Auteur Topic: Roeland is niet de mol!  (gelezen 84525 keer)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Roeland's verhaal klopt niet!
« Reactie #200 Gepost op: 31-01-2005, 19:39:59 »
Roeland's verhaal klopt niet.

Allereerst, op de ochtend van de proef (waarbij hij later te ziek bleek) zat hij te eten.

Alleen dus wanneer iemand niets binnenhoudt wordt via infuus vocht toegedient, geen medicijnen, want voor virussen zijn gewoonweg geen medicijnen.

Daarom kon Roeland zijn eventuele vochtverlies gewoon middels het drinken van water (met extra suiker bv) aanvullen, en is het hele infuus gebeuren onzin.

Ik heb ook mijn twijfels over een zo snelle diagnose, eigenlijk over het hele verhaal.

Niet voor niets zei Lottie dat het erg meeviel met Roeland die ochtend, ook Jim reageerde sceptisch.
De meeste elementen uit je verhaal kloppen op zich wel. Maar ik zou toch een beetje oppassen. Er bestaan wel degelijk virusremmers en er zijn virusremmers die via een infuus worden toegediend. Antibiotica werken uiteraard niet tegen een virus
Ik weet niet of het waarschijnlijk is dat dit hier het geval is. Het toedienen van van vocht of medicamenten via een infuus gebeurd in sommige landen wel veel sneller dan in Nederland.
Een diagnose via een kweek kan niet op die korte termijn, maar artsen en patienten samen komen wel tot een verhaal waarvan de arts uitgaat als meest waarschijnlijke diagnose en wat Roeland dan weer zou kunnen geven als zou dit zeker zijn.
Ik vindt het hele snelle vliegen van Roeland die te ziek was om verder te kunnen reizen wel vreemd.

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #201 Gepost op: 31-01-2005, 19:51:14 »
Ik denk wel dat Roeland echt ziek was ( hij heeft er wel eens fitter uitgezien ;) ), maar heb me ook verbaasd over het "kom, we gaan lekker eten " en het - hoewel misschien met wat tegenzin - ontbijt de ochtend erna ..
Kan me aan de andere kant ook voorstellen dat ze het maar een dubbele virusinfectie (vond ik ook vreemd, dubbele .. ?)genoemd hebben om van het gedoe af te zijn.
En dat het infuus ( zoutoplossing lijkt me sneller dan veel proberen te drinken ? ) wel handig was ook met het oog op een eventuele terugkeer in het spel , en dat ze er later pas tot de conclusie kwamen dat het herstel minstens een week ging duren ?
Maar dat hij meteen de dag erna op het vliegtuig gestopt is richting NL gaat er hier toch wat minder goed in..zal me niks verbazen als we hem op een of andere manier nog terug zien ergens in een opdracht ? (ziek en vliegen is GEEN goede combi *believe me*  dus uitzieken in aussie en dan pas terug is veel aannemelijker.. wie zei er ook al weer ik lieg ALLES? al vind ik ziekte niet iets om over te liegen eigenlijk.. en koorts is ook wat lastig faken)

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #202 Gepost op: 31-01-2005, 19:59:38 »
Ik  (ziek en vliegen is GEEN goede combi *believe me*  dus uitzieken in aussie en dan pas terug is veel aannemelijker.. wie zei er ook al weer ik lieg ALLES? al vind ik ziekte niet iets om over te liegen eigenlijk.. en koorts is ook wat lastig faken)
Ik weet eigenlijk niet een of de luchtvaartmaatschappij dit wel toestaat (oa. ivm besmettingsgevaar). Je kunt natuurlijk wel gewoon op het vliegtuig stappen, maar dan kan je achteraf ellende krijgen met de verzekering lijkt me. De enige vervoersvoorwaarden die ik terug kon vinden op internet sloten vliegen met virusinfectie iig uit.
Liegen over ziekte vind ik inderdaad kwalijk en niet binnen een spel passen. Dus ga ik ervanuit dat Roeland in dit geval niet liegt. ::ok::

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Roeland's verhaal klopt niet!
« Reactie #203 Gepost op: 31-01-2005, 20:02:55 »
De meeste elementen uit je verhaal kloppen op zich wel. Maar ik zou toch een beetje oppassen. Er bestaan wel degelijk virusremmers en er zijn virusremmers die via een infuus worden toegediend. Antibiotica werken uiteraard niet tegen een virus


Ok, maar dan moet je wel precies weten met welk virus je van doen hebt, en normaliter is een dergelijke acute diarree na 10 dagen (of veel eerder) gewoon over, ik heb nog nooit vernomen over virusremmers bij diarree, wel bij bv HSV virussen.
Enige reden tot nauwkeurig onderzoek was om vast te stellen hoe groot het risico was dat hij de anderen kon besmetten.

Ik wilde niemand (en zeker niet Roeland) in een kwaad daglicht stellen trouwens, het verhaal an sich klopt imo niet (maar ze kunnen Roeland wel van alles hebben verteld om te voorkomen dat hij toch verder zou gaan, en om hem daarvan te weerhouden etc.)

Citaat
Ik weet niet of het waarschijnlijk is dat dit hier het geval is. Het toedienen van van vocht of medicamenten via een infuus gebeurd in sommige landen wel veel sneller dan in Nederland.

Klopt, in de VS soms al na 1 dag, maar niet wanneer je gewoon eet (en er dus niet naast braakt).

Citaat
Een diagnose via een kweek kan niet op die korte termijn, maar artsen en patienten samen komen wel tot een verhaal waarvan de arts uitgaat als meest waarschijnlijke diagnose en wat Roeland dan weer zou kunnen geven als zou dit zeker zijn.

In een gesprek arts-patient vind ik het knap dat ze weten vast te stellen dat het 2 virusinfecties betreft, dat kan nooit een diagnose zijn.

Citaat
Ik vindt het hele snelle vliegen van Roeland die te ziek was om verder te kunnen reizen wel vreemd.

Ik ook, maar of hij is gaan vliegen weet ik niet (ik heb dat nergens gelezen, ik denk dat hij indien daadwerkelijk virusinfecties daar gewoon nog een week is gebleven).

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #204 Gepost op: 31-01-2005, 20:11:04 »
Precies Highwaykid.

Bij Roeland zouden 2 besmettelijke virusinfecties zijn geconstateerd, hij moest (dat werd letterlijk gezegd) in quarantaine, weg van de groep vanwege het grote besmettingsgevaar, en hem dan wel de volgende dag in een vliegtuig zetten (met het risico honderden te besmetten?) nee ik geloof hier niet in.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland's verhaal klopt niet!
« Reactie #205 Gepost op: 31-01-2005, 20:12:30 »
Ik ook, maar of hij is gaan vliegen weet ik niet (ik heb dat nergens gelezen, ik denk dat hij indien daadwerkelijk virusinfecties daar gewoon nog een week is gebleven).

In het interview bij Schiffers zegt Roeland dat ie de volgende ochtend al naar Nederland is teruggevlogen (fragment bij 2 min. ongeveer).

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Roeland's verhaal klopt niet!
« Reactie #206 Gepost op: 31-01-2005, 20:16:57 »

Ok, maar dan moet je wel precies weten met welk virus je van doen hebt, en normaliter is een dergelijke acute diarree na 10 dagen (of veel eerder) gewoon over, ik heb nog nooit vernomen over virusremmers bij diarree, wel bij bv HSV virussen.
Enige reden tot nauwkeurig onderzoek was om vast te stellen hoe groot het risico was dat hij de anderen kon besmetten.

In een gesprek arts-patient vind ik het knap dat ze weten vast te stellen dat het 2 virusinfecties betreft, dat kan nooit een diagnose zijn.

Dit zal dan ook niet de diagnose geweest zijn, maar eventueel een eerste indicatie van de arts, op basis van symptomen en verloop, wat Roeland dan weer zo weergeeft. Zoals gezegd een exacte diagnose is niet te stellen en er zal dus ook geen heel specifieke medicatie zijn gegeven, om echter zonder meer vast te stellen dat het infuus nep was gaat me toch te ver.


Ik ook, maar of hij is gaan vliegen weet ik niet (ik heb dat nergens gelezen, ik denk dat hij indien daadwerkelijk virusinfecties daar gewoon nog een week is gebleven).
In het radiointerview met de afvaller, zei Roeland dat hij de volgende ochtend(na de treinproef  ???) naar Nederland was gevlogen.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #207 Gepost op: 31-01-2005, 20:20:17 »
Precies Highwaykid,

Bij Roeland worden 2 zeer besmettelijke virusinfecties geconstateerd, hij moest in quarantaine (werd letterlijk gezegd)weg van de groep vanwege het grote besmettingsgevaar, maar hij wordt wel de volgende dag op het vliegtuig gezet met het risico honderden te besmetten? Ik geloof hier niet in hoor.

Offline Orakel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Homo homini talpa
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #208 Gepost op: 31-01-2005, 20:49:46 »
Een gedachte die ik maar niet van me af kan schudden: U2 (Tweede muzikale hint) en 2 virusinfecties. Verder zie ik toch echt Roelands ogen in de foto bij het topic 'Statistieken' op wieisdemol.nl Té obvious? Heeft iemand anders dit al genoemd?

En nog iets: Als de infectie zo ontzettend besmettelijk was, waarom is Roelands bed dan niet als de sodemieter afgehaald? Niemand die er trouwens over viel. Jim niet (die toch echt scherp oplet en van wie ik had verwacht dat dit hem was opgevallen) en Gijs ook al niet...
« Laatst bewerkt op: 31-01-2005, 21:03:42 door Orakel »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #209 Gepost op: 31-01-2005, 21:36:07 »
Bij Roeland worden 2 zeer besmettelijke virusinfecties geconstateerd, hij moest in quarantaine (werd letterlijk gezegd)weg van de groep vanwege het grote besmettingsgevaar, maar hij wordt wel de volgende dag op het vliegtuig gezet met het risico honderden te besmetten? Ik geloof hier niet in hoor.

Wat ook vreemd hierin is dat Gijs nu gewoon in die kamer van Roeland gaat slapen, zonder dat ook maar 't bed verschoond wordt of iets. Je zag duidelijk dat op dat bed nog gewoon Roeland's lakens zaten. Als 't zo besmettelijk is dan lijkt me dat toch ook niet zo'n goed idee?  ???

Ik blijf trouwens ook erg met die week zitten. Ik vind 't gewoon vreemd dat hij nu al weet dat 't precies 'n week zou gaan duren. Bovendien vraag ik me af waarom hij dat er zo expliciet bij zegt. Hij had toch ook gewoon kunnen zeggen: "het herstel zal te lang duren om nog mee te kunnen doen aan het spel". Daarom verwacht ik dus dat mocht hij nog terugkomen hij dat over 'n week doet. En deze week kan ofwel 'n week voor ons zijn (dus aflevering 4 al) ofwel 'n week voor de kandi's (dan in aflevering 5 of 6).

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #210 Gepost op: 31-01-2005, 21:52:09 »
Han - is er echt gezegd dat het een week zou duren ? Ik meen onthouden te hebben dat hij het over MINSTENS een week had..klinkt veel logischer.

Was er op.nl niet ergens iets dat je vragen aan de afvaller kon stellen ?  ::)
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #211 Gepost op: 31-01-2005, 21:53:12 »
Han - is er echt gezegd dat het een week zou duren ? Ik meen onthouden te hebben dat hij het over MINSTENS een week had..klinkt veel logischer.

Was er op.nl niet ergens iets dat je vragen aan de afvaller kon stellen ?  ::)
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #212 Gepost op: 31-01-2005, 23:38:42 »
Wat ook vreemd hierin is dat Gijs nu gewoon in die kamer van Roeland gaat slapen, zonder dat ook maar 't bed verschoond wordt of iets. Je zag duidelijk dat op dat bed nog gewoon Roeland's lakens zaten. Als 't zo besmettelijk is dan lijkt me dat toch ook niet zo'n goed idee?  ???

Idd, eentje gooit zich zelfs op het nog doorwoelde bed, dat lijkt mij  idd geen goed idee.

Citaat
Ik blijf trouwens ook erg met die week zitten. Ik vind 't gewoon vreemd dat hij nu al weet dat 't precies 'n week zou gaan duren.

Imo is dat ook niet te voorspellen, en (nogmaals niets ten nadele van Roeland, hoohuit van de artsen) bij een virusinfectie met koorts, die zeer besmettelijk is (en welke hij al 5 dagen had op dat moment volgens eigen zeggen) zou je ook overgeven verwachten, niet dat iemand gewoon spaghetti gaat eten, bij zulke hevige diarre moet je toch niet aan spaghetti denken.
En zal een advies van de dokter ook luiden neem wat geroosterd brood met thee en een appel oid).
Zijn er ook beelden va die avond qua drinken enzo?

Citaat
Bovendien vraag ik me af waarom hij dat er zo expliciet bij zegt. Hij had toch ook gewoon kunnen zeggen: "het herstel zal te lang duren om nog mee te kunnen doen aan het spel". Daarom verwacht ik dus dat mocht hij nog terugkomen hij dat over 'n week doet. En deze week kan ofwel 'n week voor ons zijn (dus aflevering 4 al) ofwel 'n week voor de kandi's (dan in aflevering 5 of 6).

Misschien, ik meen overigens dat hij zei dat hij 3 afleveringen mis zou lopen qua herstel periode.

Ik vond het zo vreemd ook dat Lottie zei dat het erg meeviel met Roeland, eigenlijk niets voor haar, en waarom dat uitzenden wanneer iemand achteraf flink ziek blijkt te zijn, onnodige opmerking in dat geval.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #213 Gepost op: 1-02-2005, 00:02:18 »
Dus als ik het goed begrijp, komt Roeland waarschijnlijk terug?

                             


Meen gehoord te hebben dat Roeland al 1 virus had, later 2. Dus misschien was de eerste al bekend en de Australiantse artsen weten heus wel welke viria op Kangaroo Island voorkomen... (Of ben ik nu heel blond bezig?)

En misschien vervangt Gijs tijdelijk Roeland en mag hij er weer uit zodra Roeland terugkomt..  ::tandpastasmiley::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline barbiezusje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mag ik Roeland in een doosje stoppen?
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #214 Gepost op: 1-02-2005, 00:24:57 »
Waarom weten jullie allemaal zo zeker dat hij dat eten er niet snachts weer uitgegooid heeft?
Ik ken mensen die dan gewoon toch eten, omdat ze hopen dat het er de keer daarna wel in blijft zitten. Nee, het enige wat ik inderdaad verdacht vind is dat hij zelf zegt de volgende dag al naar huis te zijn gevlogen terwijl in de aflevering word gezegd dat hij in quarantaine moest. Maar misschien hebben ze dat er wel expres in laten zitten zodat wij nu allemaal denken dat Roeland weer terug komt. :)
Wat ik dus overigens niet denk.
Een wijde blik verruimt het denken --> Loesje

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #215 Gepost op: 1-02-2005, 19:34:39 »
Waarom weten jullie allemaal zo zeker dat hij dat eten er niet snachts weer uitgegooid heeft?

Dat wetenwe niet, we weten alleen dat hij die nacht ervoor erg ziek is geworden en de volgende dag een arts een besmettelijk dubbele-virusinfectie heeft geconcludeerd waardoor Roeland in quarantaine moest.

Het is ondenkbaar dat ze iemand met 2 besmettelijke virusinfecties in een vliegtuig laten stappen, nergens is het besmettingsgevaar zo hoog als in een plane.
Dus hoe dit te verklaren?

Nee, het enige wat ik inderdaad verdacht vind is dat hij zelf zegt de volgende dag al naar huis te zijn gevlogen terwijl in de aflevering word gezegd dat hij in quarantaine moest.
Citaat

Ik weet ook niet wat daarvan te denken, het klopt niet uiteraard, maar hoe zit het dan wel?

De volgende ochtend zou hij zelfs al gevlogen zijn, dan heb je toch minstens de dag ervoor een ticket geboekt, en toen lag Roeland nog aan het infuus, welke maatschappij gaat een dusdanig ziek persoon met besmettingsgevaar voor alle passagiers vervoeren?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #216 Gepost op: 1-02-2005, 20:54:42 »
Heeft iemand misschien vanochtend naar Yorin fm geluisterd? Ik kreeg een sms van een vriend dat Gijs in de uitzending was en dat het over WIDM ging, maar ik had helaas geen radio bij de hand. Anyway, achteraf kreeg ik nog een sms dat hij (die vriend dus) de indruk had gekregen dat Roeland weer terug kwam.
Nu volgt die vriend WIDM helemaal niet, dus ik heb geen idee of hij de woorden van Gijs wel goed geïnterpreteerd heeft. Vandaar de vraag of een kenner hier het soms ook gehoord heeft en wat er precies gezegd werd. ;)

Mocht dit al ergens anders in een topic besproken zijn, mijn excuses. Dan heb ik er overheen gelezen.

Offline The Ovinie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Meester in blaten
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #217 Gepost op: 2-02-2005, 12:53:14 »
ik heb een redelijke theorie over Roeland samen met Gijs, waarschijnlijk is het ook 3x nix

-roeland zat de hele tijd te schreeuwen dat er NOG meer vaten open moesten, in afl 2
-roeland werd ziek, iemand moest hem vervangen, dus Gijs
-net toen gijs eruit lag kreeg iedereen een telefoontje, daarna werd roeland ziek
en nog meer, maar ik kan er nu ff niet op komen, post ik zodadelijk wel
hocus pocus pilatus pas, ik wou dat ik orgineel was....

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #218 Gepost op: 2-02-2005, 19:23:14 »
ik vind het vrij gevaarlijk wat jullie suggereren..
een spel is een spel, maar ziekte is dat niet :)
ergens moet er imho wel een grens zijn waar het spel op houd en de serieusheid begint..
ik weet niet zo goed wat ik van jullie roeland-was-niet-ziek theorietjes vind maar hou wel in de gaten waar het spel eindigt  ::ok::

(overigens.. als roeland nu weer terug zou komen.. dan ga ik gillen, ik vond het al zo slap dat gijs terug kwam :))


Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #219 Gepost op: 2-02-2005, 19:33:52 »

ik weet niet zo goed wat ik van jullie roeland-was-niet-ziek theorietjes vind maar hou wel in de gaten waar het spel eindigt  ::ok::

Niemand suggereerd dat Roeland niet ziek was zover ik kan lezen, alleen afgaande op de woorden van Roeland zelf en uit het programma e de site (dubbele virusinfectie, groot besmettingsgevaar, volgende dag teruggevlogen), dan zit daar geen logica in.

Ik denk dat Roeland wel ziek was, daar zag hij wel naar uit, dat hij uit de groep is gehaald vanwege besmettingsgevaar als voorzorgsmaatregel lijkt me ook logisch, maar de stelling dat het een mysterieus virus betrof (officiële site), Roeland zelfs in quarantiane moest (aflevering 3) en Roeland desondanks voor de eerstvolgende vlucht wordt geboekt (zijnde de volgende morgen) is niet logisch.

Dus of hij is niet teruggevlogen, of hij had geen besmettelijke virusinfecties onder de leden maar hebben de artsen hem dat wel wijsgemaakt (of vanwege de taalbarriere, voor zover daar sprake van kan zijn bij Engels) of de productie wilde geen enkel risico meer nemen na de val van Gijs en het uitvallen van Roeland, en hebben een verhaal geschetst dat logischerwijs niet kan kloppen.

Oftwel, Roeland zal echt wel ziek zijn geweest, maar hoe het nu precies zat is onduidelijk, de huidige versie is gewoon niet aannemelijk, geen enkele vliegmaatschappij neemt iemand die danig verzwakt is en een besmettelijke dubbele virusinfectie onder de leden heeft aan boord.