Auteur Topic: Stijn is (niet) de mol!  (gelezen 114067 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #300 Gepost op: 5-03-2003, 08:57:25 »
Zijn dat sterke voorbeelden?
Hint 3 zou een molactie kunnen zijn maar de kans dat je een ander antwoord geeft dan je partner is best wel groot .(50 % als je partner niet goed kent en als je elkaar wel goed kent misschien nog wel 25%).

Ben het wel met je eens Calimero, dat deze aanwijzingen op zich geen supersterke bewijzen richting Stijn zijn, maar wat Tweety met Hint 3 bedoelt (toch?) is dat de antwoorden van Stijn en zijn zus in beeld omgedraaid waren ten opzichte van de andere kandidaten.
Dus: Stijn vertelt dat hij denkt dat zijn zus nee heeft gezegd en links in beeld verschijnt het woord 'NEE'. Dan zie je zijn zus en rechts in beeld verschijnt het woord 'JA'. Het staat me niet meer voor ogen of het antwoord van Stijn of zijn zus rechts of links stond, maar in ieder geval was het precies omgekeerd aan hoe het bij de anderen in beeld kwam.

Natuurlijk kun je dit niet vatten onder de noemer 'molacties', maar er is hier wel weer sprake van creatieve montage/vormgeving van WV. Alleen, het probleem met deze aanwijzingen is dat je er altijd pas achteraf achter kunt komen of dit idd een hint richting de Mol was, of een dwaalspoor voor de kijker. Voor alle kandidaten is namelijk wel een dergelijke hint te zien geweest.







« Laatst bewerkt op: 5-03-2003, 09:47:19 door Jayne »

malle pietje

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #301 Gepost op: 5-03-2003, 09:24:37 »
Deze hint is veel sterker voor Marc want als je alle keuzes onder elkaar zet staat er bij iedereen een NEE maar bij Marc een JA

greetz MP








Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #302 Gepost op: 5-03-2003, 09:25:30 »
Vannacht kwam Stijn naar me toe in mijn droom.
Hij schudde meewarig zijn krullenbol en zei: "Pino, lieve lieve Pino toch! Heb je 't nu nóg niet door?
Denk eens terug aan de bom opdracht, de slinkse wijze waarop ik Inge langs die ladder voerde. En denk je nu echt dat ik terug ging om de anderen te helpen? Pinootje, jij weet toch wel beter dan dat?"

Dit kan 2 dingen betekenen (mijn dromen betekenen in ieder geval altijd wát):
* Stijn is de mol
* Ik val op krullenbollen







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #303 Gepost op: 5-03-2003, 09:42:54 »
4. Stijn zit op de groepsfoto altijd direct voor of naast de afvaller van de betreffende aflevering (behalve die keer dat hij er niet bij is)

Maar als dit inderdaad een officiele hint is waarom dan niet door WV simpelweg de foto van Stijn in Walters handen geduwd?








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #304 Gepost op: 5-03-2003, 09:45:17 »
Deze hint is veel sterker voor Marc want als je alle keuzes onder elkaar zet staat er bij iedereen een NEE maar bij Marc een JA
:o
Pfff, gelukkig! Ik begon al bijna te denken dat toch Stijn de Mol is en niet Marc. ;) Dit is wel een hele goeie ja... Had hem nog niet eerder gelezen, maar misschien heb ik hem gewoon over het hoofd gezien.

Maar goed, terug naar Stijn. Ik ben het er wel mee eens dat er nu toch veel meer aanwijzingen lijken te zijn dan we (ik) op het eerste oog dachten, maar toch he... Toch vind ik dat als hij de Mol is veel te weinig invloed heeft kunnen uitoefenen in de aflevering waar hij niet in zat. Tenzij hij wel in één van de groene auto's zat, maar eerlijk gezegd geloof ik daar zelf ook niet meer zo in. Bovendien zou je er dan vanuit moeten gaan dat WV het expres zo gemanipuleerd heeft dat Stijn de dubbele vrijstelling kreeg en dat Michiel inderdaad bij de loting een slimme goocheltruc heeft uitgehaald.
En wat te denken van de helicopter-opdracht waar hij toch als eerste bij de heli was en op die manier niet mee kon beslissen over het afkopen van de vrijstelling? Voor mij is dit nog steeds één van de sterkste aanwijzingen dat Stijn het niet kan zijn, want mijn gevoel zegt dat de Mol niet in de helicopter heeft gezeten. Mijn overtuiging is dat de Mol zich heeft laten afschieten (niet zo moeilijk) en bij de beslissers zat.








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #305 Gepost op: 5-03-2003, 09:46:42 »
Vannacht kwam Stijn naar me toe in mijn droom.
Hij schudde meewarig zijn krullenbol en zei: "Pino, lieve lieve Pino toch! Heb je 't nu nóg niet door?
Denk eens terug aan de bom opdracht, de slinkse wijze waarop ik Inge langs die ladder voerde. En denk je nu echt dat ik terug ging om de anderen te helpen? Pinootje, jij weet toch wel beter dan dat?"

Dit kan 2 dingen betekenen (mijn dromen betekenen in ieder geval altijd wát):
* Stijn is de mol
* Ik val op krullenbollen


 :o :o :o :o

ongelofelijk ik heb ook over stijn gedroomt.....
we zaten samen in de botsauto's (of all places)
dit moet een teken zijn!!!!

enneh, ik val niet op krullebollen..  ;D










Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #306 Gepost op: 5-03-2003, 09:49:19 »
:o :o :o :o

ongelofelijk ik heb ook over stijn gedroomt.....


 :owoooooooooooooow







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #307 Gepost op: 5-03-2003, 11:01:38 »
dus we hebben nu een-stijn-is-absoluut-de-mol verbond??  8)








Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #308 Gepost op: 5-03-2003, 12:02:35 »
nou....hooguit een ik-stem-nog-steeds-op-Sandra-want-dat-heb-ik-aan-fennie-beloofd-maar-ik-val-niet-om-als-het-stijn-blijkt-te-zijn-verbond







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #309 Gepost op: 5-03-2003, 12:03:59 »
weet je ik ben nog steeds clueless...  :-[








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #310 Gepost op: 5-03-2003, 13:11:36 »
Deze hint is veel sterker voor Marc want als je alle keuzes onder elkaar zet staat er bij iedereen een NEE maar bij Marc een JA

greetz MP
Sorry, maar ik heb er nog eens over nagedacht en volgens mij klopt dat niet.

zelfbezoek
Shadianeeja
Corryneeja
Ingeneenee
Sandrajaja
Marcneeja
Stijnjanee

En dan heb ik die van Stijn dus omgekeerd. Ik kan er geen logica in zien, maar misschien ligt het aan mij. Iemand die me op weg kan helpen?







« Laatst bewerkt op: 5-03-2003, 13:28:29 door Jayne »

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #311 Gepost op: 5-03-2003, 13:19:19 »
Sorry Jayne, ik begrijp niet zo veel van jouw lijstje. Volgens mij was het als volgt:

Shadia   Zelf   Nee   Bezoek   Ja
Corry   Zelf   Nee   Bezoek   Ja
Inge   Zelf   Nee   Bezoek   Nee
Sandra   Zelf   Ja   Bezoek   Ja
Marc   Zelf   Nee   Bezoek   Ja
Stijn   Bezoek   Ja   Zelf   Nee

Shadia en Corry zaten dus fout
Inge en Sandra zaten goed
Marc en Stijn hebben zich later nog bedacht







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #312 Gepost op: 5-03-2003, 13:27:40 »
stijn bedenkt zich eigenlijk wel vaak he??








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #313 Gepost op: 5-03-2003, 13:32:21 »
Sorry Jayne, ik begrijp niet zo veel van jouw lijstje. Volgens mij was het als volgt:
Komt omdat ik de kolomnamen had omgedraaid. Sorry. Ik liep ook zo te klooien met die tabel! :-X

Punt was iig dat Malle Pietje zei dat doordat de antwoorden van Stijn en zijn zus omgedraaid in beeld kwamen, het rijtje zo te lezen zou zijn dat alleen bij Marc een 'Ja' zou staan (in het rechter rijtje, neem ik aan). Maar zelfs als je de inmiddels afgevallen kandidaten wegstreept, staat er nog steeds ook bij Sandra een 'Ja'.








Offline SpongeBob

  • Forumlid
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #314 Gepost op: 5-03-2003, 15:19:49 »
 ???  Ben ik de enige die de knipoog van Stijn heeft opgemerkt in het introfilmpje van aflevering 7?  ???

Behoorlijk verdacht feit......







Ik ben er klaar voor...Ik ben er klaar voor...Ik ben er klaar voor...Ik ben er klaar voor...

Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #315 Gepost op: 5-03-2003, 15:31:03 »
Volgens het 'Verdenkingen' gedeelte bij aflevering 7 is Stijn nu wel heel erg verdacht:

'Stijn raadde HAAR vliegtuigstunt niet correct'

Als Stijn zo goed zijn ware geslacht kan vermommen, dan is ie vast ook een supergoede mol  :)








Offline Graaf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #316 Gepost op: 5-03-2003, 15:55:35 »
En wat te denken van de helicopter-opdracht waar hij toch als eerste bij de heli was en op die manier niet mee kon beslissen over het afkopen van de vrijstelling? Voor mij is dit nog steeds één van de sterkste aanwijzingen dat Stijn het niet kan zijn, want mijn gevoel zegt dat de Mol niet in de helicopter heeft gezeten. Mijn overtuiging is dat de Mol zich heeft laten afschieten (niet zo moeilijk) en bij de beslissers zat.

De groep had bij dat helikopterspel er baat bij om op een georganiseerde wijze te werk te gaan. Een deel dat afleidt, een deel dat verdedigt, en een paar die naar de helikopter gaat. De sabotage van Stijn was om er als eerste te zijn, op die manier hoefde hij in elk geval niet meer in een groepsrol mee te draaien. Eigenlijk was het een heel egoïstische daad om als eerste naar de helikopter te gaan.







Kust m'n kloten. Da ge ze kunt kussen! (pdw)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #317 Gepost op: 5-03-2003, 16:57:49 »
Eigenlijk was het een heel egoïstische daad om als eerste naar de helikopter te gaan.
Hmmm, sorry, maar ik kan dit met de beste wil van de wereld niet als mols gedrag kenmerken. Hij zorgde er zo toch voor (samen met Bruno, Walter en Sandra) dat er aardig wat geld gewonnen werd. Hoe kon hij in godsnaam weten dat de anderen het geld weer zouden inleveren om Walter's vrijstelling af te kopen?? Leek me op voorhand toch allerminst zeker dat men dit zou doen. En eigenlijk waren Nicole en Shadia het er ook niet zo mee eens, maar ja, Inge en Marc waren er zo op aan het hameren...
Dat kan toch niet, een mol die bewust de kans laat ontglippen om de pot te saboteren? En dat niet alleen: die zelfs als eerste (snelste) bij de heli is?








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #318 Gepost op: 5-03-2003, 17:02:20 »
???  Ben ik de enige die de knipoog van Stijn heeft opgemerkt in het introfilmpje van aflevering 7?  ???

Behoorlijk verdacht feit......

Ik heb in ieder geval niks gezien.

En over de helicopter: misschien is het wel mols van Stijn om voor te stellen de vrijstelling tussen de "winnaars" te verloten, wat wellicht de kans dat de "verliezers" de vrijstelling afkopen groter maakt.

Maar da's wel vergezocht....







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Graaf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #319 Gepost op: 5-03-2003, 17:08:02 »
Hoe kon hij in godsnaam weten dat de anderen het geld weer zouden inleveren om Walter's vrijstelling af te kopen??

Als mol kon hij wel weten wat de volgende stap in deze proef ging zijn. Misschien was er wel een optie B indien de vrijstelling niet afgekocht werd. Misschien dat er een schone worst voor de andere groep hun neus gehangen zou worden.







Kust m'n kloten. Da ge ze kunt kussen! (pdw)