Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 379298 keer)

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #480 Gepost op: 5-02-2003, 15:32:38 »
Het blijft vandaag rustig tussen de transparante doch beschermende muren van het klooster. Lijsterbesjes kwetteren onverstaanbare gezangen, kersen flapperen ongeduldig aan de bomen en de door erosie geteisterde dakgoot twijfelt eraan welke kant hij gaat kiezen om desastreus over te hellen.

Knudde kijkt het met lede ogen aan en heeft van de rust geprofiteerd om op het binnenplein een rijtje kegels op te stellen. De verveling noopte hem ertoe hier en daar een kleurrijk tintje te borstelen maar het geheel stond hem wel aan.
Vanuit de diepte der catacomben slaakt de kat van zuster Alcolica een afgrijselijke kreet. Wellicht is het mormel weer van de trappen gedonderd en heeft ze verzorging nodig.

Wellicht vindt ze op de boerderij wel soelaas.

Of het voor Knudde een paar blote billen zal opleveren, is een andere vraag...









« Laatst bewerkt op: 5-02-2003, 15:35:09 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #481 Gepost op: 5-02-2003, 15:58:05 »
Zuster Viventia trekt zich terug op haar kamertje en hoopt dat Zuster Videotheca haar enige hulp kan bieden. Al haar naasten lijken immers zot te komen van de dierenarts en vluchten naar de boerderij in de hoop er een grijze pij aan te treffen.
En dan heb je nog fervente jagers die kaartjes krijgen maar of ze echt zijn, is dé Parma-vraag, zoals ons tante nonneke dat zo schoon zegt. Ik betwijfel het eerlijk gezegd. Kun je het maken om ont'manteld' te worden door je handschrift? Pootafdrukken zijn gevaarlijke dingen...








banaan begint met een b, soms met een s

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #482 Gepost op: 5-02-2003, 15:58:48 »
Tante Nonneke is net terug van een winterse wandeling langs het hoevetje in de Breedense Polder.Mooie vergezichten, een fris zeebriesje, enkele oude barkassen en schoeners die de  maritieme horizon opfleuren met hun kleurrijke zeilen en rode mantels , maar vooral eens heel goed gelachen. De stokoude landbouwer die toevallig vandaag zijn 104e Jaargang ingaat krijgt van Tante Nonneke dan ook oprechte gelukwensen. Ook voor de renovatie van zijn pittoreske boerderijtje en voor het gezellige interieur, maar niet echt voor de keuze van zijn meubelstukken. Nog liever een tweedehandse Mechelse sjienslon dan een bronsgroen eikenhouten atlaskast.
Tante Nonneke gaat eens kijken in de rommelkelder of ze soms nog enkele verdwaalde incontinentieluiers voor volwassenen kan vinden.Ze zouden weldra wel eens van pas kunnen komen...  







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline bas premium

  • Forumlid
  • * dierenarts Boere: kleine huisdierenpraktijk *
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #483 Gepost op: 5-02-2003, 16:11:17 »
Wellicht vindt ze op de boerderij wel soelaas.

Welwel broeder Knudde, gaan wandelen tussen de i-files? Broeder ongezonde hoest is blij u te mogen begroeten tussen de bekeerden. De tocht is nog lang, maar de gids is ervaren.







Wie draagt beter zorg voor de mol, dan een gediplomeerde dierenarts?

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #484 Gepost op: 5-02-2003, 16:20:40 »
Vergeef mij de accute opwelling van ongecontroleerde SM-trekjes tante. De kick van het afgaan als een gieter lijkt mij veel intenser dan de afloop met een SiSSer. Bovendien was het pad der vertwijfeling aan hernieuwing toe, dacht ik zo. Hopelijk wordt de aardeweg rond de boerderij niet te vlug door massale regenval weg gespoeld en kan ik vrij genieten van het rekken naar het uur der executie. Hmm, hoe zelfgeseling een heilzame werking kan hebben. Noem het een lyrische bui met ijzelplekken...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline bas premium

  • Forumlid
  • * dierenarts Boere: kleine huisdierenpraktijk *
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #485 Gepost op: 5-02-2003, 16:38:11 »
Gelovigen en andersgelovigen, wil mij toestaan u volgende gelijkenis voor de voeten te gooien: het "gezicht" in de muurbekleding der ondergrondsen en een foto van onze dierenarts uit haar jonge jaren.








« Laatst bewerkt op: 5-02-2003, 16:38:40 door bas premium »
Wie draagt beter zorg voor de mol, dan een gediplomeerde dierenarts?

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #486 Gepost op: 5-02-2003, 17:04:16 »
Broeder Eerste Lage Stem verblijdt Tante Nonneke met zijn digitale beeldschrijverijen.Niet zo zeer omwille van de inhoud van die laatstgenoemden, maar vooral omwille van de ongebreidelde fantasie die er mee geknold gaat.
Zuster Fantasia, God vergeve Haar misstap, zou zich in haar handen gewreven hebben om zoveel intense Liefde voor Het Gedroomde Woord.
En om Broeder Eerste Lage Stem te bedanken voor zijn onbaatzuchtige Missionariswerk ter Promotie van Het Oneindige Voorstellingsvermogen schenkt Tante Nonneke hem een volumeverhogend,muzikaal oppeppend en Sportpaleisvullend Platina schijfje van de Italo-Hollandse charmezanger Barco Morsato : "Dromen zijn bedrog"
Alstublieft en DankUwel...    







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #487 Gepost op: 5-02-2003, 18:02:36 »
Links een wolkje, rechts een deerne.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #488 Gepost op: 5-02-2003, 18:39:28 »
sorry hoor Bas, maar euhm, als dàt Inge is, dan hebben ze haar hoofd toch wel serieus verbreed hoor... Ik heb respect voor uw molkeuze, maar je moet het ook niet té ver gaan zoeken...







banaan begint met een b, soms met een s

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #489 Gepost op: 5-02-2003, 18:39:48 »
zeer juist conmpositie Verdi.

en wie was er nu allemaal jarig gister.Vlaming alhier(Xenne elders), maar nog meer gegadigden, die gisteren hun jaardag mochten vieren?

Verder heeft videotheca mij nogmaals voedsel voor denken gegeven. Het is allemaal een groot toneel, waarbij pose na pose wordt aangenomen, de een al eerder gedaan, de andere geheel ontsproten uit het eigen brein.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #490 Gepost op: 5-02-2003, 20:39:45 »
Xandragon heeft drie koppen grog uit de messkeuken van de vliegeniers van het eerste knoopsgat mogen nuttige bij het zoeken naar een buitenverblijf om zijn familie in te herenigen na de queeste. Dat Zuster Alcoholica nu al buiten de deur haar geestesverruimende dranken gaat slijten bij de lokale bevolking lijkt me een goede bron van inkomsten voor Broeder Econoom zijn boeken, maar liever had ik gehad dat onze Zuster voor ons wat meer reserve Cht. La Taupe zou maken gebruikmakend van het Zaventems Water.
Zuster Hygiënica mag ook met het Zaventems Water een Eau de 1174-fles bij aan maken om een beetje welriekend voor de dag te komen. Kwestie van de boel om te draaien. Onze abdis weet echter van dit plannetje en ik hoop maar dat ze ons geen kastijdingen oplegt als ze het ontdekt.

Voor Broeder Plavuizia heb ik een geverniste tegel gezien bij de woonstede die ik alras bezocht vandaag, maar de oblaat ervan moest nog beslissen of het genoeg dukaten waren dat ik ervoor aanbood. Die tegel had een eigenaardige inscriptie over de verzorgster van zoogdieren. Ze wil absoluut een sterke indruk nalaten, da's zeker. Maar de manier waarop ze het doet, (koker/Quebec/cheque) is nefast voor de feestvreugde voor de plebejers. Want ieder verdenkt haar expliciet NIET omdat het zoveel opvalt. En daarom vallen mensen zoals Bruno Plop af.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #491 Gepost op: 5-02-2003, 23:17:58 »
Lap, ik heb het aan mijn spreekwoordelijk been. Beheerder van geldzakken en betaler van het gelag. Metronoom had mij beter gelegen. In schijnbare stilte het ritme bepalen vanuit de tweede lijn. Maar ook deze taak neem ik gelaten op. Hoed u vanaf nu voor acijnzen en opcentiemen. Afromen is de boodscalp. U vraagt... wij draaien... toch wat we willen. Waar een abdis is is een wet. Een dubbele wet zelfs, eentje met vier armen. Klaar om te fouilleren, op zoek naar lucht van gebakken broodjes gezond. Op naar mijn kamertje nu. Alle cijfertjes goed vastplakken met koltoe voor ze lettertjes tussen de regels worden.
BZZ








Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #492 Gepost op: 5-02-2003, 23:49:46 »
Tante Nonneke wil graag nog even proberen om de puntjes op de I's van de respectieve SIS- en SIM-kaarten te zetten.
Neen, niet op de E's want die zijn Spoorloos verdwenen in de Gedachtengangen van de broer van Frankrijks snelste Hinde Marie-Josée.
Na een laatste revisie van de ongeveer 4711ste heruitzending door Zuster Videotheca, en het aanhoren van de uitleg van Zuster Heksemia, die al ijverig haar cadeau van Tante Nonneke aan het uitproberen is, moet Tante Nonneke toch besluiten dat Zuster Heksemia hier toch wel aan het kortste eind van het strijkijzersnoer trekt.
Strijkijzersnoer ?? Awel, Zuster Heksemia en Zuster Vi... "Wablieft ? Ja, ik weet het,Zuster Heksemia, het is inderdaad gênant en 't is goed , ik zal het niet verder vertellen. Neee, allez, ga nu maar verder oefenen met Uw Voorspellingenboek"

Het puntje op de I van de SIS-kaart past niet...
Om de eenvoudige reden dat de Mechelse S zich meermaals, en zelfs met inzet van al zijn krachten, geroepen voelt om proeven te laten slagen en zich eveneens meermaals in strategisch ongunstige posities bevond. En dat kan niet voor een mol. Dordrecht is namelijk de stad waar het om gaat en  in de Biesbosch met je de Gouden Tip gaan zoeken. En als je wil winnen moet je een berichtje sturen aan vertel @goudschat.nkiteam.de Doen dus!
Het puntje op de I van de SIM kaart past daarentegen als gegoten. De Vaderlandse Assubelg en het stokje van de I zullen samen met juffr.B naar de finale gaan.
En Welvarende Sandra zal het einde zien naderen, net als Walter Jus. Corry Van de Ronde krijgt nog enig respijt,maar net niet genoeg.
En pas nu maar op Zuster Heksemia, als Uw allereerste proeftoekomstvoorspelling niet waar is hé. Want dan heeft Tante Nonneke de boter gevreten...







« Laatst bewerkt op: 27-04-2004, 01:33:40 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #493 Gepost op: 6-02-2003, 01:47:35 »
De jus wordt eerst opgediend, dan varen we daar allen wel bij, dan zijn vol gegeten en net zo dik als het bekende boek. Om voor de finale toch weer fit te geraken draaien we allemaal nog een klein rondeke.

Om dan het licht tot ons te laten komen.of het dan Assurisk of dierendokters is wat victorie kraait, zal me even Bomaworst wezen.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #494 Gepost op: 6-02-2003, 09:59:58 »
Waar een uitstapje naar de vlindertuin al niet toe kan leiden.

Ons aller broeder Augustinus is geboren op 22 juni. is filosoof en denkt na met zijn hand op de kin. Verder speelt ie een holle buis met daarin wat gaten die bij de oudste bewoners van een bepaald continent erg bekend is>

Vanwaar deze korte beschrijving van het zijaanzicht van de heer A(die ook wel S genoemd wordt)

De combinatie 22 en 6 zal u iets zeggen ivm de tocht van onze vrienden de plebejers van jongstleden zondag. Waar tevens de voornoemde houding naar voren kwam en was het niet een quebec-uitspraak die diende te leiden naar het continent.
Wat men van ver haalt hoeft niet altijd juist te zijn, maar ook niet altijd fout, so for what its worth







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #495 Gepost op: 6-02-2003, 15:01:21 »
Terwijl broeder D. de Vespers zong in de vlindertuin, gelastte Knudde zichzelf met een speurtocht langsheen gifgroene paadjes welke hem leidden naar enkele restanten uit de eerste kruistocht waarin hemelsblauw en kameleonrood elkaar voor de voeten liepen tot ze er purper bij zagen.
Sint-Nicolaas was toen helaas al op weg naar de Sint-Juttemis om haar boetedoening via orakelende gezangen te aanhoren. De purperen alliantie echter liet zich graag verleiden door de magische tonen van Die Zauberflöte waarbij de oudste onder hen in een vlaag van zinsverbijstering gekroond werd tot koningin van de nacht terwijl Sarastro drie bezwerende vingers opsteekt. Het beeld is mooi, de tonen ondertussen onherroepelijk verstorven in de kakofonie der allesoverschreeuwende marktplaats, maar de koningin staat nog steeds trots op het schaakbord en geeft aan de tierce een geheel nieuwe dimensie. Geen remise. Schaak of mat. 't Zal Amadeus Bomaworst wezen. Ons daarentegen...








« Laatst bewerkt op: 6-02-2003, 15:03:28 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #496 Gepost op: 6-02-2003, 16:29:19 »
de kakafonie heerst alom. Overal is het ene geluid sterker vertegenwoordigt dan een ander. Tot nu toe hoor ik hier echter enkel de roep om de tierce van Nonneke, die eigenlijk meer en meer naar een solo project van SB begint te neigen en de loftrompet van bas den irste en aanhang voor de boeren partij van I te B.

Hulde mannen dat we zo eensgezind kunnen zijn. Laten we daarvoor nogmaals psalm 25 aanroepen. Je pense donc je suis .







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #497 Gepost op: 6-02-2003, 17:09:11 »
Xandragon heeft zijn tocht gister voor niks en de paus gedaan. De tegel is reeds verkocht aan een ondergraver van formaat die de oblaat meer dukaten gaf dan ikzelf. Niet getreurd echter, er zullen meer tegels opduiken na aflevering quattro. Deze zal zoals de andere stagiones meer verheldering brengen of Tante Nonneke haar tierce niet eender een duo zal geworden. Tante Nonneke moet toch erkennen dat deze ongeplaveide weg naast het Orakel toch wel bestaat...

Mej. Bosnimf met een verkeerd gespelde medeklinker zal intussen wel bekend zijn bij de geschubde zandhengelaars en ik verwonder me of we de gestelde plan van onze abdis en Knudde toch niet zowieso kan uitgevoerd worden. Kwestie van nog een lijntje uit te gooien...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #498 Gepost op: 6-02-2003, 19:10:23 »
Ook vandaag was Tante Nonneke weer eens op uitstap. Neen, niet met de Bond van Gepensioneerde Kloosterzusters, want dat had een colonne autobussen opgeleverd langer dan de Mount Everest hoog is, maar in haar allene uppie.
Ze is voor de eerste keer eens op bezoek gegaan naar de markt van de buren van net over de grens en ze viel bijna steil achterover van oprechte verbazing... Want wat zag ze toen ze met het Mobyletje van Zuster Portasia het fraaie marktplein opreed?
Een superkeineig ( Tja,in een visioen werd Tante Nonneke toegefluisterd dat ze een wat jonger imago kan gebruiken, dus bij deze...)grote affiche van Frère Jacques lachte Tante Nonneke vrolijk én levensecht toe vanop de gevel van het buurse dorpscafé." Hey dudes, alles cool ?" schalde Tante Nonneke bij wijze van Schalkse verwelkoming door haar toevalligerwijze meegebrachte megabangelijke megafoon. Meer dan enkele verschrikte blikken,die kletterend over de kasseien rolden, leverde dat echter niet op.
" Verse Vis, einde reeks, -22 en -6%" probeerde ze nog eens,maar er sloop alreeds enige vertwijfeling in haar stem.
Een verdwaald pamfletje nestelde zich knus in de hoorn van haar megamicro. Tante Nonneke nam het pamfletje verweesd ter hand en bekeek het vluchtig.
Maar plots eiste het haar volledige én onverdeelde aandacht onvoorwaardelijk op.
" Vandaag grote Voorstelling van Het Orakel der Promoliaten op ons marktplein" stond er in gigagrave koeien van letters geschreven.
"Met gratis deelname en supercoole prijzen !" stond er nog bij.
Tante Nonneke keek gespannen om zich heen en ontwaarde in een hoek van het ronde marktplein een standje met het opschrift " Hier inschrijven voor Het Orakel "
Zonder dralen haastte Tante Nonneke zich door de Krinkelende en Winkelende marktmassa naar het ietwat bouwvallige kraampje.
"'t Is toch gratis en ze geven supercoole prijzen" dacht Tante Nonneke bij zichzelf.
" Weet je wat ? Ik waag mijn kans"...








« Laatst bewerkt op: 6-02-2003, 19:29:10 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #499 Gepost op: 6-02-2003, 19:15:18 »
Xandragon moet Tante Nonneke feliciteren met haar zin voor image building. Alleen... ik denk niet dat een non met een megafoon en ghettoblaster een waardig alternatief is. Maar zoals de blinde tegen de dove zei : "ik zie het wel, proberen gaat mee" en hij brulde nog eens na.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.