Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 343108 keer)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #380 Gepost op: 11-02-2005, 08:47:05 »
::jaja::

Vwb de truck, daar kan MM prima gemold hebben natuurlijk, de vraag blijft wie hier de betere molpositie heeft de stuurder (die niet alles kan zien en wederzijds afhankelijk is van de aandrijver) of de aandrijver die de aanwijzingen geeft. Marc Marie kan natuurlijk op gevoel (of wei weet met een cursusje) best wel slecht gereden hebben dan had Sander aar weinig meer aan kunnen doen. Aan de andere kant, uitgaande dat lottie een kandi is, en Jim de Mol kunnen zij hun best doen om een strakke tijd neer te zetten. Lottie wordt zo verdacht terwijl Jim bij de kandidaten de held is omdat hij zo ostentatief zijn best deed. Misschien was het wel gewoon kandidaats, maar ja dat kan je ook van marc Marie zeggen als Sander hem niet duidelijk genoeg de aanwijzingen gaf.. (en zo kun je eindeloos doorgaan ;))
het lijkt me hoe dan ook vreemd als de mol niet bij de truck opdracht heeft gezeten, dat lijkt me een uitgelezen kans voor sabotage. Langs de kant staan toekijken vind ik dan wel ergg passief.(maar da's mijn mening ;))
Zij kunnen inderdaad hun best doen om een 'strakke' tijd neer te zetten. Als je de tijd van Marc-Marie en Lottie met elkaar vergelijkt is dat niet gelukt.
Dit zou dus, als Jim de mol is, een verkeerde inschatting van de mol zijn. Lottie zet zelfs de roadtrain stil, iets wat Jim niet kan voorkomen. Terwijl hij toch aangeeft dat dit typisch iets voor Lottie is (Lottiaans).
Zoals blijkt had 1 pylon minder van Marc-Marie ervoor gezorgd dat deze opdracht voor mol Jim of mol Lottie volledig in het water was gevallen en dat had 10000 euro gescheeld. De vraag is dus is hier sprake van een geslaagde mol, nl. Marc-Marie of een mol de het niet onder controle had dus Lottie of (nog sterker)Jim of een passieve mol, nl. een van de andere kandidaten.
Naar mijn mening is het alleen zinnig jezelf in een positie als mol te manoeuvreren als er ook een behoorlijke controle is over het resultaat. Als deze controle er niet is zou de mol zich alleen onnodig verdacht kunnen maken.
Tenzij het uitgangspunt natuurlijk is dat de mol geen controle houdt, in principe ook niet molt, maar mocht de opdracht per ongeluk mislukken dan wordt dat achteraf geclaimd als molsaktie. Lukt de proef daarentegen dan claimt de mol achteraf zijn rol als vermeende held. >:D  ;)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2005, 09:04:36 door Castor_en_Pollux »

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #381 Gepost op: 11-02-2005, 09:14:24 »
Zij kunnen inderdaad hun best doen om een 'strakke' tijd neer te zetten. Als je de tijd van Marc-Marie en Lottie met elkaar vergelijkt is dat niet gelukt.
Dit zou dus, als Jim de mol is, een verkeerde inschatting van de mol zijn. Lottie zet zelfs de roadtrain stil, iets wat Jim niet kan voorkomen. Terwijl hij toch aangeeft dat dit typisch iets voor Lottie is (Lottiaans).
Zoals blijkt had 1 pylon minder van Marc-Marie ervoor gezorgd dat deze opdracht voor mol Jim of mol Lottie volledig in het water was gevallen en dat had 10000 euro gescheeld. De vraag is dus is hier sprake van een geslaagde mol, nl. Marc-Marie of een mol de het niet onder controle had dus Lottie of (nog sterker)Jim of een passieve mol, nl. een van de andere kandidaten. Naar mijn mening is het alleen zinnig jezelf in een positie als mol te manoeuvreren als er ook een behoorlijke controle is over het resultaat. Als deze controle er niet is zou de mol zich alleen onnodig verdacht kunnen maken.
Tenzij het uitgangspunt natuurlijk is dat de mol geen controle houdt, in principe ook niet molt, maar mocht de opdracht per ongeluk mislukken dan wordt dat achteraf geclaimd als molsaktie. Lukt de proef daarentegen dan claimt de mol achteraf zijn rol als vermeende held. >:D  ;)

Ik ben van mening dat Marc-Marie de perfecte molactie heeft ondernomen. Hij heeft vast al vaker in zo'n roadtrain gereden (oefening baart kunst...) en weet dus precies hoe en wanneer je moet insturen om wel of juist geen pylon te raken!!
Hmm dus Marc Marie kan zó goed en secuur die tientonner besturen dat hij exact - met drie opleggers- nog een pilonnetje omwerpt? ;)

Lijkt me stug.. ;)


Mij dus niet. Zoals ik al zei: oefening baart kunst  :P [size=08pt]maar ik zie in alle acties van Marc-Marie molacties, dus misschien ben ik íets te bevooroordeedl[/size]
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #382 Gepost op: 11-02-2005, 09:40:22 »
hier ben ik het helemaal mee eens limone, marc marie heeft het eigenlijk zonder sander moeten doen (die voerde nl niet zo veel uit) lottie daarentegen had de hulp van jim daardoor worden lottie en jim verdacht, omdat ze het zo goed gedaan hebben met zn 2en, maar marc marie (die netjes elke keer in zijn spiegel keek) heeft het dus eigenlijk alleen nog veel beter gedaan... dit kan geen toeval zijn *bluf*
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #383 Gepost op: 11-02-2005, 10:25:17 »
Ik ben van mening dat Marc-Marie de perfecte molactie heeft ondernomen. Hij heeft vast al vaker in zo'n roadtrain gereden (oefening baart kunst...) en weet dus precies hoe en wanneer je moet insturen om wel of juist geen pylon te raken!!
Mij dus niet. Zoals ik al zei: oefening baart kunst  :P [size=08pt]maar ik zie in alle acties van Marc-Marie molacties, dus misschien ben ik íets te bevooroordeedl[/size]
Wat we weten is dat minimaal 1 van de 2 bestuurders ongetraind was. Deze rijdt slechts 3 pylonen om. Als de andere bestuurder getraind is, is het redelijk om aan te nemen dat hij dit minimaal even goed moet kunnen doen en eigenlijk beter.
Hoe weet deze mol hoeveel pylonen er omver zijn gereden ? Er wordt hard en hoorbaar(?) getoeterd als er een pylon omver wordt gereden.
Is het nu op zich mogelijk te controleren hoeveel pylonen je omver rijdt ?
Ja, dit is mogelijk. Als je niet een paar honderd meter zonder 'schade'(dus omvergereden
pylonen) zou kunnen rijden dan zou het rijden in een roadtrain onmogelijk en onverantwoord zijn. Het wordt ook gedemonstreerd door een beroepschauffeur. ;). Als het mogelijk is zonder schade te rijden dan is het ook mogelijk er bewust een aantal omver te rijden. ::ok:: en te stoppen met pylonen om te gooien zodra er 3 omliggen. :D

Conclusie kan dus zijn dat Marc-Marie de mol zou kunnen zijn geweest in deze opdracht en controle gehad kan hebben over het eindresultaat, nl het verlies van 5000 euro.
Deze aktie is dan mooi gemaskeerd.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2005, 12:36:51 door Castor_en_Pollux »

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #384 Gepost op: 11-02-2005, 12:45:57 »
Ik blijf twijfels houden. We kennen de "truc" om de Mol vooraf naar cursus te sturen immers al. En als je er vanuit gaat dat dat zal zijn gebeurd, kan je direct een aantal kandidaten definitief als Mol afschrijven. Dan zou het ons wel gemakkelijk worden gemaakt, toch?  ???

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #385 Gepost op: 11-02-2005, 20:03:51 »
Wat we weten is dat minimaal 1 van de 2 bestuurders ongetraind was. Deze rijdt slechts 3 pylonen om. Als de andere bestuurder getraind is, is het redelijk om aan te nemen dat hij dit minimaal even goed moet kunnen doen en eigenlijk beter.
Hoe weet deze mol hoeveel pylonen er omver zijn gereden ? Er wordt hard en hoorbaar(?) getoeterd als er een pylon omver wordt gereden.
Is het nu op zich mogelijk te controleren hoeveel pylonen je omver rijdt ?
Ja, dit is mogelijk. Als je niet een paar honderd meter zonder 'schade'(dus omvergereden
pylonen) zou kunnen rijden dan zou het rijden in een roadtrain onmogelijk en onverantwoord zijn. Het wordt ook gedemonstreerd door een beroepschauffeur. ;). Als het mogelijk is zonder schade te rijden dan is het ook mogelijk er bewust een aantal omver te rijden. ::ok:: en te stoppen met pylonen om te gooien zodra er 3 omliggen. :D

Conclusie kan dus zijn dat Marc-Marie de mol zou kunnen zijn geweest in deze opdracht en controle gehad kan hebben over het eindresultaat, nl het verlies van 5000 euro.
Deze aktie is dan mooi gemaskeerd.

Ben niet overtuigd van deze logica ;)

Maar goed ik ben ook niet overtuigd van Jim, van niemand eigenlijk.. Marc-Marie zou ik een heel leuke mol vinden (vooralsnog zie ik hem als fanatieke kandidaat ;)), maar ik betwijfel of ze het lef ervoor hebben gehad.. we zullen zien ;) (misschien word ik wel aangenaam verrast :P)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #386 Gepost op: 11-02-2005, 20:19:57 »
Ben niet overtuigd van deze logica ;)
::rofl:: ;)

Dat is het verschil tussen logica en intuitie. De logica blijft staan totdat de aannames weerlegd zijn. En daar zie ik je geen toe poging toe doen.  ;D

Sommigen zijn al blij met één mogelijke molsaktie  ::) Maar ook Marc-Marie moet wat mij betreft wat meer doen dan één goed geplande molaktie.  :)
{Het kan natuurlijk ook een ongelukkig uitgepakte kandidatenaktie zijn.)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2005, 20:27:43 door Castor_en_Pollux »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #387 Gepost op: 11-02-2005, 21:35:51 »
Volgens mij (moet het nog terugkijken) had MM vanavond een èrg verdachte uitspraak, iets als: "Volgens mij is hij een hulpmol [een woord dat niemand in de groep daar nog echt kent], eh, ik bedoel, dat hij denkt dat hij de mol moet zijn."
The British are not impressed.

Offline Snowhite

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #388 Gepost op: 11-02-2005, 22:10:24 »
Marc-Marie had niet echt molse acties vanaaf, tenminste niet zichtbaar. In het dagboek staat: Maar goed, ik wil niet te ingewikkeld doen, de aandacht is al genoeg van mij afgeleid; het is tijd voor wat echte actie waar niemand omheen kan.

Dus daar doelt iemand erop dat de mol nog geen echte actie heeft ondernomen, wat zichtbaar was.
Marc-Marie???????Die was bijzonder niet opvallend. heel speciaal...

En toch denk ik dat het  ;) molletje is. Juist doordat hij niet opvalt denk je: Ahhhh dat kan m toch niet zijn? Volgens mij kan hij dit heel goed. ik bedoel: Jim die was hulpmolletje, die heeft genoeg kunnen mollen vandaag. Lottie...tja was zij deed...erg mols.Maar toch......what about MM?


Offline Ziet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #389 Gepost op: 11-02-2005, 22:12:39 »
ja die uitspraak viel mij ook direct op...
maar vorige week was natuurlijk bij iedereen bekend dat de mol hulp had gehad,
dus dan is ie niet zo verdacht meer...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #390 Gepost op: 11-02-2005, 22:19:12 »
Marc-Marie leek oprecht erg gespannen te zijn bij de executie, maar dat kan gespeeld zijn natuurlijk.

Offline Snowhite

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #391 Gepost op: 11-02-2005, 22:31:03 »
Ja hij leek idd heel erg gespannen............
mmmmm maar TOCH. Dat dagboek he

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #392 Gepost op: 11-02-2005, 22:55:04 »
ik weet niet of het al gepost is, want ben nog niet helemaal bijgelezen. Maar als ik het goed heb is marc marie de enige die nog nooit bij een hulpmol in de groep  heeft gezeten..
stoomtrein---> lottie geen hulpmol
wie vd 3-----> sander jim (op dat moment geen hulpmol)
dodge----> sander geen hulpmol
koffers---> isa hulpmol maar hier was iedereen bij (heb hem er overigens niet bij in de buurt gezien)
kunst---> sander isa yvon op dit moment geen hulpmol
zingen--> jim hulpmol maar mm is er niet zelf bij
" speurtocht" geen hulpmollen

tot zover mijn idee hoop dat het ook werkelijk klopt en ik nix gemist heb
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Snowhite

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #393 Gepost op: 11-02-2005, 23:02:09 »
I think you could be right with that.


Offline TMTCED

  • Forumlid
het getal negen
« Reactie #394 Gepost op: 11-02-2005, 23:32:31 »
We zijn er vanaf de aflevering van vandaag achter: Marc-Marie (9 letters)is de mol!! En dat alles door het getal negen. Vandaag werden er getallen gevonden door de twee loopgroepen, te weten 240 en 48, 482 en 31. Deze getallen bij elkaar opgeteld geeft 801 en 8+0+1 = 9. Ook 2+4+0+4+8 is uiteindelijk door vereenvoudiging 9 net als 4+8+2+3+1. Hier komt namelijk 18 uit en 8+1 is weer 9. En wie heeft als enige van de deelnemers 9 letters in zijn voornaam?? Juist, Marc-Marie. Overige hints: in aflevering 1 draagt Marc-Marie een shirt met de getallen 8 en 1 in verschillende combinaties (1881 achterop, 18 op zijn mouw en 81 op de voorkant) en dit is samen 9. In aflevering 2 telt M-M dat er 9 kistjes met sleutels zijn gevonden en opent hij zelf ton 9! In aflevering 3 zit hij als stoker op de trein met het nummer 207 en 2+0+7 is weer 9. In aflevering 4 rijdt M-M een traject met de truck en dit traject is 423 meter lang en jullie raden het al .. 4+2+3 = 9. Bovendien heeft hij als enige een 9 cijferige code op het bord van de politiefoto en staat hij onder het nummer 9 in de line-up. Kan het nog duidelijker vragen wij ons af?? Op naar de negen in de volgende aflevering ..   

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #395 Gepost op: 11-02-2005, 23:53:29 »
 ::bravo::GEWELDIG!!!!!! ::bravo:: ::oink:: ::oink:: ::ok::BRILJANT
op deze zeer complete lijst zit ik al lang te wachten. dank dank
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #396 Gepost op: 11-02-2005, 23:54:33 »
Alleen... Zijn geboortedatum zou fout zijn op de officiele site. Tel ik alle cijfers van die datum bij elkaar, kom ik op 8. Als de datum toch al niet klopt, waarom maken ze er dan geen 1965 van om zo toch wederom op 9 uit te komen...?
The British are not impressed.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #397 Gepost op: 12-02-2005, 00:03:27 »
er is ook iets met de 2 en dubbel, marc-marie dubbele naam?
dat zou meteen ook weer die foute geboortedatum verklaren: 2 jaar verschil.
ik heb op dit forum nog veel meer gelezen over die dubbel maar kan het ff niet zo snel ophoesten
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Penelope

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #398 Gepost op: 12-02-2005, 00:46:47 »
Briljant gevonden TMTCED.
Als dit uitkomt..
Eeuwige hulde!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #399 Gepost op: 12-02-2005, 00:56:25 »
Briljant gevonden, we zullen nog even moeten afwachten op het definitieve antwoord..

Nummer van de taxi waar MM in zat?? ???
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...