Auteur Topic: Roeland is niet de mol!  (gelezen 84522 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #180 Gepost op: 29-01-2005, 17:42:25 »
En ik heet wel Robbie, maar ik weet het antwoord daarop niet. :)
Maar zie ook niet waar dat mee te maken heeft?  :-[

Offline Belli

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #181 Gepost op: 29-01-2005, 17:43:20 »
Straks proppen ze Roeland na een week er ook weer tussen... dan kan je mij opvegen  :o
Wie graaft in de molshoop van een ander...

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #182 Gepost op: 29-01-2005, 18:15:14 »
Ik heet wel geen Robbie, maar ik denk het deze serie wel. Omdat het anders veel te makkelijk bekend word wie wanneer terug is in Nederland.
Ik heet ook geen Robbie maar toch:
Ik kan me niet voorstellen dat alle kandidaten mee blijven reizen. De AVRO dient kosten te besparen (minder opdrachten, andere camera's) het lijkt me stug dat er dan voor gekozen wordt om alle kandidaten 3 volle weken mee te laten reizen.
Bovendien hebben de BN'ers sws 3 weken vrij moeten regelen. Dus of ze snel terug zijn of niet, is niet bij het grote publiek bekend.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2005, 12:08:35 door Eirc »
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #183 Gepost op: 29-01-2005, 18:32:52 »
Ik kan me niet voorstellen dat alle kandidaten mee blijven reizen. De AVRO dient kosten te besparen (minder opdrachten, andere camera's) het lijkt me stug dat er dan voor gekozen wordt om alle kandidaten 3 volle weken mee te laten reizen.
Mss dat ze daarom wel moeste besparen! :P
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #184 Gepost op: 29-01-2005, 18:34:23 »
Robbie ( geen zin om quote commando's in te typen ;) ) - dan klopt je ontkrachting van die theorie niet helemaal omdat ze bij elk hotel voor hetzelfde aantal personen ene slaapplek moeten regelen..
Had het vanmiddag goed uitgedacht, maar ben niet helemaal wakker meer nu, koppijn, moe, dizzy - ik ga slapen ! duidelijkere "uitleg" volgt later.

Als de kandidaten niet meereizen, waar "stop" je ze dan weg in Australië ? Naar huis mag nog niet ,.,..
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #185 Gepost op: 29-01-2005, 19:41:02 »

Als de kandidaten niet meereizen, waar "stop" je ze dan weg in Australië ? Naar huis mag nog niet ,.,..

Mja, waar was Gijs 2 dagen lang, en waar is Roeland gebleven?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #186 Gepost op: 29-01-2005, 23:47:11 »
Maar ik zeg toch niet dat alle kandidaten meereizen? ???
Enkel dat het voor de 1e afvaller vantevoren was ingepland dat die terug kon komen. Voor die ene persoon zullen ze in een ander hotel een kamer hebben gereserveerd, zoals bij andere reeksen waar dat gebeurd is.
Dat gebeurt meestal toch altijd al voor één nacht na de eliminatie, omdat de eliminatie 's avonds is en er dan nog niet meteen een vliegtuig terug naar huis zal zijn.

Offline barbiezusje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mag ik Roeland in een doosje stoppen?
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #187 Gepost op: 30-01-2005, 00:35:39 »
Als hij daadwerkelijk 'kans maakte', zoals je zegt, is hij ook meteen absoluut niet de mol. Ze kunnen het niet riskeren dat de mol niet terugkomt in het spel doordat Yvon en Yvonne het niet zouden raden.
Jamaar jamaar jamaar... Ze hadden er toch ook een of andere draai aan kunnen geven als Yvon en Yvonne het niet geraden hadden? Dat ze dan gewoon het geld niet krijgen ofzo, maar dat Gijs er sowieso wel weer in komt, onder het mom van "vervanging voor Roeland..".. Dan kan hij weer wél de mol zijn.. En dan maakte het niet uit voor wie, het had ook voor de tweede afvaller gekund.. ofzo..
Een wijde blik verruimt het denken --> Loesje

Offline brainsquig

  • Forumlid
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #188 Gepost op: 30-01-2005, 14:12:52 »
De kans dat ze het niet raadden is volgens mij heel erg klein.

Ik bedoel het moet iemand zijn die ze kennen, en ook nog in australie zit.

Ik weet niet hoeveel tijd ze hadden, maar de volgende hints moeten binnen een halve minuut te pakken zijn te krijgen:

Man
Onder 50
Boven 30
Van de tv
Nederlander

enz.

Dan bijven er nog wel heel weinig mogelijkheden over...

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #189 Gepost op: 30-01-2005, 14:22:28 »
Ik heet ook geen Robbie maar toch:
Ik kan me niet voorstellen dat alle kandidaten mee blijven reizen. De AVRO dient kosten te besparen (minder opdrachten, andere camera's) het lijkt me stug dat er dan voor gekozen wordt om alle kandidaten 3 volle weken mee te laten reizen.
Bovendien hebben de BN'ers sws 3 weken vrij moeten regelen. Dus of snel terug zijn of niet, is niet bij het grote publiek bekend.

Misschien krijgen ze juist groepskorting als ze met meer zijn. Dus laten ze iedereen daar wel gewoon zitten.
Als een afvaller meteen al weer gespot wordt is het natuurlijk nie leuk.

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #190 Gepost op: 30-01-2005, 14:26:34 »
Vraag me nu toch echt af wat ze met de afvallers doen, ik denk eigenlijk wel dat ze meereizen, want naar huis mag nog niet, en als je ze op de plaats laat waar ze afvallen heb je aan het eind alle mol kandidaten over heel aistralië verspreidt.

Misschien reizen de afvallers meteen door naar de eindlocatie om daar op de rest te wachten ?

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Lokalex

  • Forumlid
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #191 Gepost op: 30-01-2005, 14:48:56 »
Als hij daadwerkelijk 'kans maakte', zoals je zegt, is hij ook meteen absoluut niet de mol. Ze kunnen het niet riskeren dat de mol niet terugkomt in het spel doordat Yvon en Yvonne het niet zouden raden.

Heel easy: Dan hadden ze voor wat Eurootjes Gijs (met zun onschuldige mollenoogjes)terug kunnen kopen.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #192 Gepost op: 30-01-2005, 17:14:24 »
Misschien reizen de afvallers meteen door naar de eindlocatie om daar op de rest te wachten ?
Zou kunnen... Hangt een beetje af waar het eindigd, als het ergens in de middle of nowhere is, dan is het voor zieke Roeland niet zo lekker...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Chelly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hier zijn geen woorden voor...
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #193 Gepost op: 30-01-2005, 20:55:57 »
Hey, een familielid van mij had een interessante theorie. Volgens hem staat er in het shot van het infuus bij Roeland de tekst 'de mol' te lezen. Kan iemand daar een cap van maken en zeggen of dit waar is, ik ben er niet zo zeker van maar ik wilde het jullie niet onthouden.  ::jaja::

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #194 Gepost op: 31-01-2005, 09:48:01 »
Bedoel je dit shot?



Ik zie 't nergens staan.  :-\\

Offline Chelly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hier zijn geen woorden voor...
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #195 Gepost op: 31-01-2005, 11:51:13 »
Nee volgens mij is het een stukje later, er wordt dan heel kort ingezoomd op zijn arm, het is maar een heel kort stukje, dus makkelijk over het hoofd te zien, ik weet ook niet of het echt zo is hoor, misschien alleen de fantasie van mn vader  ::rofl:: Ik weet alleen niet waar het precies zit, en dat is dus niet erg handig...

Offline Cosma

  • Forumlid
Roeland's verhaal klopt niet!
« Reactie #196 Gepost op: 31-01-2005, 19:22:31 »
Roeland's verhaal klopt niet.

Allereerst, op de ochtend van de proef (waarbij hij later te ziek bleek) zat hij te eten.

Hij zegt een dubbele virusinfectie te hebben, en dat is alleen vast te stellen via een kweek (en dat gaan ze niet zomaar doen, bovendien laat het resultaat wel even op zich wachten).

Bij 5 dagen diarree heb je weliswaar te weinig vocht binnen, en wanneer je er ook nog telkens bij overgeeft (hetgeen niet het geval was, gezien ik Roeland duidelijk zag eten bewuste ochtend en de avond ervoor) dán kan men overgaan tot infuus.

Alleen dus wanneer iemand niets binnenhoudt wordt via infuus vocht toegedient, geen medicijnen, want voor virussen zijn gewoonweg geen medicijnen.

Daarom kon Roeland zijn eventuele vochtverlies gewoon middels het drinken van water (met zout en bij niet kunnen eten ook wat suiker bv) aanvullen, en is het hele infuus gebeuren onzin.

Ik heb ook mijn twijfels over een zo snelle diagnose, eigenlijk over het hele verhaal.

Niet voor niets zei Lottie dat het erg meeviel met Roeland die ochtend, ook Jim reageerde sceptisch.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2005, 19:36:48 door Cosma »

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #197 Gepost op: 31-01-2005, 19:29:07 »
Toevoeging, onder een microscoop is wel te zien of iemand een bacteriële danwel virale infectie heeft, maar om 2 virussen te waarnemen is een kweek nodig, en daar is gewoon meer tijd voor nodig.

Om te weten om welk virus het gaat (en dus te constateren welke 2 virussen, gezien Roeland zegt gebukt te gaan onder een dubbele virusinfectie) is uitgebreid labonderzoek nodig.

Dat duurt lang en is kostbaar, maar bovendien zinloos omdat er gewoonweg geen medicijnen te geven zijn voor een virusinfectie, dus waarom zouden ze, het verhaal klopt dus op meerdere fronten niet.

Daarnaast kun je niet inschatten hoelang het virus zou aanhouden, dat is zeer afhankelijk van de conditie van de persoon in kwestie, en zoals Roeland aangeeft een week ziek te zullen zijn is ook vreemd.
Net zoals het vreemd is dat hij de avond voor en de ochtend voor zijn uitval (hij was 's nachts heel beroerd, koorts enzo) gewoon aan het eten was, dat is eigenlijk gewoon ondenkbaar.

Ik weet niet wat ervan te denken, misschien was Roeland wel gewoon niet lekker, en is het vanwege dat eea in het Engels verliep verkeerd begrepen, maar het huidige verhaal is onaannemelijk.

Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #198 Gepost op: 31-01-2005, 19:35:56 »
Roeland zal beslist wel ziek geweest zijn, maar hij zal wel terugkomen. Als je zijn reacties hoort dan weet je dat hij graag mee zou willen spelen. Hij zal wel een deal gemaakt hebben met de redactie dat als hij binnen een week weer beter was dat hij dan gewoon mee mocht doen, omdat hij er niet via een executie uit is gegaan.

Dus over 2 of 3 afleveringen zien we in eens Roeland weer vrolijk meedoen, en kan hij alsnog winnaar, verliezer of mol worden.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #199 Gepost op: 31-01-2005, 19:38:55 »
Sja, maar toch... als ik dat filmpje bekijk op wieisdemol.nl (interview met de afvaller), dan krijg ik toch niet de indruk dat hij nog terugkomt hoor. Nu is hij natuurlijk een goed acteur, maar als het een spelletje is, dan zou Angela er in dit geval toch eigenlijk ook vanaf geweten moeten hebben.

Hoe dan ook... dubbele virusinfectie of niet... ik denk dat Roeland wel echt door ziekte uitgevallen is.