Auteur Topic: [Kandidaat] Anniek  (gelezen 205123 keer)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #200 Gepost op: 16-02-2009, 11:32:42 »
Dat denk ik ook.
De groep was al druk aan het overleggen en toen vroeg Froukje nog even snel of hij toch niet wilde zakken. Daarna werd al snel het besluit genomen.

Misschien hebben jullie gelijk. Er komt van PJH niet echt een reactie op de vraag van Froukje. Mede doordat Dennis op dat moment de aandacht wegtrok.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #201 Gepost op: 17-02-2009, 19:06:50 »
Denk dat Anniek niet de mol is.. omdat ze nu al der mond voorbij had gepraat.. Dus voor een mol is dat heel erg. Misschien weet ze over zichzelf al dat ze der mond voorbij kan praten.. Dan word je toch geen mol? Dat is dan toch een TE groot risico?

Wel weer iets opvallends gevonden.. Denk dat deze al genoemd is..

Anniek zegt toen bij de Ben hur iedereen was geweest.. :"De mol kan hier ontzichtbaar zijn, want de rest doet het al moeilijk genoeg.. De mol hoeft niks te doen.. ".

Terwijl ze dat zegt die je anniek methoofdzoek en zonnebril achteraan staan.. Erg voor de hand liggend??
« Laatst bewerkt op: 17-02-2009, 19:20:03 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #202 Gepost op: 17-02-2009, 19:20:22 »
Denk dat Anniek niet de mol is.. omdat ze nu al der mond voorbij had gepraat.. Dus voor een mol is dat heel erg. Misschien weet ze over zichzelf al dat ze der mond voorbij kan praten.. Dan word je toch geen mol? Dat is dan toch een TE groot risico?
misschien dat ze daarom zich juist zo schaamde
dat ze als mol per ongeluk haar mond had voorbij gepraat ::zwaai::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #203 Gepost op: 17-02-2009, 19:38:13 »
Anniek zegt toen bij de Ben hur iedereen was geweest.. :"De mol kan hier ontzichtbaar zijn, want de rest doet het al moeilijk genoeg.. De mol hoeft niks te doen.. ".

Terwijl ze dat zegt die je anniek methoofdzoek en zonnebril achteraan staan.. Erg voor de hand liggend??
Ze stapt zelfs achter Rick weg, en was dus even helemaal niet te zien.

Offline Alifili

  • Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #204 Gepost op: 17-02-2009, 20:45:08 »
Ik heb met photoshop een 'sig' en een 'avatar' gemaakt. De sig kan volgens mij niet op dit forum maar de avatar wel. Als je hem/ze wil gebruiken, ga je gang.



DOM VEEL RADEN

Offline Alifili

  • Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #205 Gepost op: 17-02-2009, 20:45:37 »
Oja, er staat knurft op die ene. Even veranderen.
DOM VEEL RADEN

Offline Alifili

  • Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #206 Gepost op: 17-02-2009, 20:51:44 »
DOM VEEL RADEN

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #207 Gepost op: 17-02-2009, 20:52:31 »
Even een opsomming van mols en onmols gedrag van Anniek tot nu toe:

Mols:
Anniek geeft zich snel op als degene die de kledingstukken mag uitzoeken op de bus.
Anniek doet net of ze het heel eng vindt in het grote gebouw (de mol vergroot emoties van angst uit). Ze vindt lege enveloppen van vivienne. Ze vindt geen geld, maar wél de vrijstelling. Apart. Rick daarna vindt nog wel geld.
Anniek doet bij het reuzenrad alsof ze het niet snapt. Schept meerdere keren verwarring.
Iemand benoemt dat Anniek, Hans en Paula het minste geld hebben binnengehaald.
Anniek en Hans staan op een onstrategische plek waardoor ze het bellen van Paula lang niet horen.
Anniek zegt dat ze goed staan bij een telefooncel en wil niet meedenken over andere acties.
Anniek doet net of ze niet kan autorijden, zegt 'kan ik niet' en gaat heel langzaam.
Anniek doet zeer weinig bij de kistjes, dwaalt wat rond. Stopt zelfs iets terug?
Anniek haalt geen geld op bij de flipperkast-opdracht
Anniek wil de pot beheren.
Anniek is snel af bij het lasergamen.
Anniek zegt voor bij ganzenborden, wat niet bevorderlijk is voor haar vrijstelling-kansen.
David en Goliath lijkt een vooraf ingestudeerd fout antwoord.
Anniek beantwoordt nóg een vraag fout, over zichzelf (al kan het ook dat ze die info niet wilde delen).
Anniek stelt voor dat de mannen eruit gewerkt moeten worden door ze op vief te laten stemmen. als Vief zegt dat het logischer is om ze op Anniek te laten stemmen gaat ze daar niet erg enthousiast in mee. (werkt natuurlijk ook niet als zij de mol is)
Anniek heeft een goede (de enige die ik ook plausibel vind) verklaring voor het rode scherm van de mol: omdat de mol de test niet goed genoeg heeft ingevuld.
Anniek laat de chauffeur op een handig punt doorrijden volgens Jon
Anniek doet bij het binnenkomen erg erg vaag, probeert tijd te rekken, doet alsof ze het niet snapt, probeert een andere kant op te lopen, roept dat ze nog tijd hebben, rent erg langzaam.
Ze doet alsof ze niet kan liegen door heel erg te schrikken van de verspreking dat er meer dan 1 iemand op haar heeft gestemd.
Anniek vindt het heel erg vervelend dat Dennis zo goed vragen kan stellen, daar voelt ze zich door bedreigd
ze doet alsof ze het heel erg eng vindt op de strijdwagen, ze legt een aantal puzzelstukken verkeerd neer.

Onmols:
Anniek leidt Vera snel naar haar plek. Is verder vrij afwezig die opdracht. Is lang niet in beeld. Aan het eind wel. Opdracht slaagt.
Anniek geeft de topito aan Vivienne.
Anniek wil zoveel mogelijk kledingstukken. Als hans halverwege wil gaan tellen, laat ze hem dat niet doen.  
Waarom heeft Anniek geen enveloppen verstopt? Rick vindt nog heel veel geld na haar.
Anniek krijgt een rood scherm.
Volgens Hans was Anniek heel helder in het vinden van de weg.
Anniek stemt tegen geld uitgeven voor het tentenpakket. Maar, zie mijn observatie, kan ook tactiek zijn!
Anniek ramt de 1000 niet met haar x 1/2, maar wijst het aan de overzichtsmensen.  
Anniek beschermt de meloen, die goed blijkt te zijn.
Anniek verandert van mening over in welke groep ze wil, ze gaat naar de strijdwagens met een 'nou, vooruit'.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2009, 22:04:33 door ishtara »
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #208 Gepost op: 17-02-2009, 21:31:43 »
Even een opsomming van mols en onmols gedrag van Anniek tot nu toe:


Onmols:
Anniek geeft de topito aan Vivienne.
Anniek wil zoveel mogelijk kledingstukken. Als hans halverwege wil gaan tellen, laat ze hem dat niet doen.  
Waarom heeft Anniek geen enveloppen verstopt? Rick vindt nog heel veel geld na haar.
Anniek krijgt een rood scherm.
Volgens Hans was Anniek heel helder in het vinden van de weg.
Anniek stemt tegen geld uitgeven voor het tentenpakket. Maar, zie mijn observatie, kan ook tactiek zijn!
Anniek ramt de 1000 niet met haar x 1/2, maar wijst het aan de overzichtsmensen.  
Anniek beschermt de meloen, die goed blijkt te zijn.
Anniek verandert van mening over in welke groep ze wil, ze gaat naar de strijdwagens met een 'nou, vooruit'.

Met je molse dingen ben ik het eens. Maar sommige onmolse zaken kunnen ook mols worden uitgelegd.
Wat betreft de kledingstukken. Anniek wil er veel. Ze wil dat de pot in de plus komt zegt ze. Hans wijst haar er steeds op dat de kandi's wel wat kledingstukken over moeten houden. Het lijkt dus dat Anniek hier onmols bezig is de pot te spekken. Maar als ze de mol is, weet ze wel dat er nog een veiling gaat komen. Des te minder kledingstukken de kandi's hebben, des te meer kans dat ze bereid zijn hun bagage straks terug te kopen. Dat was dus ook de bedoeling van deze opdracht, zo blijkt later. Maar dat betekent tegelijk dat de kandi's er bij de veiling niet al te comfortabel bij moesten zitten tegen de tijd dat de bagage aan bod zou komen. Bovendien valt op hoe vaak ze in de uitzending opmerkt dat er geen zomerjurkjes en bikini's nodig zijn. Logisch, want ze zitten in Noord-Ierland en het regent. Maar nu ze verkast zijn naar een warm land komen die uitspraken ineens in een heel ander licht te staan.

Wat betreft het punt waar Anniek niet de 1000 ramt, dit is volgens mij te wijten aan Jon, die haar er (net op tijd zo lijkt het) op wijst dat ze in de halveerwagen zitten. Het is ook Jon die de overzichtsmensen wijst waar de 1000 is. Anniek had natuurlijk gewoon door kunnen rammen als mol. Maar zou ze zich daarmee niet te verdacht hebben gemaakt? Als Jon niks gezegd zou hebben, zou ze hem nog de (mede)schuld hebben kunnen geven.

Over Anniek en haar meloen, daarop is reeds gewezen dat het een hint zou kunnen zijn  ;D

Tenslotte de strijdwagen, misschien verandert ze helemaal niet van mening maar wil ze het alleen zo doen voorkomen, en is haar enige doel tot het laatst te wachten om zo zeker te zijn van a) niet alleen mankracht bij het zware werk (het bord omhoog sjouwen) en b) personen van ongelijke lengte/kracht bij het zware werk waardoor de kans groter is dat het bord scheef omhoog gaat en niet helemaal zichtbaar wordt (wat dus ook gebeurde). Dan is haar zogenaamde besluiteloosheid dus helemaal niet onmols.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #209 Gepost op: 17-02-2009, 21:44:33 »
He fijn, zo wordt het steeds makkelijker om voor Anniek te gaan. Ze is het hoor, jongens en meisjes, ze is het! ::zwaai::
Het is helemaal niet zo moeilijk. Ze is het gewoon!  ::joehoe::
En wat is ze leuk he!
Waar staat dat dan van die meloenen-hint?
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #210 Gepost op: 17-02-2009, 21:54:18 »
Ik ga even je lijst molse acties wat korter proberen te maken, ishtara.

Anniek geeft aan dat ze de topito wel weggeeft, maar dat Vivienne hem niet door kan geven.

Dat laatste geeft ze niet aan.

Citaat
Anniek geeft zich snel op als degene die de kledingstukken mag uitzoeken op de bus.


Maar maakt geen gebruik van Hans die minder wil selecteren..

Citaat
Anniek doet net of ze het heel eng vindt in het grote gebouw (de mol vergroot emoties van angst uit). Ze vindt lege enveloppen van vivienne. Ze vindt geen geld, maar wél de vrijstelling. Apart. Rick daarna vindt nog wel veel geld en ziet een enveloppe die Anniek had moeten vinden.


Rick vindt na Anniek nog maar 1 envelop.

Citaat
Anniek doet bij het reuzenrad alsof ze het niet snapt. Schept meerdere keren verwarring.


Maar doet niets fout. Verwarring ontstond al bij Jon die Anniek de opdracht uitlegde.

Citaat
Anniek zegt bij het cafe waar ze naar binnen moeten: niet naar binnen!

Dat is een heel ander cafe.

Citaat
Anniek zegt dat ze goed staan terwijl ze fout staan bij een telefooncel.

Dat weten we helemaal niet zeker, we weten alleen dat de tijd dan om is.
 
Citaat
Anniek wil de chauffeur vrij veel betalen.

Hoezo vrij veel? We zien volgens mij iedereen steeds 5 dinar betalen.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2009, 22:00:37 door Heinz »

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #211 Gepost op: 17-02-2009, 22:07:26 »
Fijn dat je zo scherp bent. Ik heb dit lijstje ook maar gemaakt aan de hand van mijn gekriebelde aantekeningen-lijstjes waarmee ik altijd voor de tv ga zitten. Ik heb het bijgesteld. Toch nog best een flinke lijst molse acties die blijven staan  ::).
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #212 Gepost op: 17-02-2009, 22:19:09 »
bah bah bah

Jakkes, ik ben er net uit dat het Anniek niet is en dan kom jij aan met een mega lijst verdachte dingen en zit ik hier weer met een tollent hoofd. Ik word er GEK van!!!!  :o
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #213 Gepost op: 17-02-2009, 22:24:34 »
bah bah bah

Ja, het is verschrikkelijk.. Kan jij niet ook nog wat punten van die lijst afsnoepen?

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #214 Gepost op: 17-02-2009, 22:32:23 »
bah bah bah

Jakkes, ik ben er net uit dat het Anniek niet is en dan kom jij aan met een mega lijst verdachte dingen en zit ik hier weer met een tollent hoofd. Ik word er GEK van!!!!  :o

Sorry!   :)  ::tandpastasmiley::

'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #215 Gepost op: 17-02-2009, 22:44:59 »
Ja, het is verschrikkelijk.. Kan jij niet ook nog wat punten van die lijst afsnoepen?

Zal even m'n best doen  ;)

Citaat
Anniek doet zeer weinig bij de kistjes, dwaalt wat rond. Stopt zelfs iets terug?
Volgens mij gooit ze het slot terug in de kist, een gele.(plaatje is hier ergens op het forum, zal 'm zo eens zoeken)
staat onderaan deze posting.

Citaat
Anniek haalt geen geld op bij de flipperkast-opdracht
Dat doen er wel meer niet. Ze wint niets, maar verliest ook niets, dat doen sommige anderen wel. Geen molaktie dus.

Citaat
Anniek stelt voor dat de mannen eruit gewerkt moeten worden door ze op vief te laten stemmen. als Vief zegt dat het logischer is om ze op Anniek te laten stemmen gaat ze daar niet erg enthousiast in mee. (werkt natuurlijk ook niet als zij de mol is)
Als mol is zo'n pact gewoon niet slim, de argumenten geef je zelf al. Anniek wordt al door een aantal verdacht gevonden, door zelf met zo'n voorstel te komen kan ze er meteen vanuit gaan dat Viv het omgekeerde voorsteld.

Citaat
Anniek doet bij het binnenkomen erg erg vaag, probeert tijd te rekken, doet alsof ze het niet snapt, probeert een andere kant op te lopen, roept dat ze nog tijd hebben, rent erg langzaam.
Als mol zo openlijk mollen is wel risky  ::vergroot::


Zoiets Heinz... ;D
« Laatst bewerkt op: 17-02-2009, 22:57:41 door saem »
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #216 Gepost op: 17-02-2009, 22:49:07 »

Waar staat dat dan van die meloenen-hint?

Ik dacht, het staat vast wel ergens in dit topic, maar nee. Ook bij afl. 5 kan ik het niet vinden  ???
Toch weet ik zeker het gelezen te hebben  :-\\

Het ging erom, dat meloen een anagram is van "een mol", en dat Anniek daarom de plaats van de meloen verdedigde. (de niet-Anniek-aanhangers kunnen zien dat meloen ook een anagram is van "mol nee"  ::rofl::)
Bovendien waren de Ananas en de Perzik de vruchten die niet op het boodschappenlijstje stonden, maar wel in de opdracht zaten, en dit zijn de initialen van Anniek.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #217 Gepost op: 17-02-2009, 22:52:15 »
Zoiets Heinz... ;D

Ja, goed zo! Zo komen we er wel!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #218 Gepost op: 17-02-2009, 22:53:45 »
Ja, goed zo! Zo komen we er wel!

  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #219 Gepost op: 17-02-2009, 23:12:04 »
Ik dacht, het staat vast wel ergens in dit topic, maar nee. Ook bij afl. 5 kan ik het niet vinden  ???
Toch weet ik zeker het gelezen te hebben  :-\\

Het ging erom, dat meloen een anagram is van "een mol", en dat Anniek daarom de plaats van de meloen verdedigde. (de niet-Anniek-aanhangers kunnen zien dat meloen ook een anagram is van "mol nee"  ::rofl::)
Bovendien waren de Ananas en de Perzik de vruchten die niet op het boodschappenlijstje stonden, maar wel in de opdracht zaten, en dit zijn de initialen van Anniek.
Nou niet in eens met hints naar Anniek komen die ik nog niet ken. Ik ben net een beetje gesettled op Rick. :-\\ :P

Dat ananas/perzik zou ik wel een hele mooie subtiele hint vinden.