Auteur Topic: Wie is de mol in de media  (gelezen 433483 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #660 Gepost op: 2-03-2015, 21:08:10 »
Eens, alleen het geval is: dat het enkel steeds bij de Mol te horen is en bij de rest van de kandidaten niet, dat maakt het extra verdacht. Wat betreft de 'Mama Appelsap'-verschijning, over het algemeen geldt dit inderdaad, alleen dat werkt volgens mij zo: dat je het pas hoort als je al bij voorbaat vernam of wist wat het is/waar je na moet luisteren, niet dat je het gelijk hoort zonder voorkennis. Want dan hoor je echt iets. Die 'I'm the Mole' en 'She's There' hoorde ik gelijk mega duidelijk.
Hoe onstaan mamma appelsapjes dan precies? :P
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #661 Gepost op: 2-03-2015, 21:10:58 »
Ik lees nu pas een mailtje dat ik vanmiddag kreeg van de Staat van Stasse. Of ik mijn "scherpe theorie" over het fragment live in de uitzending wilde bespreken. ??? Dat kan dus niet meer maar volgens mij had ik ook helemaal geen theorie, behalve dat er misschien iets in het standbeeld zou zitten. Wel grappig dat ze hier op het forum meelezen. ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #662 Gepost op: 2-03-2015, 21:14:50 »
Sta daar zelf eigenlijk vrij neutraal in, geen voorstander ervan maar ook niet pertinent er tegen, vond sommigen eruit alleen té toevallig. Kan wel begrijpen dat hints buiten WIDM om velen niet aanspreekt, dan weet je immers nooit waar je moet zoeken, vrij onoverzichtelijk. Maar vandaar dat ik ook vermoedt dat het geen echte gecreëerde hints door WIDM zijn maar door degenen zelf ter plekke gedaan (voor de fun, om het mysterieuzer te maken, onderling, wat voor reden dan ook, geen idee.)

Ik neem in mijn eindconclusies alleen maar zaken mee die via de officiële kanalen verspreid zijn. Dan hou ik Rik en Margriet over en dan kies ik Margriet met lichte voorsprong. ;)

Eens, alleen het geval is: dat het enkel steeds bij de Mol te horen is en bij de rest van de kandidaten niet, dat maakt het extra verdacht. Wat betreft de 'Mama Appelsap'-verschijning, over het algemeen geldt dit inderdaad, alleen dat werkt volgens mij zo: dat je het pas hoort als je al bij voorbaat hebt gehoord of weet wat het is/waar je na moet luisteren, niet dat je het gelijk hoort zonder voorkennis. Want dan hoor je echt iets. Die 'I'm the Mole' en 'She's There' hoorde ik gelijk mega duidelijk zonder dat ik wist wat het was.

Ik hoorde bij die kar optillen enkel wat klanken totdat ik hier las dat het "I'm the Mole" zou kunnen zijn. En toen hoorde ik het ook. Dat is wat ik ermee bedoel. Dat het gewoon iets raar is, maar het pas een betekenis krijgt als iemand zegt dat het I'm the Mole is.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #663 Gepost op: 2-03-2015, 21:23:01 »
Dat bericht ontving ik ook. Vandaar dat ik toen straks ook (in de discussie hier over de echtheid van die hint) meldde: dat de eindredacteur van dat programma expliciet had bevestigd dat het wel degelijk écht was (toen ik hem vroeg of het echt geen opgezette hoax was zoals iedereen beweerde.) mijn hint zou ook erin worden meegenomen, is het overigens ergens integraal terug te beluisteren? Want kon de radio-zender niet vinden.
Die komt na afloop van de show hier te staan ;)
...óf niet!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #664 Gepost op: 2-03-2015, 21:26:58 »
Als het echt een hint is blijf ik het vreemd vinden dat het team van wifm dit niet bevestigd heeft.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #665 Gepost op: 2-03-2015, 21:28:26 »
Als het echt een hint is blijf ik het vreemd vinden dat het team van wifm dit niet bevestigd heeft.
Ik kan me niet voorstellen dat hij zoiets zomaar verzint en zo vaak op terugkomt in combinatie met de (officiële) finaledag ::jaja::
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #666 Gepost op: 2-03-2015, 21:28:44 »
Als het echt een hint is blijf ik het vreemd vinden dat het team van wifm dit niet bevestigd heeft.

En dat ze hem weggeven aan een andere omroep.

Ik weet niet hoe de onderlinge relaties tussen de omroepen zijn in Nederland, maar hier in Vlaanderen is het ondenkbaar dat omroepen scoops uitwisselen over hun programma's.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #667 Gepost op: 2-03-2015, 21:32:33 »
nouja, bekendmakingen van deelnemers vooraf, daar doen ze niet moeilijk over... ze laten molloten rustig uren kijken naar rtl boulevard, ook als men dat niet boeit...

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #668 Gepost op: 2-03-2015, 21:33:11 »
De kandidaten werden ook allemaal op een andere manier bekend gemaakt. Zo kwam Martine bij Zondag met Lubach en Pieter werd bekend gemaakt in dwdd. Weet niet of dat andere omroepen zijn, maar volgens mij doen ze daar tegenwoordig niet meer zo moeilijk over.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #669 Gepost op: 2-03-2015, 21:34:54 »
RTL boulevard is iig een andere omroep. dwdd is van de vara, en lubach zit bij...volgens mij bij de vpro. wel allemaal op de publieke zenders...dat in tegenstelling tot RTL B.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #670 Gepost op: 2-03-2015, 21:37:42 »
Volgens mij is in dit geval de omroep niet zo van belang, omdat het gaat om de finaledag op Radio 2 in samenwerking met WIDM op televisie. Die dag zullen verschillende omroepen draaien op Radio 2. Maar goed, we dwalen af.
...óf niet!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #671 Gepost op: 2-03-2015, 21:40:46 »
Wie is de Mol heeft in de categorie Amusement een TV beeld gewonnen ::ok::

Andere genomineerden waren Heel Holland Bakt en De Kwis

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #672 Gepost op: 2-03-2015, 21:41:10 »
Wat leuk! Mensen van WIDM, Gefeliciteerd!  ::bravo::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #673 Gepost op: 2-03-2015, 21:41:45 »
Wie is de Mol heeft in de categorie Amusement een TV beeld gewonnen ::ok::
::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
...óf niet!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #674 Gepost op: 2-03-2015, 21:54:59 »
Oh gaaf  ::tandpastasmiley::  Gefeliciteerd  ::bravo::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #675 Gepost op: 2-03-2015, 21:58:20 »
Is dat niet de vakjury-variant van de Televizierring?


Leuk om weer in de prijzen te vallen.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #676 Gepost op: 2-03-2015, 22:06:48 »
Super! Gefeliciteerd WIDM  ::bravo::
Geheel terecht, leukste programma wat er is. Jammer dat ik me er maar 2,5 maand pj mee kan vermaken  ::tandpastasmiley::

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #677 Gepost op: 2-03-2015, 22:07:19 »
Is dat niet de vakjury-variant van de Televizierring?

Klopt!  ;)

Dit is het Juryrapport van de tv-beelden.
Juryrapport: Al jaren behoort ‘Wie is de Mol?’ tot de beste programma’s op de Nederlandse televisie. Het groeide van een klein programma uit tot een serie waar miljoenen kijkers op zitten te wachten, met een uitstekend gebruik van sociale media met ‘MolTalk’.
Het programma is prachtig geproduceerd: zorgvuldige montage, knap camerawerk onder zware omstandigheden, zorgvuldige research en een ambitieuze redactie leiden tot intelligent amusement.

Nooit zie je bekend-achtige Nederlanders in deze rollen: keihard bedriegend of volmaakt onschuldig proberen via valse wegen en snaakse kuiperijen de boel te belazeren.

‘Wie is de Mol?’ is top televisie. Alleen, zou iemand ons kunnen uitleggen hoe die regels nou echt in elkaar zitten?
« Laatst bewerkt op: 2-03-2015, 22:12:50 door DylanS »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #678 Gepost op: 2-03-2015, 22:20:42 »
Snaakse kuiperijen. ::rofl::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #679 Gepost op: 2-03-2015, 22:22:17 »
Leuk  ::bravo:: weer een prijs  ::ok::