Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 376741 keer)

Offline Fernand Tempesta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Failure is no more fatal than success is permanent
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #120 Gepost op: 18-01-2003, 19:08:41 »
Citaat
Let dus op dat niet elke paddestoel op de Via Grappia geplukt kan worden zonder te kijken naar zaken als houdbaarheid, republicatie-wetten etc...
Mijn dank voor uw wijze woorden waarde medebroeder maar de woestijnvissers gaven ons in een gulle bui de toelating om in beperkte mate nu en dan wat vruchten te plukken in hun tuin. Enkel voor onze moll-poll zoeken we nog een server met asp ondersteuning. Misschien kan een gezamelijke gebedstonde helpen.







Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #121 Gepost op: 18-01-2003, 19:17:27 »
eh ik heb horen zegt dat de grote ordinateur kunstenaar, vanaf vannacht een pool alhier online zet...

niet dat dat je direct helpt frere, maar misschien kun je hem iets vragen.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #122 Gepost op: 18-01-2003, 19:56:13 »
eh ik heb horen zegt dat de grote ordinateur kunstenaar, vanaf vannacht een pool alhier online zet...
Dat heeft Grote Ordinateur Kunstenaar idd met zijn virtuele postduif laten weten.

Succes ermee Frère!








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #123 Gepost op: 18-01-2003, 21:11:49 »
Broeder Knudde wat bedoelt u in hemelsnaam met de mededeling dat ik in het verleden slaven gehad zou hebben?!?! ???

Wel zuster van het vijfde lid, ik moet eerlijk toegeven dat mijn Etruskische kennis over koning Devos en zijn gemalin Lemmens geplaveid is met allerlei pottekes waar overal hetzelfde deksel op past maar waarvan ik dan met een natte vinger dien uit te zoeken waar de mosterd dient te worden gehaald. En in deze context stootte ik express per ongeluk een willekeurig bokaaltje omver waar dit verhaal kwam uitgerold welke ik zonder meer aan uw nieuwe identiteit heb gelinkt. Maar linken is link zo blijkt, net zoals rechten recht, en de moraal van het verhaal is wellicht opgenomen in de dampen die uit de kelders van zuster Alcolica mijn soms gestoorde brein hebben bereikt.

Voor de rest kan ik U voor vandaag enkel melden dat er twee meelzakjes in mijn achtertuin gedropt werden. Eentje vanop een Perzisch tapijt die zijn weg via mijn persoonlijke biechtstoel had gevonden, en eentje die uit de ether werd geplukt op zoek naar radiumachtige verschijnselen.
Indien dit zo verder evolueert zal men bij de openbare omroep in geen tijd het superkanon van broeder Saddam  met verve overtreffen!








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #124 Gepost op: 18-01-2003, 22:10:09 »
Knudde begrijp ik het goed dat de meelzakjes het virus zijn dat al geruime tijd de via grappia in de greep houdt/

Ik heb er afgelopen week ook mee gestoeid, oplossingen zijn er tevens op de via grappia, maar het blijft lastig vooral die meelwormen.

Sterkte







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #125 Gepost op: 18-01-2003, 23:53:49 »
Laat het ons zo stellen Mollemans dat mijn West-Vlaams voor jou ook best ondertiteld wordt... ;)
Bedenk een antwoord of gewoon een afkorting voor mijn vliegend stuk weefsel en luister daarna naar de chemische eigenschap van radium en je zult begrijpen welke mediagenieke Goden mij aanroepen hebben. Misschien, héél misschien mogen wij dan Katja Retsin in onze Orde verwelkomen...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #126 Gepost op: 19-01-2003, 01:56:58 »
Niet gehinderd door enige kennis van zaken, wandelde ik het voorbije halfuur door de gangen van dit fraaie, edoch verwaarloosde klooster.
Licht was er niet (veel), verlichting des te meer.
Via de middelen die Bill Vanderpoorten de mensheid ter beshikking heeft gesteld, werd er een tip van de grijze sluier opgelicht.
Omdat ik om middernacht nog erwtensoep aan het maken was met de schaarse raapselen uit onzen hof (en met behulp van een doos spliterwten van den Delhaize), heb ik de mediatieke primeur natuurlijk gemist.
Maar aan de reacties in de andere kloosterkamers te horen moet het een sterke start geweest zijn.
Hilarisch, dat was het woord dat ik zocht.
Dat hoorde ik dus. En dat er meerdere bruggen in Venetië zijn. Ik verklaar mij al nader :
Eén van de deelneemsters, die samen met een paar andere madammen de rest van de kandidaten moet zoeken roept blijkbaar op een bepaald ogenblik : "Hij staat op een brug".
Kijk, daar kan broeder tuinier nu mee lachen, zie. Al heb ik er dus nog nix van gezien.
Als novice in dit kloosterconsortium ben ik natuurlijk wettelijk verplicht om te geloven.
Bij deze heb ik het daar plotseling veel minder moeilijk mee.
Morgen is er dus erwtensoep. We eten daar wit brood bij, en drinken een roemer droge witte wijn.
Haleluja, haleluja, ... (Zoals John Cale het zingt, niet in de originele versie van Leonard Cohen).







Graven, broeders en zusters.

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #127 Gepost op: 19-01-2003, 09:50:11 »
in deze context stootte ik express per ongeluk een willekeurig bokaaltje omver waar dit verhaal kwam uitgerold welke ik zonder meer aan uw nieuwe identiteit heb gelinkt.
Dat is idd wel de Tanaquil op wie ik doelde, en ook het verhaal ken ik, alleen de titel is net weer even anders. Maar och die slavinnen zijn toch niet van zo'n belang in het verhaal... ::)

Zuster Oh Popoi moet bekennen dat zij, omdat zij gisteren verwachtte op het spookachtige uur al onder de wol te zijn gekropen, op het moment suprème er enkel aan gedacht heeft Broeder Ster zo snel mogelijk geukkige wensen toe te zenden in zijn Kasteel, en dus niet eens de moeite heeft genomen uit te proberen hoe snel haar ordinatertje het zou begeven bij het intoetsen van een bepaald adres. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant had mijn Appel mij ws toch nooit het verlangde getoond en daarbij moest ik mij na het proficiateren toch snel naar boven begeven. :-[ Ik hoop dat u allen het mij vergeeft.

Morgen dus erwtensoep, aha, nou, vandaag die overbekende Italiaanse specialiteit, Quatro Formaggi.








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #128 Gepost op: 19-01-2003, 13:57:03 »
De officiele toegangspoort tot de orde, is gevestigd op vrt fourm onze zoektocht.
Ik denk dat gij daar met open armen zult worden ontvangen..

Dan treed ik binnen, maar onder protest.









“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #129 Gepost op: 19-01-2003, 15:01:43 »
Laat het ons zo stellen Mollemans dat mijn West-Vlaams voor jou ook best ondertiteld wordt... ;)
Bedenk een antwoord of gewoon een afkorting voor mijn vliegend stuk weefsel en luister daarna naar de chemische eigenschap van radium en je zult begrijpen welke mediagenieke Goden mij aanroepen hebben. Misschien, héél misschien mogen wij dan Katja Retsin in onze Orde verwelkomen...
Tante Nonneke zit zwaar verveeld door het echte venster naar de miezerige motregen te staren die met bakken neerdruppelt uit een loodgrijs wolkendek.Zwaar verveeld, omdat ze verveeld zit met 2 problemen: 1.Welk fleurig kleurtje zal ze kiezen: Bloed,Karmijn,Scharlaken of Ferrari om de ondeugende Midden-Oostelijkse Schuinsmarsjeerder van Het Schaakbord mee te tooien ? Maar volgens de beperkte textielkennis van Tante Nonneke wordt door die Schuinsmarsjeerder met zijn Ferrari vooral in West-Vlaanderen ( weeral...) rondgetuft.Vooral in het uit de kluiten gewassen landbouwbedrijf van die Franse Mooie Plaats van de ex-vriend van Margaret Thatcher,meent Tante Nonneke te weten.
Na lang en diep beraad en een consultatie bij Zuster Heksemia kiest ze dan toch maar voor Ferrari,om toch zeker ontopic te blijven.En van radiumse bezigheden houdt Tante Nonneke zich uiteraard ver af om zeker niet prematuur te moeten afhaken. Dit echter ondanks het feit dat ze deze en de volgende nachten toch tot op ooghoogte kwam en zal komen tijdens het beroepsmatig ontrafelen van de  Legoblokjes van de Duitse plastic zakjes van het Franse Kruispunt.
Anderzijds is een bezoekje van de kort afgekapte spirituele spirituose aan onze dis welkom.Tante Nonneke, die haar ether haalt bij Zuster Aesculapia, vindt dat de Bijna Griekse drankenjuffrouw er steeds stralend bijloopt. Misschien het gevolg van haar frequente Radiumse sessies ? Als dat maar goed blijft gaan...
   
Het tweede probleem van Tante Nonneke is duaal :
Door die plichtbewuste ontrafeling van de Legoblokjes enerzijds miste Tante Nonneke de Preview en dat kwam hard aan... Maar blijkbaar heeft anderzijds Nicole zich aan haar afspraak gehouden en heeft ze haar ontegensprekelijk Moltalent duidelijk en met verve in de Molpaté gezet.En dat stemt Tante Nonneke dan weer hoopvol en ze leeft nu met een gerust hart naar vanavond toe. De miswijn is gedecanteerd en staat te chambreren in de ijskast,De macrobiotische chips, gemaakt van de stoere Bintjes uit het gewentje pattaten dat Zuster Gardena heeft laten uitdoen door haar tuinman,staan gul bedeeld klaar in pitrieten offerandemandjes en de Max Haveloos koffie pruttelt al lekker in de samovar.
Enkel de toastjes met paté ontbreken nog, maar ik heb er alle vertrouwen in dat Nicole onze armtierige Orde nog voor zonsondergang wel zal belonen met een Gulle Gift...  








« Laatst bewerkt op: 19-01-2003, 16:30:48 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #130 Gepost op: 19-01-2003, 19:20:59 »
Ik heb de premature ouverture wel mee gemaakt en idd hilarisch is een woord dat er wel bij past. Er gebeurt nogal het een en ander. Het rare shot is van de grote vijand die rustig in een cinema achtoge omgeving filmpjes kijkt, waarvan is me niet geheel duidelijk>

Verder is het waterrijke Venetie een Mol relikwie rijker geworden. Verder ga ik zwijgen want andere voeg ik mischien zaken toe die anderen het genot van de eerste episode die ons moet leiden naar de fortuinlijke queeste vergallen>

Nice Game isnt it.









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #131 Gepost op: 19-01-2003, 19:24:45 »
Een gelovige van de Orde Van Het Gekleurde Vlindertje heeft samen met Bruno de Roover ooit deel uitgemaakt van Klein Vlaanderen, ten dijde dat Bart en Tom schalks te paard reden. Waarom dienden 10.000 kandidaten zich in te schrijven als je gaat vissen in de woestijn van Klein Vlaanderen?








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #132 Gepost op: 19-01-2003, 19:32:51 »
De aanwezigheid van een Bruno de R, in een panel van de heren die als Arabier een fiets gingen kopen, is mij niet ontgaan, maar om daar direct dergelijke nefaste conlusies aan te kunnen knopen, dat wij in deze persoon onze Mol zouden hebben gevonden, is me te vlug de berevacht voor het open haard vuur leggen.









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #133 Gepost op: 19-01-2003, 21:05:22 »
Goedeavond mijn beste broeders en zusters ,

het is gebeurd, onze mol heeft zijn/haar hoofdje boven de grond gestoken en wij hebben er mogen van genieten.
Hele toffe aflevering, alleen spijtig dat het showelement al naar huis moest...

Alvast een wees gegroet voor ons Tante Nonneke. Waarvoor? Hiervoor:

Mijn bloedverwant en tevens huisgenoot had enkele genialen invallen tijdens de uitzending. Zo merkte Knudde terecht op dat 'goeiemorgen morgen' in de auto, een liedje is van NICOLE en Hugo. De rhcp zongen dan weer 'under the bridge' en wat riep die allervlijtigste nicole toen Christophe (?) onder de brug van Inge passeerde? : ' Hij staat NU naast u !'

Trek uw conclusies en bemerk dat Tante Nonneke mss wel eens zou kunnen juist zijn met zijn Nicole...








banaan begint met een b, soms met een s

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #134 Gepost op: 19-01-2003, 21:36:22 »
Vrienden. Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker. De Woestijnvissers onderschatten ons. De mol heeft zich reeds verraden tijdens de executie. Bekijk de lieflijke Corry nog eens goed in de herhaling, ze is het waard!








“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #135 Gepost op: 19-01-2003, 21:40:10 »
neenee, een mol moet het mentaal aankunnen en der niet zo bijzitten







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #136 Gepost op: 19-01-2003, 21:44:20 »
Zij droeg het teken van het beest!







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #137 Gepost op: 19-01-2003, 22:18:07 »
O groot componist , reeds in voorbije jaren hebben we in zakdoeken en truien van plebejers gemeend het teken van de vijand te herkennen. ik heb het deze keer niet gezien.

Broeder VHS zal mij een dezeer dagen hierover misschien meer uitsluitsel kunnen geven.

wat mij echter opviel bij het kunnen zien van de aflevering ( i skipped my studies), de trappelende profielloze voetjes van mijn toekomstig collega ende naamgenoot. Later in een andere aflevering had hij ineens wel de juiste soort kunnen vinden bij de lokale Torffs. Verdacht verdacht.

Verder herkent Christophe dat hij erg groen is , terwijl niemand wist dat ze voorzien waren van de moderne technologie, maar dit lijkt me meer het beter knip en plakwerk van de zandhengelaars.

Verder is de muziek uitstekend zeker het altijd vrolijke goedemorgen morgen van ex mol en future Mol?? met dank aan Knudde.  we zuleln heta llemaal herbekijken en la verita est en el futuris, of zoiets







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #138 Gepost op: 19-01-2003, 22:30:27 »
Zusters, zusters, ALLOOOOO! Bimbambom.
Wakey wakey!
Miljaar. Dit klooster lijkt wel verlaten.
De vele gangen zijn leeg. Alleen klinkt hier en daar, in de verte als was het geroep uit een of andere zaal (een andere zaal dus).
Mijn erwtensoep staat hier koud te worden, en er is zelfs nog meer activiteit in de kindertuin van het gekleurde vlindertje. Van zuster directrice mogen ze daar (keinijg! Mega!) lang opblijven vandaag.
Zal ik morgen nog moeten wieden in de gaarde rond dit huis? Of zijn de zusters verhuisd naar een ander klooster, ten zuiden van Wuustwezel.
Vroeger rookte ik niet, maar wijlen mijn vriend Hercule indachtig geef ik toch maar mijne beschouwingen, terwijl ik een pijp stop. Tuinmensen  doen dat nu eenmaal. Al is het voor het laatst, al zijn het paarlen voor de zwijnen, die hier straks dit leeggelaten klooster komen innemen.
Na een eerste visie van de beelden (er komen er nog meer, dank zij de techniek van het veelvuldig weergeven van reeds opgenomen beelden middels een plastic doosje met daarin een ronddraaiende band)
Zou je jezelf nu als Mol precies wel of niet centraal plaatsen bij de allereerste proef ?
Ja ? Dan is het onmiddellijk een prima gelegenheid om de boel te saboteren.
Nicole wint met een straatlengte voorsprong.
De slaapproef dan : slapen kan je of kan je niet. Niet slapen is veel gemakkelijker.
Een mol moet hoe dan ook toch gestresseerder zijn dan de rest, en dan slaap je geen 25 minuten aan een stuk.
Nicole doet het weer uitstekend.
De brug doet me twijfelen. Het is duidelijk dat Bruno al in het begin duidelijk had gemaakt aan de anderen dat hij het niet zag zitten. Hoogtevrees. Best mogelijk. Maar dan ga je echt niet. Tenzij je de sympathie wil winnen van de anderen (quod inderdaad).
Nog eens videooke kijken straks en wat over en weer spoelen (wat me onwillekeurig weer bij mijn soep brengt).








Graven, broeders en zusters.

Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #139 Gepost op: 20-01-2003, 02:45:22 »
Dierbare zusters, beste vrienden,

al heb ik de serieuze indruk dat ik hier geen roepende in de woestijn ben, zoals een paar dagen geleden nog het geval was, maar een roepende in het klooster, toch heb ik mijn hersencellen en mijn pijp laten werken. Met de hulp van broeder VHS (die was wel weg, maar had zijn deur laten openstaan) heb ik eerst de hele editie van de questius molliensis uitgeschreven. Mijn familie komt voort uit een lange lijn van monniken, dus kopiïsten, en dat zit nog in mijn bloed. Daarna ben ik gaan snoeien en ontleden, zoals het een goede tuinman past.
Habemus Mol.
Ze heet Nicole. Enfin, dat is wat ik uit de eerste aflevering kan afleiden.
Zij was natuurlijk prominent aanwezig, dat ligt in haar aard, en de vraag sluimert nog steeds of de mol zich wel onmiddellijk zo zou profileren. Of de mol niet eerder op de achtergrond zou blijven wachten.
Zeker in de eerste aflevering. Maar soit.
Perché Nicola ?
Ten eerste vind ik haar een kenau.
Maar de rest van de argumenten zijn minder emotioneel.
Ze wacht af bij de toekenning van het kaartlezen, en dekt zich dan in, nadat de anderen duidelijk gemaakt hebben dat ze dat niet kunnen, door te zeggen: ja, maar...
Ze heeft daar een geweldige kans in de hand om te saboteren. Want wij, leken , kunnen ook niet zien of de anderen juist of fout gestuurd werden.
Het feit dat ze het kompas in het water gooit, lijkt me meer een Dominique-achtige pekinezenstreek uit vorige eeuw, maar allà.
Inge komt toe aan de Rialtobrug bij Sandra, en dat is niet alleen fout, maar daardoor dekken ze plots een veel kleiner gebied.
Nicola spreekt eerst over een boot op het kanaal, maar daarna niet meer. Tenslotte weer wel , maar dan is het riant te laat.
Diezelfde grijze pijdragende stuurt Sandra al weg, terwijl ze weet dat Bruno naar haar op zoek is.
Sandra antwoordt niet op haar oproepen, maar stond Nicola haar Walkie/talkie wel aan ? (Want daarvoor had ze - wegens het gepiep- gezegd dat de andere w/t's afmoesten. Zodat niemand haar nog kon ontvangen)
Volgende proef : N. zegt : ik heb vannacht niet geslapen. Waardoor ze vrijwel automatisch bij de slapers wordt ingedeeld.
De top 3 van de punten, daar zit ze in. En als de slaapproef mislukt, mogen de anderen nog op hun kop staan, dan halen ze nooit de vereiste punten.
Bij de tekeningproef, als er een stethoscoop getekend wordt, zegt ze: dat is een lampje.
In een eerste fase verdenken Inge, Bruno en Corry haar. Christophe verdenkt Stijn, en ligt er uit.
I state my case, moeder overste.
Nog één dingetje : De naam Reno Alzetta moèt een aanwijzing zijn, of een schitterende rode haring.
Als Christophe voorbij die affiche loopt (die ook al in de trailer zat) bleek die in spiegelschrift te staan.
Ik ben in een vorig leven pater tuinier geweest in een Italiaans klooster, en ik herkende dat als de klassieke manier om aan te geven aan de gemeenschap, dat er iemand overleden is. Met andere woorden : een doodsbrief. Maar doodsbrieven worden niet in spiegelschrift afgedrukt.
Met deze Engelse fooi alleen, zijn we niets, maar let op andere aanwijzingen.
En nu ga ik wachten op de vespers, of de nonen, of hoe heette dat ook al weer.
Ik hoop dat ik straks/morgen toch een aantal kloosterzusters terugvind, of ik begin een orde op mijn eigen. De orde summa cum laudatio.







Graven, broeders en zusters.