Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 343068 keer)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #180 Gepost op: 25-01-2005, 10:14:50 »
Je opmerking kan op zich onder elke post geplaatst worden:
- Een kandidaat kan mols gedrag vertonen om de verdenking op zich te richten.
- Een mol kan positief gedrag  vertonen om geen verdenking op zich te richten.

Misschien is het dan handig ook naar ander gedrag van de kandidaat tijdens de opdracht te kijken?
Was Marc-Marie dan ook de verdenking van zich af aan het wentelen bij de ton met bekertjes? (Met die opmerking creert MM de sfeer, we kunnen ook tonnen met onzinnige dingen opentrekken)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #181 Gepost op: 25-01-2005, 10:20:19 »
Ohja.. voor mijn tijd >:D :P
Ja, Wie van de Drie was begin vorig jaar uitgebreid in het nieuws naar aanleiding van het overlijden van Albert Mol. Voor je tijd, kom nou.  >:D

http://www.wieisdemol.com/topic,5184.msg337418.html#msg337418
« Laatst bewerkt op: 25-01-2005, 10:24:30 door Castor_en_Pollux »

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #182 Gepost op: 25-01-2005, 13:42:01 »
Spaghetti blue sky bestaat  ;D

''Among the diner food, we became instant fans of the Blue Sky spaghetti, a chili-mac variant presented as a cube of noodles surrounded by slices of bread, with a perky yellow-cheese sauce that was vaguely addictive in a White Castle sort of way. The chicken pot pie was also a homestyle hit, with the chunks of primarily breast meat hot but not overcooked, served depotted into a bowl, but still under a dome of flaky pastry, mixed with a large portion of the standard garden vegetables.''

Bron: http://www.stltoday.com/stltoday/entertainment/reviews.nsf/restaurant/story/2F9747D88B385F2E86256F32003AEE83?OpenDocument&Headline=Comfort+zone+

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #183 Gepost op: 25-01-2005, 14:01:51 »
Klinkt idd molser van Roeland dan van Marc-Marie. Roeland wilde dus nog 'n ton openen, omdat hij dacht dat ze nog geen 10 slaapzakken hadden. Marc-Marie ging daar heel stellig tegenin, wat weer onmols overkomt. Maar op dat moment waren er volgens mij al zoveel tonnen geopend, dat 'n mol zich ook kon veroorloven om dat te zeggen. Bovendien zullen andere kandi's ook allang gezien hebben dat 't al 10 slaapzakken waren, dus zou 't wel heel erg opvallen als de mol dat ging ontkennen.

Tsja, niets is wat het lijkt! Het kan van de kant van Marc-Marie onmols overkomen en misschien is dat wel juist de bedoeling geweest, om de verdenking niet op hem te richten.

Ik weet het ook allemaal niet meer hoor... ik hoor over elke kandi wel iets waarvan ik denk: jij bent de mol!!! Voorlopig blijf ik (op gevoel) toch nog maar ff bij M-M.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #184 Gepost op: 25-01-2005, 23:46:42 »
Ja, Wie van de Drie was begin vorig jaar uitgebreid in het nieuws naar aanleiding van het overlijden van Albert Mol. Voor je tijd, kom nou.  >:D

http://www.wieisdemol.com/topic,5184.msg337418.html#msg337418

;D *aureool*

Albert Mol da´s waar ook..
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #185 Gepost op: 26-01-2005, 14:19:51 »

Gaat over de slaapzakken. Ze hadden al 5 slaapzakken. Dus Marc-Marie zegt: (tegen Roeland zo het schijnt) 'we moeten 10 slaapzakken hebben, punt!'. Dit stelt Roeland in een veel minder verdacht licht (omdat MM de tonnen open wil hebben) terwijl hij even later juist wil doorgaan met tonnen openen als ze juist de basic stuff al hebben.. vreemd??!


Wat ik uit de uitzending begreep is dat Marc-Marie zegt tegen Roeland: 'we hebben 10 slaapzakken, punt... punt!!' (heb t nog ff bekeken). En dat was na de geopende ton waarin een paar slaapzakken lagen. Wat lees ik nu op widm.nl:

De sleutels passen op grote tonnen die op het strand staan opgesteld. In die tonnen zitten kampeerspullen, waarmee ze de nacht moeten doorbrengen. Bijvoorbeeld: in één ton zitten drie tenten en in een andere twee. Elke ton kost echter geld, maar de hoogte van het bedrag zegt weinig over de inhoud van de ton. Eén ton met vijf slaapzakken is namelijk vier keer duurder dan de andere ton met vijf slaapzakken. Met het op het strand verdiende geld kunnen de tonnen worden opengemaakt. Maximaal te verdienen op het strand is: € 10.000,- en alle tonnen samen kosten ook € 10.000,-.

Hoe komt Marc-Marie er dan bij dat ze 10 slaapzakken hebben (uit 1 ton) terwijl het in de opdracht anders wordt aangegeven??
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #186 Gepost op: 26-01-2005, 18:39:15 »
Hoe komt Marc-Marie er dan bij dat ze 10 slaapzakken hebben (uit 1 ton) terwijl het in de opdracht anders wordt aangegeven??

Zegt hij dat wel gelijk nadat we zien dat ze slaapzakken vinden in 'n ton?  ??? Dit was namelijk de volgorde van 't vinden zoals wij 't te zien kregen:

1. eten en bier (ton 7)
2. slaapzakken (ton 5)
3. tenten (ton 2)
4. ?
5. gasstel
6. tenten
7. bekertjes (ton 9)
8. toilletpapier

Wat als 4de werd gevonden wordt dus niet duidelijk. Wellicht werden er als 2de maar 5 slaapzakken gevonden en als 4de dus ook en was de discussie over 't wel of niet hebben van 10 slaapzakken na 't openen van de 4de ton. Ik zou anders niet weten wat er anders in die 4de geopende ton moet hebben gezeten.  :-\\

Offline hettoverheksje

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #187 Gepost op: 26-01-2005, 18:47:01 »
een tijdje geleden begreep ik nooit wat mensen leuk vonden aan marc-marie. Zijn laatste theatershow vond ik geweldig en sindsdien ben ook ik fan. Ik denk niet dat hij de mol is (gevoelsmatig, voor slimme taktieken ben ik te dom (ben blond)) maar ik vind hem wel een super leuke kandidaat! Ik zou het ook wel leuk vinden als hij toch de mol zou blijken te zijn

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #188 Gepost op: 26-01-2005, 21:27:31 »
Hoe komt Marc-Marie er dan bij dat ze 10 slaapzakken hebben (uit 1 ton) terwijl het in de opdracht anders wordt aangegeven??
Wat ik begreep is dat Marc-Marie er vanuit gaat dat er 10 slaapzakken in zitten en dit ermee bedoelt. Iemand anders wil ze volgens mij tellen, maar Marc-Marie zegt dat er wel tien in zullen zitten... volgens mij.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #189 Gepost op: 26-01-2005, 21:43:52 »
Zegt hij dat wel gelijk nadat we zien dat ze slaapzakken vinden in 'n ton?  ??? Dit was namelijk de volgorde van 't vinden zoals wij 't te zien kregen:

Wat als 4de werd gevonden wordt dus niet duidelijk. Wellicht werden er als 2de maar 5 slaapzakken gevonden en als 4de dus ook en was de discussie over 't wel of niet hebben van 10 slaapzakken na 't openen van de 4de ton. Ik zou anders niet weten wat er anders in die 4de geopende ton moet hebben gezeten.  :-\\

Ik zit dus nu weer te kijken, terug te spoelen, weer te kijken etc. en ik zie en hoor Gijs zeggen bij ton 4: GASSTEL. (of is dat niet de ton die Roeland openmaakt en daarna niets meer te zien is?)

Verder vraagt Roeland zich echt af of er idd 10 slaapzakken zijn, waarop Marc-Marie zegt: we hebben 10 slaapzakken... punt.. punt, punt!! Geloof me nou, we hebben 10 slaapzakken... Roeland pruttelt nog wat, maar gaat er niet meer op door.

Ben toch ook wel benieuwd wat er in die missende ton zou zitten...
« Laatst bewerkt op: 26-01-2005, 21:51:22 door limone »
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #190 Gepost op: 26-01-2005, 21:58:09 »
Zou me niets verbazen als in die laatste ton een gitaar en een fles whiskey zat. Die ze achteraf dan maar zo hebben gekregen.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #191 Gepost op: 26-01-2005, 22:00:21 »
Het zou kunnen, omdat Angela zegt: jongens, ik maak het met jullie... Dit zeg je niet zomaar, het kan naar aanleiding van de laatst geopende ton (door de crew) zijn. Geen domme opmerking van je Robbie  ;)
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #192 Gepost op: 26-01-2005, 22:08:52 »
Ik heb soms zo mijn goeie momenten.   ;)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #193 Gepost op: 26-01-2005, 22:16:10 »
schouderklopje voor Robbieazerty[/color]
[/b]

 :P
« Laatst bewerkt op: 26-01-2005, 22:29:22 door limone »
I got that tunnel vision going through my  head

jumol

  • Gast
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #194 Gepost op: 26-01-2005, 22:21:32 »
komt er uberhaupt een MFD en zoja, komt MM dan ook??? Echt, geloof me nou maar: MM is de mol, of je het leuk vindt of niet. Als Sorry-Piet doet hij het ook zo leuk (heeft wel niets met de Mol te maken, maar ik lig altijd gevouwen dan!!).  ::ok::
Als sorry piet is ie echt zo geniaal (hij zegt sorry mischien wel leuke r dan spagetie blue sky ::rofl:: ::rofl::

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #195 Gepost op: 26-01-2005, 22:24:23 »
Ik zit dus nu weer te kijken, terug te spoelen, weer te kijken etc. en ik zie en hoor Gijs zeggen bij ton 4: GASSTEL. (of is dat niet de ton die Roeland openmaakt en daarna niets meer te zien is?)

Verder vraagt Roeland zich echt af of er idd 10 slaapzakken zijn, waarop Marc-Marie zegt: we hebben 10 slaapzakken... punt.. punt, punt!! Geloof me nou, we hebben 10 slaapzakken... Roeland pruttelt nog wat, maar gaat er niet meer op door.

Dus 't komt idd nadat Gijs 'gasstel' (wat volgens mij in de 5de ton werd gevonden) zegt? Dan kan 't dus idd zo zijn als ik al aangaf, namelijk dat er eerst 5 slaapzakken werden gevonden (in de 2de ton die geopend werd) en vervolgens nog 'n keer 5 (in de 4de ton die geopend werd). Dus uitgaande van wat op widm.nl staat over die 5 slaapzakken in 1 ton, zou die uitspraak van Marc-Marie over 10 slaapzakken nog steeds kunnen kloppen.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #196 Gepost op: 26-01-2005, 22:33:40 »
Ja Han, dan denk ik ook dat je gelijk hebt  ::ok::

Ik kan overigens niet wachten tot het weer vrijdag is, kan geen aanwijzing meer vinden...

Als sorry piet is ie echt zo geniaal (hij zegt sorry mischien wel leuke r dan spagetie blue sky ::rofl:: ::rofl::
Niemand kan zo leuk 'sorry' zeggen als hij doet. Laatst zat mijn dochter naar de tv te kijken (4,5 jaar oud) en zag Marc-Marie die (niet als zwarte piet) sorry zei, maar precies op die manier! Ik zag haar ff kijken van: 'he, die ken ik!!!' , maarja, het is zwarte piet niet, dus dan weet ze niet dat dat 1 en de zelfde persoon is. Maar hij blijft hilarisch  ::rofl::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #197 Gepost op: 27-01-2005, 06:58:51 »

Roeland: "We hebben toch tien slaapzakken nodig".

Marc-Marie: "We hebben tien slaapzakken". Dat is een punt punt ... punt. Geloof nou, we hebben tien slaapzakken".

Deze laatste uitspraak lijkt me niet bij een mol te horen.

Nagekeken.. idd je hebt gelijk ::jaja::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #198 Gepost op: 27-01-2005, 14:27:27 »
Dit las ik op de Belgische site en ik vind het een heel erg interessante theorie!!!

Blue sky zou kunnen slaan op de groepsfoto waarvan ze het kasteel als achtergrond hebben vervangen door een blauwe lucht (weliswaar met wolken)
Spaghetti: Als het gaat om de blue sky (als dat de aanwijzing zou zijn), had MM ook iets anders kunnen kiezen dan spaghetti (hoewel dat wel een lekker makkelijk te bedenken gerecht is). Misschien zit er in spaghetti zelf ook een aanwijzing, en het zou kunnen verwijzen naar een eerdere mol-serie (belgisch) die zich in Italie (het land van de spaghetti) afspeelde, en de mol in die serie was: Marc!
Spaghetti zou hij kunnen noemen als verwijzing naar een Mol-serie uit Belgie die zich heeft afgespeeld in Italie, en de mol daarin heette: Marc!
En raadt eens wie de spaghetti naar Italie heeft gebracht? Marco Polo! 
Bovendien gaan ze de eerste avond eten in een pasta restaurant. Je ziet het bord van het Pasta Palace in de eerste aflevering inderdaad heel duidelijk in beeld. Daarboven staat bovendien: "HINDley's". Dit verwijst denk ik naar de wijk ofzo, maar ik zie het toch als een hint met een D.

En dit vond ik op een site over cabaret:
'Op radio en tv - 26 oktober 2001
Anousha N'zumé is aanstaande zaterdag te gast bij 'Marc-Marie Opgenomen'. Daarbij zingt ze het lied 'Blue sky'. Verder volgt er een interview. Nederland 1, 21.00 uur.


Wie kan zich hier ook in vinden???
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #199 Gepost op: 27-01-2005, 14:49:46 »
Dit las ik op de Belgische site en ik vind het een heel erg interessante theorie!!!

Blue sky zou kunnen slaan op de groepsfoto waarvan ze het kasteel als achtergrond hebben vervangen door een blauwe lucht (weliswaar met wolken)
Spaghetti: Als het gaat om de blue sky (als dat de aanwijzing zou zijn), had MM ook iets anders kunnen kiezen dan spaghetti (hoewel dat wel een lekker makkelijk te bedenken gerecht is). Misschien zit er in spaghetti zelf ook een aanwijzing, en het zou kunnen verwijzen naar een eerdere mol-serie (belgisch) die zich in Italie (het land van de spaghetti) afspeelde, en de mol in die serie was: Marc!
Spaghetti zou hij kunnen noemen als verwijzing naar een Mol-serie uit Belgie die zich heeft afgespeeld in Italie, en de mol daarin heette: Marc!
En raadt eens wie de spaghetti naar Italie heeft gebracht? Marco Polo!  


Ik vind 't zeker mooi gevonden hoor!  ::ok::

Zou ook 'n mooie hint zijn en ook goed te bedenken dat Marc-Marie die zelf verzonnen heeft. Hij is immers groot WIDM-fan, dus heeft waarschijnlijk die Belgische serie in Italie gezien met Marc als mol.

Maar eik zie ik Marc-Marie er ook voor aan om dit te verzinnen als grapje. ;D  Dus of 't nu echt erop duidt dat hij de mol is weet ik nog niet.  ;)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2005, 14:51:34 door Han13 »