Auteur Topic: [Kandidaat] Anniek  (gelezen 205688 keer)

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #320 Gepost op: 24-02-2009, 17:08:56 »
Hoezo zou Dennis blij zijn als degene eruit gaan van wie hij weet dat hij/zij zeker de Mol niet is? Die heb je toch juist zo lang mogelijk in het spel en het liefst tot in de finale, want dan weet je zeker wie de Mol is. Anderen kunnen deze persoon dan weer verdacht vinden, wat weer een voordeel is voor Dennis, dus het lijkt me dat hij degene waarvan hij de naam heeft ingetypt, zo lang mogelijk in het spel wilt houden.

Hier is een filmpje waaruit blijkt dat hij niet mogelijk is dat hij Anniek heeft getypt. Hij typt namelijk eerst een letter aan de rechterkant van zijn toetsenbord, en daarna één of twee letters aan de linkerkant van zijn toetsenbord (waarvan we dus alleen het geluid horen). Dat kan dus niet Anniek zijn.

Dit is niet het originele fragment trouwens, maar een flashback. In aflevering 1, wanneer Dennis met Jon onderhandelt, komt ditzelfde stukje terug, alleen dan met geluid. Dat was bij het échte gedeelte niet zo. Kheb het vertraagd, maar het geluid van het getik van het toetsenbord kan je nog duidelijk horen.

aaah, fijn, ik heb het filmpje tig keer herhaald, maar hij typt in ieder geval niet Anniek in. Dan zou hij voor de enter nog een k moeten doen en dat doet hij in ieder geval niet!
thanks irving!
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #321 Gepost op: 24-02-2009, 17:12:16 »
aaah, fijn, ik heb het filmpje tig keer herhaald, maar hij typt in ieder geval niet Anniek in. Dan zou hij voor de enter nog een k moeten doen en dat doet hij in ieder geval niet!
thanks irving!

Hoezo? Rechts zit toch de k?

Ik ben helemaal niet overtuigd hoor dat Dennis wel Anniek typte, maar waarom reageerde hij anders zo geschokt op haar rode scherm? En waarom zegt hij anders dat hij 'totaal niet blij is' met Annieks executie? En als Dennis de naam van een van de afvallers intypte, waarom hebben we hem dat niet horen zeggen in een biecht? Lijkt me leuk om op terug te komen, dat Dennis zegt 'ik wist toch al dat die het niet was..'. :)

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #322 Gepost op: 24-02-2009, 17:15:56 »
Volgens mijn theorie is het niet zo dat Dennis niet blij was dat de executie niet doorging, maar was hij niet blij dat Anniek een rood scherm kreeg, waardoor ze door sommigen misschien afgeschreven zou worden als Mol. (Wat maar de vraag is.)

Ohw oke, dat had ik niet uit je eerdere post begrepen, maar dan vind ik de opluchting van Dennis (die "wow" van hem) weer niet helemaal kloppen. Bovendien zou hij gewoon nog Vera, Hans, Paula, Froukje, Sebastiaan, maar ook Dennis, kunnen hebben ingetypt. Volgens mij filmpje kan het alleen Hans, Froukje of Dennis zelf zijn, want dat zijn de enige kandidaten waarbij de één na laatste letter van hun naam aan de rechterkant van het toetsenbord zit, en de laatste letter aan de linkerkant. Aangezien hij in de biechten zei dat hij Hans het meest verdacht, en dat hij tegen Froukje zei dat ze in Dennis' top 3 stond (wat overigens niet waar hoeft te zijn), moeten we er serieus mee rekening houden dat hij ook gewoon "Dennis" heeft ingetypt, wat dan wel heel verdacht is.

De reden waarom Dennis niet blij was met die executie, was volgens mij gewoon omdat er niemand uit ging, en als kandidaat heb je liever natuurlijk dat er iemand uitgaat omdat de kans dan groter is dat je wint (zolang je het niet zelf bent -.-).

Hij was ook niet blij met die executie.

Uhu, dat zei hij na afloop, maar kdenk dat ik niet helemaal snap wat je bedoelt. Wat ik met mijn eigen post bedoelde is het volgende. Stel, Dennis heeft Anniek ingetypt, dan weet hij zeker dat Anniek niet de Mol is. Dan heb je Anniek liever zo lang mogelijk in het spel, want anderen kunnen die verdenken, terwijl jij al weet dat Anniek het niet is. Dan heb je een voorsprong en al helemaal in de finale, want als je weet dat Anniek het niet is, dan weet je zeker dat de andere de Mol is.

Maargoed, kheb vrij lang tussen Anniek en Dennis getwijfeld en eigenlijk zou ook nog Jon kunnen zijn, maar gezien zijn acties denk ik van niet. Omdat ik in de oprechtheid van Anniek geloof tijdens de eerste aflevering (toen ze zei dat ze 500 euro had verdiend), en niet in de oprechtheid van de winnaarsmentaliteit van Dennis, ga ik voor Dennis. Het feit dat Anniek wist dat je 500 euro kon verdienen door "nee" te zeggen, pleit wel een beetje tegen haar. Dat hoeft natuurlijk niet waar te zijn, maar ik geloof dus wel in haar oprechtheid en dat ze "nee" heeft gezegd. De andere die dan "nee" heeft gezegd zou dan Hans moeten zijn. Nouja, hoe dan ook is het niet makkelijk dit jaar, want er pleiten ook wel vrij veel dingen tegen Dennis -.-
« Laatst bewerkt op: 24-02-2009, 17:18:46 door Irving »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #323 Gepost op: 24-02-2009, 17:20:22 »
Ohw oke, dat had ik niet uit je eerdere post begrepen, maar dan vind ik de opluchting van Dennis (die "wow" van hem) weer niet helemaal kloppen.

Ik had dat meer gelezen als "godv..." ;D
« Laatst bewerkt op: 24-02-2009, 17:27:38 door Heinz »

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #324 Gepost op: 24-02-2009, 17:30:06 »
Ik had dat meer gelezen als "godv..." ;D

Ohw dat kan ook -.- Kzit het nu terug te kijken, maar kvind het eigelijk nog alsnog op "wow" in de vorm van een opluchting lijken. Daarnvoor en erna lacht hij nog zelfs een beetje, dus hij lijkt me eerder blij dan niet blij. De reden waarom hij dan "niet blij" zou moeten zijn, lijkt me dan omdat daarna blijkt dat Anniek tóch niet naar huis moest (als hij een kandidaat is dan). Dat ene fragment aan het einde van de executie hebben we het toch nu over (hier, vanaf 47:40), of over iets heel anders? -.-

Edit: nu ik die foto zie hebben we het daar dus over -.- Maar nouja, als ik het fragment terugkijk zoals ik hem had opgenomen (en ook via uitzendinggemist op 200% scherm, dan kan je het beter zien), vind ik het alsnog eerder een opluchting, zeker met die kleine lach erbij.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2009, 17:32:15 door Irving »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #325 Gepost op: 24-02-2009, 17:33:58 »
Ohw dat kan ook -.- Kzit het nu terug te kijken, maar kvind het eigelijk nog alsnog op "wow" in de vorm van een
Edit: nu ik die foto zie hebben we het daar dus over -.- Maar nouja, als ik het fragment terugkijk zoals ik hem had opgenomen (en ook via uitzendinggemist op 200% scherm, dan kan je het beter zien), vind ik het alsnog eerder een opluchting, zeker met die kleine lach erbij.

Uiteraard zit er ook iets van opluchting bij, want zelf is hij door. :P

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #326 Gepost op: 24-02-2009, 17:34:47 »
Hey Irving,
en kan hij geen Vivienne ingetypt hebben (ook eennalaatste rechts, laatste links)? Dat zou kunnen verklaren waarom hij haar zozeer vertrouwt dat hij met haar een pact aangaat om de anderen eruit te werken.
Heinz,
Volgens het schema van Jelsir heeft Dennis in afl 6 Anniek als verdacht iemand benoemd. Vivienne nooit. Ook een reden waarom hij haar kan hebben ingetypt.
En ook ik houd er nog steeds rekening mee dat hij zichzelf toch heeft ingetypt, al zou ik dat wel flauw vinden. Ik vond het echt superslim van hem.

'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #327 Gepost op: 24-02-2009, 17:37:51 »
Heinz,
Volgens het schema van Jelsir heeft Dennis in afl 6 Anniek als verdacht iemand benoemd.

Dat klopt niet. Dennis klikt 'Anniek' aan op de vraag met wie de Mol in een taxi zat. Dan verdenkt hij Jon dus. :)

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #328 Gepost op: 24-02-2009, 17:39:42 »
aha, ik was te lui om het zelf te controleren, maar ik dacht, ik zet wel de bron erbij. Nou ja, dan is dat ook weer duidelijk.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #329 Gepost op: 24-02-2009, 17:46:04 »
kan hij geen Vivienne ingetypt hebben (ook eennalaatste rechts, laatste links)? Dat zou kunnen verklaren waarom hij haar zozeer vertrouwt dat hij met haar een pact aangaat om de anderen eruit te werken.

Ja dat zou ook goed kunnen. Volgens mij was er wel een andere reden waarom Viviënne minder waarschijnlijk leek. Dit is een GIF-plaatje van Dennis die de naam intypt vertraagd (eerste keer gaat hij wel érg traag, want hij moet dan laden):

http://i43.tinypic.com/2r61mab.gif

Het lijkt erop alsof hij net begint met typen, omdat hij voorover buigt. Ten eerste lijkt het alsof hij minimaal drie letters typt met zijn rechterhand (blijven Anniek, Dennis, Froukje, Jon, Sebastiaan en Vivienne van alle kandidaten over). Maar dit plaatje is 3x vertraagd. Eigenlijk ging het veel sneller, zie hier vanaf 18:05. Dus ten tweede zou hij de naam "Vivienne" dan ontiegelijk snel moeten typen, óf het was niet volledig in beeld gebracht, maar het lijkt erop alsof dat wel gedaan is, omdat hij dus eerst voorover buigt. Maarja, het hoeft niet per se te zijn wat het lijkt, maar ik denk dat hij dus Dennis heeft ingetypt. Eerst dacht ik Jon, maar toen had ik niet die flashback met geluid gehoord/gezien.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2009, 17:47:40 door Irving »

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #330 Gepost op: 24-02-2009, 18:19:50 »

Offline chocolat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #331 Gepost op: 24-02-2009, 19:06:08 »
Milouska´s hand  ::oink::

Ja.. waar is dat gebarentaal voor?  ???

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #332 Gepost op: 24-02-2009, 19:07:56 »
Ja.. waar is dat gebarentaal voor?  ???

Jeuk  ???
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #333 Gepost op: 24-02-2009, 19:11:42 »
Milouska´s hand  ::oink::

Die hints sloegen eerst op Paula.
Milouska beeld: P U = MOL
Paula Undondek = Mol.
Misschien de naam die Dennis invult is de mol? En dat Dennis al vanaf afl 1 weet wie de mol was ::trots:: ::vergroot::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #334 Gepost op: 24-02-2009, 19:19:21 »
Milouska maakt duidelijk een soort 'M' met haar vingers.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #335 Gepost op: 24-02-2009, 19:26:39 »
Ja.. waar is dat gebarentaal voor?  ???
Ze is in elk geval erg zenuwachtig...

...dus of Dennis is de mol.
... of ze ziet dat Dennis niet zijn eigen naam intyped.

Zo ver waren we al.  :P

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #336 Gepost op: 24-02-2009, 21:46:27 »
Waar niemand aan schijnt te denken, is dat het ook nog zo kan zijn dat iedereen een rood scherm zag bij het intikken van de namen wie de mol zou zijn. Dat het dus een beetje voor de show was, en dat de mol inmiddels al verteld was dat hij/zij de mol ging zijn. PJ stond op een plek waar je het mogelijk wel zou kunnen zien als de kleur ineens anders is. Maar blijkbaar heeft hij niets gezien.
Dan zou Dennis nog raar opkijken als hij denkt iemand als mol te hebben kunnen afschrijven, en die blijkt het dan toch te zijn....

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #337 Gepost op: 25-02-2009, 15:03:45 »
Dan zou Dennis nog raar opkijken als hij denkt iemand als mol te hebben kunnen afschrijven, en die blijkt het dan toch te zijn....

Dat zou de mooiste ontknoping zijn  :P Dennis denkt dan in de finale, ow ik weet ut al want die andere heb ik ingetypt  ;D En dan blijkt ie ut toch fout te hebben  :D
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #338 Gepost op: 25-02-2009, 15:31:59 »
dan is hij toch per ongeluk ver gekomen in het spel.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #339 Gepost op: 25-02-2009, 20:58:41 »
Ja dat zou ook goed kunnen. Volgens mij was er wel een andere reden waarom Viviënne minder waarschijnlijk leek. Dit is een GIF-plaatje van Dennis die de naam intypt vertraagd (eerste keer gaat hij wel érg traag, want hij moet dan laden):

http://i43.tinypic.com/2r61mab.gif

Het lijkt erop alsof hij net begint met typen, omdat hij voorover buigt. Ten eerste lijkt het alsof hij minimaal drie letters typt met zijn rechterhand (blijven Anniek, Dennis, Froukje, Jon, Sebastiaan en Vivienne van alle kandidaten over). Maar dit plaatje is 3x vertraagd. Eigenlijk ging het veel sneller, zie hier vanaf 18:05. Dus ten tweede zou hij de naam "Vivienne" dan ontiegelijk snel moeten typen, óf het was niet volledig in beeld gebracht, maar het lijkt erop alsof dat wel gedaan is, omdat hij dus eerst voorover buigt. Maarja, het hoeft niet per se te zijn wat het lijkt, maar ik denk dat hij dus Dennis heeft ingetypt. Eerst dacht ik Jon, maar toen had ik niet die flashback met geluid gehoord/gezien.
Volgens mij tikt hij gewoon Dennis in.
De vraag is dan natuurlijk welke kleur dat scherm nou had.  :P
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you