Auteur Topic: Elise is (niet) de mol!  (gelezen 188630 keer)

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #260 Gepost op: 4-05-2003, 10:56:59 »
Zouden jullie als je Mol bent zo'n pact sluiten als Elise met Ferdi heeft gedaan? Ikke niet  :P

Ik zou me daar gek wezen, al die extra aandacht op je vestigen.

maw: ik denk niet dat Elise de Mol is.







« Laatst bewerkt op: 4-05-2003, 11:05:45 door Tink »
Ma how, zeg!

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #261 Gepost op: 4-05-2003, 11:04:16 »
Dat gesprek met Ferdi over dat Chandrika de Mol is en dat zij maar is ff de Mol moest gaan spelen.

Stomkop ze hoefde het niet te gaan spelen ze speelde het meschien al.
Ze is meschien de Mol.

Ze werd helemaal niet zenuwachtig en ze bleef maar gewoon,ja,ja knikken op de manier die ze al eerder had uitgevoerd.

Ook wilde Elise dat de stallen als nog gedaan werden terwijl Ferdi en Ron net wouden doen als of ze het al gedaan hadden.

Dit koste veel tijd.

Het kan ook zijn dat ze gewoon eerlijk wilden handelen en daarom het als nog wilden uitvoeren.

Dit lag er nu allemaal wel te dik boven op.








Offline Vincent

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #262 Gepost op: 4-05-2003, 11:05:35 »
Zouden jullie als je Mol bent zo'n pact sluiten als Elise met Ferdi heeft gedaan? Ikke niet  :P

Ik zou me daar gek wezen, al die extra aandacht op je vestigen.

Vond dit wel een verschrikkelijke stunt...de mol die Ferdi een laastse zetje geeft naar een rood scherm :)
Had hij ook maar wat minder overtuigd moeten zijn van zijn molkeuze!!

In dat gesprekje deed Elise overigens net alsof ze er net als Ferdi er zeker van was dat Chandrika de mol was. Even later oppert ze in dat gesprek dat Chandrika wel eens naar huis zou kunnen worden gestuurd tijdens de executie!!!  Ook de mol (Elise) maak zo afentoe een foutje. Elise's verspreking was een laatste reddingsboei voor Ferdi, maar helaas, het was allemaal niet aan hem besteed.

Ik ga er van uit dat het bij dit Topic de komende week erg druk wordt. Je kunt er toch niet meer om heen dat Elise de mol is!!  Toch ???  









Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #263 Gepost op: 4-05-2003, 11:06:38 »
ik had mijn post nog ff aangepast ;)

Voor mij is dat allemaal reden om te denken dat Elise niet de Mol is.







Ma how, zeg!

Offline Tinkerbell

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Is everybody in....?
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #264 Gepost op: 4-05-2003, 11:39:07 »
Wat vonden jullie van de voortrekkersrol die Elise innam bij het zingen? Op het eerste gezicht zou je kunnen concluderen dat ze verschrikkelijk haar best doet om het juiste lied te raden. Maar wat gebeurt er feitelijk? Ze bombardeert de rest met een massa liedjes, zodat die zelf helemaal niet aan het verzinnen van nieuwe liedjes toekomen en gewoon meezingen. Als mol zorgt ze natuurlijk níet de juiste liedjes eruit te pikken, en dat is gelukt.







De meeste mensen weten van alles de prijs, maar van niets de waarde.

Offline Orientalred

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • OR is back in town...
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #265 Gepost op: 4-05-2003, 11:44:46 »
Ik denk dat dat wel meevalt, Dibbie, aangezien het al bekent was dat Elise de beste zangeres van het stel is. Ze gaven haar ook het initiatief.

Deze opdracht zou best eens speciaal voor haar verzonnen kunnen zijn om te mollen, maar aangezien er maar 1000 Euro mee te verdienen was...

Ik neem aan dat de anderen ook hun inbreng hebben gehad op het repertoire hoor  ;)







You ever want something, that you know you shouldn't have. The more you know you shouldn't have it, the more you want it.

Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #266 Gepost op: 4-05-2003, 11:49:05 »
Ik denk dat dat wel meevalt, Dibbie, aangezien het al bekent was dat Elise de beste zangeres van het stel is. Ze gaven haar ook het initiatief.

Deze opdracht zou best eens speciaal voor haar verzonnen kunnen zijn om te mollen, maar aangezien er maar 1000 Euro mee te verdienen was...

Ik neem aan dat de anderen ook hun inbreng hebben gehad op het repertoire hoor  ;)

Idd, ik denk niet dat Elise 80 liedjes heeft verzonnen.







D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #267 Gepost op: 4-05-2003, 11:52:01 »
Daarom vond ik het zo knap van haar... mocht ze de mol zijn...
Het is heel moeilijk, juist als je een bepaald liedje NIET mag zingen, om dan nog op andere liedjes te komen... helemaal als je naar haar karakter kijkt... flapuit/spontaan.
Probeer dan maar eens op 80 (!) àndere liedjes te komen.
Daarom denk ik dat de mol juist maar mee wat mee deed en het prima vond dat Elise het voortouw nam...









Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #268 Gepost op: 4-05-2003, 11:58:45 »
Zouden jullie als je Mol bent zo'n pact sluiten als Elise met Ferdi heeft gedaan? Ikke niet  :P

Ik zou me daar gek wezen, al die extra aandacht op je vestigen.

maw: ik denk niet dat Elise de Mol is.
Wat moest ze anders? Zeggen dat ze geen pact wilde sluiten? Met wat voor redenen dan, dat ze niet te vertrouwen was? Gewoon een beetje meepraten, zou ik ook doen. En natuurlijk helemaal geweldig dat ze nu voor Ferdi opgemerkt mocht mollen. Maal ze versprak zich inderdaad wel door de zeggen dat chandrika naar huis kon, als ze ook gelooft in het pact dan zou ze niet denken dat dat kon. Ik vind het echt geweldig, een pact met de mol gesloten, super! Al was ik ook wel even in de war hoor, ik had zoiets van wat gebeurt er nou, er wordt een pact met mijn molg gesloten.  :o







'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #269 Gepost op: 4-05-2003, 12:00:23 »
Tja, nu wordt het allemaal wel een beetje erg lastig. Het lijkt mij ook niet logisch dat de mol een pact gaat sluiten met een kandidaat. Maar aan de andere kant, is het wel erg makkelijk om de aandacht op iemand anders te vestigen, dus ook wel weer slim. Ook valt het nu een beetje op dat Elise wel heel opzichtig mollenstreken gaat uithalen nadat zij en Ferdi hadden besloten dat Elise de mol ging uithangen.

Toch nog een paar dingetjes waarom ik (voorlopig) bij Elise blijf:
-Elise nam het voortouw bij de liedjes zingen
-Ferdi wil zijn aantekeningenboekje laten zien. Als ik kandidaat was, zou ik me daar echt opstorten en zoveel mogelijk informatie er proberen uit te halen, Elise neemt niet eens de moeite om erin te kijken
-Waar was Elise toen er paard moest worden gereden?
-Elise probeert de mannen verdacht te maken, toen ze zeiden dat ze de stal hadden schoongemaakt
-Angela zei dat de mol niets moest doen met het telefoonnummer, maar omdat Ferdi en Elise hadden afgesproken dat Elise 'de mol zou gaan uithangen' heeft ze het misschien toch wel gedaan.








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #270 Gepost op: 4-05-2003, 12:01:24 »
Het werkte in iig wel... Ik denk dat dat ook meegespeelt heeft in de beslissing van Elise... Ze wist dat Ferdi er uit zou gaan (binnenkort) dus kon ze dit makkelijk afspreken..







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #271 Gepost op: 4-05-2003, 12:25:25 »
Het werkte in iig wel... Ik denk dat dat ook meegespeelt heeft in de beslissing van Elise... Ze wist dat Ferdi er uit zou gaan (binnenkort) dus kon ze dit makkelijk afspreken..

Een Mol kan niet weten wie er uit gaat, daar geloof ik niks van. Een Mol kan niet weten hoe iemand een test maakt.

ALS ik de Mol was zou ik heus wel meegepraat hebben, maar geen pact gesloten hebben om de aandacht (meer dus dan al het geval is) op me te richten.

ALS ik kandidaat was geweest en winnen wilde had ik ook niet dat pact gesloten. Niks niet info delen, ben je mal?

:P







Ma how, zeg!

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #272 Gepost op: 4-05-2003, 12:28:27 »
Ik begin te vermoeden dat Elise nooit doet wat Angela de mol aan het begin opdraagt, eigenwijze mol dus. Ik heb niet alles, mijn videorecorder heeft het deze week zelfs niet opgenomen grrrrr >:( Maar ik ga even wat dingetjes langs.
Afl 3 Verander 28
Elise is helemaal niet zeker van de 27, patricia zegt zelfs dat elise 28 zei als ze moeten beslissen.
Afl 4 Ik vind dat je als mol veel risico neemt (filmpje Ron springt van brug). Ik geef je een lijst met verdenkingen, dan weet je wie wie verdenkt. Doe je voordeel ermee tijdens het interview. Verliezen is makkelijker van een lumberjack. En jij weet welke echt is en welke niet."
Elise sprong niet van de brug.
Elise laat zich intervieuwen, ze doet er dus weinig mee
Elise gaat niet in een positie zitten waar ze van een lumberjack kan verliezen.
In aflevering 5:
"Je weet nu wie je verdenkt, raak niet in paniek. En de komende dagen zal je wellicht ook een persoonlijk offer moeten brengen, want er mag naar huis gebeld worden. Als je dat niet doet, kan je beter saboteren.
Elise gaat wel bellen
Ron verdacht haar de week ervoor, maar tijdens dat filmpje zat hij al weer op  patricia.

In aflevering 6:
"De boot ligt ónder water in de baai. Hou je gewoon van de domme, dan komt er vanzelf geen geld bij de pot."
Elise zit niet in een positie waar ze hier iets mee kan.
In aflevering 7:
"De komende dagen komt er een bekende van je langs. Daar zal je veel steun aan hebben. Maar... je moet die persoon wel op tijd kunnen vinden. De groep wordt kleiner en het wordt tijd dat je je nu als een kandidaat gaat gedragen. Ga maar eens voor het geld."
Elise molt gewoon door, komt niet op tijd aan en belt de half zes vrolijk door. Draait zelfs de goede foto's om.

Afl 8 Telefoonnummer niet veranderen en je weet welke liedjes je niet mag zingen.
Elise verandert het telefoonnummer wel.

Dit was lang niet alles, aanvullingen en goede onderuithalingen (sorry, slecht nederlands) van mijn theorie zijn welkom.
 









'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #273 Gepost op: 4-05-2003, 12:41:14 »
Nee, heel goed. Maar ik weet niet wat we ermee aanmoeten, bewijst dit nu juist wel of niet dat Elise de mol is?

Waarom zou Angela tips geven, als de mol er toch niks mee kan?








Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #274 Gepost op: 4-05-2003, 13:12:49 »
Als de instructies over de Mol achteraf zijn opgenomen (wat we wel kunnen aannemen) dan kan WIDM
ons op een verkeerd spoor brengen door instructies te geven die de Mol helemaal niet uitvoert.

Dus bijvoorbeeld:
Elise zit bij de verwenopdracht.
En in Nederland maken ze dan een filmpje dat je beter van een lumberjack kan verliezen.

Dan gaan wij dus denken, het klopt niet ???.
Maar misschien doen ze het bewust..









« Laatst bewerkt op: 4-05-2003, 13:13:59 door Suske »
D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #275 Gepost op: 4-05-2003, 13:38:44 »
Ja precies, de filmpjes zijn er volgens mij alleen om ons in de war te brengen en misschien kunnen we er wat mee dat het nooit op elise slaat en dat zij dus de mol is. Veel succes!







'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #276 Gepost op: 4-05-2003, 13:46:35 »
Zo; ineens een stuk drukker hier!

Citaat
Een Mol kan niet weten wie er uit gaat, daar geloof ik niks van. Een Mol kan niet weten hoe iemand een test maakt.

Ik geloof wel degelijk dat de mol weet wie er op wie stemt en dat de mol ook weet wie de meeste kans heeft om te winnen etc.

Maar goed dat effe terzijde!

Ik weet niet wat ik met deze aflevering moet! Elise die het voortouw neemt met de liedjes: wel of geen mols gedrag? Elise die een pact sluit met Ferdi; wel of geen mols gedrag? Ik vind het alleen maar moeilijker worden naar mate het spel vordert!

Maar de kans dat Elise de mol is wordt steeds maar groter en groter.......








Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline paraceta

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #277 Gepost op: 4-05-2003, 14:07:43 »
In de aflevering waar de vrijstellingen gekocht kunnen worden, geeft Angela de instructie dat de mol de grootste slag kan slaan. Elise kiest voor het afkopen, maar de actie slaagt niet. Is dit nou een ondersteuning van de theorie of niet?

En hoe zit dat met die liedjes zingen. De mol heeft de liedjes niet gezongen, waardoor de opdracht is mislukt. Deze instructie is dus wel opgevolgd.








Offline Vincent

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #278 Gepost op: 4-05-2003, 14:08:08 »
Ja precies, de filmpjes zijn er volgens mij alleen om ons in de war te brengen en misschien kunnen we er wat mee dat het nooit op elise slaat en dat zij dus de mol is. Veel succes!

knap opgemerkt Ishtara!!  Ik denk dat het klopt wat je zegt en dat Angela inderdaad continu het tegenovergestelde zegt van wat de mol doet. Kan geen toeval meer zijn. Ik heb hier maar niet je originele uitleg gequoted..was wat lang.








Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #279 Gepost op: 4-05-2003, 15:10:37 »
Ik geloof wel degelijk dat de mol weet wie er op wie stemt en dat de mol ook weet wie de meeste kans heeft om te winnen etc.


Ferdi had wel over kunnen stappen naar een andere Mol dan Chandrika, dat kan Elise niet weten. Ook kan de Mol niet voorspellen welke andere vragen Ferdi goed of fout doet. Niet alle vragen zijn toegespitst op de Mol, je kan dus zomaar een percentage vragen gewoon fout hebben. Dat kan een Mol niet voorspellen gewoon.








Ma how, zeg!