Auteur Topic: Sandra is (niet) de mol!  (gelezen 77121 keer)

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Sandra is (niet) de mol!
« Reactie #160 Gepost op: 24-02-2003, 13:15:36 »
Als ze dat gedaan hadden, zou dat wel hele saaie tv hebben opgeleverd. Denk eens aan al die grappige momenten die we dan gemist zouden hebben!







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Sandra is (niet) de mol!
« Reactie #161 Gepost op: 24-02-2003, 13:25:46 »
Als ze dat gedaan hadden, zou dat wel hele saaie tv hebben opgeleverd. Denk eens aan al die grappige momenten die we dan gemist zouden hebben!
Juist, maar ook al tellen ze alles na, dan nog moeten ze wel een en ander proberen om precies te weten wat waar nodig is. Zo herkenbaar zijn die onderdelen niet. Maar ze hadden zich wel de moeite kunnen besparen van alles in elkaar te zetten (en sommige zaken zelfs dubbel.)







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Sandra is (niet) de mol!
« Reactie #162 Gepost op: 24-02-2003, 17:37:08 »
Sandra heeft een meesterlijke tactiek bij de torenopdracht. De Mol kent alle opdrachten en heeft alle tijd om de opdrachten zorgvuldig te bestuderen.


In de tweede serie van de Amerikaanse mol werd dezelfde tactiek al een keer toegepast.








“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Sandra is (niet) de mol!
« Reactie #163 Gepost op: 24-02-2003, 19:09:18 »
ach de boekjes en wanneer ze worden weggehaald, wat een heerlijke job om zoiets te mogen monteren. 3 man die elk boekjes in de gaten houden en dan ook daar zo braaf blijven staan en vooral niet tegen lekaar zeggen , die van mij zijn er nog, kijk maar.

Voordat het eerste boek wordt gemist, zijn er al wel een paar weg vrees ik.








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Sandra is (niet) de mol!
« Reactie #164 Gepost op: 24-02-2003, 19:12:35 »
In de tweede serie van de Amerikaanse mol werd dezelfde tactiek al een keer toegepast.


Werd deze tactiek gebruikt door een kandidaat of door de Mol?








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Sandra is (niet) de mol!
« Reactie #165 Gepost op: 24-02-2003, 19:38:28 »
door n kandidaat, de mol stond op de toren (dat zei robbie n keer...)







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sandra is (niet) de mol!
« Reactie #166 Gepost op: 26-02-2003, 10:53:58 »
Nog even voor de statistieken: Ik, vrouw, ben zelf vrij goed in het inelkaar zetten van Ikea-meubels. ;)

Maar volgens mij zegt Michiel op een gegeven moment wel tegen de dames dat het wel handig zou zijn als ze ze inelkaar zouden zetten als ze willen weten welk onderdeel er over is en wat ze missen. Ze hoefden het niet af te krijgen, maar het was volgens mij wel degelijk de bedoeling dat ze de slaapkamer inelkaar zouden zetten.

Verder vraag ik me af of de handleidingen wel zo duidelijk waren als de gemiddelde Ikea-handleiding (kuch). Kennelijk hadden de dames eerst ook niet echt door om hoeveel meubels het ging, gezien de opmerkingen van Inge ('oh, het zijn 2 nachtkastjes!') en Shadia ('we hebben een handleiding te veel'). Ik denk eigenlijk dat ze 1 handleiding voor elk soort meubel hadden, maar hoeveel er van elk gemaakt moesten worden wisten ze niet. Dat maakt het dan toch een stukje lastiger, vermoed ik.

Maar goed, het gaat in dit topic om Sandra en het is waar, ze was in deze aflevering opvallend aanwezig. Maar toch heb ik er moeite mee om een mol te zien in Sandra omdat ze ook deze aflevering weer onmols gedrag vertoonde. Bijvoorbeeld toen de heren aankwamen bij het Ikea-slagveld en Shadia nog liep te miepen over welk onderdeel ze misten. Sandra zei toen heel resoluut 'Nee, we hebben een matras teveel'. Waarom zou ze dat doen als ze de Mol is? Zou ze dan niet beter gebruik maken van Shadia's twijfel en samen proberen Inge in verwarring te brengen?








Offline AwelAwel

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Sandra is (niet) de mol!
« Reactie #167 Gepost op: 26-02-2003, 13:46:40 »
Bijvoorbeeld toen de heren aankwamen bij het Ikea-slagveld en Shadia nog liep te miepen over welk onderdeel ze misten. Sandra zei toen heel resoluut 'Nee, we hebben een matras teveel'. Waarom zou ze dat doen als ze de Mol is? Zou ze dan niet beter gebruik maken van Shadia's twijfel en samen proberen Inge in verwarring te brengen?

ze moeten niet alleen weten wat er te veel is, maar ook wat er ontbreekt. En dan nog wel exact. Als mol is het interessant om de groep te helpen en tegelijkertijd toch niet te helpen :-) .

Wat mij ook opviel is dat Sandra op een gegeven moment (ik denk tijdens een gesprek met Stijn) zegt dat ze zich voor elke opdracht 100% geeft. Tijdens de Ikea-opdracht (BTW: de Zweden zullen blij zijn !!!) zegt ze net het tegenovergestelde ..."deze opdracht is niets voor mij." Ook het wegzetten van de platenspeler, de link met de plaat etc ....








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Sandra is (niet) de mol!
« Reactie #168 Gepost op: 26-02-2003, 16:06:02 »
Nog even terug naar de morsecode op de website die zoiets betekende als: Is de Mol gek geworden of naar huis gegaan?  

Sandra heeft thuis 30 katten en in het dorpje waar de torenopdracht werd gespeeld huisden ook wel heel veel katten. Sandra voelde zich er waarschijnlijk wel thuis, want
a. Er waren heel veel katten
b. Ze speelde het spel briljant
Ze was gek geworden:
a. Ze speelde een onvoorspelbare tactiek
b. Toverde een 5de dagboek tevoorschijn  

Beetje vergezocht, maar och....








Offline Syphora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sandra is (niet) de mol!
« Reactie #169 Gepost op: 26-02-2003, 16:06:30 »
Ik denk niet dat Sandra de mol is omdat ze:
1: teveel meewerkt met de opdrachten. Dat ze met de ikea-opdracht niet veel meewerkte is omdat ze hem niet leuk vond. Iedereen heeft toch eens een slechtere dag?
2: Toen Stijn haar interviewde, begon zij hem opeens vragen te stellen (-> heel goed gedaan, mensen bespelen). Ze wou zoveel mogelijk weten over de anderen. Als ze de mol zou zijn is dat niet nodig.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Sandra is (niet) de mol!
« Reactie #170 Gepost op: 26-02-2003, 16:13:11 »
2: Toen Stijn haar interviewde, begon zij hem opeens vragen te stellen (-> heel goed gedaan, mensen bespelen). Ze wou zoveel mogelijk weten over de anderen. Als ze de mol zou zijn is dat niet nodig.


Of ze wou niet dat Stijn al te veel aan haar ging vragen, zodat de kans steeg dat ze zichzelf zou verraden.








Offline Skadi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sandra is (niet) de mol!
« Reactie #171 Gepost op: 26-02-2003, 16:22:18 »
1: teveel meewerkt met de opdrachten. Dat ze met de ikea-opdracht niet veel meewerkte is omdat ze hem niet leuk vond. Iedereen heeft toch eens een slechtere dag?

Heb je er niet bij stilgestaan dat Sandra veel kan meegewerkt hebben aan de opdrachten om het vertrouwen van de kandidaten te winnen??? Ze heeft veel geld gewonnen (theoretisch zo'n €21.000) maar als je kijkt hoeveel geld er rechtstreeks en onrechtstreeks door haar verloren is (theoretisch €30.000) is ze plots wel weer verdacht.
En dat ze Stijns interview overnam is wel mols. Een mol staat niet te wachten op iemand die een verdachte reactie uit haar/zijn mond wil sleuren. Ze wou trouwens niet dat Marc haar interview overnam, misschien ook omdat ze niet wou dat haar reactie haar verraadde.







« Laatst bewerkt op: 26-02-2003, 16:23:21 door Skadi »

Offline Syphora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sandra is (niet) de mol!
« Reactie #172 Gepost op: 26-02-2003, 17:01:40 »
Er is onrechtstreeks door veel mensen veel geld verloren (-> door iedereen zowat, vooral door Stijn), dus dat vind ik geen reden.
Het is vooral heel slim wat ze gedaan heeft tijdens de interviews en de dagboeken-opdracht waardoor ik denk dat zij gaat winnen.
 








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Sandra is (niet) de mol!
« Reactie #173 Gepost op: 26-02-2003, 17:16:35 »
ik vind die interviews noch n mol- noch n kandidatenstreek... eerder iets menselijks. het is toch logisch dat je iedere kans aangrijpt om informatie uit iemand te kunnen trekken, zeker als dat betekend dat diegene minder informatie over jou krijgt (in widm dan he)? k vind niet dat dit sandra verdacht maakt, en ook niet dat het haar vrijplijt.

ik vind sandra echter wel verdacht als marc aan haar vraagt of ze de mol is. dan bedoel ik niet haar verbale reactie, maar meer haar houding etc. ze trekt zich in een keer terug en de pret is dr inene af. verdacht...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Kenner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
Re:Sandra is (niet) de mol!
« Reactie #174 Gepost op: 1-03-2003, 10:59:06 »
Zal vast al gezegd zijn hoor, maar 1 overduidelijke reden dat Sandra niet de mol is moet toch wel zijn dat ze de bal ving bij de betreffende opdracht in de toren, deze opdracht was zó makkelijk te saboteren, een mol zal die kans nooit laten liggen..







Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Sandra is (niet) de mol!
« Reactie #175 Gepost op: 1-03-2003, 11:31:13 »
. Bijvoorbeeld toen de heren aankwamen bij het Ikea-slagveld en Shadia nog liep te miepen over welk onderdeel ze misten. Sandra zei toen heel resoluut 'Nee, we hebben een matras teveel'. Waarom zou ze dat doen als ze de Mol is? Zou ze dan niet beter gebruik maken van Shadia's twijfel en samen proberen Inge in verwarring te brengen?

Ik dacht dat Inge dat zei, verder ben ik het wel met je betoog eens







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Lowprofile

  • Gast
Re:Sandra is (niet) de mol!
« Reactie #176 Gepost op: 1-03-2003, 12:53:06 »
Zal vast al gezegd zijn hoor, maar 1 overduidelijke reden dat Sandra niet de mol is moet toch wel zijn dat ze de bal ving bij de betreffende opdracht in de toren, deze opdracht was zó makkelijk te saboteren, een mol zal die kans nooit laten liggen..
Verkijk je niet op één enkele actie van een kandi, maar maak een overzicht van wat objectief waarneembaar is.
In het laatste spel heeft Sandra 4000 euro niet in de pot laten gaan door haar spel te winnen. Dat staat gelijk met Stijn die niet terugkwam uit zijn dubbele vrijstelling.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Sandra is (niet) de mol!
« Reactie #177 Gepost op: 1-03-2003, 17:05:00 »
Juist, Lowprofile, dat zijn zoals je het noemt subtiele Molacties. Zo kan het ook zijn dat degene die het meeste geld opbrengt, toch de Mol kan zijn, door bv. zulke subtiele Molacties of er voor te zorgen dat anderen geld verdienen.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sandra is (niet) de mol!
« Reactie #178 Gepost op: 3-03-2003, 12:50:38 »
Ik dacht dat Inge dat zei, verder ben ik het wel met je betoog eens
Ja, in eerste instantie ontdekte Inge dat de matras over was, maar Shadia was daar nog niet direkt van overtuigd. En op een gegeven moment is het dan Sandra die zegt 'Nee, er is een matras teveel'.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Sandra is (niet) de mol!
« Reactie #179 Gepost op: 3-03-2003, 16:26:50 »
Waarom moest Sandra huilen

Mogelijkheid 1: Sandra was heel blij dat ze de finale had gehaald
Mogelijkheid 2: Sandra is ontzet door Marc en Stijn, die hun 'prijzen' opgeven.
Mogelijkheid 3: Mol Sandra had Marc de vrijstelling gegund
Mogelijkheid 4: Mol Sandra baalde ervan dat ze de lieve Stijn en lieve Marc al zo vaak belazerd had.