Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 378593 keer)

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #320 Gepost op: 30-01-2003, 18:02:35 »
Gad nee, poëzie zei ze op een dag.








Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #321 Gepost op: 30-01-2003, 18:15:33 »
Yes Knudde, gevonden in de bibliotheektoren (als die maar niet afbrandt, met al die onweders tegenwoordig) van Broeder Dictionarius.
Georges Perec. En dan is het een makkie om te weten over welk boek het gaat. Tenzij het Spoorloos of Verdwenen (en in ieder geval onvertaalbaar) is.
En vandaar is het slechts een immens grote moeite om de rode draad, c.q. rode streep te vinden naar de alomvattende Engelse Fooi van de zandrakkers.








Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #322 Gepost op: 30-01-2003, 18:40:17 »
Mooie denkpiste, Broeder Jacob Teddybear.
Maar heeft u zich niet te zeer laten leiden door uw vroegere nachtelijke escapades. En trouwens ook door die van vannacht. Gezien het late uur van uw melding ?
De soep van Broeder tuinman staat koud te worden. Ik draai mijn rug een wijle, en merk dat ze samenspannen, zij allen, met Zuster Alcolica.
Fraai klooster.
Georges Perec is mij niet onbekend, ik heb zelfs zijn woordenboekje.
Maar de Spoorloze, ... ?
Nou ja, alles kan.
Toch geeft u zelf aan te twijfelen. Los van het feit dat het een mooie gedachte is, vraag ik me ook af of de Zandhengelaars zich daar echt mee bezig gehouden hebben.
Dienstmededeling : Tante Nonneke, er is een late postduif bij u langsgevlogen.







Graven, broeders en zusters.

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #323 Gepost op: 30-01-2003, 18:46:12 »
Het goochelend boek der pijlsnelle verbindingen geeft een prachtige allesomvattende omschrijving:

"Het leven een handleiding."

Een boek dat staat als een Perk. Een boek dat met ieder hoofdstuk opnieuw lijkt te beginnen, maar waar toch een plot in zit. Kamer voor kamer beschrijft P. een huis. We zien hoe de bewoners deel worden van de geschiedenis van het huis en het complot van de geheimzinnige eigenaar.


Was de grijsgepijde voorbestemd om te bestaan?









De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #324 Gepost op: 30-01-2003, 20:25:34 »
Was het niet la boutique obscure wat van de basis stond aan de afl rondom Jan Duif ten tijde van een  eerdere zoektocht naar onze vijand. Het is dus duidelijk dat de zandhengelaars bekend zijn met het werk.

Het probleem met het werk van George (toevallig de naam van de vorige Mol in nederland??) is dat het gekenmerkt wordt door de afwezigheid , en in zijn bekendste werk is dat de afwezigheid van de E. alleen is geen van de plebejers getooid met die initiaal. Verder is de hoofdpersoon een zieke man, wij hebben enkel nu een zieke vrouw>

Dus of heb ik het verkeerde boek voor of mis ik iets in dit werkstukske der Pluchen Beer over de ongekende genie George P, die in verre verten gelijkenis vertoont met Stijn.(lippogramique a die laatste zin, of moet daarvoor elke letter gebruikt worden behalve)







« Laatst bewerkt op: 30-01-2003, 20:30:45 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #325 Gepost op: 30-01-2003, 20:28:11 »
Laat U niet in de war brengen door Knudde's bokkesprongen, broeder D. Ik zag op het boekenschap enkel nog een ander werk prijken waarvan de korte inhoud mij ook een prachtige weerspiegeling leek van onze queeste.  8)








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #326 Gepost op: 30-01-2003, 21:03:38 »
Goed zo. Tenminste een raadsel dat mijne broeders en ook zusters tot een goed einde hebben gebracht.
La Disparition, heet het boek van Georges Perec. De letter 'E' komt er niet in voor. Die is verdwenen.
Het gaat dus niet om een initiaal van een plebejer. Het gaat om de letters die we niet te zien krijgen in diverse Engelse fooien die door de reeks verstrooid worden als eieren in de tuin , zo rond Pasen.
Er zijn 26 letters in het alfabet dat zowel wij als zij gebruiken. (Dat neem ik tenminste aan.)
De letter of letters die ontbreken , leiden ons naar de grijze graver.
Maar welke ?








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #327 Gepost op: 30-01-2003, 21:20:58 »
Terwijl alle letters worden doorgelicht, even dit luchtig tussendoortje:


Ik weet hoe ze daar zaten. De tafel was net afgeruimd. Eric Regie, Tom Idee, Bart Zotvanwijven en Hij Wiens Naam Ik Hier Niet Mag Verklappen (niet ik!) zitten samen rond de tafel. Wat doen ze ? Twee Mollenreeksen zitten er al op. Verkocht in menig Buitenland. Buitenland en Geld zijn twee woorden die van Wouter V., baas van de zandhengelaars altijd met een hoofdletter moeten geschreven worden.
Rijk zijn ze dus al. Wat nu. Boomke wies ?

Het beschreven tafereel moet er ongeveer zo uitgezien hebben  8) :





Dus of heb ik het verkeerde boek voor of mis ik iets in dit werkstukske der Pluchen Beer over de ongekende genie George P, die in verre verten gelijkenis vertoont met Stijn.

De gelijkenis is idd treffend...











De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #328 Gepost op: 30-01-2003, 22:03:02 »
Eventje mezelf teruggepoeld... Nog een dientmedelingke voor EH Waterduvel. Ik heb nog niet de juite kamer in mijn geheugenpalei teruggevonden, en du weet ik de exacte lokatie van het kateel de tijd, waarvan prake in japieter 14, niet meer terug te vinden. Maar dealwelteplu... Je hebt me inderdaad al zien rondobberen in een Piet-Pirateke roeiboot tussen de lagchepen aan de kuten voor het kateel. Man, man, man. Dat wa andere kot om daar binnen te geraken. Ze hadden geen ir Porticu nodig, er wa zelf geen poort. Weken heb ik daar rondgezworven, tot ik ontdekte dat het kateel enkel bereikbaar wa via de kelder van een café. Raar volkke daar trouwens. M'n thui i waar mijn vleermui taat, en waar men van alen droomt...
BZZ







Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #329 Gepost op: 30-01-2003, 22:09:54 »
Mimosa = Stijn.

Aangezien mijn snoetje op zo'n nachtelijke uren echt wel z'n slaap nodig heeft, (wat niet telt op de momenten dat ik het klooster uitsluip om me te begeven naar een duivels oord met helse muziek waar mensen dansen) ben ik er niet echt vroeg bij om te reageren en het heeft probably geen zin meer maar toch wou ik ff reageren: mimosa... de enige mimosa die ik ken is in de film (nuja film) waarin het meisje dat genaamd is naar het wit waarvan de bomen zwanger waren ,ligt te slapen en een klein wezentje vol enthousiasme roept: kijk ! Mimosa ! mimosa mimosa ! wat een niesbui bezorgt bij een ander klein wezentje.

Dubbel blij kan ik gaan slapen. Het was ook geen Javel. Het was Pitu.

ik begon me evenwel al zorgen te maken. Mijn Javel, als beschermmiddel tegen indringers, dat bijna werd opgedronken. Het zou u geen goed doen Broeder Beer, en we kunnen uw theorieën hier goed gebruiken.

Alle toffe dingen hier even ten zijde genomen, blijf ik bij Marc als mol. Vraag me niet waarom, misschien zijn de spinnenwebben tot in mijn hoofd geraakt en lijk ik daardoor verward, maar wat wil je als je met je neus boven die Javel hangt. Ondankbare taak, kloosters kuisen... Kzal straks nog wat soep gaan drinken. Enfin soit: Marc is humoristisch, goed gehumeurd, lijkt de ideale schoonpa/zoon, totaal geen mol als je het mij vraagt en daarom hoofdverdachte nr 1 !








banaan begint met een b, soms met een s

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #330 Gepost op: 30-01-2003, 22:42:50 »
Tante Nonneke bekijkt vergenoegd de activiteiten in het klooster en ziet dat het goed is.
Prachtige alternatieve denkpistes, al dan niet op iets slagende hersenkronkels, verbazende bedenkingen en stijgende kijkcijfers overstromen het klooster. Eén minpunt : Zuster Portasia kan nog amper de toevloed aan en slooft zich uit om steeds weer die zware poort te openen en sluiten.Elke avond stort ze zich afgepeigerd neer in haar alkoof en s'morgens raakt ze nog amper op tijd wakker voor het Lof.
Zelfs op haar Mobyletje kan ze niet meer volgen en dus dringt zich een ingrijpende verandering op.
Tante Nonneke heeft dan ook geen keuze. We laten een parlofoon installeren en we zetten een moteurke op de poort zodat Zuster Portasia met een druk op de knop de poort kan laten open en toe gaan. Het kan echt niet anders.
Om even terug te komen op ons aller vriend George P.
Naast de handleiding voor het leven heeft George P. ook nog een ander,zeer interessant werkje aan zijn ongetwijfeld gul begiftigde fantasie laten ontspruiten. De titel zegt al voldoende : 'W of de jeugdherinnering'. Zeg nu zelf, als dat nu geen gouden Engelse fooi is van Tante Nonneke...








Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #331 Gepost op: 30-01-2003, 23:08:21 »
Zusters en broeders, de dansvloer is geopend.

We gaan beginnen met de meezinger Frère Jacques, gevolgd door Zuster Martinique met haar hit: Domino.

En een nieuwe danspiste. Wat indien iemand Michiel + S. heeft gezien in een restaurant buiten Rome de derde week van september? Gaan we dat volgen of negeren we dit?
Palindromen zijn echt leuk.











Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #332 Gepost op: 30-01-2003, 23:39:48 »
Vermits enkel Frère Jacques en Tante Nonneke in de overvolle refrectoire aan het dansen zijn, nu een slow op privé aanvraag " What if Mol was one of us" van Sheryl Crow. Ambiance!








Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #333 Gepost op: 30-01-2003, 23:41:34 »
Zuster Musica,
Mogen we ook verzoekjes doen? Doe mij maar 'All By Myself' en neem er zelf ook eentje. Zandhengelende eetvissen die in hun derde seizoen Romeinse eettenten fequenteren om daar een vier seizoenen te consumeren klinkt trouwens ook als muziek in mijn oren. Zijn de teerlingen geworpen?
Daar ga ik eens een nachtje over wakkerliggen.
Of zou ik Videotheca nog een bezoekje brengen? Wie zal het zeggen?
Nachtbroeders en -zusters, als je nog de Via opmoet, hou het veilig.
BZZ







Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #334 Gepost op: 30-01-2003, 23:49:51 »
Tante Nonneke kijkt niet veel TV,maar één programma, buiten onze Mol uiteraard, kan haar wel boeien. Namelijk dat reisverhaal van die oude Engelsman Michael zusofzo die een droom ziet uitkomen.
" Baas, neem een racecar,neem een Saab" had hij gezegd toen het over de zijn nieuwe dienstwagen ging.
Maar de factuur werd wat hoog en het werd dan maar een Mini Cooper.
Tante Nonneke laat dit folieke even passeren en gaat dan onverdroten weer aan het werk om haar ideetje rond de Mol verder te staven.Maar ze kampt toch nog met enkele onvolmaaktheden bij juffrouw B. Ook de welvarende juffrouw W blijft Tante Nonneke intrigeren en ook Mr.S
Maar die andere juffrouw B uit B heeft zichzelf schaakmat gezet, daar is Tante Nonneke nu wel van overtuigd. Haar maag is immers tot rust gekomen na het laten gaan van een... Inderdaad...








Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #335 Gepost op: 30-01-2003, 23:52:19 »
Trastevera, veel ambiance, veel restaurants, veel muziek, veel collegae DJ's.
Ik zal tegen al mijn principes, "You want it, you got it" draaien van Bryan A. Maar dat is dan absoluut de laatste keer. Take your chance.








Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #336 Gepost op: 30-01-2003, 23:59:37 »
Xandragon heeft vandaag de legoblokjes door iemand anders laten splijten op zijn commando. Vond hij wel leuk want dan had hij veel tijd om zich eens te buigen over de inleidingen van de vliegende Aartsengel. Hier komt geen AlphabetH aan the pasS... Het zogenoemde Achrosticon uit de vorige serie is me alsnog onduidelijk en zal misschien aflevering drie meer duidelijkheid scheppen in het al zo duistere hoofd van mezelf (ook hier, écht mezelf).







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #337 Gepost op: 31-01-2003, 00:00:03 »
Voor de liefhebbers van het betere genre, met beelden is dit het muziekje....

"LE SONS ET LES PARFUMS TOURNENT DANS L'AIR DU SOIR"
Performed by Jon Kull
Music by Claude Debussy








« Laatst bewerkt op: 31-01-2003, 00:03:30 door DJHouss »

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #338 Gepost op: 31-01-2003, 00:05:23 »
'Begijntjes, kwezeltjes en kloosterzustertjes dansen niet' zegt het volkse kinderliedje.
Maar de regel zou de regel niet zijn als daar geen uitzondering achter de hoek kwam kijken.
En laat nu ( en dit is puur toeval uiteraard )
de Zusters en Broeders Promoliaten toch wel echte dansbakfanaten zijn.
Maar als we dan toch een ver-zoekplaatje moeten lanceren dan komt er maar 1 in aanmerking :
Dominique,nique,nieke van ons aller lichtend voorbeeld Soeur Sourire. Inclusief haar tandpastareclameglimlach waar Zuster Viventia zo jaloers op is.En ook hier slaan de essen weer toe...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #339 Gepost op: 31-01-2003, 00:11:30 »
Xandragon zIt weer vol raadselS. Ik draaI hIer Sot op dIe pIckupspeler overgeërfd van het vorIge congregaat dat hIer leefde tIjdenS het vorIge SeIzoen. Van dIe oude hIts heb Ik geen kaaS geSnopen. En Tante Nonneke kent Se al te meer want heeft weer een SpecIalleke opgelegd om morgen mee wakker te worden.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.