Auteur Topic: Marc is (niet) de mol!  (gelezen 101158 keer)

Offline Molllll

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • fear your fears
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #260 Gepost op: 2-03-2003, 23:13:36 »
Marc heeft er alle belang bij dat er meer tegenspelers zitten in de finale. Plus: Hij maakt hier 'vrienden' mee. Hoe minder verdenkingen hoe beter!







ADRIAN WAS THE FIRST MOLE

Offline Lysdexie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #261 Gepost op: 2-03-2003, 23:18:47 »
Hoe minder verdenkingen hoe beter!

Dat snap ik wel niet : wat is het voordeel daaraan :
* Als hij de mol is, dan maakt hem dat toch niet uit : 't spel is gespeeld, de finale is er.  Als ze het nu allemaal weten, of geeneen weet het : er is sowieso een winnaar en een mol en twee verliezers nu
* Als hij de mol niet is, dan moet hij zich juist verdacht maken, want dan stemt tenminste die die op hem stemt verkeerd.







't is beter zo dan omgekeerd !

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #262 Gepost op: 2-03-2003, 23:37:59 »
Dat snap ik wel niet : wat is het voordeel daaraan :
* Als hij de mol is, dan maakt hem dat toch niet uit : 't spel is gespeeld, de finale is er.  Als ze het nu allemaal weten, of geeneen weet het : er is sowieso een winnaar en een mol en twee verliezers nu
* Als hij de mol niet is, dan moet hij zich juist verdacht maken, want dan stemt tenminste die die op hem stemt verkeerd.


idd als hij de mol is maakt het niet meer uit.

Als hij de mol niet is kan je kiezen of een vrijstelling en zeker in de finale met 50 % kans dat je die finale wint

of

geen vrijstelling en 33 % kans dat je de finale wint maar met een grotere kans dat andere kandidaten je als mol verdenken omdat je een vrijstelling weggooit.











Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Molllll

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • fear your fears
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #263 Gepost op: 2-03-2003, 23:43:08 »
Nee, ik bedoel: in plaats van kiezen uit 2 (Marc plus een van de anderen) moeten de finalisten nu kiezen uit 3. Dat lijkt me fijn voor de mol (Marc). Stel Stijn verdenkt Sandra, dan kan hij dat nu blijven doen. Maar ook als iedereen het al weet dat het Marc is, dan is het nog steeds een mollenstreek om de kans van 50 naar 33 te brengen voor de overgebleven kandidaten.







ADRIAN WAS THE FIRST MOLE

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #264 Gepost op: 3-03-2003, 05:19:43 »
Toen Marc instapte in het vliegtuig had hij een notablok bij zich met enkele gedrukte papieren. Later, toen het vliegtuig opsteeg, waren deze papieren vastgeklemd tussen zijn borstkas en de gordel. Toen het vliegtuig landde zagen we Marc netjes de papieren terug opvouwen. Wat er opstaat weten we (nog) niet, maar ik vermoed dat het de beschrijving van de stunts was. Een cocktailreceptenboekje dus. Heeft Marc ongezien een spiekblaadje kunnen meedoen, of kreeg hij deze door een medewerker aangeboden vlak voor het instappen? Het leek me redelijk opzichtig voor een spiekbriefje.
Laten we even veronderstellen dat Marc de mol is (neem het van mij aan, hij is het). Je zou denken dat hij op voorhand gebrieft is welk kunstje de piloot zal uitvoeren, dus heeft hij die papieren niet nodig. Maar dan moeten de medewerkers dan wel vragen aan de piloot welke stunt hij met het gebrilde gaat uitvoeren. Dan is er weer een persoon bij die de identiteit van de mol kent, en dat wil Woestijnvis niet, neen, dan geven ze liever een blad mee met de beschrijving van de stunts. Daarbij mocht Marc niet missen, want de piloot verkoos net de gemakkelijkste te onthouden stunt uit te voeren. De andere drie kandidaten op de grond zagen ook dat het om een "Tequila Sunrise" ging. Een fout antwoord zou hem veel te verdacht gemaakt hebben.

Er werden hem ook al eens antwoorden ingefluisterd. Remember het antwoord Kortrijk in aflevering 4!










Offline AwelAwel

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #265 Gepost op: 3-03-2003, 08:39:57 »
Je zou denken dat hij op voorhand gebrieft is welk kunstje de piloot zal uitvoeren, dus heeft hij die papieren niet nodig. Maar dan moeten de medewerkers dan wel vragen aan de piloot welke stunt hij met het gebrilde gaat uitvoeren. Dan is er weer een persoon bij die de identiteit van de mol kent, en dat wil Woestijnvis niet, neen, dan geven ze liever een blad mee met de beschrijving van de stunts.

jahaaa ... een italiaans stuntpiloot die waarschijnlijk zelfs niet weet dat het programma 'De Mol' heet en amper Engels spreekt. Ze kunnen toch gewoon gevraagd hebben welke stunts de piloot met de kale, de blonde, de zwarte EN de rare ging uitvoeren ???










Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #266 Gepost op: 3-03-2003, 10:51:25 »
Toen Marc instapte in het vliegtuig had hij een notablok bij zich met enkele gedrukte papieren. Later, toen het vliegtuig opsteeg, waren deze papieren vastgeklemd tussen zijn borstkas en de gordel. Toen het vliegtuig landde zagen we Marc netjes de papieren terug opvouwen. Wat er opstaat weten we (nog) niet, maar ik vermoed dat het de beschrijving van de stunts was. Een cocktailreceptenboekje dus. Heeft Marc ongezien een spiekblaadje kunnen meedoen, of kreeg hij deze door een medewerker aangeboden vlak voor het instappen?

Ik geloof er eerlijk gezegd niet in dat Marc van de crew 'n spiekbriefje mee kreeg. Zoals je zelf al aangeeft zou de mol gewoon op voorhand al kunnen weten welke stunt de piloot bij hem/haar zou doen (de volgorde van de stunts zal wel van te voren zijn afgesproken met de piloot door de crew) en dat zou veel minder opzichtig en omslachtig zijn als hem/haar 'n spiekbriefje meegeven.

Maar wat had de mol eraan om z'n stunt goed te raden? Marc was als eerste aan de beurt en kon nog onmogelijk weten dat de anderen zoveel fout zouden raden. Dus 't lijkt me uitgesloten dat hij als mol z'n stunt goed zou raden, omdat hij dan onmols leek en dat de opdracht toch zou mislukken door de anderen. Ik geloof hier eerlijk gezegd niet in en vind 't goed raden van Marc 'n typische onmolse actie.  :)








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #267 Gepost op: 3-03-2003, 15:42:33 »
Ja, precies wat Han13 zegt, als Mol schiet je er niks mee op. Net als dat voorzeggen van Kortrijk, daar bereik je als Mol niks mee, want er kon geld mee verdient worden, het enige wat Marc ermee kon bereiken is Shadia benadelen.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #268 Gepost op: 3-03-2003, 19:48:04 »
CALIMERO's theorie over de 4 nog wel even in de gaten, want hoeveel mensen gaan er na de finale?








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #269 Gepost op: 3-03-2003, 21:10:40 »
CALIMERO's theorie over de 4 nog wel even in de gaten, want hoeveel mensen gaan er na de finale?


Sterk punt Chriz , daar had ik zelf nog niet aan gedacht ! ;)









Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #270 Gepost op: 3-03-2003, 22:10:28 »
Misschien al eerder gezegd, maar wat mij opvalt bij Marc is dat hij vaak de antwoorden die anderen hadden moeten geven of oplossingen van opdrachten achteraf weet. Het raadsel van Stijn vorige week, nu weer de bewegingen van het vliegtuig op het de afbeeldingen. Hier zei hij iets van dat vliegtuig maar geen rondes maar draait om zijn as dat hebben we verkeerd begrepen. En volgens mij zijn er bij vorige afleveringen nog meer van deze voorbeelden te zien.
Je kunt zeggen hij is de mol weet de oplossingen al en probeert achteraf te laten zien dat hij iets van een ander wel wist (Mols). Maar ik zie het meer als onmolse acties, immers als je zo op iemand let en hij achteraf (jouw dingen) wel weet hoe het moest of in elkaar zat dan ga je hem toch alleen maar meer verdenken?







at your service

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #271 Gepost op: 3-03-2003, 22:28:05 »
Misschien al eerder gezegd, maar wat mij opvalt bij Marc is dat hij vaak de antwoorden die anderen hadden moeten geven of oplossingen van opdrachten achteraf weet. Het raadsel van Stijn vorige week, nu weer de bewegingen van het vliegtuig op het de afbeeldingen. Hier zei hij iets van dat vliegtuig maar geen rondes maar draait om zijn as dat hebben we verkeerd begrepen. En volgens mij zijn er bij vorige afleveringen nog meer van deze voorbeelden te zien.
Je kunt zeggen hij is de mol weet de oplossingen al en probeert achteraf te laten zien dat hij iets van een ander wel wist (Mols). Maar ik zie het meer als onmolse acties, immers als je zo op iemand let en hij achteraf (jouw dingen) wel weet hoe het moest of in elkaar zat dan ga je hem toch alleen maar meer verdenken?

Er zijn door de hele serie heen talloze voorbeelden dat Marc zegt dat iets simpel was en dat hij het raar vind dat dat diegene niet gezien heeft. Dan dikt hij het in sommige gevallen nog eens extra aan door te zeggen:'' die en die wordt daardoor voor mij meer verdacht''. Hij zegt dat vaak als andere dat kunnen horen. Ik zie het als mols : hij probeert anderen verdacht te maken.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #272 Gepost op: 3-03-2003, 23:26:27 »
Ik geloof er eerlijk gezegd niet in dat Marc van de crew 'n spiekbriefje mee kreeg.

Ziehier het ultieme bewijs dat Marc de mol is
« Laatst bewerkt op: 3-03-2003, 23:28:08 door Perlut »

Offline Lysdexie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #273 Gepost op: 3-03-2003, 23:33:15 »
Dat zijn blijkbaar gewoon de namen, zonder meer.  Ik denk wel dat iedereen dat dan wel meekreeg ?







't is beter zo dan omgekeerd !

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #274 Gepost op: 3-03-2003, 23:35:54 »
Komaan, je ziet toch mooi een beschrijving onder de cocktainamen staan.
Welk bewijs hebben we nog meer nodig. Het staat hier niet enkel in zwart en wit, maar ook nog eens in kleuren.








Offline Lysdexie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #275 Gepost op: 3-03-2003, 23:41:16 »
Ik denk dat je in zo'n licht stuntvliegtuigje niet echt de kans krijgt om die kleine lettertjes te lezen hoor.  In een auto gaat dat soms al moeilijk ...


En dan nog : wat betekent dat dan : dat hij als mol en als eerste moet vliegen en een spiekbriefje krijgt voor het juiste antwoord te geven ?  Er klopt dan toch iets niet !?








« Laatst bewerkt op: 3-03-2003, 23:46:17 door Lysdexie »
't is beter zo dan omgekeerd !

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #276 Gepost op: 3-03-2003, 23:50:35 »
Dit wil zeggen dat Marc in deze opdracht een goede indruk moest maken, das toch duidelijk.
Eerder kreeg hij in afl.4 ook al het antwoord "Kortrijk" ingefluisterd.
We hebben toch niemand anders van de kandidaten met papieren gezien? En zeker geen papieren die gedrukt waren...








Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #277 Gepost op: 4-03-2003, 00:08:01 »
Het viel mij op dat Marc deze aflevering een ander horloge (met een zwart bandje) droeg dan voor de proef met de fakkel (een lichtbruin bandje).
Als ie inderdaad een nieuw horloge draagt heeft ie "het defecte uurwerk" niet gemold maar is het echt kapotgegaan in het water.







cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #278 Gepost op: 4-03-2003, 08:02:46 »
Het viel mij op dat Marc deze aflevering een ander horloge (met een zwart bandje) droeg dan voor de proef met de fakkel (een lichtbruin bandje).
Als ie inderdaad een nieuw horloge draagt heeft ie "het defecte uurwerk" niet gemold maar is het echt kapotgegaan in het water.

Het lijkt mij dat als mol Marc gefaket heeft dat z'n hoirloge stuk was hij wel een andere zal moeten dragen, hij wordt nauwlettend in de gaten gehouden door de kandidaten!








Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #279 Gepost op: 4-03-2003, 09:17:10 »
Dat briefje, of beter gezeg die brief, zou toch veel te veel opvallen voor de andere kandidaten. Hij had het ook zo duidelijk vast. :-\