Auteur Topic: [KANDIDAAT] Thibaud  (gelezen 59642 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #140 Gepost op: 27-02-2016, 15:05:56 »
Ik zit niet echt op Thibaud maar...

Ik moet het nog beter bekijken, ook mijn aantekeningen, maar van wat ik me nu herinner is het zo dat ik  wel het idee dat Stijn deze opdracht vooral goed heeft gedaan. We horen Stijn bv. over Bruno en dat die ook ruikt bij de buik (wat hij in de extra beelden ook uitlegt aan Hanne)

Thibaud horen/zien we geen goede keuze maken (sommige keuzes zien we niet)

Thibaud heeft het er zelfs over zijn eigen shirt te verwisselen bij ee tweede poging

Dat nivea had hij niet hoeven zeggen maar het lijkt (weer) voornamelijk Stijn te zijn die hier geld verdient..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #141 Gepost op: 27-02-2016, 15:11:17 »
Thibaud kwam ook als eerste met de goede keuze voor Gilles bij de shirts.

En ik denk dat de Mol sowieso niet bij de ruikers wil zitten, aangezien je hier lastig met voorkennis kunt werken. Ik zie niet voor me dat de Mol van tevoren alle geuren al goed tot zich mocht nemen. ;D

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #142 Gepost op: 27-02-2016, 16:38:03 »
Thibaud kwam ook als eerste met de goede keuze voor Gilles bij de shirts.

En ik denk dat de Mol sowieso niet bij de ruikers wil zitten, aangezien je hier lastig met voorkennis kunt werken. Ik zie niet voor me dat de Mol van tevoren alle geuren al goed tot zich mocht nemen. ;D

Nee, daarbij komt dat de mol weet wat de opdrachten zijn en hier niet eens aan had willen beginnen ;). Er viel bij de andere opdracht veel meer te mollen. Ik denk dat de mol ervan uitging dat de ruikopdracht nooit zou lukken (ben echt enorm verbaasd dat hij wél gelukt is).

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #143 Gepost op: 27-02-2016, 18:02:02 »
En ik denk dat de Mol sowieso niet bij de ruikers wil zitten, aangezien je hier lastig met voorkennis kunt werken.

Oké, ik snap het denk al wel. Het (eventuele) molschap van Thibaud wordt sterk in twijfel getrokken omdat ie in deze opdracht in het "verkeerde" groepje zit. Maar ik vind dat dat zeker niet alles wil zeggen; er zijn ook al andere opdrachten geweest in deze reeks.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #144 Gepost op: 29-02-2016, 20:52:06 »
Oké, ik snap het denk al wel. Het (eventuele) molschap van Thibaud wordt sterk in twijfel getrokken omdat ie in deze opdracht in het "verkeerde" groepje zit. Maar ik vind dat dat zeker niet alles wil zeggen; er zijn ook al andere opdrachten geweest in deze reeks.

Het zou kunnen dat de Mol niet bij de muziek/taxi-opdracht betrokken was, maar ik zou dat wel heel vreemd en vooral jammer vinden. Het is tot nu toe dé uitgelezen molopdracht van dit seizoen, daar hoort de Mol gewoon bij te zijn imho.

Anderszijds weten we inmiddels zeker dat de Mol ofwel niet tot het einde erbij was op de zoutvlakte (alleen Thibaud was daarbij, de rest is al afgevallen) of niet bij deze opdracht. (Wat overigens meteen een extra reden is om Stijn al helemaal af te strepen)

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #145 Gepost op: 29-02-2016, 22:07:03 »
Spijtig dat hij weg moet. Hij was wel een slimme kandidaat, maar van de overblijvers zag ik hem het liefst vertrekken.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline MarieS

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #146 Gepost op: 29-02-2016, 22:11:30 »
Spijtig dat hij weg moet. Hij was wel een slimme kandidaat, maar van de overblijvers zag ik hem het liefst vertrekken.

 ::ok:: Wel gezellig dat hij nu samen met z'n vriendin het vliegtuig in mag. Of juist niet, want de tangramproef liep niet zo lekker en daar zal tussen die 2 nog wel even over gediscussieerd worden...

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #147 Gepost op: 29-02-2016, 22:17:17 »
Haha. Dat zal ambras geweest zijn.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #148 Gepost op: 29-02-2016, 22:18:24 »
Haha. Dat zal ambras geweest zijn.
wat is ambras ???

Hij werd steeds leuker en kwam hoger op mijn lijstje. Maar nu dus weg. Dag Thibaud, neem maar een lekker wijntje ::wijn::

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #149 Gepost op: 29-02-2016, 22:20:33 »
wat is ambras ???

Ruzie of beter misschien 'bonje'.  ;)

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #150 Gepost op: 29-02-2016, 22:24:09 »
Mijn hoofdverdachte voor lange tijd eruit, hoewel iemand anders reeds in het vizier kwam.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #151 Gepost op: 29-02-2016, 22:54:35 »
tis dat he? Tis Bruno......

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #152 Gepost op: 29-02-2016, 22:56:53 »
Oké, ik was dus net op tijd aan Thibaud gaan twijfelen. Phew!  :P

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #153 Gepost op: 1-03-2016, 00:49:20 »
Voor de duidelijkheid: mijn mol is Bruno.

Maar toen Thibaud de topwijn als brol bestempelde, dacht ik: hij is Bruno aan het testen, met succes. Hij weet nu zeker dat Bruno de mol is, want die volgt hem blindelings.

Raar (in mijn theorie) dat hij dan toch niet Bruno kiest. Met de schilderijen moet die hem dan toch overtuigd hebben.

Offline Chark

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #154 Gepost op: 1-03-2016, 02:00:54 »
Voor de duidelijkheid: mijn mol is Bruno.

Maar toen Thibaud de topwijn als brol bestempelde, dacht ik: hij is Bruno aan het testen, met succes. Hij weet nu zeker dat Bruno de mol is, want die volgt hem blindelings.

Raar (in mijn theorie) dat hij dan toch niet Bruno kiest. Met de schilderijen moet die hem dan toch overtuigd hebben.

Zou slim gezien zijn om Bruno te testen, maar uiteindelijk laat hij de topwijn toch weggieten. Als het echt een "test" was geweest had hij op het einde toch een andere gekozen, zodat er geld in de pot kwam.

Lijkt me toeval. Als dit een test was geweest en Bruno faalde, had hij wel op Bruno gestemd.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #155 Gepost op: 1-03-2016, 02:01:26 »
Thibaud zit of op een man. Dat is wel bekend, dat heeft hij immers zelf in de afleveringen gezegd. Hij zat deze aflevering echter vol op 1 man, en Stijn had hij intussen al een tijdje afgeschreven. Blijven Gilles en Bruno over.

Vorige week vulde Thibaud bij zijn test de vraag op Bruno in (daar zag je hem echt het aanklikken) en ook nu ging hij met de cursor op het scherm richting het antwoord dat bij Bruno paste, namelijk dat die als vierde het veld in ging bij het schieten.

Ik kan dus niet met 100% zekerheid zeggen zeggen dat Thibaud zijn test op Bruno heeft ingevuld, maar wel met 85% op zijn minst.

Kunnen we hiermee Bruno schrappen als Mol? Nuja, voor mij dus met 85% zekerheid dus.
Lomperik..

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #156 Gepost op: 1-03-2016, 20:36:57 »
Altijd jammer, wie er ook uit gaat. Ik begon hem net te waarderen ::hug::
...óf niet!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #157 Gepost op: 2-03-2016, 02:05:57 »
Stond vanaf het begin erg hoog op mijn verdachtenlijstje, deze aflevering werd dit steeds erger.....tot zijn rode scherm. Wat een geweldig seizoen is dit ::love::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #158 Gepost op: 2-03-2016, 02:14:23 »
Thibaud zit of op een man. Dat is wel bekend, dat heeft hij immers zelf in de afleveringen gezegd. Hij zat deze aflevering echter vol op 1 man, en Stijn had hij intussen al een tijdje afgeschreven. Blijven Gilles en Bruno over.

Vorige week vulde Thibaud bij zijn test de vraag op Bruno in (daar zag je hem echt het aanklikken) en ook nu ging hij met de cursor op het scherm richting het antwoord dat bij Bruno paste, namelijk dat die als vierde het veld in ging bij het schieten.

Ik kan dus niet met 100% zekerheid zeggen zeggen dat Thibaud zijn test op Bruno heeft ingevuld, maar wel met 85% op zijn minst.

Kunnen we hiermee Bruno schrappen als Mol? Nuja, voor mij dus met 85% zekerheid dus.

Ik denk niet dat Thibaud in aflevering 5 naar iemand anders is overgestapt. Stel dat hij Bruno als hoofdverdachte had nadat Ruth was weggevallen en hij vragen moest beantwoorden welke proef de mol had meegedaan, dan zie je:

aflevering 2:
Ruth bevrijden: samen met Hanne en Gilles
Kapel-voetbal: samen met Cathy, Gilles

aflevering 3:
Schietproef of Dr. Bibber: samen met Cathy en Gilles

aflevering 4:
Muziekproef of ruiken: samen met Cathy, Hanne en Gilles bij de muziekproef

aflevering 5:
proeven of schilderen: met Thibaud bij het proeven

=> Als hij fout zit op Bruno dan heeft die keuze hem hier de das omgedaan. Daarvoor zit hij meestal wel juist omdat bijna bij elke opgesplitste proef Bruno of met Cathy & Gilles een proef deed. Als de mol Cathy of Gilles is dan is hij nu plots genekt door op Bruno te blijven zitten.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #159 Gepost op: 2-03-2016, 17:37:26 »
Thibaud heeft mij toch wel verrast. Zou bij mij na aflevering 5 nog steeds vrij vooraan op mijn lijstje staan als ie niet was afgevallen.