteraf monteren, dus je weet maar nooit. In de gaten houden ::vergroot::
...óf niet!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #2125 Gepost op: 30-12-2015, 20:11:55 »
Hmm misschien direct té achterdochtig maar het viel me op dat in de leader Rop, Ellie en Annemieke als enige 3 niet richting de camera lopen, maar slechts richting de camera kijken.
Zijn dit misschien de finalisten of is dit te makkelijk?
Dat had ik ook al opgemerkt. Maar weet niet of we het zo makkelijk kunnen stellen. Vaak zit er wel een hint in. Heb de leader nu 3 keer gezien en al heel wat dingen opgeschreven maar nog niet uitgewerkt. Ga ik morgen overdag eens doen. :D

Ik nog steeds hoor ;).

Ik zie ook nauwelijks vooruitblikken op NPO.

Wel van allemaal onzinprogramma's.

Maar het is moeilijk voor te stellen dat de nieuwe serie alweer begint over een paar dagen...
Ik heb er dit jaar ook meer moeite om er in te komen. Alhoewel ik er eigenlijk al helemaal in zat tot aan de bekendmaking van de kandidaten/mol. Ik vond het zo saai op een of andere manier dat ik uit me molrol ben gevallen en er bijna niet terug in kwam.

Dus even pauze gepakt en vandaag weer alles zitten bekijken en ineens begon de kriebel toch weer :D

Dus hopelijk voor jou ook want wie weet zitten we dit jaar wel op dezelfde mol te azen :D

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2126 Gepost op: 31-12-2015, 21:48:24 »
Wat een geweldige intro, zeg! Ik heb nog niet alles letterlijk gelezen heb op dit tal van pagina's, maar merk wel dat jullie er al wel echt diep ingezogen zijn zeg! Heerlijk om te zien. Bij mij gaat het vanaf nu meer en meer spelen!

Ik weet niet of iemand er wat aan heeft, en dit is ook geheel mijn opvatting (andere blikken zijn dus zeer welkom), maar dit zijn mijn inschattingen aan de hand van de voorstellingen:

Klaas: in mijn ogen meer een 'ziener' en 'observeerder'. Heb iemand op pagina X Klaas zien omschrijven als de 'Jan-Willem' van seizoen 2014. In mijn ogen treffend. Of een beetje Joep van Deudekom (seizoen 13): analyseren wie wat heeft gedaan, zoals hij zelf ook aangeeft te doen.
Airen: doet me denken aan een klasgenootje van vroeger. Heel giechelig, in eigen opgebouwde vriendenkringen erg enthousiast maar in het geheel meer aanwezig qua geluid dan inhoud (zeg maar weinig geld in de pot, maar wel veel zin in de opdracht zonder dat het daadwerkelijke doel van het spel haar daadwerkelijke doel is).
Annemieke: heeft in totaal drie keer geknipperd met d'r ogen. Ik ken haar fysiek niet (haar geluid wel op de radio soms) dus kan haar manier van doen zijn, maar lijkt erg indringend over te komen. Zal denk ik veel vooraan staan bij opdrachten en veel beslissingen op haar laten rusten.
Remy: klinkt als een echte kandidaat. Een soort Freek van seizoen 2014: onhandig maar ook erg slim, doordachte acties en dat eerste soms meer voor zich houdend. Ben toch benieuwd wat hij wilde zeggen bij de "... het avontuur l...", maar dat terzijde  ::rofl::
Cécile: hoe ik haar nu zie, zal ze inderdaad meer de puzzels oplossen. Een perfecte kans om de mol te zijn, maar haar 'als ik een mol zou zijn' was niet echt overtuigend.
Rop: kijkt veel weg van de camera. Ooit gehad met psychologie dat een bepaalde kant opkijken betekent óf iets uit je geheugen halen, óf iets verzinnen. Bij Rop zie je wanneer hij vertelt wat hij doet, hij veel naar (zijn) linksmidden of -onder kijkt. Dat zou betekenen dat wanneer hij zijn 'openheid' beschrijft, hij probeert niet opvallend te zeggen waarom hij de mol is, hij kijkt namelijk naar rechtsboven. Zou een goede mol zijn, al is dat misschien meer gevoel.
Ellie: heeft nog steeds veel 'woordvoerdersgehalte'. Ze beschrijft zichzelf als een 'meisje dat niet goed de weg kan vinden'. Lijkt me niet helemaal de waarheid, omdat ze een hele hoge functie heeft bij politie. Ze komt over als iemand die juist veel steunpunten maakt om later scènes goed te kunnen herinneren.
Taeke: zal waarschijnlijk, zoals hij zelf al zegt, veel lol hebben in het spel. Als mol is het uitkijken om veel te focussen op geintjes uithalen. Meer kandidaat dan mol, alhoewel ik zijn 'hopelijk' in de beschrijving als zichzelf als mol wel eigenaardig vind..
Marjolein: komt mysterieus over. Hoewel ze actrice is (ik ken haar niet), lijkt het alsof ze oprecht meent veel zin te hebben in de opdrachten van het spel. Dat kan betekenen dat ze óf kandidaat is en erg uitkijkt naar wat komt, of dat ze als mol weet wat er gaat komen en daarom ook wat er juist niet (in de pot) gaat komen.
Tim: is zo ontzettend zichzelf in dit voorstukje. Een beetje brutaal overkomend, mysterieus en proberen serieus te zijn op momenten dat dat moeilijker lijkt te zijn. Wanneer hij zichzelf beschrijft als mol komt er dat lachje op zijn gezicht, dat een kind welke net snoepjes heeft gestolen uit de snoeppot ook heeft wanneer mama doorvraagt of hij/zij de snoepjes heeft gepakt. In mijn ogen is dit dus té verdacht..

Misschien de mol: Marjolein, Annemieke, Rop
Waarschijnlijk niet de mol: de rest.

Nogmaals: dit is meer een gevoel, dus ik ben zeer benieuwd wat jullie hiervan vinden.




Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2127 Gepost op: 1-01-2016, 01:35:56 »
Wat een geweldige intro, zeg! Ik heb nog niet alles letterlijk gelezen heb op dit tal van pagina's, maar merk wel dat jullie er al wel echt diep ingezogen zijn zeg! Heerlijk om te zien. Bij mij gaat het vanaf nu meer en meer spelen!

Ik weet niet of iemand er wat aan heeft, en dit is ook geheel mijn opvatting (andere blikken zijn dus zeer welkom), maar dit zijn mijn inschattingen aan de hand van de voorstellingen:

[...]

Misschien de mol: Marjolein, Annemieke, Rop
Waarschijnlijk niet de mol: de rest.

Nogmaals: dit is meer een gevoel, dus ik ben zeer benieuwd wat jullie hiervan vinden.



Ik ben het hier echt volledig mee eens. Van A t/m Z  ::rofl::. Nog nooit zo'n post gezien waarin alles verwoord wordt van wat ik denk. Nou nog kijken wat er van klopt natuurlijk  :D

Offline Nexum

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2128 Gepost op: 1-01-2016, 10:33:26 »
Ik ga de tunnelvisie in, ik kan er niks aan doen.  ::ohno::

Ik blijf er echt heel erg bij dat Rop de Mol is, alles wat hij doet: hoe hij praat, hoe hij kijkt, het SCHREEUWT gewoon 'Ik ben de Mol'  ::tandpastasmiley::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #2129 Gepost op: 1-01-2016, 12:20:58 »
De metro opdracht was dus dag 1.

De opdracht in de duinen is op dag 2 gezien de woorden van Art in de 1e minuut van de aflevering die net online is gezet.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #2130 Gepost op: 1-01-2016, 12:27:53 »
Wat me trouwens opvalt bij de promo is dat in blokjes de kandidaten Ayren, Klaas, Tim, Marjolein, Ellie, Rop en Taeke voorbij komen, maar dat Annemieke Remi en Cecile niet te zien zijn.

Mol, winnaar en verliezer ??  ::rofl::

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2131 Gepost op: 1-01-2016, 13:52:25 »
Die tweede opdracht (van het 1 minuut filmpje) gaat volgens mij zo tof zijn. Soort van laag op laag op laag, want kandidaten moeten eerst een andere kandidaat plaatsen, maar waar? Vervolgens kunnen ze geld verdienen, maar ook vrijstellingen (en/of) jokers. En toch moeten ze gezamelijk aan die immense topito trekken.

Nu nog meer zin in morgen! hype hype  ;D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM 2016
« Reactie #2132 Gepost op: 1-01-2016, 14:04:07 »
Die opdracht ziet er inderdaad zeer tof uit  ::ok:: moest toen ik de promo zag eerst denken aan de sleepopdracht in Salta (finale 2006) met een zwaar zoutblok, maar deze zit toch iets anders en gelaagder in elkaar  ::ok::

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2133 Gepost op: 1-01-2016, 14:17:49 »
Je kan zorgen dat je niet de eerste afvaller wordt. Een vrijstelling dus (of misschien zelfs een groepsvrijstelling?)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2134 Gepost op: 1-01-2016, 14:22:58 »
Ziet eruit als een hele toffe opdracht!  ::jaja:: Het lijkt me duidelijk dat hoe verder er getrokken wordt met de topito, hoe meer mensen een vrijstelling krijgen. Als de topito tot het einde toe getrokken wordt, heeft iedereen een vrijstelling en valt er (sowieso) niemand af. Ik ben heel benieuwd en heb ik zin in morgen!!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2135 Gepost op: 1-01-2016, 14:35:39 »
Ziet eruit als een hele toffe opdracht!  ::jaja:: Het lijkt me duidelijk dat hoe verder er getrokken wordt met de topito, hoe meer mensen een vrijstelling krijgen. Als de topito tot het einde toe getrokken wordt, heeft iedereen een vrijstelling en valt er (sowieso) niemand af. Ik ben heel benieuwd en heb ik zin in morgen!!

Goeie predictie. Ik denk dat ze dan starten op €5000,- en hoe verder ze trekken hoe lager het bedrag wordt wat ze winnen, maar wel hoe meer mensen een vrijstelling verdienen. Zou wel weer zo'n opdracht zijn waaruit niks op te maken valt, want de kandidaten willen hetzelfde als de mol.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2136 Gepost op: 1-01-2016, 14:43:48 »
Goeie predictie. Ik denk dat ze dan starten op €5000,- en hoe verder ze trekken hoe lager het bedrag wordt wat ze winnen, maar wel hoe meer mensen een vrijstelling verdienen. Zou wel weer zo'n opdracht zijn waaruit niks op te maken valt, want de kandidaten willen hetzelfde als de mol.

Nee hoor, ze beginnen gewoon op €0,- en het loopt met sprongen van €500,- op naar maximaal €2.000,-. Dat is te zien op het bord naast Art bij de uitleg. Alsnog wordt het interessant, want de Mol wil sowieso niet ver trekken, maar kandidaten die al bij de eerste posities staan (dus al snel een vrijstelling hebben) willen ook niet ver trekken lijkt me. Immers, zij zijn zelf al door en zien dan liever een concurrent gaan lijkt me. Een extra moeilijkheid voor de Mol is wanneer hij/zij op één van de laatste posities wordt gezet. Dan moet de Mol om niet verdacht te worden voor de vrijstelling gaan en dus ver trekken, en dus geld binnenhalen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2137 Gepost op: 1-01-2016, 14:54:38 »
Nee hoor, ze beginnen gewoon op €0,- en het loopt met sprongen van €500,- op naar maximaal €2.000,-. Dat is te zien op het bord naast Art bij de uitleg. Alsnog wordt het interessant, want de Mol wil sowieso niet ver trekken, maar kandidaten die al bij de eerste posities staan (dus al snel een vrijstelling hebben) willen ook niet ver trekken lijkt me. Immers, zij zijn zelf al door en zien dan liever een concurrent gaan lijkt me. Een extra moeilijkheid voor de Mol is wanneer hij/zij op één van de laatste posities wordt gezet. Dan moet de Mol om niet verdacht te worden voor de vrijstelling gaan en dus ver trekken, en dus geld binnenhalen.

Hm zo goed had ik niet gekeken. Maar het leek me gewoon onlogisch om én vrijstellingen én geld te verdienen met trekken, want dan trek je sowieso tot het einde. Zoals jij het nu omschrijft lijkt het me niet zo spannend te worden, want kandidaten gaan altijd voor een groepsvrijstelling, dat is wel gebleken. Misschien dat er iemand gaat nepmollen en zeggen dat hij niet verder wil trekken...

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2138 Gepost op: 1-01-2016, 15:00:28 »
Ik heb de leader nog een aantal keer bekeken, omdat ik hem zo vet vind! Ik ben benieuwd wie dat masker is: misschien Airen of Remy. En wat de betekenis ervan is: misschien net als bij seizoen 14 dat kandidaten vragen stellen (Remy in die ruïne) en dat dat masker dan antwoordt geeft a.d.h.v. van open ogen of niet ofzo.. misschien ook wel totaal niet  ::rofl:: ::tandpastasmiley::

Wat ik wel opvallend vond aan de groepsfoto, waren de handen van sommige kandidaten. Geen idee of ze dit nog een keer gaan gebruiken, maar sommigen houdingen van handen lijken me wat 'onnatuurlijk'. Airen haar rechterhand kan gedeeltelijk in haar broekzak zitten (wel een kleine broekzak dan, maar dat zou goed kunnen). Lijkt mij niet echt ontspannen om je handen tot aan het midden van je vingers in je broekzak te doen namelijk. Haar linkerhand is al helemaal gek. Die ziet er wat geforceerd uit en lijkt op de gebarenletter M (of eventueel nog de N, waarbij alleen de wijs- en middelvinger op de ruim rusten).

Marjoleins rechterhand lijkt eveneens geforceerd en ziet er behoorlijk uit als de letter L in gebarentaal. Aangezien ze haar linkerhand wel op een 'tegenwoordig populaire manier' in haar broekzak heeft: waarom dan niet haar rechterhand ook, terwijl ze daar al drie van de vijf daar wel heeft zitten?

Annemiekes linkerhand is precies de letter T. ik kan niet zien of zij aan de rechterkant ook een 'broekzak' heeft, maar wanneer dat niet zo is kan dat deze gekke houding verklaren. Toch blijft het vreemd.

Ikzelf heb er nog niet echt concreets iets nuttigs uit kunnen halen (misschien jullie nu wel?), maar ik vond het op zijn minst merkwaardig genoeg om hier te delen!  ::rofl::


Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2139 Gepost op: 1-01-2016, 15:04:57 »
Zoals jij het nu omschrijft lijkt het me niet zo spannend te worden, want kandidaten gaan altijd voor een groepsvrijstelling, dat is wel gebleken.

Klopt ja, de afgelopen jaren kozen kandidaten altijd voor een groepsvrijstelling. Alleen was het dan altijd óf een groepsvrijstelling óf helemaal geen vrijstelling. Als je zelf ook nog kan afvallen, kies je natuurlijk altijd de groepsvrijstelling, maar nu kan elke persoon apart een vrijstelling verdienen. Dan ga ik er toch een beetje van uit dat sommige kandidaten liever een concurrent kwijt zijn, als ze weten dat ze zelf al veilig zijn.