Auteur Topic: Elise is (niet) de mol!  (gelezen 188484 keer)

Offline MrX

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #420 Gepost op: 21-05-2003, 23:08:10 »
Elise zou een goede mol zijn omdat:  De laatste opdracht ze door de makers weer op een prima plekje was neergezet. als ron de mol was zou iedereen op z'n plekje in het gevang blijven zitten. chandrika idem zij was tussen persoon en met haar sabotage bleef iedereen waar hij zat. en dat was niet de bedoeling want dit was wel de mooiste opdracht van de hele serie. in schotland hebben ze ook z'n opsluit opdracht gehad en die mislukte, zonde van zo'n perfect in elkaar gezette opdr. maar elise kon alles in gang zetten! En zoals ik al vaker zei, als elise belangrijke info heeft laat ze daar maar weinig van los alleen precies in het goede tempo. zoals nu de afstand bediening de plakletters op het keyboard het muziek boek allemaal stukje bij beetje zodat de opdracht wel lukt maar mischien net buiten de tijd. voor de kijker moet het ook interesant blijven en elise heeft het best de kijkcijfers in de hand.

in een interview met angela voor het begin van de serie vertelde ze dat niet alle opdr. al vast lagen en dat er ook nog ter plekke wat verzonnen was. een van die terplekke verzonne opdr. was naar mijn mening de zing in de camper opdr. elise op het lijf geschreven elise schijnt steeds te zingen en kan dus prima het voortouw nemen, en idd de opdr mislukt maar voor de kijkers wel interresant.

conclusie: als elise belangrijke info heeft houd ze zich op de vlakte en geeft deze goed gepland vrij en als ze de opdracht naar zich toe kan trekken is ze haantje de voorste en stuurt ze alles en iedereen. kortom 1 persoon twee gezichten, lijkt mij een mol







P.s. doorhalen wat niet van toepassing is(spelfouten)

Offline rosa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #421 Gepost op: 22-05-2003, 15:45:08 »
MR X, ik ga helemaal met je mee: Elise is de mol!!!

zou het zoooo leuk vinden als ik het goed had.... ;)







« Laatst bewerkt op: 22-05-2003, 15:45:43 door rosa »

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #422 Gepost op: 24-05-2003, 21:20:58 »
YESSSS!!!!!

Haal nu het NIET maar weg!!!










Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #423 Gepost op: 24-05-2003, 21:22:06 »
nou ja dat is duidelijk dus.  :o







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Tom_Tom-

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #424 Gepost op: 24-05-2003, 21:22:32 »
Whoehoe, ik zat vanaf aflevering 2 goed. Voor het eerst in mijn Molkijkcarriere. *trots is*.







en de trappers van de ketting van de assen van de spaken van de velg van de banden van de wielen van de fiets van Piet van pa zijn zojuist gepasseerd

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #425 Gepost op: 24-05-2003, 22:57:10 »
Mooi, zo langzamerhand komen we tot het totaalplaatje. We hebben de hints, de mollenstreken. Elise is integer en verschilt van de vorige mollen.

Mollenstreken:
Afl.1:
-Wat is Elises aandeel in de opdrachten. Helemaal niets! Elise laat de andere kandidaten hun gang gaan, ze maken zelf al genoeg fouten.
Afl. 2:
-Elise saboteert met de zeilen (anagram: sabotage) (mol:satoteur)
-Elise geeft de leeftijd van diCaprio verkeerd door
-Elise schept verwarring, omdat zowel zij als Chandrika mediteren
-Elise nam het voortouw en probeerde de anderen te overtuigen om de groepspot in te leveren tegenover een 'groepsvrijstelling'
Afl.3
-Elise komt op het laatste moment binnen met de lintjes, terwijl ze weet dat Chandrika nog niet binnen is. Daarbij had ze een van de gunstige 'molposities' door als derde van het tentje te starten
-Elise maakte geen bungeesprong
Afl. 4
-Elise krijgt de verwenbehandeling en wil voor de vrijstelling gaan, waardoor er geld uit de pot verdwijnt. Daarbij is 3 op 6 erg veel, heeft Elise al doorgekregen dat 3 van de 6 kandidaten het gehaald hadden. (Daarbij zegt Angela in een latere aflevering tegen de mol: zie je wel, een vrijstelling werkt altijd  ;) )
-zoals vaker in een 'grote groepsopdracht' lijkt Elise veel te doen, maar doet weinig. Zo ook bij de 'boomzoekopdracht'  
Afl. 5
-Elise schuift verdenkingen op anderen in de eerste proef
-Elise slaagt in de opdracht om een slaapplaats te vinden, dit is niet anti-mols, want het levert geen geld voor de pot op
-Elise begint moeilijke woorden te geven in 'Ik ga op reis....' en sleept daar Patricia in mee
Afl. 6
-Elise kiest voor 'het lekkere warme hotel' en doet net of ze de walkietalkie niet hoort, wat tijdverlies oplevert. Daarbij slaagt de proef van de anderen. Is daar dan niet gemold?
-Elise neemt de koffer van Chandrika over en laat zich neerknallen door Ron. Moest zij de koffer meenemen om er zeker van te zijn dat ze werd neergeschoten?
Afl. 7
-De cameraploeg volgt George naar boven. De cameraploeg staat er bovenop en er staat een vreemd uitziende man bij je, die overduidelijk een plaats en tijd aangeeft en nog gaat er geen lampje branden?
-Elise komt te laat aan op het perron. Ron krijgt de schuld. In een latere aflevering probeert Elise René/Chandrika verdacht te maken door te zeggen dat ze 'zeker weet dat er wat met hen gebeurd is' na de opdracht
-Elise trapt op de rem bij de tweede poging.
-Elise overtuigt Ferdi en René dat haar portret met die van Chandrika gewisseld moet worden
-Elise is de koker 'vergeten'
Afl. 8
-Elise neemt het voortouw bij 'de liedjes' zingen, daardoor zorgt zij er ook voor welke liedjes er NIET worden gezongen. Een perfecte mollenstreken, want je lijkt fanatiek bezig te zijn, terwijl je molt
-Elise probeert voor de zoveelste keer anderen verdacht te maken, omdat de mannen de stallen niet schoongemaakt hebben
-Elise maakt een foutje over de dag dat zij en haar vriend elkaar hebben ontmoet.
Afl. 9
-In de bus gaat Elise in een recordtempo door de vragen heen. Door haar goede antwoorden lijkt ze fanatiek, maar daardoor moeten de kandidaten erg lang doen over de laatste 'moeilijkste' vraag, die perse goed moet zijn
-Elise zorgt ervoor dat 'Parking Probleme' niet soepel verloopt. Daarnaast leidt ze Ron en Chandrika af, door elke keer haar ideeën in de groep te gooien.
-Elise gaat voor de vrijstelling, wat veel geld kost. (Angela: Zie je wel, een vrijstelling werkt altijd!)

Wat maakt Elise nog verdachter?
-Elise lijkt bij haar verdenkingen vaak 'Russisch roulette' te spelen. Louis, Ferdi, Chandrika, Ron en René vond ze allemaal al verdacht. Is Elise er elke keer met geluk er door heen gerold of is ze de mol?
-Elise wordt het meest verdacht door de andere kandidaten. Wij zien van de 2 dagen dat een aflevering duurt, maar 1 uur wat de mol uitvreet, terwijl de kandidaten 48 uur daar het zicht op hebben
-Elise probeert anderen verdacht te maken en daarbij spaart ze niemand
-Elise vertrouwt René het meeste, maar toch stemt ze de laatste 2 weken op René als mol




Goed ben ik, he? (en zo arrogant ook)








Offline rosa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #426 Gepost op: 24-05-2003, 23:24:14 »
 ik heb het al gezegd, Elise is het dus....

Jullie zullen wel denken, dat wicht doet nu wel zo stoer, maar gaf nooit argumenten.
Was ook wel een beetje zo, maar ik had ze wel! Anderen ook en die postten ze hier, hoefde ik het niet meer te doen.. ;)
Nee, moet eerlijk zeggen dat het forum hier me onwijs heeft geholpen om Elise eruit te halen als mol.
Mensjes: Bedankt!! :) :)
Ik werd op het laatst wel van de wijs gebracht door alle Ronnies, maar eigenwijs als ik ben, ben ik op Elise blijven zitten.
Is die eigenschap toch nog ergens goed voor!

Trouwens, ik vraag me af waar iedereen is, hiernaast een ENORME lijst mensen, maar maar weinig berichtjus ???

groetjes, Rosa








« Laatst bewerkt op: 24-05-2003, 23:24:43 door rosa »

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #427 Gepost op: 24-05-2003, 23:58:34 »
Citaat
Trouwens, ik vraag me af waar iedereen is, hiernaast een ENORME lijst mensen, maar maar weinig berichtjus

Nou alle Ronianen (me  :-[ ) zitten nog steeds vol ongeloof naar hun scherm te staren...

maar toch voor iedereen die op Elise zat...een applausje hebben jullie wel verdient







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #428 Gepost op: 25-05-2003, 00:07:59 »
Nou ja...
Al die Elise-stemmers moeten insiders geweest zijn, want het was er ABSOLUUT niet uit te halen dat het Elise was.
(Jawel, ik kan heus wel tegen m'n verlies!)








Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #429 Gepost op: 25-05-2003, 00:55:52 »
De vraag voor Elise "wanneer was het voor ons officieel" klopt mij een beetje geforceerd.

Ik begin mij een beetje af te vragen (nu ik Elise toch ernstig serieus neem als mol) of zij niet in het huwelijk is getreden met Raoul op die bewuste 17e september. Tot begin/medio november als de opnames beginnen is dan slechts een week of 6: "de witte broodsweken zijn voorbij".

Van de datum ben ik niet zeker, maar van de gebeurtenis heb ik de foto gezien.







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #430 Gepost op: 25-05-2003, 00:57:26 »
Uiteraard gefeliciteerd aan alle jagers de Elise als mol hebben gevangen.

Wat een spijt dat ik terug naar Chandrika ben gegaan.







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #431 Gepost op: 25-05-2003, 09:36:31 »
complimenten voor elise, ze heeft het uitstekend gedaan :)

ook voor de elisianen :)










Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #432 Gepost op: 25-05-2003, 10:00:51 »
Hahhaha, alweer goed.
Vanaf aflevering 2  8) 8).







D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #433 Gepost op: 25-05-2003, 10:43:18 »
Een geweldige acteur die Elise. Een prima mol!







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #434 Gepost op: 25-05-2003, 10:59:53 »
Ze heeft het zeker goed gedaan.
Zo zelfs dat ze me van me eerste ingeving heeft af geholpen zodat ik op patricia heb gestemt de eerste paar weken.
En ze heeft ook steeds in het rijtje gezeten waar bij ik twijvelde.

Het is toch een wel goed teken als je met Rene,Elise,Ron en Chandrika in je gedachten blijft puzzelen.
Want je zit dan toch kwa spelers goed die in de Finalen of net niet in de finalen komen.

Ik vind zelfs dat ze het beter gedaan heeft dan George ook al deed hj het natuurlijk weer op zijn manier.

Maar ik vind dat Chandrika en Ron ook wel een aplausje verdienen.







« Laatst bewerkt op: 25-05-2003, 11:08:43 door Pierce Brosnan »

Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #435 Gepost op: 25-05-2003, 11:17:20 »
YESSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!
Ook ik zat op de goede mol (voor de derde opeenvolgende keer :D), vanaf aflevering 2!!!

Elise, je was een supermol!!!!!!







En tóch is Toine de mol!!!!

Anonymol2

  • Gast
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #436 Gepost op: 25-05-2003, 11:59:18 »
Toch ook even zeggen dat ik wel een beetje trots ben dat ik het bijna vanaf het begin goed had. Joepiiiiieeee! Ik was niet de enige, dus de andere Elise speurders ook goed gedaan!








Offline Marquerite

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #437 Gepost op: 25-05-2003, 12:11:38 »
 ;D
Hebben ze bij RTL boulevard toch gelijk gehad............

Groetjes Marquerite







Groetjes Marquerite

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #438 Gepost op: 25-05-2003, 12:37:31 »
Citaat
Nou ja...
Al die Elise-stemmers moeten insiders geweest zijn, want het was er ABSOLUUT niet uit te halen dat het Elise was.

Ik ben absoluut geen insider, maar ik verdacht Elise al vanaf afl. 1 (Dat heet pas mensenkennis!!) ;)







Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #439 Gepost op: 25-05-2003, 12:39:36 »
Daarbij was het er wel uit te halen. Ik heb alle mollenstreken nog wel netjes bij elkaar gezet.  >:(