Auteur Topic: Stijn is (niet) de mol!  (gelezen 114443 keer)

Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #240 Gepost op: 27-02-2003, 20:44:54 »
Niet struikelen over wat ik bij de extra's heb gezet. Dat is dus niet als hint of bewijs bedoeld.
Ik vermoed dat je het krantenartikel niet meer hebt waar die profielen instonden, maar misschien kan Ambijans ons helpen als je de datum nog kent. Want je kennis heeft het misschien overgetypt zoals het er stond. Het is niet dat ik je niet geloof, maar ik zou graag de bron met eigen ogen willen zien.

ik heb het artikel nooit gehad; maar een vriend van mij heeft het laatste nieuws maar geen scanner en heeft het dus helemaal over zitten typen. geloof mij: er stonden nog veel meer fouten in.  ;D de krant is uitgekomen de dag dat ik de profielen hier op het forum gaf. even zoeken..

Citaat
Ik kijk trouwens met belangstelling uit naar een lijstje voor Marc. Ikzelf kon er geen maken waarin zoveel hints van WV voorkwamen.

heb zelf ook een schuchter poginkje gedaan: http://users.pandora.be/veerlenijs/marc.html (helaas ook mail van woestijnvis gekregen ivm screenshots  >:( )








Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #241 Gepost op: 27-02-2003, 20:50:35 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #242 Gepost op: 27-02-2003, 20:55:39 »
Mooie opsomming Lowprofile. Ik begrijp eerlijk gezegd wel niet helemaal waarom je dit eigenlijk niet wilde posten. 't is 'n samenvatting van verdachtmakingen van Stijn die hier al (bijna) allemaal zijn genoemd. Iedere oplettende forummer heeft ze dus al ergens gelezen of er zelf over meegediscussierd.

't zijn veel zaken die naar Stijn wijzen, maar vooralsnog vind ik persoonlijk niet dat de verdachtmakingen/tips er op wijzen dat Stijn nog de enige mogelijkheid als mol is. Aangezien jij 't de afgelopen dagen liet overkomen alsof je bewijs had dat 't voor 100% zeker maakte dat Stijn de mol was, had ik eerlijk gezegd iets schokkendere informatie verwacht. Dit soort opsommingen zijn volgens mij ook voor de andere kandi's te maken.

Dit neemt echter niet weg dat ook ik geloof dat Stijn de mol is nu Shadia heeft moeten vertrekken. Maar dit had ik me dus al zonder deze opsomming bedacht.


- 1ste aflevering: Na te kijken. Voorstelling van de kandidaten: Marc en Stijn worden omgewisseld. Stijn komt eerst binnen, vervolgens Marc, maar Marc wordt eerst voorgesteld.

Hier moet ik je corrigeren, 't was namelijk precies andersom (ik heb gisteren aflevering 1 nog 'n keer bekeken): Stijn wordt voorgesteld (terwijl hij nog door de steegjes van Venetie wandelt) waarna Marc binnenkomt. Op dat moment wordt Marc voorgesteld en daarna komt Stijn pas binnenlopen. Volgens mij was 't verder bij alle andere kandi's zo dat ze eerst werden voorgesteld en daarna gelijk binnen kwamen of precies andersom, dus dat ze gelijk voorgesteld werden nadat ze binnenkwamen. Er zat iig geen andere kandi tussen 't moment van voorstellen en 't moment van binnenkomen.








Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #243 Gepost op: 27-02-2003, 21:58:59 »
Daar ben ik weer. Had even andere bezigheden.

Ik heb nooit beweerd dat ik iets uitgevonden heb met mijn lijstje. Inderdaad alle punten stonden al op dit forum. Maar met Stijn zijn ze rechtstreeks aantoonbaar en consequent.
Voor Shadia vond ik altijd dat men teveel met onrechtstreekse hints kwam. Er zijn idd dingen die naar Marc linken en een paar naar Inge, maar je krijgt voor geen enkele andere kandi een dergelijke opsomming. Probeer het maar.

Voor de eerste aflevering: bedankt voor de info. Het was idd zo dat iedere kandi voorgesteld werd en dan binnen kwam. Ze blijken dat voor Marc en Stijn anders gedaan te hebben. Ik zie het als een hint naar Stijn ... en Marc als mol (goed compromis ??)








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #244 Gepost op: 27-02-2003, 22:20:20 »
Ik heb nooit beweerd dat ik iets uitgevonden heb met mijn lijstje. Inderdaad alle punten stonden al op dit forum. Maar met Stijn zijn ze rechtstreeks aantoonbaar en consequent.
Voor Shadia vond ik altijd dat men teveel met onrechtstreekse hints kwam. Er zijn idd dingen die naar Marc linken en een paar naar Inge, maar je krijgt voor geen enkele andere kandi een dergelijke opsomming. Probeer het maar.

Ik schreef ook niet dat je beweerde compleet nieuwe informatie of het bewijs had dat Stijn de mol is, maar 't kwam gewoon op mij zo over. Je was zo mysterieus over je molkeuze. Je schreef telkens zelf dat je 'm niet bekend wilde maken, omdat je de zoektocht voor de andere forummers niet wilde verpesten. Vandaar dat ik er vanuit ging dat je met feiten zou komen, die uit zouden sluiten dat ook maar iemand anders de mol zou kunnen zijn als Stijn.

Ik ben blij dat je besloten hebt om nu gewoon alles hier te posten, zodat de andere forummers ook kunnen mee genieten van je gemaakte overzichten van verdachtmakingen van Stijn. Ik acht de forummers heel goed in staat dan zelf te beslissen of je gelijk hebt of niet. En ik weet toch wel zeker dat er 'n hoop zullen zijn die toch bij Sandra, Marc of Inge zullen blijven. Blijft 't toch nog 'n beetje spannend.  ;)
 

Citaat
Voor de eerste aflevering: bedankt voor de info. Het was idd zo dat iedere kandi voorgesteld werd en dan binnen kwam. Ze blijken dat voor Marc en Stijn anders gedaan te hebben. Ik zie het als een hint naar Stijn ... en Marc als mol (goed compromis ??)

Hier ben ik 't niet volledig mee eens. Bij Marc gaat 't precies 't zelfde als bij de andere kandi's. Hij komt binnen en wordt gelijk daarna voorgesteld (of precies andersom, dat weet ik effe niet meer...) Alleen bij Stijn is 't dus anders omdat daar Marc tussen z'n voorstellen en binnenkomst zit (zowel Marc's binnenkomst als voorstellen).

Ik ben 't trouwens wel met je eens dat de lijsten met verdachtmakingen voor Inge, Marc en Sandra waarschijnlijk iets korter als die van Stijn zullen zijn. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ook bij hen veel verdachtmakingen en tips te vinden zijn. (hierbij denk ik bijvoorbeeld aan al die hints naar de naam 'Marc')








Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #245 Gepost op: 27-02-2003, 23:22:04 »
Je hebt gelijk. Veel mensen op het forum zullen zich niet willen laten overtuigen door mijn lijstje. Gelukkig maar.
Niet vergeten dat mijn molkeuze en lijstje dateert van vlak na de aflevering waar Corry afviel. Op dat moment dachten nog niet veel mensen echt aan Stijn, ik eigenlijk ook niet.
Er is nogal een evolutie geweest sedertdien op het forum.

Je uitleg over de voorstelling van Stijn is dus een pro-Stijn hint.
En de hinten naar Marc: San marco-plein. Marcus Aurelius, enz.
Tja, er zijn net zoveel hinten naar Augustinus.

Ik lees vandaag op het forum dat zijn lichaam nog even in Sardinië is geweest (kan even niet terugvinden wie dat schreef, maar bedankt alvast). Hmmm, hmmm opnemen in mijn lijst of niet ? Eens gaan kijken wat er in 926 in Sardinië is gebeurd. Misschien werd er wel in de buurt van Flavio een Augustijner-klooster gesticht  ;) Grapje, hoor, ik weet het echt niet.
Maar die 926 versus 927 uit die aflevering blijft me intrigeren.

Ooh ja, ik vergat het bijna. Mijn "repliek" kwam harder over dan bedoeld. Ik voel me echt niet beledigd als ik niet geloofd wordt. Kritiek mag er zijn. Dus ga rustig je (jullie) gang.
Ik blijf er stoi-stijns (en pro-) onder.








Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #246 Gepost op: 28-02-2003, 00:12:44 »
10 X raden wie de patroonheilige van Sardiniê is ...








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #247 Gepost op: 28-02-2003, 00:43:19 »
10 X raden wie de patroonheilige van Sardiniê is ...

Nou vertel....Ik kan de spanning niet meer aan  :D







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Graaf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #248 Gepost op: 28-02-2003, 08:59:45 »
Nou vertel....Ik kan de spanning niet meer aan  :D

Je hebt avondmensen, en ochtendmensen:

Een wandtapijt gedateerd 1637 en getekend met de Brugse gekroonde b stelt de overbrenging van de relieken van de H. Augustinus uit Afrika naar Sardinië voor.

www.holyblood.org

Kust m'n kloten. Da ge ze kunt kussen! (pdw)

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #249 Gepost op: 28-02-2003, 09:37:10 »
Beste Graaf,
Ik herken uit de bijgevoegde wandschildering wel een andere scene uit de geschiedenisboekjes, maar eigenlijk niets dat met de overbrenging naar Sardinië te maken heeft.
En op de site vind ik ook niet meteen iets anders.








malle pietje

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #250 Gepost op: 28-02-2003, 10:21:59 »
@Lowprofile

Mijn complimenten over het werk dat u heeft gedaan om aan te tonen dat Stijn de mol is. Ik heb nog nergens zo'n goed verhaal over Stijn gelezen als het uwe. U zou mij bijna overtuigen dat niet Marc maar Stijn de mol is. Echter ik heb ook een paar puntjes van positieve kritiek :

Motivatie:
Aflevering 5 - benji jumpen : Als je alle keuzes onder elkaar zet kom je bij iedereen op
"nee" en bij Marc op "ja". Deze kan dus ook zo.
Australië linken aan Stijn, evenals 22 aan kreeft vind ik wat ver gaan, maar ik wil hem u best geven.
Je noemt het "rij voorzichtig denk aan mij" filmpje maar wat is de hint dan?

Molacties:
Bij Molacties kun je eigenlijk overal achteraan zeggen : net zoals iemand anders.
Op punt 4 heb je volkomen gelijk.

Mogelijke molacties:
2. Wie was het die verwarring zaaide over de leeftijd van Walter?
4. Is denk ik belangrijker dat Marc Walter wegstuurde. Stijn kon er niet voor zorgen wie welk raadsel zou oplossen.
5 en 6 zijn ook op meerdere kandidaten terug te leiden.

Mogelijke hints:
Zijn wat vergezocht,
(zei de man van de RT & Anagram LOL)
maar kunnen zeker die van de vragen over Stijns hobbies vind ik een goede.

De grote vraag blijft hier wel wat doe je met: 10..L5 en 50km boven rome ? Dit lijken mij toch duidelijk hints.


Ik hoop dat u begrijpt dat ik uw theorie goed gelezen heb en hier probeer met argumenten op in te gaan.

Nogmaals complimenten voor uw werk!

Greetz MP








« Laatst bewerkt op: 28-02-2003, 10:24:26 door malle pietje »

Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #251 Gepost op: 28-02-2003, 10:25:03 »
Tijdens de belegering door de Vandalen stierf Augustinus op 28 augustus 430 op 75 jarige leeftijd.

Hoe heette Stijn nog meer? juist. VanDaele.

Ambrosius doopte Augustinus. Is de Streek Abrusso niet naar deze Ambrosius genoemd?







cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

malle pietje

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #252 Gepost op: 28-02-2003, 10:52:25 »
maar je krijgt voor geen enkele andere kandi een dergelijke opsomming. Probeer het maar.

Dit ben ik niet met u eens mijn lijstje over marc is namenlijk minstens even lang als die van u.
Voor mijn lijstje zie : http://members.home.nl/mjvanderelsen/demol/

de onderwerpen: Oplossing oplichtende cijfers/letters, RT, meer sterke hints.
en voor molacties: de Complete Analyse van sweetsunray & Wat moet de mol? doen van VdB.

Ik post het op deze manier omdat een opsomming van mijn lijstje in het topic Marc meer op zijn plaats zou zijn.

Ps. Mocht u het over het hoofd zien ik heb hierboven nog een post gedaan en zou het zeer op prijs stellen als u ook daar op wilt reageren.

greetz MP









Offline Lysdexie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #253 Gepost op: 28-02-2003, 10:57:06 »
Tijdens de belegering door de Vandalen stierf Augustinus op 28 augustus 430 op 75 jarige leeftijd.

Hoe heette Stijn nog meer? juist. VanDaele.

Ambrosius doopte Augustinus. Is de Streek Abrusso niet naar deze Ambrosius genoemd?

Jullie hebben nu gewoon het geluk dat ze naar Italië gegaan zijn.  

Denk je nu echt dat ze hun mol gekozen hebben, en dan : "Tiens tiens, we hebben Stijn Vandaele als mol, en we moeten dus naar Italië, en zeker naar Ambrusso !!!"

Of : "Ja, we gaan dit jaar naar Italië : we hebben een mol nodig die Stijn Vandaele noemt"

 ::) ::) ::)








't is beter zo dan omgekeerd !

Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #254 Gepost op: 28-02-2003, 11:04:32 »
Zochten ze anders dan een Marc om alles op/naar Marcus te kunnen herleiden dan?

Toevallig is Augustijnus wel even op Sardinië geweest (welliswaar al overleden, maar ze zochten een veilig plekje voor hem) en is ie veelvuldig op reis geweest tussen Rome en Milaan en tussen Italië en Tunesië.







cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

malle pietje

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #255 Gepost op: 28-02-2003, 11:15:07 »
Zochten ze anders dan een Marc om alles op/naar Marcus te kunnen herleiden dan?

Ja want om Marcus met Marc te mogen linken dienen; of liever gezegd naar een romeinse theorie. Dienen er expliciete hints gegeven te worden :
1. De wegwijzer Rome-Antwerpen
2. De vragen over links rijden, romeinse keizers.
3. Het meezingen van : "watch out Caesar".

Je zult bij Stijn ook met een dergelijke argumentatie moeten komen. :)

greetz MP







« Laatst bewerkt op: 28-02-2003, 11:19:07 door malle pietje »

Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #256 Gepost op: 28-02-2003, 11:17:09 »
En je vergeet de tekst "De Mol" die onder Marc meeloopt, ik weet het  :(







cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #257 Gepost op: 28-02-2003, 11:17:19 »
Ps. Mocht u het over het hoofd zien ik heb hierboven nog een post gedaan en zou het zeer op prijs stellen als u ook daar op wilt reageren.

greetz MP
Ik heb het gezien en wil best antwoorden, maar mijn tijd begint te dringen. Ik wordt net opgeroepen om  een ziek persoon te vervangen en de krokusvakantie
begint vandaag en daar heb ik professioneel mee te maken. Even geduld dus.








malle pietje

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #258 Gepost op: 28-02-2003, 11:22:24 »
@lowprofile

tuurlijk ! er is geen haast bij..thanx

@petine

 ;D ik krijg je nog wel een keer naar Marc  ;)








Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #259 Gepost op: 28-02-2003, 11:47:23 »
Malle Pietje:

Pas als Stijn eruitligt, dan nog niet, maar daarna, mischien  ;)

Ik was vroeger heel slecht in geschiedenis en heb niet veel (lees: sluitende) info over Augustinus, maar ik geef niet op.

Maar het geeft niet als U na zondag toegeeft dat U misgerekend hebt, ik zal het U niet kwalijk nemen, echt niet. Ik zal helpen U te troosten.  :D :D







cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden