Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 378601 keer)

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #660 Gepost op: 12-02-2003, 19:06:48 »
Florijnen en Byzantijnen daar aan toe. Maar ik heb nooit geweten dat je met Stijnen kon betalen. Soit, zolang er iemand wel bij vaart zonder de boer op te gaan, heb ik daar geen probleem mee... 8)








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #661 Gepost op: 12-02-2003, 19:29:53 »
Xandragon is verbaasd in de positieve zin. Het rapport van Broeder Poeha wijst in dezelfde richting als het mijne. Die auto van Inge...valt die nu echt gewoon stil of was hij verzopen !!!







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #662 Gepost op: 12-02-2003, 19:33:59 »
de mInI komt steeds meer in de mode, mede daardoor kan  volgende week de verrassing groter zijn. Voor de inquisiteurs onder ons geen verassing.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #663 Gepost op: 12-02-2003, 19:51:19 »
Beste Medebroeders en -Zusters

Hier een kort Reisverslag vanuit het verre Oosten.  Ene verkwikkende en ingetogen promenade langs de Chinese muur en de gebedstempels van Mian Tsi heeft enig licht op onze queeste geworpen.  Volgens de Taoïstische Gebedskring is de Grijzige Pij mannelijk.

Ik vervoeg mijn wezen naar het diepe zuiden waar alsnog onbekende informatie zich onwillig aan onze speurzin onttrekt.

Imprimatur,
Broeder van de Verre Oorden
IN HOC SIGNO VINCES

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #664 Gepost op: 12-02-2003, 19:58:17 »
Kom toch binnen, Broeder Dragonius, het vriest de stenen uit de grond !
En tussen haakjes, het gebouwtje aan de toegangspoort dat U als wachthokje omschrijft is in feite een douchecel ..........
Maar blijf alstublieft niet in de kou staan, ge gaat, buiten een hoop plezante kennis, nog een valling opdoen...
Douchecellen zijn niet mijn favoriete plaats. Mijn grootvader zaliger heeft eens een minder aangenaam voorvalletje meegemaakt in wat hij dacht dat een douchecel was. We hebben hem nooit meer teruggezien.
Maar omwille van de algemene properheid zal ik even terugkeren naar het inkomhokje
/douchecel, en op mijn terugweg zal ik met een dweil de gang eens doen glimmen. Daarmee hoop ik dan voor vanavond, aan het haardvuur, een hartverwarmend gerstenat verdiend te hebben. Ik hoop dat Zuster Videotheca er ook zal zijn.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #665 Gepost op: 12-02-2003, 20:03:44 »
Haal uw lieren boven en jubelt.
Broeder Drukker mag een 20 vierkante meter bestellen in vierkleurendruk, zelfs buiten de sperperiode om de oppositie CD&V of is het C&A spektakel te garanderen.
De kelder is omgevormd tot affichagebedrijf en mag op volle toeren draaien.
"S" is De Mol, met de S van MurejeS al Borde de un Ataque de NervioS.
Eén enkel vuig duimafdrukje mag er blijven opstaan lieve Zuster Viventia, u hebt genoeg gepoetst.
E Clara!











Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #666 Gepost op: 12-02-2003, 20:08:43 »
Haal uw lieren boven en jubelt.
Broeder Drukker mag een 20 vierkante meter bestellen in vierkleurendruk, zelfs buiten de sperperiode om de oppositie CD&V of is het C&A spektakel te garanderen.
De kelder is omgevormd tot affichagebedrijf en mag op volle toeren draaien.
"S" is De Mol, met de S van MurejeS al Borde de un Ataque de NervioS.
Eén enkel vuig duimafdrukje mag er blijven opstaan lieve Zuster Viventia, u hebt genoeg gepoetst.
E Clara!
Laat mij, om in uw orde een nobele taak op mij te nemen - klokkeluider is al voorgesteld, maar omwille van mijn slapeloodheid vrees ik dat ik des nachtens mijn medebroeders en -zusters nodeloos uit hun slaap zou houden- de drukpersen mee bedienen. Ik zou het dan wel op prijs stellen om de volgende boekstaaf te kennen, om zo de loden letters uit de letterkast te kunnen halen. T, misschien? Lijkt me een goed idee.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #667 Gepost op: 12-02-2003, 20:11:17 »
Zuster Videotheca is er bij mij morgen pas weer.

Tijdens het onderhoud van vandaag heb ik weinig onbekends gezien.

hetgeen ik wel gezien heb deed me twijfelen. mw van de ronde die kan staan op haar been, die niet luistert naar mede plebejers, ruzie uitlokt.

Verder zoekt ze in zij die goed stuurt met een boot, een luisterend oor, maar als ze dat niet vindt, is ze niet kwaad.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #668 Gepost op: 12-02-2003, 20:33:16 »
Ik denk dat ik, tot spijt van Broeder Prematuur, de plavuizentaks per vierkante el ga rekenen vanaf nu. Broeder PCkunst en Senor La Talpa zullen daar geen problemen mee hebben, vermoed ik. De serveersters zullen er wel bij varen. Vanavond is er overigens onder in de klokketoren, neen, niet in de kelders, een uiteenzetting over Verre Oorden voor beginners. Allen daarheen zou ik zeggen. Moge het verre Zuiden vooral ver genoeg zijn.

Opmerking over niet demarerende karossen: Aangezien Mrs. Farmer niet kan weten dat haar karos niet meer vonken wil voor ze het heeft geprobeerd, is er veel kans dat haar beroemde uitspraak ("De mijne ook niet meer") dateert van na enige probeersels. Zou toch kunnen, hé?

Cijfers en sterren dan maar?
Gezien de Zandhengeltips ons sterrebeeldsgewijs wel en toch weer niet prijsgeven wanneer onze plebejers het levenslicht hebben gezien... Gezien vele cijfercombinaties ook aan dezelfde voorwaarden kunnen voldoen... Gezien we zoeken wat er niet is...
Ja, wat dan ?? Shat... vergeten.
Indien u het soms mocht weten...
BZZ








Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #669 Gepost op: 12-02-2003, 20:35:29 »
Broeder Dragonius,

Tijdens mijn omzwervingen in het Oosten heb ik een geschenk gekregen van de Taoïstische Gebedskring: een fijne chinese klok, die zoetgevooisde klanken produceert en niet tot enige ongenoegens leidt bij de medebroeders.  Ik schenk ze u ter boetedoening mijner fouten...

Imprimatur,
Broeder van de Verre Oorden
IN HOC SIGNO VINCES

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #670 Gepost op: 12-02-2003, 21:27:43 »

Over niet demarerende karossen: Aangezien Mrs. Farmer niet kan weten dat haar karos niet meer vonken wil voor ze het heeft geprobeerd, is er veel kans dat haar beroemde uitspraak ("De mijne ook niet meer") dateert van na enige probeersels. Zou toch kunnen, hé?

Met dit soort opmerkingen en de laatste van Perlut geeft ge de novicen de pap in de mond met gouden lepeltjes. Moet er nog rijst zijn?

Ik ben dan ook met een zilveren lepeltje in mijn mond geboren.










Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #671 Gepost op: 12-02-2003, 21:48:12 »
Beste Tante Nonneke,

Bedankt voor het gebruik van uw SIM kaart, er zitten nog welgeteld zes minuten nationale beltijd op.
Ik heb ze niet meer nodig: vanaf nu SMS ik.








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #672 Gepost op: 12-02-2003, 22:00:58 »
DJ Houss, mijn gsm, heeft een sim kaart waarmee ik kan sms en.  altijd goed dus, hebben we daarvoor geen feestmuziekje.

ik dacht iets van tell me why i dont like mondays,

Because there is nothing on the screen then







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #673 Gepost op: 12-02-2003, 22:11:37 »
Misschien is er met enig knip- en plakwerk nog wel iets te doen met die SIM-kaart... Think, think... Een zes-beurten-MIS-kaart MiSSchien? BTW, Engelse Fooien zijn volgens het economisch wetboek van deze orde belastingsvrij. Ga dus gerust uw kloostergangen, ik ga ze toch wel na. BZZ







Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #674 Gepost op: 12-02-2003, 22:18:36 »
Uitdrukkingen van de dag:
- Hij heeft de klok horen luiden maar weet de mol niet hangen.
- Stijn en been klagen.
- Hoge mollen vangen veel ballen. (NOT)
BZZ








Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #675 Gepost op: 12-02-2003, 22:25:46 »
Wie een kuil graaft voor een mol valt er zelf in.
Het vel van de mol verkopen vooraleer die geschoten is.
De beste mollen staan aan wal.

Een medley! Als daar maar geen stoelekensdans van komt.









Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #676 Gepost op: 12-02-2003, 22:50:27 »
Nog ééntje om het af te leren:
Als een mol op een rooie stier reageren.

Wacht, hier klopt iets niet. Nee, het tegendeel is waar. Volgende week staat er een Taurusje meer op stal en eentje minder in de weide wereld. (Of zal ik toch maar een koe een koe noemen?) De schaaldieren zullen er niet om malen. De andere hoefdieren daarentegen...
BZZ








Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #677 Gepost op: 12-02-2003, 22:52:38 »
Broeder Dragonius,

Tijdens mijn omzwervingen in het Oosten heb ik een geschenk gekregen van de Taoïstische Gebedskring: een fijne chinese klok, die zoetgevooisde klanken produceert en niet tot enige ongenoegens leidt bij de medebroeders.  Ik schenk ze u ter boetedoening mijner fouten...

Imprimatur,
Broeder van de Verre Oorden
Mijn dank, beste Imprimatur. Morgenochtend zal ik de lauden aankondigen met de zoetgevooisde klanken uwer Oosterse klok.
Ik ben zuster Videotheca in haar buitenverblijf gaan opzoeken. Ze bood me een drankje aan, dus ben ik even blijven plakken, en we kouten een beetje over heden en verleden, over het kloosterleven de afgelopen 4 weken. Veel zinnigs heeft ze me niet meer verteld. Vanop mijn heuvel had ik het meeste al waargenomen. De flitsende beelden van de plebejers na de inleiding van de hengelaar hebben we nog eens overlopen. De volgorde en het aantal verschijningen, meer bepaald. Er zit geen lijn in, volgens ons. Daar moeten we dus niet meer op letten, alhoewel een nationale campagne ons juist aanzet om er wel op te letten.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #678 Gepost op: 12-02-2003, 22:55:19 »
Als de mol de passie preekt, boer let op je kreeften.








Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #679 Gepost op: 12-02-2003, 23:05:45 »
Hier nog eentje voor 't archief :
De mol graaft niet ver van de boom.
De mol is de moeder van de porseleinkast.
Molmaker, blijf bij je leest.
En tenslotte :
Wie belt met een SIM kaart van Tante Nonneke, krijgt de Mol aan de lijn.







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...