Auteur Topic: Het grote WIDM-offtopic-topic!  (gelezen 281407 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #1060 Gepost op: 5-11-2009, 18:43:59 »
dat was toch dokter bernhard ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #1061 Gepost op: 5-11-2009, 21:54:25 »
dat was toch dokter bernhard ?

Dat waren de beide "drankorgels" Ron Brandsteder en Bonnie St. Clair ;)

Maar in het liedje Doctor Jones van Aqua wordt steeds het stukje "Doctor Jones wake up now" gezongen :P
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #1062 Gepost op: 5-11-2009, 22:12:08 »
Ja klopt. Bubblegum dance.
Aqua markeert volgens mij hèt moment dat de muziekindustrie werd overgenomen door 12-jarigen. Dat was destijds blijkbaar nog de enige doelgroep waar muziek aan werd verkocht.
Hè, maar toen werd er toch nog niet zoveel gedownload? Nee, downloaden is ook niet de reden voor de teloorgang van de single, dance heeft de muziekindustrie zoals die sinds de jaren '60 bestond de nek omgedraaid. Met haar totale gebrek aan creativiteit verloor de dance alle reden voor mensen om nog een exemplaar van hun favoriete plaatje te kopen. Alles was immers toch hetzelfde, er was geen enkele reden meer om gezellig op je kamer een singletje te luisteren. De 'muziek' werd enkel gedraaid in uitgaansgelegenheden.
Dat de single sindsdien nog 10 jaar heeft bestaan mag een wonder heten, maar de veroorzaakte schade was al niet meer terug te draaien. Mensen kwamen niet meer naar de platenzaak en als eenmaal een gewoonte uit het dagelijks leven is verdwenen keert die niet zo snel meer terug.
Dat tegenwoordig de downloaders de schuld krijgen van de ondergang van de muziekindustrie is niet terecht. Onlangs is ook weer bekend gemaakt dat juist de downloaders ook de meeste muziek legaal in hun bezit krijgen. Iemand die niks downloadt, koopt ook niks. Dit is niks nieuws, al zeker 50 jaar trekken nieuwe technologieën juist meer klanten (zie ook [link]), dit is met downloaden niet anders.
Dus de platenindustrie heeft haar eigen glazen ingegooid en schuift de schuld af. Inmiddels wordt er voornamelijk nog verkocht aan eerder genoemde 12-jarigen. De Kabouter Plop en K3 fans. Niet voor niets is K3 van een op volwassen vrouwen gerichte groep zich volledig gaan toeleggen op een kinderpubliek. (Huh?! Ja, ga maar na, zou jij "wat ik wil wat ik wil wat ik wil / is een man die mijn waanzinnig maakt / die mijn ontroert en ontvoert / sla ik aan de haak" (K3, Wat ik wil, van het album Parels) door je kinderen laten zingen? Nee natuurlijk, dat lied is ook helemaal niet voor kinderen geschreven)

Maar enfin, de mol dus...
« Laatst bewerkt op: 5-11-2009, 22:34:41 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #1063 Gepost op: 5-11-2009, 22:40:15 »
w:ow  teer puntje ;)

goed verwoord
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #1064 Gepost op: 6-11-2009, 10:48:29 »
Thanks Vera, nu zat de ganse avond Doctor Jones mij in m´n hoofd te irriteren.  :P

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #1065 Gepost op: 6-11-2009, 18:06:22 »
Dat tegenwoordig de downloaders de schuld krijgen van de ondergang van de muziekindustrie is niet terecht. Onlangs is ook weer bekend gemaakt dat juist de downloaders ook de meeste muziek legaal in hun bezit krijgen. Iemand die niks downloadt, koopt ook niks.

Inmiddels wordt er voornamelijk nog verkocht aan eerder genoemde 12-jarigen. De Kabouter Plop en K3 fans. Niet voor niets is K3 van een op volwassen vrouwen gerichte groep zich volledig gaan toeleggen op een kinderpubliek. (Huh?! Ja, ga maar na, zou jij "wat ik wil wat ik wil wat ik wil / is een man die mijn waanzinnig maakt / die mijn ontroert en ontvoert / sla ik aan de haak" (K3, Wat ik wil, van het album Parels) door je kinderen laten zingen? Nee natuurlijk, dat lied is ook helemaal niet voor kinderen geschreven)

Maar enfin, de mol dus...

Dat downloaders ook mee legaal muziek verkrijgen komt doordat ze met downloaden muziek "uitproberen". Ze downloaden eens iets waar ze over gehoord hebben of iets wat ze wel aantrekt en dan vinden ze de band of zanger(es) zo goed, dat al snel een album gekocht wordt. Daarom is downloaden voor de muziekindustie lang zo slecht niet als altijd gezegd wordt.

En K3 is opgericht als "volwassenengroep" he. Er zijn een aantal nummers bij die je je dochter van 5-6 (of nog wat ouder) niet wilt laten zingen. Gelukkig snapt de K3-doelgroep de tekst toch nog niet :)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #1066 Gepost op: 7-11-2009, 10:27:07 »
Thanks Vera, nu zat de ganse avond Doctor Jones mij in m´n hoofd te irriteren.  :P

 >:D
Tell me what your telescope says

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #1067 Gepost op: 7-11-2009, 13:55:59 »
Dat downloaders ook mee legaal muziek verkrijgen komt doordat ze met downloaden muziek "uitproberen". Ze downloaden eens iets waar ze over gehoord hebben of iets wat ze wel aantrekt en dan vinden ze de band of zanger(es) zo goed, dat al snel een album gekocht wordt. Daarom is downloaden voor de muziekindustie lang zo slecht niet als altijd gezegd wordt.
::ok:: Helemaal mee eens. De cd's die ik écht wil hebben ga ik toch wel kopen, als CD dan.  ;) Helaas (of gelukkig) hebben al mijn favoriete bands in de laatste maanden een nieuwe CD uitgebracht. Da's dan wel weer een groot gat in de financiën.  :P

Citaat
En K3 is opgericht als "volwassenengroep" he. Er zijn een aantal nummers bij die je je dochter van 5-6 (of nog wat ouder) niet wilt laten zingen. Gelukkig snapt de K3-doelgroep de tekst toch nog niet :)
Nee, ik ben ook wel blij dat mijn zoontje de tekst van Oya lele niet helemaal begrijpt. Aan de andere kant "kusjesdag" begrijpt hij wel en dat is juist wel weer heel erg leuk!  ::bravo::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #1068 Gepost op: 7-11-2009, 14:10:47 »
En wat dan te denken van een stukje uit Liefdeskapitein:

Citaat
En dus ik koop je zo'n pet met een anker erop.
Wat hebben we pret met je gekke kop.
En dan draag ik een matrozen muts.
En niet veel meer dan dat.

Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #1069 Gepost op: 7-11-2009, 14:55:53 »
oya lele begreep ik vroeger ook nooit. Totdat ik later dat liedje nog eens hoorde :P

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #1070 Gepost op: 7-11-2009, 17:00:35 »
oya lele begreep ik vroeger ook nooit. Totdat ik later dat liedje nog eens hoorde :P

 ::rofl::
Why don't I ever listen to me?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #1071 Gepost op: 10-11-2009, 15:23:11 »
Heeft er nu de hele dag nog niemand iets gepost?  ::oink::

(ja ik weet wel dat het in Nederland pas half vier 's middags is, maar toch...)
Tell me what your telescope says

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #1072 Gepost op: 10-11-2009, 15:28:27 »
Heeft er nu de hele dag nog niemand iets gepost?  ::oink::

(ja ik weet wel dat het in Nederland pas half vier 's middags is, maar toch...)
um... al 3 dagen niet... :P

Offline smailie

  • Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #1073 Gepost op: 10-11-2009, 15:29:09 »
ja het valt mij ook op dat sinds de kandidaten bekend zijn er opeens niets meer gepost word :P de spanning zit hem toch in het afwachten denk ik

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #1074 Gepost op: 10-11-2009, 15:42:09 »
dr is niks meer op op dit moment over te speculeren... Nog maar minder dan 2 maanden! :D
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #1075 Gepost op: 10-11-2009, 18:07:03 »
Ik wacht tot iemand weer eens iets post waar ik op kan reageren.
The British are not impressed.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #1076 Gepost op: 11-11-2009, 10:44:45 »
Je kunt natuurlijk ook zelf iets gaan posten waarop anderen dan weer kunnen reageren!  ::trots::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #1077 Gepost op: 11-11-2009, 10:52:22 »
ja maar wat momet je dat posten, er is niet zo veel te posten

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #1078 Gepost op: 11-11-2009, 11:40:02 »
Frits Sissinnk is genomineerd voor de Slechst Geklede Man Award.
Why don't I ever listen to me?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #1079 Gepost op: 11-11-2009, 13:49:29 »
Ha! 7 posts over dat er niks te posten valt -8 nu- en één over Frits' kledingstijl.
Zet 'm op mensen! :P
Tell me what your telescope says