Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 376698 keer)

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1280 Gepost op: 20-03-2003, 20:20:13 »
ZUSTER PORTASIA!!!!

Ah juist, ik zou ook graag lid willen worden van de Orde?
Neeee, nee, geen horde, ik ben slechts alleen, ik wil lid worden van de ORDE! Maar ik ben wel een reizende non, onrustig, onstuimig, onbezonnen, stabiel maar niet vast, je kan op me bouwen, tenzij ik weg ben. Ik ben een van de oudste leden van het bisdom Wieisdemol.com. Heeft u nog een traptrede waar ik kan slapen?
Ehhhh.

OF IK NAAR BINNEN MAG?????







de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1281 Gepost op: 20-03-2003, 20:42:20 »
Damn...
Ik ging net het licht uitdoen...

Allé vooruit, kom maar nog binnen en maak het U gemakkelijk. Niet dat hier nog veel te beleven valt, tenzij natuurlijk dat de advokaat van de duivel van de etage hierboven zijn lotgenoten ontbindt en we hier terug wat kaarsen komen branden, dan kan het misschien nog wat worden.
De hel moet iig nog losbarsten hierboven en dan heb ik het niet over het dagblad van een zekere Achmad uit Bagdad.
Ik vind het nogal stil eigenlijk in die opperste regionen. Ben dat niet echt gewoon van onze Noorderburen...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1282 Gepost op: 20-03-2003, 21:57:08 »
Het licht uitdoen? Verdorie zeg, niemand die Zuster Viventia hier verwittigd dat ze toch al vertrokken zijn, ook al is het nog geen zondag. Enfin, de pij is gewassen, gestreken en mooi opgevouwen. Schone herinnering zolang er geen motten aanzitten. Jane, je bent wat laat vrees Zuster Viventia, voor zover het zuster-zijn nog telt. De mol 3 has closed his doors, just like we will within a few days, hours, minutes ...







« Laatst bewerkt op: 20-03-2003, 21:57:26 door Alive and Kicking »
banaan begint met een b, soms met een s

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1283 Gepost op: 20-03-2003, 23:17:54 »
mijn waarde medebroeders en zusters,

zelfs op dit late tijdstip is uw gastvrijheid bewonderendswaardig, laat de almachtige Mol hierover de dank uitspreken. Maar ik dacht zo, ik ben in het hoge noorden geweest, het land van molens en klompen. Kan er daar geen nieuw klooster gesticht worden? Ik heb een kar met een ezeltje, tante Nonneke kan ik vervoeren. Met goede wil kunnen we ons daar vestigen, desnoods voor een jaar.

Hier, ik heb reserve-kaarsen, dan hoeft u het licht niet uit te doen. De Duivel zal ik even toespreken. Als we verhuizen, kan ie dat beter maar weten.







de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1284 Gepost op: 21-03-2003, 09:38:51 »
Voor onze vriendin van de jungle zal ik deze smeekbede zondag aankaarten met onze abdis, als daar tenminste nog een tafeltje voor vrij zal zijn. Met de start van de lente heeft ze iig haar thermolactylen underwear opgeborgen en is ze nu nog op zoek naar een nieuw passend fris tenuetje. Doch de kleedhokjes zijn volzet tot na het weekend. Daarna zien we wel welk geheim tante nonneke al die tijd angstvallig in haar valies wist te bewaren.

By the way Jane, gij zijt geen mol maar wel een konijn. Waarom vervoegt ge U dan niet bij het Dulle zondag?








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1285 Gepost op: 21-03-2003, 20:46:00 »
Toepasselijke naam voor Zuster Viventia trouwens,die vriendin van de jungle. Ze heeft zich gisteren zo mogen gedragen met wat touwen in één of andere sportzaal maar haar armen vinden dat vandaag niet zo leuk. Enfin, elk zijn vak dan maar en als Jane dat goed doet, dan zal deze zuster wel iets anders zoeken. Zondag nadert, de batterijen zijn er en het enthousiasme kan niet meer getemperd worden.







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1286 Gepost op: 21-03-2003, 23:53:38 »
Ik ben een vriendin van de Jungle, daar zal het niet in zitten.

Ik kan helaas niet bij de kerkgang zijn zondag. Ik heb aardse verplichtingen, die geen dag kunnen wachten. Vanavond nog zal ik weer gaan vertrekken naar mijn volgende bestemming. Indien er, met toestemming van de hogere raad en als de sterren juist staan, misschien een mogelijkheid is dat het Dulle Konijn van de allerlaatste bijeenkomst een uitwedstrijd maakt voor henzelf en een thuiswedstijd voor de Mol, zal ik daar gaarne aanwezig zijn.

Mogelijkheid?







de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1287 Gepost op: 22-03-2003, 01:21:35 »
voor een aantal onder ons zal die mogelijkheid zeker bestaan o waarde vrouwe van de lianen. Maar of dat uit hoofde zal zijn van de orde valt sterk te betwijfelen.

Misschien dat we op zoek kunnen naar een ander virtueel vertoevensoord. (lees een soortgelijk topic op avro forum, maar enkel bij voldoende belangstelling)









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1288 Gepost op: 22-03-2003, 14:53:25 »
de belangstelling is er hoor, zelfs met enige hints is het al vernoemd geweest hier in het klooster...







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1289 Gepost op: 22-03-2003, 15:26:50 »
"Toch raar" denkt Tante Nonneke. Het ooit zo verguisde en meermaals gebanbliksemde kloostertje krijgt nu plots langs alle kanten de absolutie aangeboden, inclusief verhuiswagens en gratis kost en inwoon...
Maar Tante Nonneke heeft enkele Woestijnvisserse trekjes.'Kwaliteit boven kwantiteit'is er daar één van. Net als 'Het is goed geweest zolang het duurde'
En de houdbaarheidsdatum van het Kloostertje der Promoliaten is beperkt, en wel tot morgen, zondag 23 maart, de dag van het Orakelse Mollenfeest.
Daarna pakt Tante Nonneke haar hebben en houden in haar oude hutkoffer,kijkt ze nog een laatste keer rond in haar oude, trouwe zolderkamertje en verdwijnt dan met stille trom en zonder misbaar terug in het niets. Het Grote Niets...

Op de schoorsteenmantel van de grote,zwartgeblakerde,open haard blijft er echter een vodje beduimeld Perkament achter. Het is gericht aan Knudde en Alive&Kicking en die weten wel wat er in neergeschreven staat.Het is 'Het Testament van een Kloosterzuster'. Die nu andere oorden gaat opzoeken. Misschien dat ze elkaar daar later nog wel eens zullen ontmoeten ?...

En vergeet één ding niet.

                Niets is wat het lijkt...


 








Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1290 Gepost op: 22-03-2003, 15:37:08 »
Ik ben geheel murw door wederom een tegenslag op prive vlak en kan de hint van de nieuwe huisvesting dus niet vinden.

Lieev zuster viventia voor een keer iets minder cryptisch te zijn.... Daarna zal ik beloven mijn oude stiel weer op te pakken.

En voor Nonneke inderdaad moet je stoppen op het hoogtepunt. Aan alle promoliaten, lezers, kijkers en ander gespuis, ik zeg u voorwaar dank voor het maken van dit feest tot wat het was een feest.

Driewerf halleluja met een extra hoge gloria er bovenop.
en voor morgen een krachtig amen als slotaccoord







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1291 Gepost op: 22-03-2003, 17:17:45 »
Zuster Viventia zet een sprint in naar de schoorsteenmantel en wint het voor Knudde. Die staat nog ergens buiten vogelpoep van de net gewassen autoruiten te schrapen maar dat verandert niks aan de prachtige prestatie van haar. Zeker een Olympische recordtijd. Enfin, ze heeft de boodschap goed begrepen en zal er eens over nadenken. Zin heeft ze er alvast in.

Morgen sluit het klooster maar vandaag leeft het nog en Zuster Viventia gaat niet voor het sluitingstijd is








banaan begint met een b, soms met een s

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1292 Gepost op: 24-03-2003, 14:12:05 »
Beste vrienden,
De tijd van gaan is gekomen. Tante Nonneke heeft haar have en goed ingepakt en verdwijnt voor goed in de coulissen van het Leven.
En het leven alhier is, alles wel beschouwd, goed geweest.We hebben ons goed geamuseerd zolang het duurde en het afscheidsfeestje van gisteren was een waardige en gezellige afsluiter van een era.
Maar nu is het terug tijd voor meer wereldse beslommeringen.

En daarom , beste vrienden, wens ik U allen het allerbeste toe voor de toekomst en moge het U allen opperbest gaan in de onzekere tijden die ons allen nog te wachten staan.
En aan alle Mollenvangers die zich nu met vernieuwde moed en energie gaan storten op de AVRO-mollenjacht wens ik een heldere blik, een diep inzicht en bovenal heel veel doorzettingsvermogen en volharding.

Adios amigos, en misschien wel eens tot ziens...

Ik wordt er al helemaal HotelDeBotel van...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1293 Gepost op: 24-03-2003, 14:23:09 »
ik wacht met spanning op de eerste heipalen van het nieuw te stichten hotel..(zuster viventia???).

een einde aan iets goed is meestal toch een droevig moment. Mede daarom ben ik extra omdat dit iets extra goeds was en omdat ik gisteren niet lekker in mijn vel zat, ben nu ook met rillingen over het lijf onder mijn dekbed aan het typen.

Voor allen die het orakel hebben gemaakt, gevormd en gevolgd, dank ik u.

Voor de hotelgasten, ons aller zuster viventia zal uw chef de maison zijn en u de weg wijzen...









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1294 Gepost op: 24-03-2003, 14:46:29 »

Ik wordt[/u] er al helemaal HotelDeBotel van...

Dat is er duidelijk aan te merken ja; tijdje voor een weekje rust in mijn staminee bij Kastelein Knudde zou ik zo zeggen... 8)

ik wacht met spanning op de eerste heipalen van het nieuw te stichten hotel..(zuster viventia???).


Zuster Viventia heeft haar monnikenpij netjes gestreken, opgevouwen en terug in Tante Nonnekes hutkoffer gestopt en paradeert momenteel met een iets koketter tenue rond teneinde haar eerste gasten met de nodige luister te kunnen ontvangen.
Kan ik alvast de heer Mollemans als eerste bezoeker noteren?








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1295 Gepost op: 24-03-2003, 15:11:02 »
Ik heb zojuist mijn solliciatie als Bellboy gemeld ( voor onze fans van het werk dat de regisseur van de Mol zo graag ziet, kijk eens naar 4 Rooms van dhr Tarantino).. zoals die bellboy daar van alles meemaakt, heerlijk, daar is een Manuel van fawlty towers maar niets bij (put butter on these trays manuel,,, no no no mr fawlty not on these trays ,but un dos tres)









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1296 Gepost op: 24-03-2003, 15:43:31 »
Watch your words, ik ben dol op Fawlty Towers!

"Manuel Towers?O, is it you again? I SAID MISTER FAWLTY IS NOT HERE! O, hello mr Fawlty!"







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1297 Gepost op: 24-03-2003, 19:00:48 »
Zuster Viventia is al helemaal geïnstalleerd in het hotel en verlaat met pijn in het hart het klooster. Het zal nooit meer hetzelfde zijn maar we hebben een fantastische tijd achter de rug. Gisteren was een dag om u tegen te zeggen en om nooit meer te vergeten. Dat zal ook niet gebeuren heeft deze zuster zo de indruk. Vanavond wordt de deur gesloten van het klooster. Zuster Viventia gaat nog vlug even rond met een plumeau en ziet nog wat laatste restjes liggen van wat ooit een feestmaal was. Bedankt aan alle broeders en zusters, het is prachtig geweest.








banaan begint met een b, soms met een s

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1298 Gepost op: 25-03-2003, 04:20:53 »
Ook dit is mijn afscheidsbrief. Spijtig. Het waren leuke momenten. Ik wil iedereen bedanken voor een leuke tijd. Ook een dikke merci voor alle aanwezigen op de hoogmis van zondag. Jullie hebben er een leuke dag van gemaakt.
Vaarwel.








Offline Cervantes

  • Forumlid
  • Moe van het Windmolens bestrijden...
Broeder Imprimatur terug op dienst
« Reactie #1299 Gepost op: 2-04-2004, 19:21:17 »
Beste Erudieten,

Ook broeder Imprimatur heeft zijn sandalen in de kast gehangen en zal zich gebezigen met de gebeurlijkheden van dit klooster... Ik hoop dat  mijn gezalfde voeten wederom dit oord kunnen beschuifelen, dit ter verbetering van de geschriften en de waarlijke beslommeringen die plaatsvinden.

Sinds mijn bekering na de Inquisitie zal ik Vrede vinden met de geplogenheden van het gangbare klooster.

Cervantes, AKA Imprimatur