Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 126892 keer)

Offline Li0nHeart

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #20 Gepost op: 1-03-2012, 21:28:22 »
Liplezend Hadewych : 'dat had ik niet verwacht'.

Lijkt me dus de winnaar.. en AM de mol.

Of ze bedoelt ik had niet verwacht dat niemand het zou raden.

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Aflevering 9
« Reactie #21 Gepost op: 1-03-2012, 21:28:36 »
Zou uniek zijn, nog nooit heeft niemand op de Mol gezeten in de finale.
Lijkt wat onwaarschijnlijk. Meestal wordt eerst de winnaar bekend gemaakt.  :)

tja, ik zit in de Hade-tunnel hahah dus ik geloof alles ;p
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #22 Gepost op: 1-03-2012, 21:28:53 »
Trouwens, is iemand de vraag over het kwartetten opgevallen?!!?


Er waren maar 2 opties op de vraag welke kwartetten de mol had.

De optie "Geen" stond er niet bij, dus Liesbeth niet de mol?


Ook de vraag over het verdiende geld in het Labyrinth klopte volgens mij niet. Als keuzeopties stonden er 500, 750 en 1500. Volgens mij had Annemarie een totaalbedrag van 1250 in haar envelop. (Weet ik haast wel zeker, Tim had 1000 en het totaal was 3500)

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Aflevering 9
« Reactie #23 Gepost op: 1-03-2012, 21:29:13 »
Ze is de winnares. De verbazing in haar gezicht zegt genoeg. Dan is Annemarie dus de mol.

Ik denk dan Liesbeth.. maar blijf hopen op Hadewych
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #24 Gepost op: 1-03-2012, 21:29:20 »
je hebt gelijk, maar dat was de test van Liesbeth dus die kan niet op zichzelf stemmen :)

Liesbeth had ook een vraag of de mol een boogschutter was of aan het touw trok ::tandpastasmiley::

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #25 Gepost op: 1-03-2012, 21:31:26 »
Volgens mij was aan het einde duidelijk te zien dat Hadewych door de andere 2 dames werd gefeliciteerd en zagen we haar tot 2 x toe "dankjewel" stamelen. (als ik tenminste goed kan liplezen)  ::rofl::

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #26 Gepost op: 1-03-2012, 21:33:29 »
Nog geen verliezer of winnaar bekend! Alhoewel.... uit de laatste shots kun je volgens mij wel halen dat Hade of de winnaar is of de mol.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #27 Gepost op: 2-03-2012, 10:27:38 »
Trouwens, is iemand de vraag over het kwartetten opgevallen?!!?


Er waren maar 2 opties op de vraag welke kwartetten de mol had.

De optie "Geen" stond er niet bij, dus Liesbeth niet de mol?


Ook de vraag over het verdiende geld in het Labyrinth klopte volgens mij niet. Als keuzeopties stonden er 500, 750 en 1500. Volgens mij had Annemarie een totaalbedrag van 1250 in haar envelop. (Weet ik haast wel zeker, Tim had 1000 en het totaal was 3500)

Dat viel mij ook al op ja, de keuze van Anne-Marie stond er niet bij, net als bij de kwartetten de keuze van Liesbeth er niet bij stond. Nu vulde Liesbeth die test in, misschien was de test gemaakt voor Liesbeth en krijgt ze maar 2 opties, en krijgen de andere weer 2 andere opties die alleen op de andere kunnen slaan??

Nou weet ik niet wie de vraag in beeld kreeg van de enveloppen in de arena, maar dat moet dan wel Anne-Marie zijn aangezien haar bedrag er niet bij staat. (kan het nu niet controleren, weet het echt niet).

Maar wat doet die 1500 daar dan, ik kan mij de verwarring hier op het forum herrineren of het bedrag wat ze konden verdienen 4500 euro was of 3500 euro, geen idee meer waar, forum is niet zo snel dus kan niet echt terugkijken. Net de opdracht teruggekeken op Youtube en ik hoor toch overal duidelijk 3500 (helaas eigenlijk ;-)) Zou het een hint zijn richting Hadewych die weliswaar de opdracht haalde in het doolhof, maar ergens 1000 euro heeft laten vallen??

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #28 Gepost op: 2-03-2012, 10:30:17 »
Het volgende mogen we aannemen:
Liesbeth zit op Anne-Marie
Anne-Marie zit op Liesbeth
Hadewych zit op Anne-Marie

Aanname: De verliezer zou bekent gemaakt worden (zie avro bode volgende week, roadshow hint, etc)


3 mogelijke scenario's:

verliezer is Anne-Marie:
Liesbeth is de winnaar, Hadewychde is de mol (Liesbeth kan dan namelijk de Mol niet zijn, want dan had Anne-Marie nooit verloren)

verliezer is Liesbeth:
Alles is nog mogelijk

verliezer is Hadewych:
alles is nog mogelijk

Is dit de reden dat we nog geen verliezer kennen? omdat de verliezer Anne-Marie is en dan de Mol en de Winnaar te herleiden zijn? Zou de Avro hier ook achter gekomen zijn na de opnames en het aangepast hebben in de montage?

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 9
« Reactie #29 Gepost op: 2-03-2012, 10:33:02 »
Ik denk dat de winnaar en Mol, Anne Marie en Hadewych zijn en dat Liesbeth afvalt...

Waarom:

- De opdracht met de kwartetvraag waardoor Liesbeth lijkt af te vallen/te worden uitgesloten...

- Maar belangrijker: Art herhaalt een aantal keer dat het een "Dramatische" finale wordt...een "Dramatische" ontknoping en "Dramatische" setting...bovendien benoemt hij expliciet het feit dat er één journaliste en twéé actrices (Drama) voor hem staan...


Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #30 Gepost op: 2-03-2012, 10:42:57 »
Een leuke hint richting Anne-Marie.

Anne-Marie is haar jurk aan het strijken en verteld tijdens die impressie-shots, wat over de aankomende executie. Hoe deze in elkaar steekt etc.

Op een gegeven moment zegt ze als voorbeeld voor een test-vraag het volgende:
Citaat
In welk team de Mol zat in aflevering 4, opdracht 2!

Op dat zelfde moment zie je achter Anne-Marie op het kastje, een foto van opdracht 2, aflevering 4 staan: de snorkel-opdracht.

Is dit een montage technische hint, waarin Anne-Marie werkelijk zegt dat ze zelf de Mol is?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #31 Gepost op: 2-03-2012, 10:43:09 »
Heel vreemd ja die testvragen. Liesbeth stond niet bij de kwartetten, Anne-Marie stond niet bij de doolhofopdracht (met haar 1250 euro). Of ze willen ons echt op het verkeerde been zetten, of Hadewych is echt de Mol... Maar gezien haar reactie op het eind lijkt mij geen molreactie, toch?

Nog 6 dagen wachten (en Hadewych twittert dat over 6 dagen haar nieuwe single uitkomt???) Ik ben de Mol, ik ben de Mol, ole ole ole
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #32 Gepost op: 2-03-2012, 10:44:30 »
Liesbeth is nú naast Hadewych ook bezeten door de DEMON!

Ze maakt het teken met haar handen:
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #33 Gepost op: 2-03-2012, 10:45:29 »
Het viel me op dat er tijdens de visuele test gebruik werd gemaakt van drie verschillende soorten topito's!
Zijn er bezuinigingen bij de AVRO?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 9
« Reactie #34 Gepost op: 2-03-2012, 10:48:16 »
Gewone topito's (die ene ligt ondersteboven) en de "Barbara"-topito's waarmee ze in het spel bleef. Niks geks volgens mij.

Wat betreft die foto van AM's ma: zeker opvallend. Sommigen zien er Anne-Marie zelf in, met daarover het mollogo als "dit is de Mol". Zou kunnen. (Foto van ma AM is "Iemand Anders"? -> I AM -> Ik Anne-Marie? Hm...)
« Laatst bewerkt op: 2-03-2012, 10:51:41 door Heinz »

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #35 Gepost op: 2-03-2012, 10:48:55 »
Het volgende mogen we aannemen:
Liesbeth zit op Anne-Marie
Anne-Marie zit op Liesbeth
Hadewych zit op Anne-Marie

Aanname: De verliezer zou bekent gemaakt worden (zie avro bode volgende week, roadshow hint, etc)


3 mogelijke scenario's:

verliezer is Anne-Marie:
Liesbeth is de winnaar, Hadewychde is de mol (Liesbeth kan dan namelijk de Mol niet zijn, want dan had Anne-Marie nooit verloren)

verliezer is Liesbeth:
Alles is nog mogelijk

verliezer is Hadewych:
alles is nog mogelijk

Is dit de reden dat we nog geen verliezer kennen? omdat de verliezer Anne-Marie is en dan de Mol en de Winnaar te herleiden zijn? Zou de Avro hier ook achter gekomen zijn na de opnames en het aangepast hebben in de montage?

Dit lijkt mij een hele logische gedachtengang. Natuurlijk zou je kunnen zeggen dat ze, door geen verliezer te laten zien, deze conclusie in de hand werken, maar als AM inderdaad de verliezer is, is dit nog de beste optie.
Bovendien zou ik het erg leuk vinden als Hadewych de mol is. Mijn pool kan ik toch al afschrijven....

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #36 Gepost op: 2-03-2012, 10:50:49 »
Ok, en toen lag het forum er serieus een hele avond en nacht tot nu uit..  :-\\  ::niet-ok::

Is dit de reden dat we nog geen verliezer kennen? omdat de verliezer Anne-Marie is en dan de Mol en de Winnaar te herleiden zijn? Zou de Avro hier ook achter gekomen zijn na de opnames en het aangepast hebben in de montage?
Ik denk dat er een veel simpeler verklaring is.

Liesbeth wordt door veel mensen verdacht in 't land en voor de gewone kijker.
Ze hadden ook de winnaar bekend kunnen maken, zoals voorheen.
Ik denk echter dat ze ervoor gekozen hebben iedereen nog een weekje te laten speculeren hoe ze die beelden van de grouphug van de ontknoping moeten opvatten. Afhankelijk van je perspectief kan je er in principe meerdere kanten mee uit namelijk en als één al bekend is is er minder speculatie mogelijk.

Anyway, ik vind dat die beelden boekdelen spreken. Liesbeth en Hadewych omhelzen elkaar zo hartelijk en Anne-Marie staat er een beetje buiten. Hadewych kijkt behoorlijk verrast.
Je ziet dit vaker, verliezer en winnaar omhelzen elkaar direct (kijk bijv eens naar de ontknoping van serie 5 (http://www.youtube.com/watch?v=ADqWc0NKf0Q op +- 6 min).  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #37 Gepost op: 2-03-2012, 10:52:22 »
Liplezend Hadewych : 'dat had ik niet verwacht'.

Lijkt me dus de winnaar.. en AM de mol.

Of ze bedoelt ik had niet verwacht dat niemand het zou raden.

ik denk (hoop) dat ze bedoelt dat ze niet had verwacht dat niemand haar ook maar een beetje heeft vedacht.

die storing gisteravond/nacht was trouwens behoorlijk frustrerend...
en weer ondergronds......

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #38 Gepost op: 2-03-2012, 10:52:29 »
Ik heb de opstelling van de finale er bij gepakt van vorig jaar.
Wat blijkt. Op volgorde van afvallen, blijkt niemand op een zelfde plaats te zitten.
Als je deze lijn door trekt en er vanuit gaat de Mol dicht bij Art zit dan krijg je:

Op de plaats van Patrick (mol) zit nu Liesbeth (verliezer/winnaar)
Op de plaats van Art (winnaar) zit nu Anne-Marie (mol)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #39 Gepost op: 2-03-2012, 10:55:49 »
Ze hadden ook de winnaar bekend kunnen maken, zoals voorheen.

Ze kunnen het maar 1 keer opnemen dus ze moeten van te voren bedenken wat ze doen lijkt me, vorig jaar was er ook gekozen voor de verliezer eerst ipv de winnaar.

Maar ook bij de winnaar heb je een probleem dat je niet zomaar alles kunt laten zien:

Winnaar Anne-Marie:
Hadewych is de verliezer, Liesbeth is de mol

Winnaar Hadewych:
Liesbeth  is de verliezer, Anne-Marie is de mol

Winnaar Liesbeth:
Alles kan nog