Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 340484 keer)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #80 Gepost op: 16-01-2005, 18:06:12 »
Misschien is het wel z'n geboortejaar ^^
Take a glorious bite out of the whole world

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #81 Gepost op: 17-01-2005, 10:37:24 »
Wat een goed speurwerk zeg!! Ik had als eerste ingeving MM als mol en daar blijf ik ook bij. Helaas heb ik de tijd niet om zo goed te speuren naar hints richting MM, maar bedankt eenieder die dat wel doet!! Super!!  ::bravo::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #82 Gepost op: 17-01-2005, 11:06:59 »
Achterop zijn shirt staat trouwens Cerruti .. googlen op cerruti 1881 levert een parfum op  (?!)..

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #83 Gepost op: 17-01-2005, 11:36:42 »
« Laatst bewerkt op: 17-01-2005, 17:20:27 door Castor_en_Pollux »

Offline moljager

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #84 Gepost op: 17-01-2005, 17:15:46 »
Hmmm...jammer, volgens mij kan je, zoals iedere serie, de muzikale hint wel weer op tienduizendtriljardmiljoen manieren opvatten en zal er voor iedere mol wel weer iets verdachts in zitten...

Het nummer komt van de cd Slippery when wet.

slippery
--------------------------------------------------------------------------------
glad, glibberig;
onbetrouwbaar; onstabiel
(situatie); gladde adder

Tsja, als het een aanwijzing voor MM zou zijn, is het enige wat je zou kunnen zeggen, dat de foto waar je de weerspiegeling van het water in kan zien, verwijst naar slippery when wet... Van de andere kandidaten zie je nl geen foto bij afl. 1, opdracht 2, met het water zo duidelijk op de voorgrond.

Een andere verklaring is dat hij enorm begon te giechelen bij de eerste opdracht, dat hij in moeilijke situaties als mol onstabiel lijkt, en waarschijnlijk dezelfde techniek als George gebruikt.

Hmmm...verheug me zooooo op aflevering 2  ;D

Groetjes,
Chantal
To Mol or not to Mol-That is the question....

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #85 Gepost op: 17-01-2005, 17:39:55 »
Het kan gewoon niet dat ze weer zo'n 'type' als George de mol laten zijn. Dat zou té makkelijk zijn. Ik ga me vanaf nu richten op de 'nog onzichtbare' kandidaten. Marc-Marie is hilarische en vermakelijke beeldopvulling, dat wel, maar geen mol.
That's all

Offline Elisefan

  • Forumlid
  • pffffff
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #86 Gepost op: 17-01-2005, 21:56:38 »
hehe ja.  ::ok::

Ik heb zn gedachtenkronkels al geanalyseerd: Blue Sky is namelijk een samenvoeging van de films 'Blue Streak' en 'Vanilla Sky'. En het is algemeen bekend van mollen dat ze nooit denken aan die 2 films!  ;D
hij is dus niet de mol.  ::ohno::  :)

En hij haalde Yvon en Yvonne doorelkaar (maarja, wie niet), en ik denk toch dat de mol de namen van alle kandidaten van binnen en van buiten kent...  :) 

Marc Marie zei dat het gerecht niet bestaat, maar kijk hier eens op:
http://www.stltoday.com/stltoday/entertainment/reviews.nsf/restaurant/story/2F9747D88B385F2E86256F32003AEE83?OpenDocument&Headline=Comfort+zone+

Als mol zeg je natuurlijk altijd dat het fout is, dus het geld gaat dan hoe dan ook aan ieders neus voorbij. Een goeie! collega ::zwaai::
To the batmobile let's go!!

Offline Z-Man

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol Is Wonderful
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #87 Gepost op: 17-01-2005, 22:06:21 »
Het kan gewoon niet dat ze weer zo'n 'type' als George de mol laten zijn. Dat zou té makkelijk zijn. Ik ga me vanaf nu richten op de 'nog onzichtbare' kandidaten. Marc-Marie is hilarische en vermakelijke beeldopvulling, dat wel, maar geen mol.

Een type als George? Een briljante mol bedoel je? De beste mol ooit? I love George!!!! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #88 Gepost op: 17-01-2005, 22:32:21 »
Marc Marie zei dat het gerecht niet bestaat, maar kijk hier eens op:
http://www.stltoday.com/stltoday/entertainment/reviews.nsf/restaurant/story/2F9747D88B385F2E86256F32003AEE83?OpenDocument&Headline=Comfort+zone+

Als mol zeg je natuurlijk altijd dat het fout is, dus het geld gaat dan hoe dan ook aan ieders neus voorbij. Een goeie! collega ::zwaai::
hihi, d'r staat blue sky spaghetti, dus eik heeft MM niet écht gelogen  ;) ;D >:D hehe
Mol moet, mol doet je goed!

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #89 Gepost op: 17-01-2005, 23:18:06 »
Misschien gaan veel hints expres naar MM om 'm verdacht te maken, terwijl ie juist de mol niet is, want hij gaat winnen natuurlijk  ::jaja:: waardoor hij tot het einde in het programma blijft en dus komt het goed uit dat hij verdacht blijft??  :-\\ ??? ..achja ik weet het ook niet, hihi  ::schaam::
Mol moet, mol doet je goed!

Offline eindechaos

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #90 Gepost op: 18-01-2005, 00:18:41 »
Misschien gaan veel hints expres naar MM om 'm verdacht te maken, terwijl ie juist de mol niet is

?? En dan bepalen ze zijn kleding ?? Misschien is mijn idee van de "Drie mollen" ver gezocht, maar het tegendeel is zeker onzin. En MM kan ook zelf de (misleidende) hint niet verzonnen hebben, want hij wist niets van de drie mollen bij het eerste spel.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #91 Gepost op: 18-01-2005, 10:18:39 »
Tuurlijk weet de Mol wat er gebeurt bij ELKE opdracht. Dus MM (mijn mol) wist zeker wel dat de 3 vorige mollen zouden komen EN dat ze ondervraagd zouden worden. Verder weet de Mol precies wat er gaat gebeuren, en kan daar zijn kleding op aanpassen. Ik denk gelijk aan die opdracht (Portugal) dat ze met walkie-talkie moeten lopen en dat George als enige een lange broek aanhad omdat ze door de "bush" moesten en hij geen schrammen op zijn benen wilde hebben.

Verder vind ik het ook te vergezocht dat men denkt dat MM het niet zou kunnen zijn omdat hij 'teveel op George lijkt'. Dat vind ik dus niet. Hij is zichzelf, klungelig, en dat is leuk om naar te kijken en zeker helemaal als blijkt dat hij de Mol is!! Zodra ik MM zie lig ik al in een deuk van het lachen. Mocht hij de mol nou niet zijn, dan hoop ik dat hij er in blijft tot aan de finale!!!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline hygge

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #92 Gepost op: 18-01-2005, 10:27:42 »
Nog even over z'n shirt (1881). Het viel me op dat er een plaats in Australië is die "Darwin" heet (je weet wel, die man van de evolutie theorie) en daar zullen ze ongetwijfelt wel naartoe gaan met z'n allen.

Nu heeft Darwin een boek geschreven in 1881 over wormen en mollen...

Misschien toch een link naar Marc Marie en dat 'ie z'n grote slag slaagt in Darwin? :D (we blijven hopen - Marc-Marie is voor mij de mol! :D:D)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #93 Gepost op: 18-01-2005, 10:50:22 »
Nog even over z'n shirt (1881). Het viel me op dat er een plaats in Australië is die "Darwin" heet (je weet wel, die man van de evolutie theorie) en daar zullen ze ongetwijfelt wel naartoe gaan met z'n allen.

Nu heeft Darwin een boek geschreven in 1881 over wormen en mollen...


Het boek heet The Formation of Vegetable Mould through the Action of Worms
Het woord mol komt in de titel niet voor, maar in hoofdstuk 1 staat:
It has often been said that if the ground is beaten or otherwise
made to tremble, worms believe that they are pursued by a mole and
leave their burrows.


Maar ja wie is de Worm?
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline B209910

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #94 Gepost op: 18-01-2005, 10:58:48 »
Dubbelzijdigheid
Er zit wel erg veel dubbelzijdigheid rond Marc-Marie: (met dank aan andere forumgebruikers even op een rijtje)
- Zijn voornaam is dubbel en bovendien twee keer een M (daar heeft het programma natuurlijk geen invloed op, maar ze zouden het kunnen gebruiken als basis voor andere hints)(en de M zou ook kunnen staan voor 1000, wat misschien weer te maken heeft met het feit dat hij 1000 wou potten ipv 500).
- De foto waarop je MM twee keer ziet (spiegelbeeld in water) op de site van de mol
- De cijfers op zijn shirt 1881 (overigens is cerruti een merk wat voor dubbelzijdigheid staat want het geeft een dubbele betekenis aan de producten die zij maken, dat vind je via google over het merk)(en het is ook een dubbel... maismerk hahahah, echt waar ;))
- Zijn favo cd is 'Both Sides Now' van Joni Mitchell
- Ergens op het andere forum is al geschreven over de cijfers van het kasteel (op de site van de mol) geloof ik en hoe die naar MM kunnen verwijzen:
‘De voorletters van Zocher & Zn leveren de volgende cijfers op: J = 10, D = 4, L = 12, F = 6, optellen levert het cijfer 32 op. Het jaartal 1641 optellen levert 12 op en het jaartal 1857 levert 21 op. Het cijfer 32 verdubbelen maakt 64, het geboortejaar van MM is 1964. DE 21 en 12 behoort ook tot de geboortedatum van MM namelijk: 21-12-1964’
Als je alle cijfers van de vliegtijden:
A'dam : 8.30  opgeteld is 11
Parijs: 11.14   opgeteld is dat 7
Naar Perth: 18.47  opgeteld is dat 20
Adelaide: 23.17 opgeteld is dat 13
Adelaide: 00.10 opgeteld is dat 1
Adelaide: 6.19 opgeteld is dat 16
vermenigvuldigt krijg je 320320, dat wijst ook op 32x2 = 64 en is bovendien twee keer hetzelfde.
Ik sta niet achter al deze aanwijzingen hoor, het zijn maar wat (vergezochte) aanwijzingen die zouden kunnen duiden op zijn dubbelrol.

Daarnaast nog wat extra aanwijzingen:
- de getallen die naar zijn geboortedata verwijzen zoals hierboven al genoemd
- Top 3 enge dingen. Waar is De Mol bang voor? Mensen die 'm op de huid zitten en waarschijnlijk het moment waarop de jacht op De Mol echt begint. MM's antwoorden zijn er maar 2: het vliegen naar een stad (waar de jacht begint) en stalkers (zitten je op de huid, vooral waar je het niet wil en verwacht).
- het luchtje 1881 wordt omschreven als een mosserig, bos achtig luchtje (ja serieus) maar ja dat is wel wat ver gezocht :D.


Offline B209910

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #95 Gepost op: 18-01-2005, 11:02:31 »
Rode kleur
Gecopieerd van het andere forum: (we mogen wel leunen op andermans uitvindingen toch>)
Theorie over rood geript van een andere website:
"Op het kasteel in Lisse komen alle kandidaten één voor één aan. Er is een interviewtje met de kandidaten waarin een aantal dingen worden gevraagd. Bij elke kandidaat wordt ook de vraag gesteld waar het publiek hem of haar van zou kennen. Hierbij worden bij alle kandidaten beelden getoond van hun tv-verleden. Wat daarbij opvalt zijn de kleuren in deze beelden. Bij bijna alle kandidaten heeft rood (of rode accenten) een centrale rol. Rood is de kleur van de afvaller (denk aan het rode scherm bij de executie). De beelden zijn er achteraf ingemonteerd dus zouden ze heel goed een hint kunnen bevatten.

Dit zijn de beelden:
1) Jim -> Hij heeft een rode poncho aan bij een optreden met z'n vader.
2) Yvonne -> Er staat een rode streep onder 'Het Pleidooi' en eentje boven haar naam.
3) Marc-Marie -> Hier is geen rode kleur te ontdekken, hij heeft een bruin gestreepte badjas aan en zit tussen boomstronken.
4) Yvon -> Ze heeft een rood jasje aan.
5) Roeland -> Hij staat op een groen grasveld met juichende mensen om zich heen, geen rood te zien.
6) Sander -> Hij is aan het werk in een rode studio.
7) Gijs -> De leader van Typisch 90 wordt getoond (rode letters) terwijl hij dit programma niet eens noemt. Daarna komt er nog een beeld van Gijs met een rode achtergrond.
8) Isabelle -> Rode achtergrond van in de studio van TMF.
9) Lottie -> Ze heeft een rode jas aan.
10) Victoria -> Haar opvallende rode haren.

Er zijn 8 kandidaten waar rood in de beelden voorkomt. Dit zijn degene die afvallen.
Degene waarbij geen rood te ontdekken valt, zijn Roeland en Marc-Marie.
Bij Roeland is de overheersende kleur groen en staan er juichende mensen om hem heen = Winnaar
Bij Marc-Marie is de overheersende kleur bruin = kleur van een Mol
Bij Lottie zie je eerst een heleboel groen (van de vallei) en daarna komt ze close-up in beeld met haar rode jas = Verliezer"

Offline Ambla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #96 Gepost op: 18-01-2005, 12:23:20 »
De meeste hints wijzen idd naar MM!
MSI : Mole Scene Investigation

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #97 Gepost op: 18-01-2005, 15:33:34 »
Er zijn 8 kandidaten waar rood in de beelden voorkomt. Dit zijn degene die afvallen.
Degene waarbij geen rood te ontdekken valt, zijn Roeland en Marc-Marie.
Bij Roeland is de overheersende kleur groen en staan er juichende mensen om hem heen = Winnaar
Bij Marc-Marie is de overheersende kleur bruin = kleur van een Mol
Bij Lottie zie je eerst een heleboel groen (van de vallei) en daarna komt ze close-up in beeld met haar rode jas = Verliezer"


Dit zou idd een hele goede hint zijn!! Je weet maar nooit bij de Avro wat zij als hint gebruiken, maar deze is leuk bedacht en niet eens tever gezocht!  ::ok::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #98 Gepost op: 18-01-2005, 19:51:45 »
Ik ben het met je eens...goeie hints en niet echt moeilijk...vergeleken bij al die andere theorieen...
back again..

Offline brilleke

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #99 Gepost op: 18-01-2005, 21:56:04 »
Yvonne gaat winnen. ::tandpastasmiley::

ik hoop echt dat Marc Marie wint of de mol is?waarom zo blijft hij langer op tv ::vergroot::

Quote gefixt - Han13
« Laatst bewerkt op: 19-01-2005, 23:07:30 door Han13 »