Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 376671 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Orakel der Promoliaten
« Reactie #1300 Gepost op: 7-02-2016, 21:57:37 »
Dit topic is uit 2003 opgediept.
Voor mensen die graag op een andere manier over de mol willen praten. In de andere topics graag op een voor iedereen begrijpelijke manier posten.
Have fun hier ::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Orakel der Promoliaten
« Reactie #1301 Gepost op: 7-02-2016, 21:59:26 »
Dit topic is uit 2003 opgediept.
Voor mensen die graag op een andere manier over de mol willen praten. In de andere topics graag op een voor iedereen begrijpelijke manier posten.
Have fun hier ::zwaai::
::bravo:: Goede actie Lukie4 !

Zie hier, de kamer is geopend, leef je uit.  ;D
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Orakel der Promoliaten
« Reactie #1302 Gepost op: 7-02-2016, 22:09:06 »
Prima.


Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Orakel der Promoliaten
« Reactie #1303 Gepost op: 7-02-2016, 22:14:31 »
Wow, dit topic is nog maar net gestart en heeft nu al meer dan 1300 berichten.

 ::bravo::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Orakel der Promoliaten
« Reactie #1304 Gepost op: 7-02-2016, 22:34:38 »
Ja. Goed hè. Nee even serieus . Bij mol 3 hadden we in begin ook war onvrede over de manier van Posts van wat forumleden dat resulteerde in het orakel. Uiteindelijk leidde dat orakel tot een Hollandse invasie in België voor een mol fandag..

Bij voldoende interesse is zoiets misschien wel weer een optie .
We hebben gevraagd voor een nieuw topic waarin we in een disclaimer aangeven wat we doen en dat t allemaal cryptisch over de mol gaat , en woestijnvis. En dat we onze inzichten niet kant en klaar vrijgeven voor eenieder.

Werktitel op dit moment : deze dag op de helpdesk . Nogmaals we willen niemand kwetsen en niemands. Plezier vergallen en zijn dus blij met t feit dat er gezocht wordt naar een oplossing waarin zij die zich aan ons storen, weten waar we zitten en dus kunnen ontlopen en waarin wij onze gedachtes kwijt kunnen

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Orakel der Promoliaten
« Reactie #1305 Gepost op: 7-02-2016, 22:36:04 »
De oplossing is dit topic :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re: Orakel der Promoliaten
« Reactie #1306 Gepost op: 7-02-2016, 22:41:32 »
Dit topic is uit 2003 opgediept.
Voor mensen die graag op een andere manier over de mol willen praten. In de andere topics graag op een voor iedereen begrijpelijke manier posten.
Have fun hier ::zwaai::
Na 13 jaar in een donkere kelder tussen ratten, muizen en andere mollen te hebben verbleven voelt het goed om weer wat frisse bovenlucht in te ademen.
Het wachten is op Teddybear om het aards verblijf van de nonnetjes en broeders weer in gang te trappen. Of neem iemand anders zijn plaats weer in. Tante nonneke misschien?
Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1307 Gepost op: 7-02-2016, 23:01:32 »
Het klooster van de promoliaten ligt er al jaren verlaten bij en is gesloten.
Vandaag is het kantoor van de helpdesk geopend.  Hier wordt slechts over 1 ding gesproken over de zoektocht naar de mol 4.

Alsof we virtueel bij elkaar op kantoor zitten . Onze Posts hebben een paar eigenaardigheden


- het feit dat ze gaan over t  zoeken naar de Mol
- het feit dat ze af en toe in volzinnen en gekunstelde constructies praten
- hier en daar verwijzingen maken die niet voor eenieder direct te volgen zijn.
- het feit dat ze het hier en daar het niet altijd serieus nemen.
- het feit dat er soms inzichten gegeven worden in cryptische bewoordingen


De een snapt er niets van en wenst het niet te lezen dat kan, we werken bij een tolerant bedrijf ;. de ander snapt het niet en wil het leren snappen, ook dat kan.  Vraagt en de helpdesk zal proberen u te helpen ( het is tenslotte ons beroep nietwaar)
Ik wil in dit topic iedereen de ruimte geven om hun ideeen of meningen over de zoektocht naar de Mol te verkondigen.

Het orakel leidde in mol 3 Tot een fandag , misschien dat we met de helpdesk ooit ook zo'n uitstapje kunnen maken .


« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 23:44:43 door Tarbozan »

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1308 Gepost op: 7-02-2016, 23:10:21 »
Het klooster van de promoliaten ligt er al jaren verlaten bij en is gesloten.

Driewerf helaas, de zoete smaak van de nostalgie had al bezit genomen van mijn aderen en mijn vlees was weer tot leven gekomen. Driewerf helaas..



Vandaag is het kantoor van de helpdesk geopend.  Hier wordt slechts over 1 ding gesproken over de zoektocht naar de mol 4.

Alsof we virtueel bij elkaar op kantoor zitten . Onze Posts hebben een paar eigenaardigheden

- het feit dat ze gaan over t  zoeken naar de Mol
- het feit dat ze af en toe in volzinnen en gekunstelde constructies praten
- hier en daar verwijzingen maken die niet voor eenieder direct te volgen zijn.
- het feit dat ze het hier en daar het niet altijd serieus nemen.
- het feit dat er soms inzichten gegeven worden in cryptische bewoordingen


De een snapt er niets van en wenst het niet te lezen dat kan, we werken bij een tolerant bedrijf ;. de ander snapt het niet en wil het leren snappen, ook dat kan.  Vraagt en de helpdesk zal proberen u te helpen ( het uw tenslotte ons beroep nietwaar)
Ik wil in dit topic iedereen de ruimte geven om hun ideeen of meningen over de zoektocht naar de Mol te verkondigen.

Het orakel leidde in mol 3 Tot een fandag , misschien dat we met de helpdesk ooit ook zo'n uitstapje kunnen maken .

Wij zullen ons dan maar bekeren tot de nieuwe orde der kantoorvreters, de nuftige brillenpoetsers en neusophalers, om alzo samen tot het besluit te komen dat er maar één de echte slechterik kan zijn:
de koffiedrager Tiboteus, die met zijn afgrijselijk brouwsel het kantoorleven alhier al menig keren heeft vergald.
Het is zo erg dat ik mijn mede-kantoorbedienden wil voorstellen een officiële klachtenbrief op te stellen om aan de allerhoogste commissaris te bezorgen. Wie doet er mee?
Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1309 Gepost op: 7-02-2016, 23:29:47 »
Ik kan soms zo gelukkig en dankbaar zijn dat ik niet blond ben
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1310 Gepost op: 8-02-2016, 00:01:12 »
Ik kan soms zo gelukkig en dankbaar zijn dat ik niet blond ben

Herkenbaar ;D 
er was eens......

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1311 Gepost op: 8-02-2016, 12:18:29 »
we zijn een tolerante organisatie en gelukkig heeft kapper alberto klanten met diverse kleuren haar, al dan niet reeds zelf voorzien van een spoelinkje..

mn zoektocht naar de mathematische puzzel van de rolband en de lengte van t touw is geslaagd. alleen brengt de uitkomst ons niks dichter bij de identiteit van een evt slechterik. zoals t voor sommige blondines zo is dat size wel degelijk matters, voor een touw op 2500 meter lengte maken die 70 centimeters heel veel  uit. alleen is de brenger van dit goede mol nieuws helaas zelfs in slowmotion niet in t openbaar te betrappen




« Laatst bewerkt op: 8-02-2016, 13:23:16 door Tarbozan »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1312 Gepost op: 9-02-2016, 01:01:06 »
Had ik meer beter opgelet bij meetkunde dan had ik de berekening misschien gesnapt.

Maar al wat ik nu dus begrijp is dat ge als potentieel molleke  dus helemaal geen vlag in de grond moet steken om boven water te komen op een zoutvlakte? En dat ge als Mol dus ook u druk kunt maken om beginselen van de physica omdat ge toch reeds kunt begrijpen dat de vlag nooit op de x geplaatst kan worden. 

Laat de physica nu ook weer terugkomen in een lightbulb die bij mij ging branden bij t bekijken van het zomers tafereel op de woelige baren. Worden we daar door de woestijnvissers niet massaal in t (b)ootje genomen?

Over de tocht naar t Argentijnse filiaal van de promoliaten moet ik nog even zwijgen daar ik moet bijkomen van t gevloek en getier  in het bijzijn van een broeder. Heiligschennis. Dit is dus voor het herbekijken op een ander tijdstip.

Verder ga ik m'n licht nog ontsteken over t gesjoemel in de Argentijnse sjotcompetitie en hoe we daar ons voordeel eventueel mee kunnen doen. Voor de FIFA nee ik doel hier niet op matchfixing.


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1313 Gepost op: 9-02-2016, 02:27:06 »
Doeme.  Wederom toont een computerscherm een errata. En nee weest gerust collegae het is geen scherm van de TRH die hebben enkel goei merchandise.

Wederom verbergt zo n scherm van die vissers in de zandbak een mogelijk respons op een vraag.
1 keer kunnen we zeggen dat is toeval net zoals t toeval was dat de alain op tijd was die ene keer, later nooit gebeurd. Maar bij 2 keer achtereen ga ik er toch wat van denken.

Deductie door eliminatie gaat t worden.

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1314 Gepost op: 9-02-2016, 04:16:24 »
Een beetje gestresseerd duw ik wat onwennig mijn koffiekarretje voorruit. Zou ik na 13 jaar werkloosheid nog wel een nieuwe job aankunnen? Wat een geluk dat er hier nog niet teveel volk rondloop 's nachts.
Kalmpjes ook aan de helpdesk, enkel Mukundaa zit hier blijkbaar aan de telefoon.
Veel praten met haar zit er niet in, Indisch was niet mijn sterkste taalvak, en mijn Lipton lust ze ook al niet. Of misschien was mijn vraag of haar naam eigenlijk Westvlaams was de reden dat ik het theezakje naar mijn hoofd kreeg geslingerd?
Nu, k zal eens polsen bij de nachtwakers of ze de komende dagen wat meer volk verwachten. Misschien weten zij of er hier een personeelsfeest te verwachten valt, of is dat onbeleefde vraag op je eerste werkdag?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1315 Gepost op: 9-02-2016, 06:35:12 »
Zeker geen onbeleefde vraag. Tuurlijk heerst er bezuiden de rivieren en ook in een deel van t Vlaamse land een feest genaamd carnaval, maar ook ik had reeds vernomen dat de naaldhakken van de blondine wel zeer luid echoeden door de kantoortuinen.

Tussen een volksverhuizing en een amper bezette portiers loge zitten nog heel wat meters onontgonnen land. Zijn wij de laatste roependen in t zand van de woestijnvissers of heeft t nieuwe interim iv nog wat volk op komst? 

Om een bos te doen groeien heb je ook nieuwe oogst nodig. Ik vrees met grote vrezen dat t tijdperk van FB en t stof van 13 jaar geleden hier op de helpdesk onze kansen kleiner maakt dan de afwijking per plakband op de salinas Grandes.




Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1316 Gepost op: 9-02-2016, 18:04:51 »
Het gesjoemel op  de Argentijnse trapvelden steekt gelaagd in een. Over ensembelkes, deux pieces etc zou ik normaal m'n oor te luister leggen bij de blondine, maar ik vrees dat die George Clooney daar nog wel efkes bezig is.

Ach en ik heb al genoeg geroepen dat t ene mantelpakje precies op dat van dag ervoor trok ( en boy heb ik gevoeld dat dat tegen meer dan t zere been was). Maar bij deze outfitjes zag zelfs ik verschillen. En die zullen daar vast niet voor niks zijn , zeker niet bij de zandhengelaars.

En jawel na wat zoeken hier en ginder wat kunnen vinden, waar we evt wat meekunnen.
De zandhengelaars roeien in deze tegen de stroom van de Europese politiek. Wederom een tip die men zou kunnen uitleggen naar zij die ik de bijnaam heb gegeven van een ozark Henry nummer. Als zij bijnamen kan verzinnen, kan ik dat toch ook.

Echter bij TRH leren we in workshops creatief denken om niet als spoorwerkers in tunnels te verzanden. Dus lichtje gezien wat ik er verder mee kan doen? Ja de glazen bol was al weg in t klooster en ook hier op kantoor heb ik hem nog nier gezien.

Maar eens een postduif naar blondine sturen als ze eindelijk klaar is met die Clooney.

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1317 Gepost op: 9-02-2016, 18:37:31 »
Ik heb nog maar net ingecheckt, en mijn badge weggestoken. Straks trek ik terug mijn schort aan en laat ik de percolators pruttelen, maar eerst heb een vraagje voor de helpdesk.
Ik weet niet of het gepermiteerd is, maar ik heb afgelopen nacht eens zitten op één van de vele computers hier ten kantore. Daar zag ik dat de Vier Grote Bazen een molspelletje gelanceerd hebben. Leuk, er zit zelfs een notitieboekje bij!
Bij dat spelletje zit ook een link naar het gezichtsboekje, en daar kan je zien hoeveel punten uw vrienden hun molkeuze heeft opgebracht.
Ik denk wel dat de Vier Grote Bazen wel iets slimmer zijn, maar als we elk aan de eerste van de rangschikking eens navragen welke mol ze verdenken, dan zou dat onze zoektocht wel eens serieus verkorten. Of vliegt de kip nu iets te rap door de soep?

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1318 Gepost op: 10-02-2016, 00:31:18 »

 
Voor de Blondine eindigt dus daar het gezichtjesverhaal, ze slaagt er zelfs amper in van een goedendag te zeggen tegen onze vriend Dragonius, vroegere resident van de vurige stede Lier, maar nu fiscaal attractief rondwarend ergens aan één of andere Spaanse Costa...

Maar misschien heeft Perlutje wel goede contacten in de percolatorwereld die bij dat boekske een groepeke kunnen samenstellen waar we eens flink mee kunnen uitpakken ?

De Mol vangen kan Perlut met gerust gemoed overlaten aan de Blondine, dat is al in kannen en kruiken na de ontraadseling van Het MissMeetMysterie en de PenaltyStopFlop die Tarbozan hier weldra zal ontsluieren. Alles komt goed voor de aangesloten leden van de TRH, ...   

¡Si! Los Costas Espanõles. Me gustan mucho.
De helpdesken hier kunnen wel een upgrade of drie vier gebruiken. Dat dan weer wel.
Perlut! Long time geleden, zeg...
Was je ook de weg kwijtgeraakt in de donkere krochten van dit aards paradijs?

Enfin, ik heb al te lang liggen braden in de zoutwoestijn. Tijd om eens mijn business casual outfit aan te trekken en beslommeringen van inbellers op te lossen. In het Spaans, ja, en af en toe in het Engels. Komt die talenkennis toch nog  eens van pas.
Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1319 Gepost op: 10-02-2016, 00:43:17 »
Het word tijd dat we de CEJO eens dringend spreken. Zie mij hier eens staan met mijn thermos cichorei! Moeten we de mensen lokken met witloofafval?
Maar onder de klapdeuren van mijn karretje heb gelukkig Het Beter Gerief langs de nachtportiers kunnen loodsen. Verstopt tussen de lege Suzy wafel dozen en blikken koekentrommels heb ik vloeibare geneesmiddeltjes mee.
Kijk eens hier: Drambuie begot! Als we daar geen oude bekenden mee kunnen aantrekken! Omdat Mukundaa toch mijne thee toch niet lust, heb ik de thermos met warm water ondertussen met ijsblokjes gevuld. Drambuie met ijsblokjes! En voor Mukundaa zal het ice-tea worden, ah ja.
Ik besef ook wel dat we geen jonge interim krachten kunnen aantrekken, en daarom heb ik niet enkel Bacardi razz en sprite mee, maar ook rode vodka red bull. Nu ben ik eens benieuwd wat dit zal geven de komende nachten. Ik moet alleen zien dat ik het niet aan de stok krijg met Mukundaa, want naar het schijnt heeft hare nonkel de dichtstbijzijnde nachtwinkel hier, en dit zou later wel eens van pas kunnen komen. Dus al loop je hier 's nachts in bedenkelijke toestand door de gang: ik weet van niets, maar be friendly to Mukundaa, ok?

Maar zeg blondine, nu ben ik wel eens benieuwd naar uwen mol?
Ik heb me niet vastgefixeerd op één persoon, daarvoor is het nog iets te vroeg. Wie weet wordt je dan wel blind voor de actie's van de echte mol. Daarom heb ik schrik om me vast te zetten op onze Griekse vroeggepensioneerde. Haar molattitude komt veel te opvallend in beeld. Maar ze staat wel in mijn top 3.
De CEJO zal het niet graaghoren, maar ik kijk toch regelmatig scheef als ik onze twee ondernemers in actie zie. Vooral Thibaud - bedrijfsleider van twee PVBA's - hou ik goed in de gaten. Al weet ik wel niet wat een mol opschiet met een lekke band, of werd de mol gemold?
En Bruno, komt opvallend onopvallend in beeld, maar op een 100% mollestreek heb ik hem nog niet echt kunnen snappen.

Oh, nog één iets: wat willen jullie drinken?