Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 376715 keer)

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1320 Gepost op: 10-02-2016, 22:58:22 »
Perlut! Long time geleden, zeg...
Was je ook de weg kwijtgeraakt in de donkere krochten van dit aards paradijs?

Vooraleerst mijn excuses aan Dragonius, ik heb u begot met moeite een deftige "buenas noches" gegund. Maar ik was gisteren een beetje van mijn "leche". Mijn plastiek hoofdnetje had de strijd verloren tegen de harde wind en nageltapijtprikkende regen. Gelukkig hebben we hier in onze publieke toiletten een haardroger hangen naast de lavabo en de spiegel. Enfin, een haardroger?! Eerder zo'n Babyliss namaakgevalletje dat vasthangt aan de muur, met een veel te kort snoertje. De windkracht die uit zo'n toestelletje komt is eerder te vergelijken als een gepensioneerde astma patiënt die even boven je haarkruin zucht. Enfin, om maar te zeggen dat het mijn dagje niet echt was.
Maar nogmaals, welgemeende bienvenida!
En, als ik u vragen mag, bent u ook onder te delen bij degenen die de vroeggepensioneerde-in-een-land-met-crisis-maar-desondanks-een-poetsvrouw-heeft verdenkt? Of weet u wel beter?
En vooral, wat drinkt u?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1321 Gepost op: 10-02-2016, 23:27:09 »
Ah nee niet weer een die gelooft in de schuld van zij met de bijnamen.  De zandhengelaars die doen er voor mijn gevoel teveel aan om ons geloof in THE sweet instigator aan te wakkeren. Zo erg dat ik begot nog ben beginnen twijfelen: de ruis under THE bridge. Op de nummerplaten ook enkel haar naam te maken. Waarom had nu just die Japanner al die shirtjes van alle andere Argentijnse top voetballers opgekocht zodat we enkel nog die van die overgelopen vedette op pensioen nog hadden voor onze meiskes om in te sjotten.

Ik wil zo hard dat ze t niet is dat ik doorgesleten knieën heb van het bidden op de enige overgebleven bank in t klooster.

Ik wil geloven in de wolf, tegen de huisdieren in.

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1322 Gepost op: 10-02-2016, 23:53:20 »
Oei, Tarbozan geraakt precies wat opgewonden. Neemt maar iets te drinken uit mijn karretje, of hebt u liever de verboden vruchten die zich achter mijn klapdeurtjes schuilhouden?
Zij-met-de-langste-titel wordt zodanig naar voor geschoven dat je op de duur er wel rekening dient mee te houden, al was het maar ergens in de achterkamer. De reden waarom ze in mijn achterkamer blijft, is vooral door de ruis onder de brug. Ten tijde van nonkel VHS hadden we dit nooit gevonden, of misschien wel, maar dan was de tape zo uitgetrokken geweest, dat er overal wel wat ruis op zat.
Wel een dikke tien en een gratis Suzy wafel aan de persoon die het zo snel opgemerkt heeft. Mij was het geruisloos voorbijgegaan.
Met uitzondering van die-met-je-jeweetwel- kijk ik vooral naar Thibaud, maar ik vind die echt wel een grijze mol. Té grijs zelfs. Maar wel een grote hoge hoeveelheid grijze massa.
Ik heb gisteren een interview uit 2003 opgediept:
 
,,Een mol moet een hoge sociale intelligentie hebben'', zegt Michiel Devlieger. ,,We zochten dus iemand die goed met mensen kan omgaan, een groep kan samenhouden, de goede sfeer erin kan houden en zo. Dat zijn eigenschappen waar Marc zeker over beschikt. Maar hij is wel zichzelf gebleven. Het is een grove misvatting dat je als mol moet kunnen acteren. Dat houdt niemand heel de tijd vol.''

Daarom hou ik Bruno in het oog. Die beantwoord daar quasi perfect aan.
En de anderen mogen zich voorlopig in de speelkamer bezighouden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1323 Gepost op: 11-02-2016, 00:24:45 »
Ik heb zelf nog een vierde  verdachte op m'n lijstje staan. Wet t hele gebed op zijn Spaans van buiten kunnen , maar niet weten wat er  op de poster in z'n kot staat.

De timing in dat stukje toneel is prachtig. Eerst geeft madame chi chi aan dat ze haar vraag niet weet en de meest logische keuze pakt, de Nv. Pas daarna beseft de Gilles oei dat goei nummerbord gaat niet vanzelf van die muur geraken en straks staat zij zonder hokske hier weer terug met 5000 euro (en blijven we als kijkers verstoken van een geniaal tv moment in slomo is t nog beter, sorry ruth). Snel geeft hij dan de n maar door in de hoop dat de rest dan wel bvba zal zeggen en de bom effectief gebruikt zal worden.

De penaltykiller heeft z'n kansen verspeeld, zelfs met hoofdgebaren en vingerwijzingen zie ik in hem geen ander dier dan een onschuldige Wally.

Ook op de Watchlijst maar om ietwat mondainere redenen dan onze zoektocht. De buurvrouw van perlut en onze meester die alles wat krom is weer recht kan krijgen ( no sexual pun intended).

Helaas valt onze herstel werkster nog iets te vaak om echt op te vallen en is ze meer bezig met haar wondjes te herstellen dan dat ze voorkomt in het spel en dus niet meer op m'n lijst.




Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1324 Gepost op: 11-02-2016, 00:41:20 »
Ik heb zelf nog een vierde  verdachte op m'n lijstje staan. Wet t hele gebed op zijn Spaans van buiten kunnen , maar niet weten wat er  op de poster in z'n kot staat.

De timing in dat stukje toneel is prachtig. Eerst geeft madame chi chi aan dat ze haar vraag niet weet en de meest logische keuze pakt, de Nv. Pas daarna beseft de Gilles oei dat goei nummerbord gaat niet vanzelf van die muur geraken en straks staat zij zonder hokske hier weer terug met 5000 euro (en blijven we als kijkers verstoken van een geniaal tv moment in slomo is t nog beter, sorry ruth). Snel geeft hij dan de n maar door in de hoop dat de rest dan wel bvba zal zeggen en de bom effectief gebruikt zal worden.

De penaltykiller heeft z'n kansen verspeeld, zelfs met hoofdgebaren en vingerwijzingen zie ik in hem geen ander dier dan een onschuldige Wally.

Ook op de Watchlijst maar om ietwat mondainere redenen dan onze zoektocht. De buurvrouw van perlut en onze meester die alles wat krom is weer recht kan krijgen ( no sexual pun intended).

Helaas valt onze herstel werkster nog iets te vaak om echt op te vallen en is ze meer bezig met haar wondjes te herstellen dan dat ze voorkomt in het spel en dus niet meer op m'n lijst.






De NV is niet de meest logische keuze.  ::ohno:: De BVBA is de meest logische keuze. Daar zijn er veel meer van.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1325 Gepost op: 11-02-2016, 00:57:27 »
Wet t hele gebed op zijn Spaans van buiten kunnen , maar niet weten wat er  op de poster in z'n kot staat.

Precies.

Ik vertrouw deze mens voor geen millimeter. En dat zijn voornaam zes letters telt, maakt dat er niet beter op.

Ave.

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1326 Gepost op: 11-02-2016, 01:30:26 »
Ik heb vlug mijn koffiekar wat bijgevuld. Stress, twee nieuwe bezoekers in onze helpdesk, en ik weet nog eens niet wat hun favoriete drank is.

Dat hij "la oración española" uit het hoofd kan bewijst voor mij enkel dat hij voor de dollars gaat. Hij is me veel te gedreven, en ik zie in hem geen toneelspeler, want dan zou zelfs het niveau van "de buurtpolitie" te hoog gegrepen zijn.
Zijn reacties lijken me oprecht, zoals bijvoorbeeld het ketters gevloek in bijzijn van iemand met een habijt, of zijn wiebelende adamsappel bij het horen van zijn naam bij de eliminatie. De opengesperde ogen bij de poging om Ruth te bevrijden leken me ook geen gevolg van een nachtje in een gabberclub, maar wel van oprechte verontwaardiging.
We zien hem zeker in de finale, maar ik denk niet als mol. Denk ik, uiteindelijk hebben we maar twee afleveringen gezien.

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1327 Gepost op: 11-02-2016, 10:17:56 »
Vooraleerst mijn excuses aan Dragonius, ik heb u begot met moeite een deftige "buenas noches" gegund. Maar ik was gisteren een beetje van mijn "leche". Mijn plastiek hoofdnetje had de strijd verloren tegen de harde wind en nageltapijtprikkende regen. Gelukkig hebben we hier in onze publieke toiletten een haardroger hangen naast de lavabo en de spiegel. Enfin, een haardroger?! Eerder zo'n Babyliss namaakgevalletje dat vasthangt aan de muur, met een veel te kort snoertje. De windkracht die uit zo'n toestelletje komt is eerder te vergelijken als een gepensioneerde astma patiënt die even boven je haarkruin zucht. Enfin, om maar te zeggen dat het mijn dagje niet echt was.
Maar nogmaals, welgemeende bienvenida!
En, als ik u vragen mag, bent u ook onder te delen bij degenen die de vroeggepensioneerde-in-een-land-met-crisis-maar-desondanks-een-poetsvrouw-heeft verdenkt? Of weet u wel beter?
En vooral, wat drinkt u?

Koffie als 't voor de middag is, graag, want anders kan ik niet slapen 's nachts. In de avond mag dat al eens een goed wijntje zijn. Maar als de Blondine weer met haar zoete bubbels afkomt, dan maak ik me snel uit de voeten. Vertel het haar niet, want ze heeft het nog niet door, denk ik.
Ik krijg er trouwnes hoofdpijn van, en er moet nog gewerkt worden op de helpdesk. Zie dat de CEJO klachten heeft...

Ik deel me voorlopig nog nergens in, niettegenstaande mijn signature hieronder. Toch laat ik die nog even staan, want onzen Bo blijft wel rare streken uithalen.
Tijdens het telefoneren met weer een lastig madammeke uit de Maasvlakte bedacht ik me ineens dat die zandvossen ons wel eens op een of meerdere verkeerde benen zouden durven zetten. Dat was omdat dat madammeke ook over haar slechte benen aan het klagen was. En dat ze daarom niet naar de telenetshop kon komen om haar oude draaischijftelefoon terug binnen te doen. Met slechte benen kunt ge ook niet voetballen, dacht ik toen. Ja, waar denkt een mens al aan met zo'n zaag aan de lijn.
Goed geld verdienen, dat kon hij, onze sjotter. Maar niets is wat het lijkt, of wel?

Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1328 Gepost op: 11-02-2016, 12:09:25 »

Ik heb vlug mijn koffiekar wat bijgevuld. Stress, twee nieuwe bezoekers in onze helpdesk, en ik weet nog eens niet wat hun favoriete drank is.


Koffie natuurlijk, beste Perlut. Daarvoor ben ik hier! (En voor jullie prachtige taalgebruik).


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1329 Gepost op: 11-02-2016, 12:24:27 »
oei de blondine lijkt over haar perfect gezette theewater te zijn van al die broodjournalisten die hun site of gazetje proberen te vullen en daarbij lak hebben aan de wet van de eigen huis en tuin regelementen van de individuele burgers. ik kan haar hier alleen maar in bijstaan, maar even vreesde ik dat ze haar nieuwe aanwinsten van de torffs wilde opwaarderen tot loubotins met t bloed van die mannen.

gelukkig is er ook goed nieuws te melden; weer nieuwe bezoekers in onze helpdesk. meer werk voor de koffiedame van dienst. maar aan allen die hier langskomen en een mening over onze hersenspinsels hebben, wees welkom en meent u zelf t licht te hebben gezien of een actie die ons in de queeste kan bijstaan, aarzel niet om het hier neer te pennen. graag wel in bewoordingen die niet hapklaar leiden naar hetgeen u zou bedoelen, maar breng t met de passie, het mysterie en het onzinnige :-)

heeft u vragen , stel ze want daarvoor zijn we hier. DE MOL?  dat zoeken wij even voor u op.

on topic: gelukkig steeds meer mensen die hun visie willen delen. over t algemeen wordt de start van de serie gesmaakt in zowel vlaanderen als nederland ( dus niet alleen holland, maar ook die andere stukjes grond die nederland heeft).
zij die een te lange naam heeft om hier iedere keer te vermelden, blijkt volgens de vrouw die zorgdroeg voor t moment van de serie tot nu toe, toch niet de kille gamer te zijn die de zandhengelaars willen dat wij er in zien. helaas is dit voor mij op dit moment niet bekend of dit haar hoger dan wel lager op mijn lijstje plaatst ( van zij die etc etc . want  die met de rode kleurstof had een rood scherm en is van mijn lijstje verdwenen)



« Laatst bewerkt op: 11-02-2016, 12:26:16 door Tarbozan »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1330 Gepost op: 12-02-2016, 12:43:19 »
Een buitengewoon warm welkom valt mij hier ten deel, waarvoor mijn oprechte dank.
Vooral uw sponsorshirt en de aangeboden keuze uit uw garderobe, Blondine, zie ik, naast de trip naar Argentinië, met vreugde tegemoet.

Behalve de koffie, die van voortreffelijke kwaliteit is, heb ik nu nog een reden om mij hier wat vaker te vervoegen.

Er zijn plaatsen, waar de goegemeente slechts bijeen lijkt te komen om elkander(-s) vliegen af te vangen. Hier beseft men dat men zijn eigen vliegen dient te vangen, en wel met de bekende stroop.

Mijn visie op het te ontdekken onderkruipsel laat zich voorlopig vatten in het ontwaren van een bij uw noorderburen gebruikelijke lekkernij bij het afscheid van het oude jaar: oliebollekes. De combinatie van elementen, samengesteld uit dit verdraaide snoepgoed, waarbij de destillatie ervan zou kunnen leiden tot zijn oorspronkelijke ingrediënten, bezorgt mij tot nu toe luttele hoofdbrekens. Het zou kunnen dat één van de oliebollen over zijn bio loog.

Ook construeer ik al dan niet beknopte, maar wel precies passende, zinnen uit de teksten van godsdienstige geschriften, die verwant zijn aan de oorspronkelijke taal. Deze zetten mij op een ander spoor dan het acterende geheugenmirakel, namelijk op dat van zijn in meerdere opzichten met hem contrasterende vrouwelijke equivalent. Wat geheugen betreft zou zij, gezien haar vakgebied, niet zo duidelijk voor hem mogen onderdoen. En daarmee doel ik uiteraard niet op het, ogenschijnlijk valselijk, grijnzende en uiterst ambitieuze lid van de kattenfamilie.




« Laatst bewerkt op: 12-02-2016, 14:54:40 door Marisa »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1331 Gepost op: 12-02-2016, 15:15:09 »
ik ben een van uw noorderburen en zou u misschien een hint kunnen geven voor die verdraaide oliebollen. op het risico af om u rozijnen af te vangen: er staat wat er staat en er staat niet wat er niet staat, zelfs als je t omdraait niet. bij allen is er wat zinvols van te bakken, behalve bij 1 naam , terwijl er zelfs voor die 1 naam wel t juiste knopje op de calculator te vinden is. dan zou er wel staan wat men denkt dat er staat.

de grote vraag blijft loog enkel de bio of is er ineens een heel nieuw land ontdekt en hoe leiden deze 2 inzichten naar 1 kleine molleke ( dat al dan niet op iemands kop kakt)

trouwens naar dat vermaledijde kinderboekje kijkend, is t al voor iedereen duidelijk welk dier daar de schuldige is, en plaats daar de al dan niet liegende bio van onze kandidaten tegenover.
en een wolf deed niet mee in het boekje geloof ik en toch komt hij al 2 keer voor in deze zoektocht.


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1332 Gepost op: 12-02-2016, 15:59:38 »
Ik heb eens in de atlas gekeken. Uw antwoord laat mij welhaast vermoeden dat u, door u zelf als zodanig gekenschetste noorderbuur, in het schone Denemarken woont.

Die oliebollen werden minder heet gegeten dan opgediend. Ze smaakten ook iets al te flauw.
Toch zie ik kenmerken van een onderkruipsel in diegene met de weelderige haardos, meer dan in hem met het gebrek daaraan, hoewel ik de wolven wel hoor huilen in het bos.

Het zou kunnen dat de bollekes me wat te zwaar op de maag liggen en dat daardoor mijn brein wat meer moeite heeft om door de vertroebelingen heen te kijken.

Wellicht ook hoeven er tijdens deze voor iedereen toegankelijke reis geen buitensporig ingewikkelde raadsels te worden opgelost, maar moeten we het meer zoeken in, nauwelijks zichtbaar, verhulde ogen-blikken en handgebaren en al dan niet opzettelijke versprekingen.

Heel naturel vloeken in de kerk is te oefenen, evenals de door de zelfbenoemde experts en ook door mij als leek geconstateerde beweging van je adamsappel op het juiste moment, dunkt mij.

Ik sluit echter zeker niet uit, dat zij met al haar titels, waar ik erg weinig van merk tijdens deze reis, tijdens haar studieperiode tijd heeft gevonden voor wat acteerlessen.

Niettegenstaande het feit, dat het inderdaad heel moeilijk is om voortdurend een rol te spelen: onmogelijk is het niet.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1333 Gepost op: 12-02-2016, 16:28:05 »
Oké misschien kunnen  we met de calculator ook Tarbozan loog maken. Het land van legoland is niet mijn domicilie. Maar ik mag wat sprookjes vertellen omdat het grote sprookjesbos ( zelfs bekend bij Japanners als ik vele bussen moet geloven ) praktisch aan mijn achterhof grenst.

Ik hoop dat de denkpistes wel een bewust onderdeel zijn van de zandhengelaars , alleen moeten ze niet al te complex worden. En als er geen lastige patronen inzitten ben ik blij dat wij ze er in gooien  ::rofl::.

"Ik het getwijfeld over gelgie want de b die vond ik niet"  zou zomaar de versie van een remake van t goede doel kunnen zijn ( en nee geen kika of de wereldwinkel). Alles is er voor een reden en ook lering ende vermaak  of list en bedrog is een reden.

Zingend en goedgemutst ( natuurlijk op advies van de blondine) ging  Tarbozan het weekend in, toen hij de burelen van de TRH verliet op weg naar de einder, waar hopelijk nieuwe inzichten als brandende lampionnen hem t pad zullen wijzen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1334 Gepost op: 12-02-2016, 21:06:16 »
Er Lopen parallele paden tussen de achterhof van Fabiola,s sprookjespaleis en de argentiniaanse pampa. En die zijn te vinden in het gevolg van de inname van de inheemse geheime gewassen. Helaas hebben beide me nog niet dichter bij het doel van onze zoektocht  gebracht.

Van sjakoskes heeft blondine meer verstand Dan wie ook, dus die piste laat ik aan me voorbijgaan.

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1335 Gepost op: 13-02-2016, 14:34:28 »
Ze heeft immers de hele dag bezig geweest met...pompen. Geen pushups, neenee, dat laat ik over aan Marie Jo en Eva Herzigova, maar met het pompgewijs verwijderen van een miniatuur Golf van Biskaje uit haar penthouse. Neen, Tarbozan, geen Penthouse, dat was in de tijd toen de Blondine er nog jong, fris en appetijtelijk sexy uitzag in plaats van elegant, verzorgd, intelligent en nog tientallen andere vergoelijkende termen waar mensen mee smijten als ze niet willen zeggen dat ge er een dagje ouder begint uit te zien. En daarbij, van die Penthouse fotoshoot heeft niemand weet van dus gaan we dat hier niet rondbazuinen hé !

Maar enfin, de Blondine was aan het pompen. Nu zal U ongetwijfeld al scherp opgemerkt hebben : water pompen in een penthouse ? Zeer goed gezien, maar daar is absoluut een logische verklaring voor. De Blondine heeft immers een privé lift aan haar penthouse die rechtstreeks uitkomt in de living van het penthouse enerzijds en in de ondergrondse privé parkeergarage anderzijds. Nu was door de overvloedige regen de parkeergarage helemaal ondergelopen. Met als gevolg dat er een elektrisch defect is opgetreden aan de lift waardoor die constant op en neer begon te gaan van penthouse naar garage en terug. Telkens gingen de deuren open en al even telkens liep de lift in de garage vol water. Water dat mee naar boven ging en er daar uit liep als de deuren daar opengingen. Kunt ge het U voorstellen ? " Ping ! Verdieping penthouse, gelieve tijdens het openen de deuren niet aan te raken ! " Splash, een badkuip of 10 in mijn living ! En dat ne godganse nacht door ! Ge kunt U voorstellen hoe dat mijn kot er uit zag ! Ik ga U de details besparen maar het was om te bleiten !

Gelukkig heeft de Blondine een uitstekende verzekering maar van dat pompen en zemelappen uitwringen is de Blondine zo moe geworden dat zelfs de Molzoektocht er voor een dagske eens kon aanhangen.

Met mijn welgemeende excuses en de belofte dat het morgen beter zal zijn...




Groot medelijden met de Blondine maakt zich meester over mij.
Maar er moet me toch iets van het hart...
Die penthouse zonder hoofdletter, die is toch op een hoog gelegen verdieping gelegen?
En de zwaartekracht, of die nu rimpelt, golft of Einsteiniaans constant dan wel variabel-in-alle-richtingen is, werkt hier op onze mollenkluit toch nog altijd van boven naar beneden..?
Dus via de in het eerste middelbaar geleerde wet der communicerende vaten was het wellicht eenvoudiger geweest om een tijdelijk watergeleidingssysteem van de liftgang naar de buitenwereld te voorzien. Al dan niet met medewerking van de extra ondersteuning van een dompelpompje.
Kijk, zulke zaken bedenk ik me dan ter gepaste tijden. Misschien is er nog hoop voor mij om de grijze boosdoener op soortgelijke wijze te ontmaskeren.
Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1336 Gepost op: 14-02-2016, 11:45:49 »
Pff Portuguese schrijvers dat is nu echt niet mijn dada. Dus even op de via grappia gekeken en het lijkt  wel of de zandhengelaars ook hier Hun spoken hebben losgelaten

De site die ik bezocht had als 1e naam Antonio lobo Antunes. Dus alweer die link naar die vervelende viervoeter, waarvoor dat ventje iets te vaak waarschuwde zodat de rest van zijn drop hem niet meer geloofde.

De 2e hit op die site is ene alberto. Heel even dacht ik nog dat dat de man was van de spoelinkskes en sjampoo, Maar dat zou toch al te maf zijn geweest.

Helaas is fysica nooit mijn sterkste vak geweest en is Portuguese literatuur een van de blinde vlekken op mijn toch wel beroemde literaire pallet. En verder leidt t nuttige van inheemse planten helaas nog niet tot nieuwe inzichten.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1337 Gepost op: 14-02-2016, 16:25:13 »
Van die prettige gestoorde schrijfsels van de blondine weet ik Dan weer alles. Op de TRH blijft t overigens een mysterie of er niet wat anders ook bijgevuld is, Maar misschien weet mr clooney daar uitsluitsel over te geven.

Het mysterie waarvoor we vroeger samenkwamen in een klooster is op de beeldbuis al een aangenaam tijdverblijf en het zoeken naar hersenspinsel of relativiteitstheorietjes op de via grappia maakt het soms nog net even leuker. Zeker in de tijdspanne tussen de avonturen van onze amigos in t land van de tango.

Het stemt mij echter verdrietig als hierbij de persoonlijke integriteit en zelfs de levende have van eenieder wordt overhoop gehaald.

Zo heb ik al ergens mensen gezien die zochten naar de naam van het lief van  miss chi chi. Omdat zij mogelijk zijn tricotje bij zich zou hebben voor op t sjotveld. Zij gingen daarbij voorbij aan een ster uit een verleden nog voor de tijd dat zij in de pampers lagen. Als zij deze zoektocht enkel ondernamen om te onderzoeken of Issa nog beschikbaar was voor evt relationele betrekkingen, Dan kan ik t nog enigszins begrijpen Edoch niet goedkeuren.

Wat me ook triestig maakt is dat er getwijfekd wordt aan mijn literaire schat aan ervaring, die ik heb mee genomen uit t reeds eerder vermelde klooster. Een formule zoals de band rond tom barman leidt tot prima Muziek, Maar als leesvoer was t te weinig mysterie en teveel uiteenzetting over mogelijke theorien tot t ontstaan van.

In die zin lijkt t werkje enigszins op hetgeen dat wij hier doen; een vleug mysterie en veel bla bla en wat als. Maar wij hebben een ander uitgangspunt, wij weten dat t middelpunt van onze zoektocht bestaat en dat Alles daar omheen draait.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2016, 16:27:01 door Tarbozan »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1338 Gepost op: 14-02-2016, 20:48:14 »
Een blauwdruk vh vademenogwattes zie ik graag per postduif verschijnen. Kwestie van aangenaam leesvertier.

Inmiddels in afwachting van afl 3 van deze serie waarin 2 punten zich aan de oppervlakte tonen, waarbij de grijze pij drager zich voorlopig enigszins op de vlakte houdt. Of begeeft de slechterik zich geheel buiten zijn comfortzone op grote hoogte en faalt hij voor het aangezicht van de persoon van de persoon aan wie t bla bla  boekje is gewijd.

Ik heb mijn vermoedens, Maar kan ze nog niet geheel omzetten in sluitende bevindingen.

Morgen zal ik wederom met wat vertraging de zoektocht met nieuwe beelden verder kunnen zetten. Het voorspel toonde reeds veel waterlanders die op de zoutvlakte niet geplengd konden worden.

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re: Die dag op de helpdesk
« Reactie #1339 Gepost op: 14-02-2016, 22:18:23 »
Zeg eens hela, ik ben Stijn of Cathy niet hé ! ! ! Staat er misschien " Communicerende Vatendeskundige" in spiegelschrift op mijn voorhoofd getatoeëerd ? Ik dacht het niet !

De Blondine is gespecialiseerd in Reality Helpdesken, acute Molontmaskering, extravagante mode-, reis-en gastronomieadviezen en internationaal entertainment en is NIET geïnteresseerd in het feit of die meneer Einstein, wie dat ook moge wezen, nu rimpels heeft ( waar de Blondine dan weer wél een passend Botoxkuurtje tegen kan aanraden ) of waar die gozer al dan niet gaat golfen ( hoewel de Blondine enkele uitstekende golfcourses kan reserveren aan een vriendenprijsje in het prachtige Zuid-Afrika ) !

En wat die zwaartekracht betreft, beste Dragonius, kijk daar tref je me nu recht in het hart hoor ! Nu mijn leeftijd zijn rechten begint op te eisen ben ik de strijd tegen de zwaartekracht moeten aangaan. Samen met mijn bondgenoten Marie Jo en La Fille d'O strijd ik al enkele jaren mét succes tegen die vermaledijde zwaartekracht ! MET SUCCES, hoor je dat goed, Dragoniuske ! Want elegantie zal altijd de Blondine haar kenmerk zijn, tot de dag dat ze haar eeuwige reis begint met vertrek aan de schouw van 't Schoonselhof !

En zelfs daar en dan zal die #$%/+=%&@§§* zwaartekracht wéér de ultieme spelbreker komen spelen ! Maar ik wil niet dat mijn eeuwige reis al na 100 meter eindigt ergens op een anonieme dakpan van een al even anonieme gebuur van 't Schoonselhof. Waarna ik bij de eerste de beste anonieme regenvlaag weggespoeld wordt en door een anonieme regenpijp verdwijn in mijn ergst denkbare nachtmerrie : de riolering ! Kunt ge het U voorstellen, de Blondine als stoffelijk restant in de riolering van Wilrijk ? Waar zit dan mijn natuurlijke elegantie ? Bedolven onder de dagdagelijkse, anonieme gruwelijke smurrie van de grootstad, want van gescheiden regenwaterafvoer heeft dat tiranniek burgemeesterke van de Koekestad nog nooit iets gehoord ! Is het dat dan ?   

Neen, dat is het niet, niemand moet de Blondine iets leren over zwaartekracht ! Zwaartekracht hier, zwaartekracht daar, zwaartekracht overal ! De Blondine , en met haar elke gezonde vrouw die elegantie hoog in het vaandel draagt, wordt pimpelpaars tureluurs van die zwaartekracht ! ! !

En dan gaat gij er hier ook nog eens over beginnen, Dragonius ! Dat pakt nu eens op mijnen asem sé, daar ga ik eens een avondje van moeten bekomen. Gelukkig is er net een kratje uitstekende Blanquette de Limoux aan huis afgeleverd met er 1 vuurrode roos bovenop.

Van een anonieme Portugese bewonderaar, een rasechte fan van mijn bovennatuurlijk schoon en elegant taalgebruik... Een Schrijver die begint met een hoofdletter H en eindigt met een punt. En Blanquette de Limoux stuurt met rode rozen. Een Godsformule ! En ne mens die zijne wereld kent...

 Da's wat anders hé ! ! ! Punt. 

Verschoning, elegante en eeuwigjonge Blondine, mijn opmerking over de Einsteinsiaanse aantrekking had behulpzame bedoelingen, en was geen achteloze kritiek.
Neem me niet kwalijk als ik met mijn opmerking iets langer op uw tenen ben blijven staan dan mijn neus lang was.

Portugese literatuur is niet aan mij besteed. De woorden lijken teveel op Spaans, waardoor mijn aandacht al te snel wordt afgeleid van het verhaal en de pointe.
Misschien moet ik toch eens een woordenboekje kopen en mij weer bijscholen.
Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...