Auteur Topic: [De Mol!!!] Dennis  (gelezen 220379 keer)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #240 Gepost op: 1-02-2008, 15:24:22 »
Het is toch gewoon:
Regina koopt de vrijstelling = -1000
Het vinden van Regina= +2500
Vrijstelling voor Joris= -1000

Dan kom je op een winst van 500euro, dus de info klopt gewoon hoor!

Volgens mij vergeten jullie allemaal dat Joris ook geld heeft verdient in de achtbaan, met het goed beantwoorden van de eerste vraag en was die niet 500 euro waard??

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #241 Gepost op: 1-02-2008, 15:58:32 »
Nee ze konden pas met de tweede opdracht geld verdienen, namelijk als ze het opgetelde bedrag goed hadden kwam dat in de pot.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #242 Gepost op: 1-02-2008, 16:34:37 »
Dennis was en is toch nog steeds wel mijn mol.
Deze aflevering vond ik eigenlijk niemand echt heel verdacht..

Ik vond het wel dom van Dennis dat ie zei: Huismijt
Terwijl Joris nog zei: Denk goed na!!
En toen zei Dennis: Ja maar dat had ik niet gehoord
Vind ik verdacht.. Mja


Toen Dennis het in de achtbaan vroeg aan Joris, riep Joris zelf huismijt. Dennis gaf dus het antwoord wat hij van Joris had gekregen tijdens de achtbaanrit

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #243 Gepost op: 1-02-2008, 16:57:07 »

Toen Dennis het in de achtbaan vroeg aan Joris, riep Joris zelf huismijt. Dennis gaf dus het antwoord wat hij van Joris had gekregen tijdens de achtbaanrit

Ja dat klopt wel, maar het is toch verdomd handig dat joris iets anders zei. Hij speelt ook totale onschuld door te roepen: "ja maar je zei ook huismijt." Terwijl, als je net daarvoor vochtige schimmels en kattenharen hoort, je ook wel een logische conectie kan maken, nietwaar? Maar dat Dennis eventjes helemaal niet gehoord. Ook de snelheid waarin hij antwoord, vind ik verdacht. Net voordat Joris volgens mij wil zeggen, ja dat antwoord is net gegeven, Dennis.

Verder zegt Joris in een biecht: "iedereen zou de vrijstelling hebben gekocht behalve de mol." Vervolgens zegt Dennis: "ik had de vrijstelling denk ik niet gekocht, want ik heb bijna een volle topo." Vooral de montage van deze biecht van Dennis vindt ik verdacht, met een 'terugknip' naar de uitleg van 8 topitos en een volle topo.




Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #244 Gepost op: 1-02-2008, 17:15:11 »
Vooral de montage van deze biecht van Dennis vindt ik verdacht, met een 'terugknip' naar de uitleg van 8 topitos en een volle topo.

Die flashback lijkt me gewoon bedoeld om de (niet zo fanatieke) kijker nog even te herinneren wat een Topo ook al weer is, en wat je er mee kunt. :)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #245 Gepost op: 1-02-2008, 17:18:50 »
Die flashback lijkt me gewoon bedoeld om de (niet zo fanatieke) kijker nog even te herinneren wat een Topo ook al weer is, en wat je er mee kunt. :)

Ja daarom doen ze het ook, maar zijn hoofd komt zo vaag tevoorschijn uit die topo (nogmaals je moet het even terugzien  ;))

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #246 Gepost op: 1-02-2008, 17:28:55 »
Ja daarom doen ze het ook, maar zijn hoofd komt zo vaag tevoorschijn uit die topo (nogmaals je moet het even terugzien  ;))

O dat bedoel je. :-X ;D

Ik heb het even teruggekeken: het hoofd van Dennis zit mooi op dezelfde plek van de Topo. Zou iets kunnen zijn. :P

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #247 Gepost op: 1-02-2008, 18:41:20 »
Verder zegt Joris in een biecht: "iedereen zou de vrijstelling hebben gekocht behalve de mol." Vervolgens zegt Dennis: "ik had de vrijstelling denk ik niet gekocht, want ik heb bijna een volle topo." Vooral de montage van deze biecht van Dennis vindt ik verdacht, met een 'terugknip' naar de uitleg van 8 topitos en een volle topo.

Ik denk dat de mol de vrijstelling juist wel zou kopen als niemand voor hem dat zou doen. De beste positie voor de mol is om als laatste (Joris) of eeventueel een na laatste (Dennis) te kiezen. Als niemand de vrijstelling koopt, kan de mol aan het eind dit als nog doen. Hij haalt 1000 euro uit de pot en verklaart iedereen voor gek dat ze de kans op een vrijstelling hebben laten schieten en roept dan om het hardst graag naar de volgende ronde te willen.

Als de mol als laatste kiest, is de kans veel groter dat de mol een actieve rol krijgt in het volgende spel. Als de mol de vrijstelling heeft, kan deze niks anders doen dan afwachten. Als iemand anders de vrijstelling heeft, kan de mol actief aan het werk in de volgende opdracht, bijvoorbeeld door tijdrekken, onduidelijk communiceren of dingen zogenaamd niet te zien.

Vanuit dit oogpunt denk ik dat de meest logische volgorde is dat de mol als laatste kiest. (Jammer genoeg is Dennis de een na laatste, dus kan ik hem met dit argument niet uitvlakken :P) Als niemand anders de vrijstelling had genomen, had de mol voor de vorm alsnog die 1000 uit de pot kunnen halen en de rest voor gek verklaren dat ze geen vrijstelling nemen.


Ik had me voorgenomen Dennis deze afl watt meer in de gaten te houden, maar ik vond hem hier eigenlijk niet meer verdacht worden. Joris zie ik ondanks zijn rode scherm nog steeds als mol, maar stiekem hoop ik op Dennis. Zou namelijk de beste mol sinds tijden zijn als het Dennis was.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #248 Gepost op: 1-02-2008, 19:16:37 »
Waarom zou hij de beste mol zijn? ik verdenk hem niet, maar zou ook niet weten wat hem (als hij de mol zou zijn) tot beste maakt.  ???
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #249 Gepost op: 1-02-2008, 19:32:41 »
Er staat ergens in deze topic een hele lange mooie lijst met mollenacties van Dennis, om ze nu weer allemaal te gaan herhalen, hm.

Alle muzikale hints tot nu toe zijn goed te herleiden richting Dennis, die lijst zal ik gaan maken tot over een uurtje  ;)

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #250 Gepost op: 1-02-2008, 19:36:35 »
Ja, heel mooi, maar dat maakt hem toch niet als beste mol? Een goede mol is af te leiden uit de manier waarop iemand het spel speelt. Tenminste, dat denk ik, ieder zijn mening natuurlijk. En ja, er zijn veel hints richting Dennis, maar dan zou het jammer zijn dat Dennis de mol is, want dan zijn de hints juist te makkelijk geweest en dat zegt niks over zijn mol zijn.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #251 Gepost op: 1-02-2008, 21:52:47 »
Ja, heel mooi, maar dat maakt hem toch niet als beste mol? Een goede mol is af te leiden uit de manier waarop iemand het spel speelt. Tenminste, dat denk ik, ieder zijn mening natuurlijk. En ja, er zijn veel hints richting Dennis, maar dan zou het jammer zijn dat Dennis de mol is, want dan zijn de hints juist te makkelijk geweest en dat zegt niks over zijn mol zijn.

Zoals Joris het spel speelt is ook verre van taktisch en pleit ook niet voor een goede mol mijns inziens, de streken die dennis heeft uitgehaald zijn best mooie mollenacties, niet allemaal, maar best heel wat.

goed (gelukte) molacties van dennis:
-quiz (fout antwoord geven op vraag over edo's pet)
-fietsenopdracht (begin continue voorop fietsen, afzwakken en annette opjagen)
-jokers pakken (eentje pakken, daarmee anderen ook die fout laten maken en mooie jokerverdeling creeren)
-seinen (driefm, cash-cab  - taxi?)
-bagage (lichtste tas, maar alles waarschijnlijk dumpen bij coen)
-zin maken (begin van de zin en in het midden aansluiten)
-fotokamer (wegrennen met het bandje, foto's verkeerd omdraaien)
-achtbaan (geen antwoord gegeven op reginas vraag tijdens de rit, verkeerde antwoord zeggen terwijl het goede langskwam ookal had joris huismijt gezegd)

iets mindere molacties
- maisveld (oke, daar is het even mislukt, ik denk dat joris en edo te snel reageerden voor de toren, maar daar heb je een punt, ondanks dat toch niet veel bijgedragen, snel laten pakken, zodat de kans kleiner werd dat alle gebieden veilg werden)
-bommenopdracht/fabriek (geen gewichtjes meenemen, wel veel topitos, prinsjesdag vraag laten zitten terwijl het antwoord goed is)
-vrijstelling (geen vrijstelling aan kandidaat (regina) gunnen, wel iedereen erin willen houden en hem aan joris toespelen)

ik vind het toch nog heel wat...al zit die 2500 me ook niet lekker, toch wel weer 1000 vanaf gegaan.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2008, 21:57:09 door Lola-aapje »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #252 Gepost op: 2-02-2008, 01:14:33 »
Een stukje uit de dagboek van de mol:

Citaat
En ik moet eerlijk zeggen, het is ook wel een leuke club mensen, dus voor deze ene keer kan ik als mol wel over mijn hart strijken en gaan we gezellig met z'n allen door.
Wie doet er nog een spelletje mee?

Dit zo lezende zie ik Dennis weer voor me die de pakje kaarten aan het schudden is voor een partijtje poker. En als ik de muzikale hint erbij haal (It's gonna happen in the future), Dennis die nu anderen het spel uitlegt (want stel geen van de kandidaten heeft ooit gepokerd, dan moet de mol het hun wel leren). In een toekomstige aflevering komt dat gepoker (harten boer onder water? Onderwaterpoker?), terug. 

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #253 Gepost op: 2-02-2008, 02:10:38 »
Een stukje uit de dagboek van de mol:

Dit zo lezende zie ik Dennis weer voor me die de pakje kaarten aan het schudden is voor een partijtje poker. En als ik de muzikale hint erbij haal (It's gonna happen in the future), Dennis die nu anderen het spel uitlegt (want stel geen van de kandidaten heeft ooit gepokerd, dan moet de mol het hun wel leren). In een toekomstige aflevering komt dat gepoker (harten boer onder water? Onderwaterpoker?), terug. 


De kaarten en pokeren komt zeker, maar of daar Dennis aan te koppelen valt? Ik moet het nog maar eens eerst zien.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #254 Gepost op: 2-02-2008, 11:49:58 »
Vooralsnog doen die kaarten (leader, muzikale hint) me behoorlijk aan Joris denken  >:( ;D

Maar ik doe hard mijn best om mijn tunnelvisie oersterk te behouden. Dennis for mol, ja!!!  >:( :P
Laten we jabberen.

Offline Victoria_1979

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #255 Gepost op: 4-02-2008, 03:49:13 »
Ik begrijp eigenlijk niet waarom zoveel mensen hier Dennis verdenken  ??? Hij doet niks verdachts vind ik.
In die extra aflevering (de tussenstand ofzo) vertelde Georgina Verbaan dat Dennis veel dronk. Ik kan me niet voorstellen dat de avro een dronken mol zou willen hebben, die de volgende dag een kater heeft en alles verpest  :-\\ ::niet-ok::


Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #256 Gepost op: 4-02-2008, 07:27:04 »
Ik kan me niet voorstellen dat de avro een dronken mol zou willen hebben, die de volgende dag een kater heeft en alles verpest  :-\\ ::niet-ok::

De avro wist toen toch niet dat dennis zoveel drinkt. En Georgina kan wel zien dat ie veel drinkt, maar dan hoef ie niet meteen dronken te worden. Ik kan ook veel drinken en dan kan in nog normaal denken. Sommige mensen zijn meteen Lam, en sommige mensen worden niet zogauw dronken.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Donnie D

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Is Liesje de Mol...???
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #257 Gepost op: 4-02-2008, 14:18:55 »
Dit was eigenlijk een ideale aflevering voor Dennis, als hij de mol is.  :)
Wat misschien wel handig is om te bedenken is dat wij de afleveringen met andere ogen bekijken dan de kandidaten die het spel spelen. Wij gaan helemaal dingen uitpluizen, en hints zoeken (getallen/omdraaien/muziek e.d.), dat kunnen de kandidaten minder, zij kijken waarschijnlijk vooral naar wat “de Mol’ / verdachte kandidaat doet bij een opdracht. Een molactie is niet alleen geld uit de pot houden met de opdrachten, maar ook jezelf niet verdacht maken.(van sommige mollen was dat anders, maar ik ga nu even van Dennis uit)
Dus, Dennis lijkt tegenover de rest een toffe hardwerkende kandidaat.
In de achtbaan gewoon een beetje mee lopen schreeuwen en de aandacht op Joris brengen, de opdracht waait vanzelf voorbij, geen geld.
In het hotel lekker veel meepraten in de discussie om zo de aandacht van je af te praten eigenlijk.
Hij helpt als een gek om Regina te zoeken. Dan kom je dus in een goed blaadje te staan
bij de kandidaten. Terwijl hij er eigenlijk alleen maar baat bij heeft. Regina is niet echt zeker van haar mol (dus handig voor hem als zij er in blijft),
en de vrijstelling word aan een ander gegeven wat ook gewoon geld kost.
Hij hoefde in deze aflevering ook niet opvallend te doen, maar kon lekker doen aan imago building bij de rest.
Wat wel lukt…. want (bijna) niemand zit op Dennis….

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #258 Gepost op: 4-02-2008, 21:54:54 »
Nou jah, ik sluit me weer aan bij de mensen die niet begrijpen hoe Dennis te verdenken valt.

1) Hij houdt amper geld uit de pot.
2) Hij is best winstgericht.
3) Hij wordt totaal niet verdacht (ook Joris niet, vrij vreemd, dat zijn toch de 2 hoofdverdachten op dit forum)
4) Hij is passief, je zou van een mol anders verwachten, óf zien dat hij anderen zo manipuleert dat ze foute dingen gaan doen. Doet dennis niet...

Ewa, ik vind poker ook een vet spelletje, dus ik zou als mol, maar ook als kandidaat best de anderen pokeren willen leren. Het is gewoon leuk om tegen spelers te spelen die het spel doorhebben. Bovendien is Dennis volgens mij best een spelletjesmens. Dan kan hij toch best enthousiast zijn met pokeren?

It's gonna happen in the future... zou dat slaan op het pokeren? Ik vraag het mij af. Ik vond het rode scherm wel een belangrijk moment. It's gonna happen in the future... Dat joris een rood scherm krijgt en naar huis gaat? Dat er íemand naar huis gaat? Of zou het toch ergens anders op slaan. Ik kan hem dit keer niet echt aan een hoofdzaak uit de aflevering linken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #259 Gepost op: 4-02-2008, 22:21:32 »
Ik ben inmiddels behoorlijk aan het twijfelen of Dennis de Mol is. Terwijl ik eerst zo zeker was. 2500 euro -1000 van de vrijstelling voor Joris = 1500 euro, blijft een hoop geld. :-\\