Dit vind ik ook zeer vreemd. En vooral omdat Lottie Yvon verdenkt! Maar opeens zegt ze; ik gunde Yvon wel die vrijstelling! Waarom zou je de Mol er met een vrijstelling van door laten gaan als je zelf een kandidaat bent die de finale in wil? Of is Lottie zo zeker van haar zaak dat ze de vrijstelling gewoon kan laten lopen?
Lottie doet idd vreemd maar dat doet ze de hele serie al wel vind ik. Wat mij het meest bevreemdt is dat ze zonder echt fanatiek het spel te spelen (zo het lijkt..) toch erg ver komt. Misschien was dit ook wel waar voor Chandrika (moeilijk te zien hoewel iemand op de achtergrond ook erg fanatiek kan spelen natuurlijk) en toch ik weet niet, ze lijkt nauwelijks ooit een constructieve bijdrage aan dingen te leveren, staat er een beetje bij en laat de rest de boel verkloten
(ik zou ook liever een actievere mol zien btw maar goed ik geloof dat in het verleden vaak gebleken is dat dit niet is wat ze doen).De enige momenten waarop Lottie erg actief is op cruciale momenten waarin iedereen ingedeeld wordt ("Miss zegt iemand bij voorbaat al dat ze goed kunnen stoken?" , en bij de duikproef zat ze erg snel in de groep die bij het duiken kwam, zeer snel actief bezig bij de indeling- bij het fietsen maakte het weer niet zoveel uit en daar laat ze de keuze ineens over aan de rest).
Vwb de keuze voor die vrijstelling- ik vond dat ze erg weinig haar best deed om die te veroveren (als je zover komt ga je er toch helemaal voor lijkt me, zo vreselijk zeker kan je niet zijn van je finaleplek
) Vwb dat Yvon hem dan maar kreeg zou ik alleen kunnen verklaren omdat dan de mol de vrijstelling kreeg, dat is altijd nog beter dan een andere kandidaat.
(in dat opzicht bevreemdt me de uitspraak van MM ook- hij leek het Yvon echt kwalijk te nemen (terwijl hij zelf niet bepoaald schoon speelde). Je kan kwaad zijn dat je mol hem heeft (aangezien die er geen 'recht' op heeft dan) maar aan de andere kant vergroot het wel je kans dat je de finale haalt (33.3% kans om naar huis te gaan versus 50%).
Dus hetzij MM vond dat ze er geen recht op had (maar moet er feitelijk blij om zijn mi), hetzij hij is de mol en veroorzaakt weer stennis, hetzij hij ziet Yvon als een mede kandidate (in welk geval de biechts erg misleidend zijn)
Ik vraag me ook af waarom MM Lottie zo duidelijk aan de tand voelde in dat gesprek. Het kan zijn geweest om haar definitief uit te sluiten van molschap, en toch kwam het niet op mij over alsof hij helemaal geen verdenking jegens haar koestert.
Aan de andere kant heeft niemand echt de mol gekozen die of zij hij verdacht -Behalve Lottie en dan stelde ze nog erg rare vragen mi. Miss om anderen te misleiden, maar ik denk eerder dat ze probeerden mensen uit te sluiten (Yvon wilde Isa uitsluiten en Isa Yvon denk ik, miss MM Lottie ook)