Auteur Topic: [Kandidaat] PEPIJN is niet de Mol!  (gelezen 232832 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #360 Gepost op: 2-02-2011, 19:00:35 »
Zullen we de discussie dan nu weer staken? En nee, Jezus is geen scheldwoord, het is zoals Tsubasa al zei misbruik van de naam van God. En dat is niet gepast, niet in de serie en ook niet op het forum.

Pepijn heeft zich na zijn val van het koord weer van zijn mollige kant laten zien. Bij de busopdracht deed hij zijn best, ook gunstig voor de mol. Hij blijft één van mijn twee hoofdverdachten.

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #361 Gepost op: 2-02-2011, 19:12:34 »
Door die opdracht had ik meer verdenkingen richting Art, maar dat idee stap ik meer en meer van af. Waarom zou Art namelijk als mol zijnde tijdens de voorstelling nog meer publiek gaan ronselen?

Op het Art-forum hoor je deze opmerking wel meer. Maar hoe eerlijk zijn de beelden waarin wij Art toevallig 2 mensen het plein op zien begeleiden? Dat is heel erg makkelijk te 'faken' met montage. Wie weet stonden die twee mensen al lang te kijken en brengt hij ze alleen een paar meter naar voren voor de camera.
Dit soort grappen zijn wel vaker uitgehaald. Zie je de mol maar rennen en zoeken. Blijkt achteraf dat hij van de gegeven tijd 5 minuten 'fanatiek' heeft gedaan en de rest lekker onderuit gezakt heeft gezeten. Door heel simpel montage werk hebben wij dit als kijker echter helemaal niet door.

Dus om een lang verhaal kort te maken. Dit argument is voor mij niet steekhoudend genoeg om van Art af te stappen.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #362 Gepost op: 2-02-2011, 20:40:13 »
Niet per se een scheldwoord maar wel het gebruik van de naam van Christus misbruiken. Is een van de tien geboden om dat niet te doen (alhoewel dat meer over God zelf ging en niet over zijn zoon).

Misschien groette Pepijn wel een toevallig voorbijlopende El Salvadoriaan die hij heeft leren kennen in de bus en 'Jesus'  heet :P



=====geheel offtopic=====
Overigens staat hier niks over in de 10 geboden: (Exodus 34:14-26).  (Die 34 is vast een hint!! :p) Vreemd genoeg gebruiken Christenen echter de door mozes gesloopte oude versie.

1.jullie mogen niet voor een andere god neerknielen. De HEER, de Afgunstige, duldt immers geen andere goden naast zich
2.Maak geen godenbeelden
3.Vier steeds het feest van het Ongedesemde brood
4.Alles wat als eerste de moederschoot verlaat behoort Jahweh toe: ieder eerstgeboren mannelijk dier van je kudde, zowel van je runderen als van je schapen en geiten, elk eerstgeboren veulen van een ezel, en ook alle oudste zonen
5.Zes dagen lang mag je werken, maar op de zevende dag moet je rust houden, ook in de ploegtijd en in de oogsttijd 
6.Vier het Wekenfeest wanneer je de eerste opbrengst van de tarweoogst binnenhaalt, en het Inzamelingsfeest wanneer het jaar ten einde loopt. Driemaal per jaar moeten alle mannen voor de Machtige, de HEER, de God van Israël, verschijnen
7.Als je een offerdier voor mij slacht, mag het bloed van het dier alleen vloeien wanneer er niets aanwezig is dat zuurdesem bevat
8.van het offerdier voor het pesachfeest mag niets tot de volgende morgen bewaard worden.
9.De allereerste opbrengst van je akker moet je naar het heiligdom van de HEER, je God, brengen.
10.Een geitenbokje mag je niet koken in de melk van zijn moeder.
==========

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #363 Gepost op: 2-02-2011, 20:55:13 »
Volgens mij zeggen ze: "Je zus!"
Weet je het niet, antraciet

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #364 Gepost op: 2-02-2011, 20:59:31 »
Jongens hou nou maar op met discussiëren, het gaat toch nergens over.
Het viel me gewoon op dat er twee keer Jezus werd gezegd en ik postte het.
Het begint een beetje te vervelen (;))
...óf niet!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #365 Gepost op: 2-02-2011, 21:26:29 »
Volgens mij zeggen ze: "Je zus!"
::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #366 Gepost op: 2-02-2011, 21:46:19 »
=====geheel offtopic=====
Overigens staat hier niks over in de 10 geboden: (Exodus 34:14-26).  (Die 34 is vast een hint!! :p) Vreemd genoeg gebruiken Christenen echter de door mozes gesloopte oude versie.

1.jullie mogen niet voor een andere god neerknielen. De HEER, de Afgunstige, duldt immers geen andere goden naast zich
2.Maak geen godenbeelden
3.Vier steeds het feest van het Ongedesemde brood
4.Alles wat als eerste de moederschoot verlaat behoort Jahweh toe: ieder eerstgeboren mannelijk dier van je kudde, zowel van je runderen als van je schapen en geiten, elk eerstgeboren veulen van een ezel, en ook alle oudste zonen
5.Zes dagen lang mag je werken, maar op de zevende dag moet je rust houden, ook in de ploegtijd en in de oogsttijd 
6.Vier het Wekenfeest wanneer je de eerste opbrengst van de tarweoogst binnenhaalt, en het Inzamelingsfeest wanneer het jaar ten einde loopt. Driemaal per jaar moeten alle mannen voor de Machtige, de HEER, de God van Israël, verschijnen
7.Als je een offerdier voor mij slacht, mag het bloed van het dier alleen vloeien wanneer er niets aanwezig is dat zuurdesem bevat
8.van het offerdier voor het pesachfeest mag niets tot de volgende morgen bewaard worden.
9.De allereerste opbrengst van je akker moet je naar het heiligdom van de HEER, je God, brengen.
10.Een geitenbokje mag je niet koken in de melk van zijn moeder.
==========

Dat zijn leefregels waar je in deze tijd vrij weinig mee kan. Ik zou me er eens in moeten verdiepen hoe en wat, want ik merk weerstand over deze woorden die overigens net zo goed uit de Bijbel komen. Het is niet mijn bedoeling om hiermee een theologische discussie te starten, daar is dit forum niet voor, maar dit zijn de tien woorden/leefregels zoals ik ze ken en die toepasbaar zijn in deze tijd:

Exodus 20:2-17
1 Toen sprak God deze woorden:
2 ‘Ik ben de HEER, uw God, die u uit Egypte, uit de slavernij, heeft bevrijd.
3 Vereer naast mij geen andere goden.
4 Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. 5 Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij. Voor de schuld van de ouders laat ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze mij haten; 6 maar als ze mij liefhebben en doen wat ik gebied, bewijs ik hun mijn liefde tot in het duizendste geslacht.
7 Misbruik de naam van de HEER, uw God, niet, want wie zijn naam misbruikt laat hij niet vrijuit gaan.
8 Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag. 9 Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten, 10 maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen. 11 Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er leeft, en op de zevende dag rustte hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.
12 Toon eerbied voor uw vader en uw moeder. Dan wordt u gezegend met een lang leven in het land dat de HEER, uw God, u geven zal.
13 Pleeg geen moord.
14 Pleeg geen overspel.
15 Steel niet.
16 Leg over een ander geen vals getuigenis af.
17 Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort.’

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #367 Gepost op: 2-02-2011, 22:23:09 »
Ik krijg nu ontzettend veel zin ontzaglijk veel scheldwoorden te gaan gebruiken maar zou een ban krijgen dus kan me nog NET inhouden  >:D  :-X  ::niet-ok::  8)  ::tandpastasmiley::  ::oink::


 >:D
 >:D
 >:D
 >:D
 >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #368 Gepost op: 2-02-2011, 23:01:40 »
Het verbaast mij enorm dat er zo weinig mensen op Pepijn zitten als mol aangezien hij mijn hoofdverdachte is. Maar goed misschien zit ik er wel enorm naast  :P
When life knocks you down, fight back!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #369 Gepost op: 2-02-2011, 23:08:41 »
Okay, ja ik had het ook nog niet gezegd, maar ik zit ook op Pepijn als mol!!!  ;D :D ::ok:: ::vergroot:: ::jaja:: ::trots:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #370 Gepost op: 2-02-2011, 23:30:09 »
Het verbaast mij enorm dat er zo weinig mensen op Pepijn zitten als mol aangezien hij mijn hoofdverdachte is. Maar goed misschien zit ik er wel enorm naast  :P
Volgens mij is voor veel mensen Pepijn de tweede keus. Ik kreeg in elk geval het gevoel dat veel mensen hem verdacht vinden. Voor mij zelf geldt het in elk geval wel, en ook in de pool op mijn werk wordt hij vaak genoemd als back-up mol.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #371 Gepost op: 3-02-2011, 03:51:44 »
Nog even over 'Iets is wat het lijkt'..  ;D

'En toen was het de beurt aan mij' (i.e. als tweede).

Deze testvraag komt bij Pepijn in beeld, na zijn uitspraak over 'Ik ga met vuur spelen' en voor 'De dood of de gladiolen':


Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #372 Gepost op: 3-02-2011, 12:03:14 »
Volgens mij is voor veel mensen Pepijn de tweede keus. Ik kreeg in elk geval het gevoel dat veel mensen hem verdacht vinden. Voor mij zelf geldt het in elk geval wel, en ook in de pool op mijn werk wordt hij vaak genoemd als back-up mol.

Ik vind hem verdacht door het toevoegen van de mosselen bij het levend schilderij en het bang maken van iedereen bij de cliff opdracht. Je kan van een 'circus' artiest moeilijk verwachten dat hij de overkant niet zou halen. Het enige wat ie als mol kon doen was iedereen bang maken en dat deed ie goed.
When life knocks you down, fight back!

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #373 Gepost op: 3-02-2011, 12:22:38 »
Het verbaast mij enorm dat er zo weinig mensen op Pepijn zitten als mol aangezien hij mijn hoofdverdachte is. Maar goed misschien zit ik er wel enorm naast  :P

Hij staat op 2 in mn top 3

Offline Miss-chief91

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #374 Gepost op: 3-02-2011, 12:30:48 »
Het valt mij op dat dit topic al zoveel pagina's heeft.  :P
Even serieus... er ging hier laatst een theorie rond over wie er wanneer afvalt.

Hanna zie je in afl. 1 vraag 2 beantwoorden.
Horace zie je in afl. 1 vraag 3 beantwoorden.
En Patrick vraag 20, MOL. Zo goed voor m'n Patrick tunnel dit.  ::bravo::

Pepijn beantwoordt in afl. 2 vraag 7.

Plus het feit dat enkele afvallers hem hebben meegenomen in de test zegt voor mij genoeg. Ook al is niet iedereen het hier mee eens. Bij een uitspraak van "Ik vind Pepijn verdacht" kan je je afvragen of die kandidaat hem dan ook meeneemt in de test, maar als een Hanna zegt: "ik heb gespreid over Pepijn, Horace en Art" dan zit daar al veel meer waarheid in. Ook omdat Hanna aan het eind van de aflevering zei: "ik zat op mannen". Als ze 5-10 vragen invult op Pepijn moet ze de executie gewoon kunnen overleven. Tuurlijk we weten haar verhouding niet. Het is ook maar een voorbeeld.

Al is dit laatste wel een punt van discussie.

Verder vond ik Pepijn veel te opvallend mollen op dat koort. En dat als acrobaat... Maarja.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2011, 12:35:01 door Miss-chief91 »

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #375 Gepost op: 3-02-2011, 14:13:44 »
Volgens mij hebben we Jan ergens vraag 5 zien beantwoorden...
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #376 Gepost op: 3-02-2011, 15:13:56 »
Ik vind de hints die Pharos eerder heeft gevonden voor Pepijn toch wel erg steekhoudend. Je kunt beelden van de hints eigenlijk allemaal in aflevering 3 vinden (incl. de terugblik naar aflevering 2).

Zoek de verschillen, vind de mol:

Pepijn draagt zijn horloge normaal links:


Maar tijdens de levend schilderijopdracht draagt hij zijn horloge rechts:


De 11e mol is 33 in de serie en wordt 34.

Tijdens de hotelkameropdracht is Pepijn in beeld met 11:34 en 11:33 op de klok:



Zou Pharos, net zoals de kruisjeshint in seizoen 10, ook dit seizoen weer de ene hint hebben gevonden?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #377 Gepost op: 3-02-2011, 15:24:21 »
Pepijn draagt zijn horloge normaal links

Links of rechts, dat wisselt. Het patroon is onduidelijk.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #378 Gepost op: 3-02-2011, 15:43:05 »
Ik hoop het Tsubasa, maar die ene hint was niet alleen van mij he ;)!

@Avogadro wat is er onduidelijk aan het patroon; het is opvallend ivm "zoek de verschillen vind de mol"
Pepijn draagt tijdens elke opdracht zijn horloge links, tijdens de groepsfoto's en dus tijdens "het levende stilleven" heeft hij hem rechts.

Na de verjaardag van Pepijn en de "33" die in beeld zijn geweest is vrijwel direct deze local in beeld met "34". Ook was er een vrij uitgebreide shoot van de verjaardag van een crewmember in de afgelopen molmail. Vreemd vind ik het. Clown/pinata nog daargelaten ivm tunnel ;)
Weet je het niet, antraciet

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #379 Gepost op: 3-02-2011, 16:01:19 »
Na de verjaardag van Pepijn en de "33" die in beeld zijn geweest is vrijwel direct deze local in beeld met "34". Ook was er een vrij uitgebreide shoot van de verjaardag van een crewmember in de afgelopen molmail. Vreemd vind ik het. Clown/pinata nog daargelaten ivm tunnel ;)


Geheel mee eens.  ;D Vooral de vermelding van '11 jaar van huis' was opvallend aangezien de mol niet altijd in deze periode opgenomen is (o.a. Canada was veel later).

Als Peppi er nog inzit na vanavond ga ik denk ik op zoek naar wat mooi clownbehang voor de tunnel die zo bijna onvermijdelijk lijkt..  :-[

Als ik er toch inmoet kan het beter een kleurrijke tunnel worden die bij 'm past.  ;D
« Laatst bewerkt op: 9-03-2011, 15:00:05 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)